Olen ollut työtön jo 23v mitä mieltä olet minusta?
Mielipiteitä. Olen siis kohta 41v nainen joka on ollut 23v työttömänä.
Kommentit (29)
mä olen 50+ ja aivan varmasti hakisin ja saisin töitä, jos niitä ei nyt mulla olisi. niin siinä käy, kun aloittaa työnteon 16 v ja jää ikäänkuin opiskelu yms väliin.
8 on myös työssäkäyvä mies. Eihän me muuten pärjättäisi.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:56"]
Olen sitä mieltä, että et ole työtön vaan työvoiman ulkopuolella, koska et ole työnhakijana työvoimatoimistossa etkä saa työttömyyskorvausta, koska miehesi on yrittäjä. Olen myös sitä mieltä, että et saa työtä siksi, että sopivia työpaikkoja ei siellä metsässä ole. Sitäkin mieltä olen, että ns. heikkolahjaisuutesi ei estä työllistymistä vaan se, että elät siellä metsämökissä kaukana työmarkkinoista.
[/quote]
Missä ihmeen metsämökissä? asun 25000 asukkaan kaupungissa jonka keskustaan tästä on n. 2,5km.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:47"]
Tilanne on hankala, jos esimerkiksi Kainuussa asuvalla on miehellä töitä, on velaton kaunis asunto, on omat vanhemmat jotka tarvitsevat kipeästi apua jne. Ei siitä noin vain lähdetä, ja jos elämä kokonaisuudessaan on hyvää, ja pienelläkin pärjää, niin miksi lähteäkään.
[/quote]
Vähän ohis, mutta kumma kun se on aina nainen, joka jättäytyy työelämästä pois koska pitää hoivata omaisia tai on vaikea järjestää perheen elämää.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:49"]
8 on koulutus ja töissäkin olen ollut. Niinhän ne aina väittää, että työtä tekevälle riittäät töitä. Mulla tosin on tilanne, että mun ei ole pakko mennä töihin, sen takia olenkin näin kauan nautiskellut kotona olosta. Nyt vain olen alkanut ajattelemaan, että on ehkä hivenen noloa olla vain kotona tämän ikäisenä, mutta mieluummin alan kouluttamaan itseäni kuin menen jollain tonnin palkalla töihin.
[/quote]
Meinaat että uusi koulutus auttaa löytämään töitä, vaikka et vanhallakaan usko mitään löytäväsi?
Olen kateellinen. Itselläni on mennyt sekä fyysinen että henkinen terveys töitä tehdessä.
8 lisää. Koulutuksesta on niin pitkä aika, että sitä pitäisi vähintään päivittää, jos haluan kunnon palkoille päästä. Tai niin kuvittelen. Justhan joku kirjoitti, että en tule saamaan edes mitään huonopalkkaista työtä.
Uskon, että helpoiten töitä löytää, kun koulutus on ajan tasalla. Oli se sitten kokonaan uusi tai päivitetty.
En ole kokeillut hakea töitä, siksi vain arvuuttelen. Olen harkinnut töitä ihan sen takia, että se yleensä kuuluu elämään. Ihmiset eivät ymmärrä miten olen voinut olla näinkin kauan kotona. Eivät ymmärrä, että joku voi viihtyä vain olemalla kotona. Ja vaikka rahallisesti pärjätään, niin onhan lisäraha aina tervetullutta.
Minä olen ollut töissä 14-vuotiaasta. Nyt otin irtisanomispaketin ja sain oitis uuden, entistä paremman työpaikan. Ikää 53.
Olen sitä mieltä, että et ole työtön vaan työvoiman ulkopuolella, koska et ole työnhakijana työvoimatoimistossa etkä saa työttömyyskorvausta, koska miehesi on yrittäjä. Olen myös sitä mieltä, että et saa työtä siksi, että sopivia työpaikkoja ei siellä metsässä ole. Sitäkin mieltä olen, että ns. heikkolahjaisuutesi ei estä työllistymistä vaan se, että elät siellä metsämökissä kaukana työmarkkinoista.