Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut työtön jo 23v mitä mieltä olet minusta?

Vierailija
03.01.2014 |

Mielipiteitä. Olen siis kohta 41v nainen joka on ollut 23v työttömänä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?  eikö ole tarjottukaan työtä?

Vierailija
2/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, millä olet saanut aikasi ja rahasi riittämään. vai oletko edustusrouva? etkä siis oikeasti työtön. tuskin olet hakenut töitä 23 v kuitenkaan.

en ole kateellinen, teen mielelläni törkeän hyvin palkattua työtäni päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. :o Miten olet käytännössä pystynyt tuohon ilman että joku on määrännyt sinut töihin?

Vierailija
4/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut koko ajan työkkärin listoilla työttömänä työnhakijana? Jos niin, miksi sinua ei ole sieltä siivottu vaikka työttömyyseläkkeelle?

Vierailija
5/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:36"]

Miksi?  eikö ole tarjottukaan työtä?

[/quote]

En oikein tiedä olen kyllä töitä hakenut mutta kukaan ei ole koskaan halunnut palkata minua.

Vierailija
6/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:37"]

Oletko ollut koko ajan työkkärin listoilla työttömänä työnhakijana? Jos niin, miksi sinua ei ole sieltä siivottu vaikka työttömyyseläkkeelle?

[/quote]

En ihan koko aikaa kun pari lasta olen tänä aikana tehnyt. Ja nuukasti elämällä olen nämä vuosikymmenet jotenkin vaan pärjännyt kun sitä joku kysyi.

Vierailija
7/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut viimeksi töissä 21 vuotiaana, nyt olen 37 v. Mä olen hoitanut lapsia, töitä en ole edes hakenut. Nyt on ongelmana se, etten tiedä mitä työtä haluaisin tehdä enkä halua mennä mihinkään pienipalkkaiseen hommaan. Tällä historialla ei heti napatakkaan mitään hyväpalkkaista työtä.

Miten sä saat aikas kulumaan? Mulle syksy on kurjaa aikaa. Kesät ja talvi menee tosi nopskaan, mutta syksyllä ei ole tarpeeksi tekemistä. Ulkona on märkää, pimeää eikä mitään tekemistä.

Vierailija
8/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. on turha kuvitellakkaan pääsevänsä mihinkään työhön

Vierailija
9/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä kuin viimeksi kun tämän avauksen teit: et ole työtön, olet syystä tai toisesta työvoiman ulkopuolella. En pysty ottamaan vakavasti puheitasi, että olisit sekä kykenevä että halukas normaaliin ansiotyöhön.

Vierailija
10/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis aloittaja koskaan ollutkaan palkkatöissä? Ja onko teillä, ap ja 8, kuitenkin työssäkäyvä mies?

Vierailija
11/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk sinä ap ja sun kurja elämäs

Vierailija
12/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:40"]

Mä olen ollut viimeksi töissä 21 vuotiaana, nyt olen 37 v. Mä olen hoitanut lapsia, töitä en ole edes hakenut. Nyt on ongelmana se, etten tiedä mitä työtä haluaisin tehdä enkä halua mennä mihinkään pienipalkkaiseen hommaan. Tällä historialla ei heti napatakkaan mitään hyväpalkkaista työtä.

Miten sä saat aikas kulumaan? Mulle syksy on kurjaa aikaa. Kesät ja talvi menee tosi nopskaan, mutta syksyllä ei ole tarpeeksi tekemistä. Ulkona on märkää, pimeää eikä mitään tekemistä.

[/quote]

Onko sinulla edes mitään peruskoulun tai lukion jälkeistä koulutusta? Epäilen kovasti, että tuolla historialla saisit edes pienipalkkaista työtä, hyväpalkkaisesta puhumattakaan. 

Vierailija
13/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla vastaavilla, jotka itse tunnen on mielenterveysongelmia. Eivät edes kykenisi töihin. Se nyt ekana tuli mieleen.

Vierailija
14/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:34"]

[/quote]

SAMA JUTTU! 23v olen ollut minäkin, ikää tosin jo 53..niin että tuskinpa mulle nää töitä tarjotaankaan.

Vierailija
15/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen kateellinen. Olin itse aikoinani 10 vee työtön (no osan aikaa äitiyslomilla) ja se oli elämäni parasta aikaa! Koska olen erakko ja tykkään olla kotona yksin enkä haluaisi tavata muita ihmisiä, niin sen jälkeen työelämä on kyllä ollut vaikeaa. Nautin kovasti yksinäisyydestä ja hiljaisuudesta.

Vierailija
16/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sinusta ajattele, koska tiedän niin monia työttömiä jotka eivät ole vuosikausiin löytäneet töitä. Suurin osa heistä on ollut omaishoitajana tässä samalla, ja suuri osa ei käytännössä fyysisten vaivojen vuoksi kykene töihin, mutta heitä ei päästetä eläkkeelle. Tilanne on hankala, jos esimerkiksi Kainuussa asuvalla on miehellä töitä, on velaton kaunis asunto, on omat vanhemmat jotka tarvitsevat kipeästi apua jne. Ei siitä noin vain lähdetä, ja jos elämä kokonaisuudessaan on hyvää, ja pienelläkin pärjää, niin miksi lähteäkään.

Vierailija
17/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:46"]

[/quote]

SAMA JUTTU! 23v olen ollut minäkin, ikää tosin jo 53..niin että tuskinpa mulle nää töitä tarjotaankaan.

[/quote]

Voi tosiaan olla, että ovesi takana ei työn tarjoajia ihan jonoksi saakka ole. On tämä Suomi kyllä julma ja kylmä maa.

Vierailija
18/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 on koulutus ja töissäkin olen ollut. Niinhän ne aina väittää, että työtä tekevälle riittäät töitä. Mulla tosin on tilanne, että mun ei ole pakko mennä töihin, sen takia olenkin näin kauan nautiskellut kotona olosta. Nyt vain olen alkanut ajattelemaan, että on ehkä hivenen noloa olla vain kotona tämän ikäisenä, mutta mieluummin alan kouluttamaan itseäni kuin menen jollain tonnin palkalla töihin.

Vierailija
19/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:43"]

Oletko siis aloittaja koskaan ollutkaan palkkatöissä? Ja onko teillä, ap ja 8, kuitenkin työssäkäyvä mies?

[/quote]

En ole ja on työssäkäyvä mies.

Vierailija
20/29 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

Niin ja jatkan vielä, että minulla kyllä on ammatti jossa olen ollut n 10v. Sitä ennen tehnyt kaikenlaisia hommia, työt aloitin jo 16v iässä (joilloin muutin pois kotoa). Tiukkaa on tehnyt nyt työttömänä kun erosinkin jo kauan sitten ja vielä 1 lapsi on kotona. No, jotenkin kumminkin pärjään kun ole tarkka, en polta, juo, en käy missää elokuvissa tms vaan ole älyttömän säästeliäs.