Maskin käytöllä on paljon hyviä puolia: kauniit silmät korostuu, ei tarvi meikata kuin silmät,
Niin, mun kauniit silmät tulee paremmin esille eikä tarvi laittaa meikkivoidetta eikä muuta kuin silmämeikki. Mitäs muita hyötyjä?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo, todella paljon hyviä puolia, maskin kanssa on hyvin vaikea hengittää, ilma loppuu ja maski liikkuu ylöspäin peittäen osan näkökentästä ja osuu alaripsiin. Jatkuvasti pitää olla nykimässä sitä alaspäin. Todella hyviä ovatkin.
Ei mulla ole ongelmia hengityksen kanssa. Maski pysyy ihan hyvin paikallaan.
Sulla ei ole ongelmia hengityksen kanssa, niin muillakaan ei voi olla.
Enhän niin väittänytkään.
Ihan sama toisinpäin. Lainaamani kirjoittaja kokee ilman loppuvan ja käytön olevan vaikeaa, itse en koe niin. Kummankin yksilöllinen kokemus on oikea, eikä toinen kumoa toista.
Ymmärrän kyllä että kertismaskit ei pysy kasvoilla, ei ne minullakaan pysyneet. Kun tein itse maskin, se pysyy hyvin paikallaan, ja sen läpi on hyvä hengittää.
Juu virkatut ja kudotut ja puuvillamaskit ylipäätään onkin niin tehokkaita.
Ehkä näin pystyy hengittämään paremmin... Ostin halvan kangasmaskin, jossa on tai oli kolme kerrosta. Tuntui hankalalta ja hengästyin sen kanssa herkästi vähänkin liikkuessani. Leikkasin maskista sisemmän kerroksen pois (varovasti etten katkaise korvalenkkejä). Onneksi oli keskimmäinenkin kerros pehmyttä ja mukavaa puuvillaa. Nyt on hieman parempi ja silmälasitkin saa nenälle maskin päälle hieman helpommin kun ei ole niin paksusti kangasta. Tein saman kahdelle muullekin kangasmaskille.
Ei se tietenkään suojaa virukselta enää niinkään hyvin (tuskin alunperinkään), mutta ehkä se suojaa muita. Kun sitä pidän. Jos sitä pidän. Mieluummin välttelen ihmisjoukkoja ja pidän turvaväliä, enkä osallistu sisätiloissa tapahtumiin, jossa ei voi pitää turvavälejä. Kaupassa ja museoissa käynnit vielä onnistuvat, mutta en mene bilettämään yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joo, todella paljon hyviä puolia, maskin kanssa on hyvin vaikea hengittää, ilma loppuu ja maski liikkuu ylöspäin peittäen osan näkökentästä ja osuu alaripsiin. Jatkuvasti pitää olla nykimässä sitä alaspäin. Todella hyviä ovatkin.
Ihan sama toisinpäin. Lainaamani kirjoittaja kokee ilman loppuvan ja käytön olevan vaikeaa, itse en koe niin. Kummankin yksilöllinen kokemus on oikea, eikä toinen kumoa toista.
Ymmärrän kyllä että kertismaskit ei pysy kasvoilla, ei ne minullakaan pysyneet. Kun tein itse maskin, se pysyy hyvin paikallaan, ja sen läpi on hyvä hengittää.Kertokaa toki, millaisen sen materiaalin pitäisi olla, että astmaatikko pystyy sen kanssa hengittämään? Kun jatkuvasti törmää näihin aggressiivisiin urpoihin, jotka vaatii muilta maskia, vaikka itse liehuvat tuolla baareissa ja ravintoloissa, jossa tartuntariski kasvaa heti huomattavasti. Mutta sitten tällainen astmaatikko ei saa rauhassa olla, vaikka elää lähinnä erakkona. Te ette yksinkertaisesti voi tietää, miksi jollain ei ole sitä maskia. Keskittykää omiin asioihinne.
Ainakin mulla toimii mainiosti nuo kertakäyttöiset maskit mitä saa ruokakaupasta ostettua. On siis sekä astma että keuhkoahtauma eikä kumpikaan estä ainakaan mulla maskinkäyttöä. Lisäksi kun tuon maskin muotoilee hyvin ja tiivisti nenän ja poskipäiden yli niin se ei liiku eikä tunnu yhtään miltään.
Mulla on yleensä aina "ihmisten ilmoilla" piilolinssit, silmälaseja käytän vain kotona.
Nyt jos laitan maskin ja silmälasit, niin kukaan tuttu ei tunnista mua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että kertismaskit ei pysy kasvoilla, ei ne minullakaan pysyneet. Kun tein itse maskin, se pysyy hyvin paikallaan, ja sen läpi on hyvä hengittää.Juu virkatut ja kudotut ja puuvillamaskit ylipäätään onkin niin tehokkaita.
Ihan yhtä tehokkaita pisaratartunnan estäjiä ne ovat kuin ne sivuilta falskaavat kertismaskitkin, elleivät tiiviimpinä jopa parempia. Kangasmaskien sisällä käytetään yleensä suodattimia, itse käytän aktiivihiilisuodatinta. En tee maskeja puuvillasta vaan mikrokuidusta.
Minä en ole vaatimassa hengitysvaikeuksista kärsiville ihmisille maskipakkoa. Koen vain itse kangasmaskin läpi hengittämisen helpompana kuin kertismaskin läpi.
Ehkä naisten täysin turha meikkaaminen loppuu tän kautta.
Miksi pitää meikata?
Juoksukaljat on kätevä pyöräyttää maski päällä
Ainakaan silmien alapuolelta ei tarvitse. ;)
Vierailija kirjoitti:
Juoksukaljat on kätevä pyöräyttää maski päällä
Et jaksa kuitenkaan juosta yhtä nopeasti kuin ilman maskia.
Voin tehdä ryöstön aivan rauhassa. Kukaan ei kiinnitä ennen ryöstöä minuun huomiota ja kun juoksen lujaa karkuun ihmisten sekaan kukaan ei osaa sanoa tuntomerkkejä.
Päällä tummat tai neutraalit vaatteet niin ei tunnista mitenkään.
Puolitutut ei tunnista niin helposti kaupungilla. Voi myös välttää heille puhumista sillä tekosyyllä että en tunnistanut kun sinulla oli oli maski naamalla.
Kyllä vartijat sut bongaa, ne tietää jo ruumiinkielestä milloin ollaan ottamassa juoksuaskelia ilman maksamista.
Vierailija kirjoitti:
Puolitutut ei tunnista niin helposti kaupungilla. Voi myös välttää heille puhumista sillä tekosyyllä että en tunnistanut kun sinulla oli oli maski naamalla.
Ja jos ei muista nimeä, niin voi puolustella, etten tunnistanut.
Voi näyttää kieltä aasiakkaille niiden huomaamatta jos maskissa on tilaa.
Kokeile vielä niqabia ja burkhaa niin saat vielä vartalosikin piiloon, ja kokeile käykö flaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peittää rumat suut, nenän ja hampaat. Ihmiset näyttävät paremmilta maskin kanssa. Silmien ilmeikkyys tulee esille.
Varmasti kampausrintamalla aletaan kehittämään maskien kanssa yhteensopivia hiusmalleja.
No ei varmasti aleta väliaikaisen, ohimenevän tilanteen vuoksi kehittämään yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Juominen ei niin näy turvotuksesta ja maski hälventää viinan hajua. Maskiin voi myös tehdä reiän jonne voi laittaa tupakan siitä läpi niin ei näpit jäädy syöpäkäärylettä pidellessä.
Etkö ymmärrä, että jos teet reiän maskiin, niin silloin se on menettänyt suojaustarkoituksensa?
Vierailija kirjoitti:
Leukaan tulevat jäykät irtokarvat jäävät piiloon eikä niitä tarvi nyppiä joka päivä.
Irtokarvat? 🙄
Maskit on kertakäyttökulttuuria ja sellainen ei ole ympäristön kannalta kestävää!
Kertokaa toki, millaisen sen materiaalin pitäisi olla, että astmaatikko pystyy sen kanssa hengittämään? Kun jatkuvasti törmää näihin aggressiivisiin urpoihin, jotka vaatii muilta maskia, vaikka itse liehuvat tuolla baareissa ja ravintoloissa, jossa tartuntariski kasvaa heti huomattavasti. Mutta sitten tällainen astmaatikko ei saa rauhassa olla, vaikka elää lähinnä erakkona. Te ette yksinkertaisesti voi tietää, miksi jollain ei ole sitä maskia. Keskittykää omiin asioihinne.