Maskin käytöllä on paljon hyviä puolia: kauniit silmät korostuu, ei tarvi meikata kuin silmät,
Niin, mun kauniit silmät tulee paremmin esille eikä tarvi laittaa meikkivoidetta eikä muuta kuin silmämeikki. Mitäs muita hyötyjä?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt maaliskuusta kampaajani ohi enkä tilaa häneltä aikaa ennen kuin hän alkaa käyttää maskia kampaamossaan.
Oma kampaajani taisi jo kesällä aloittaa maskin käytön.
Mikset pyydä, että alkaisi käyttää maskia?
Eikö se ole tungettelua ja toisen liiketoimintaan puuttumista? Jos toimii ilman maskia niin sitten toimii ilman maskia ja asiakkaat valikoituvat sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile vielä niqabia ja burkhaa niin saat vielä vartalosikin piiloon, ja kokeile käykö flaksi.
En kokeile, koska THL ei ole suositellut niiden käyttöä.
THL voisi kyllä antaa luvan, mutta STM teettää ensin kirjallisuuskatsauksen ja sitten kieltää.
Eihän sitä ole kielletty missään vaiheessa. Ei ole annettu yleistä maskisuositusta koska maskeja ei ollut silloin kaikkien saatavilla.
äh! mä olen sillai ujo, että mä rakastan kesää kun voi kulkea kadulla aurinkolasit nenällä.
Se luo mulle turvallisuudentunnetta.
Kumpa pian tulisi määräys, että kuonokopan lisäksi tarvitaan myös silmäsuojat, kuten aurinkolasit.
Voi vaikka mutista itsekseen, ilman että muut katsoo kuin hullua. Ihanaa!
Oletteko katselleet, miltä nuo maskit oikein näyttävät? En voi mitään, että välillä huvittaa rankasti. Jussi-gaalaan esim. marssi useampi henkilö samanaikaisesti, kaikilla musta kangasmaski naamallaan. Hakematta tuli mieleen rosvokopla. Osa valkeista kertakäyttömaskeista muistuttaa erehdyttävästi kahvin suodatinpusseja, esim. Angela Merkelillä usein. Ja ne monet vaaleat yksiväriset tai pikkukuvioiset kankaiset ovat kuin herrojen boksereiden pussittava alaosa, siis perhekalleuksia varten. Vähiten naurettavia ovat nuo valkoiset tai siniset kertakäyttömaskit. Huvittaa vaan, kun moni käyttää niitä väärin päin. Ohjeissa sanotaan selvästi, että taitteet alaspäin, mutta paras oli lehden maskinkäyttöopastus ja kuvituskuvassa maski väärin päin miehen naamalla.
Minulta poistetaan alhaalta hampaita, joudun odottamaan osaproteesia 2 viikkoa. Nyt tulee kyllä kyllä maskille tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun sitten huomio kohdistuu sinne silmiin: miten saisi pienet ja syvällä kuopassaan olevat silmät meikattua edes vähän nätimmiksi? Luomen liikkuvaa osaa ei näy käytännössä ollenkaan, kun silmäni ovat auki?
Meikkiartisti Wayne Goss tekee youtubeen todella hyviä opastusvideoita heille joilla on raskaat luomet. Helposti toteutettavissa ihan perinteisillä tuotteilla.
Joo, hienoja meikkejä, mutta en ikipäivänä meikkaisi noin vahvasti. Varmaan joillekin ihan ok, ei mulle.
Korona tarttuu aerosolina eli käytännössä ilmasta, etenkin sisätiloissa.
Tässä oikeaa tieteellistä dataa maskien hyödyistä.
https://www.thelancet.com/article/S0140-6736(21)00869-2/fulltext
https://www.pnas.org/content/118/17/e2018995118
T: FFP2
Nyt muuten vasta tajusin. Onko koko maskijutun tarkoitus arkipäiväistää se, että vain silmät näkyvät, eli että burghassa ei ole mitään ihmeellistä?
Käytetään maskeja, joista ei ole koronan kannalta hyötyä (huonompia kuin P3), jolloin syyn on oltava jossain muualla. Ajattelin aiemmin, että se on "tehdään jotain" tyylinen juttu, kuten lentokoneen pelastus(kellunta)liivit, mutta sehän voisikin olla tuo?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet miehet näyttävät paremmalta maskin kanssa. Peittää rumimmat kohdat kasvoista.
Eiköhän sama päde naisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monet miehet näyttävät paremmalta maskin kanssa. Peittää rumimmat kohdat kasvoista.
Eiköhän sama päde naisiinkin.
Tämä klassinen vitsi, kun mies on ostamassa kortsuja kaupasta. Myyjä kysyy, tarvitsetko kassia? Mies vastaa, ettei tarvi, kun nainen on ihan hyvän näköinen naamastaan.
:)
On pakkasilla hurjan lämpöinen ulkona!
Joo,ei näy ruma,vanha naama niin selvästi 🤗
Maski naamalla on helpompi kulkea haisevien kohteiden ohi, esim. kaupan pesuainehyllyt.
Oma hengityskään ei varmaan muille haise niin paljon. Ei huomaa hengityksen hajusta, jos on ryypännyt.
Pakkasilla lämmittää. Normaalisti meinaa nenä ja leuankärki jäätyä, maskin kanssa ei.
Totta. Mä oon säästänyt pienen omaisuuden poskipunassa ja huulipunassa viimeiset 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt muuten vasta tajusin. Onko koko maskijutun tarkoitus arkipäiväistää se, että vain silmät näkyvät, eli että burghassa ei ole mitään ihmeellistä?
Käytetään maskeja, joista ei ole koronan kannalta hyötyä (huonompia kuin P3), jolloin syyn on oltava jossain muualla. Ajattelin aiemmin, että se on "tehdään jotain" tyylinen juttu, kuten lentokoneen pelastus(kellunta)liivit, mutta sehän voisikin olla tuo?
Kyllä.
Siksi mua naurattaakin nää tietyt uskovaiset, jotka kulkee kaupoilla huivi pääsää, mutta ilman maskia tai kuonokoppaa. Ei edes niitä kiinnosta Suomessa käyttää täydellistä burghaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katselleet, miltä nuo maskit oikein näyttävät? En voi mitään, että välillä huvittaa rankasti. Jussi-gaalaan esim. marssi useampi henkilö samanaikaisesti, kaikilla musta kangasmaski naamallaan. Hakematta tuli mieleen rosvokopla. Osa valkeista kertakäyttömaskeista muistuttaa erehdyttävästi kahvin suodatinpusseja, esim. Angela Merkelillä usein. Ja ne monet vaaleat yksiväriset tai pikkukuvioiset kankaiset ovat kuin herrojen boksereiden pussittava alaosa, siis perhekalleuksia varten. Vähiten naurettavia ovat nuo valkoiset tai siniset kertakäyttömaskit. Huvittaa vaan, kun moni käyttää niitä väärin päin. Ohjeissa sanotaan selvästi, että taitteet alaspäin, mutta paras oli lehden maskinkäyttöopastus ja kuvituskuvassa maski väärin päin miehen naamalla.
Onhan tää kieltämättä hassua, että Suomen laissa on kiellettyä naamioida itsensä julkisella paikalla, mutta nyt saa marssia rosvokoplan näköisenä ihan vapaasti. Onko muuten lakia muutettu tältä osin? Onkohan joku muuten käyttänyt jo tilaisuutta hyväkseen?
Mä en luovu maskista ikinä koska se peittää huonon ihon.
Vierailija kirjoitti:
äh! mä olen sillai ujo, että mä rakastan kesää kun voi kulkea kadulla aurinkolasit nenällä.
Se luo mulle turvallisuudentunnetta.
Kumpa pian tulisi määräys, että kuonokopan lisäksi tarvitaan myös silmäsuojat, kuten aurinkolasit.
Mä kuljin kesällä aurinkolasit ja kuonokoppa päässä kaupassakin, kun en jaksanut riisua aurinkolaseja pois, kun mulla on niissä tehot ja olisi pitänyt vaihtaa aurinkolasit rilleihin eli söhlätä ja saastuttaa. On vartiointikopissa varmaan herättänyt vähän huomiota.
Oikeastaan minusta on aika mukavaa olla tunnistamattomampi, hengittäminen tietenkin tuntui alussa tukalalta, jonkun verran siihen tottuu. Olen usein haaveillut näkymättömyysviitasta ja olen nainen, jota on joskus kauniiksikin sanottu. En tykkää olla jatkuvasti esillä. En verhoutuisin kuitenkaan arabityyliin.