Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman hoidon maksat verorahoillasi mieluummin, narkkarin vai lapsettoman?

Vierailija
03.01.2014 |

Kumman hoidon maksat mieluummin?

Huumeiden käyttäjien kuiville yritykset vai lapsettomuushoidoissa käyvien pariskuntien hoidot, joita saa julkisella?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:10"]narkkarit aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja kerta toisensa jälkeen. puhumattakaan rikollisuudesta niiden ympärillä.

niille ei pitäisi antaa edes puhtaita neuloja. yliannos ois armeliainta.

[/quote]

Pakko sanoa, että tuo kuullostaa aika sairaalta. Olen itse elänyt ja katsonut vierestä 12vuotta sitä, kun ihminen ei pysty irtaantumaan huumeista, jonka myötä näitä rikoksia tekee ja "joutuukin" tekemään.

Joidenkin ihmisten on niin vitun hankalaa ymmärtää se, että ihminen ei oikeasti välttämättä pysty olemaan ilman huumeita, koska elimistö ei kestä sitä. Ei pohjalla käyneen henkinenkunto sitä katso, että pystyäkkö vaikko ei, vaan se fyysinenpuoli ja yhteiskunta!!

Läheiseni kiersi vankilat yms. Tyhmyyksien takia, jotka kaikki aiheutui tosiaan huumeista. Mutta kaiken tämänkin olisi voinut pysäyttää yhteiskunta, joka olisi rahoittanut ja tarjonnut oikeaa korvausapua narkomaanille, mutta ei. 12!!!!! Vuotta sitä paskaa piti kestää, ennekuin tarjottiin apu, jonka kestää fyysisistäkin oireista huolimatta.

Tällähetkellä 2vuotias lapsi ja kesällä uuteen pienokaiseen laskettu aika. Mutta ihmiset, tosiasia on se, että narkomaanisuus ei tee aina ihmisestä pahaa,loppujen lopuksi he onnekkaat Pääsevät irti aineista, kasvavat normaaliin elämään, käyvät töissä, kasvattavat lapsensa ja maksavat VERONSA. KIITOS.

[/quote]

kuka käski aloittaa aineiden käytön? äärimmäistä ääliömäisyyttä. kiva, että pääsi jatkamaan geenejään. tutkittuahan on, että äärimmäisen tyhmät tuottaa keskimääräistä fiksumpia jälkeläisiä. uskoo, ken haluaa.

Vierailija
42/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman asian vierestä, mutta: miten voi kuvitella, että ihmisten joiden ei lasta "kuulu saada", eivät sitä myöskään saa?

itse aikaisemmin lastensuojelussa työskennelleenä olen todistanut erittäin monta tapausta, joiden ei alun perinkään olisi pitänyt saada yhtäkään lasta, ja lisää tehdään kun yksi otetaan huostaan...

Olen normaaliälyinen, korkeakoulutettu, hoikka ja terveellisesti elävä nainen, jonka lapsi syntyi clomifenin avulla pco:n takia, enkä ole kertaakaan ennen sitä ajatellut, etteikö minun "kuuluisi" saada lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:40"]

Hieman asian vierestä, mutta: miten voi kuvitella, että ihmisten joiden ei lasta "kuulu saada", eivät sitä myöskään saa?

itse aikaisemmin lastensuojelussa työskennelleenä olen todistanut erittäin monta tapausta, joiden ei alun perinkään olisi pitänyt saada yhtäkään lasta, ja lisää tehdään kun yksi otetaan huostaan...

Olen normaaliälyinen, korkeakoulutettu, hoikka ja terveellisesti elävä nainen, jonka lapsi syntyi clomifenin avulla pco:n takia, enkä ole kertaakaan ennen sitä ajatellut, etteikö minun "kuuluisi" saada lasta.

[/quote]

No kerro sitten, miksi juuri sinun kuului saada se lapsi?

Vierailija
44/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Siksi, että pystyn tarjoamaan tälle lapselle turvalliset kasvuolosuhteet ja rakkautta.

Vierailija
45/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkarin tietty. Mun mielestä lapsettomuushoidot pitäisi lopettaa kokonaan aloittaen heteroista.

Vierailija
46/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:20"]

Näin taas tänään kun nuori nainen osti apteekista Suprecuria ja Puregonia. Hyi helvetti.

Älyttömintä on, että nuo lääkkeet kerryttää Kelan maksukattoa. Sama muikkeli oli kassalla edessä ja nuo kalliit lääkkeet joilla kasvatetaan munasoluja maksoi sille jotain parin euron luokkaa. Olisi ollut kiva nähdä se lääkkeiden oikea hinta.

[/quote]

Miten sä noin tarkkaan tiedät, mitä lääkkeitä lapsettomuushoidoissa olevat käyttää?

Vierailija
47/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lapsettoman. Narkkari on tehnyt itse valintansa alkaessaan käyttää huumeita, lapseton ei ole voinut valita lapsettomuuttaan.

Vierailija
48/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja lisäisin vielä, että lapsemme sai alkunsa yksityisen kautta . Pointti oli vain se, että ihmettelen että niin monet täällä tuntuvat olevan sitä mieltä että tahattomasti lapsettomien ei kuuluisi ikinä saada lasta.

Vierailija
49/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja lisäisin vielä, että lapsemme sai alkunsa yksityisen kautta . Pointti oli vain se, että ihmettelen että niin monet täällä tuntuvat olevan sitä mieltä että tahattomasti lapsettomien ei kuuluisi ikinä saada lasta.

Vierailija
50/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:10"]narkkarit aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja kerta toisensa jälkeen. puhumattakaan rikollisuudesta niiden ympärillä.

[/quote]

Pakko sanoa, että tuo kuullostaa aika sairaalta. Olen itse elänyt ja katsonut vierestä 12vuotta sitä, kun ihminen ei pysty irtaantumaan huumeista, jonka myötä näitä rikoksia tekee ja "joutuukin" tekemään.

Joidenkin ihmisten on niin vitun hankalaa ymmärtää se, että ihminen ei oikeasti välttämättä pysty olemaan ilman huumeita, koska elimistö ei kestä sitä. Ei pohjalla käyneen henkinenkunto sitä katso, että pystyäkkö vaikko ei, vaan se fyysinenpuoli ja yhteiskunta!!

Läheiseni kiersi vankilat yms. Tyhmyyksien takia, jotka kaikki aiheutui tosiaan huumeista. Mutta kaiken tämänkin olisi voinut pysäyttää yhteiskunta, joka olisi rahoittanut ja tarjonnut oikeaa korvausapua narkomaanille, mutta ei. 12!!!!! Vuotta sitä paskaa piti kestää, ennekuin tarjottiin apu, jonka kestää fyysisistäkin oireista huolimatta.

Tällähetkellä 2vuotias lapsi ja kesällä uuteen pienokaiseen laskettu aika. Mutta ihmiset, tosiasia on se, että narkomaanisuus ei tee aina ihmisestä pahaa,loppujen lopuksi he onnekkaat Pääsevät irti aineista, kasvavat normaaliin elämään, käyvät töissä, kasvattavat lapsensa ja maksavat VERONSA. KIITOS.

[/quote]

kuka käski aloittaa aineiden käytön? äärimmäistä ääliömäisyyttä. kiva, että pääsi jatkamaan geenejään. tutkittuahan on, että äärimmäisen tyhmät tuottaa keskimääräistä fiksumpia jälkeläisiä. uskoo, ken haluaa.

[/quote]

Ja sinä fiksu elät joidenkin helvetin taulukkojen mukaan.. huhheijaa, onneks itse omistan omat mielipiteeni ja ajatusmaailmani, eikä tarvitse kytätä joidenkin "isojen päättäjien" taulukon mukaan.

Mut hei, jos kerran taulukoista puhutaan niin kuinka usea nuori kokeilee nykypäivänäkin huumeita ja jotkut niistä jäävätkin sille tielle? Ja siihen aikaan, 12-15vuotta sitten, kovien huumeidenkäyttö on ollut erittäin yleistä peruskouluissa. Tänäpäivänä ei niinkään, viina+pillerit+kannabis on se nuorten juttu. Tiiäppä vaikka oma nuorukaidesikin jokunen päivä tähän lähtee, siinä vaiheessa sun pitää katsoa peiliin ja sanoa "voi hitto ku mun älykkyys osamärää on niin pieni, että mun kullannuppu on nyt kokeillu pilvee."

Kuule, ei se ole vanhemmista kiinni mitä kukin nuori tekee :)

Vierailija
51/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:40"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja sinä fiksu elät joidenkin helvetin taulukkojen mukaan.. huhheijaa, onneks itse omistan omat mielipiteeni ja ajatusmaailmani, eikä tarvitse kytätä joidenkin "isojen päättäjien" taulukon mukaan.

Mut hei, jos kerran taulukoista puhutaan niin kuinka usea nuori kokeilee nykypäivänäkin huumeita ja jotkut niistä jäävätkin sille tielle? Ja siihen aikaan, 12-15vuotta sitten, kovien huumeidenkäyttö on ollut erittäin yleistä peruskouluissa. Tänäpäivänä ei niinkään, viina+pillerit+kannabis on se nuorten juttu. Tiiäppä vaikka oma nuorukaidesikin jokunen päivä tähän lähtee, siinä vaiheessa sun pitää katsoa peiliin ja sanoa "voi hitto ku mun älykkyys osamärää on niin pieni, että mun kullannuppu on nyt kokeillu pilvee."

Vierailija
52/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:54"]

Esim. Siksi, että pystyn tarjoamaan tälle lapselle turvalliset kasvuolosuhteet ja rakkautta.

[/quote]

Niin moni muukin pystyisi, mutta ei silti harkitsekaan lapsia koska niitä täällä maailmassa riittää jo aivan liikaa. Se Clomifen-avusteisesti alkanut raskautesi oli täysin turha.

Vierailija
53/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha HV!

Vierailija
54/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha HV!

Vierailija
55/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:20"]

Näin taas tänään kun nuori nainen osti apteekista Suprecuria ja Puregonia. Hyi helvetti.

Älyttömintä on, että nuo lääkkeet kerryttää Kelan maksukattoa. Sama muikkeli oli kassalla edessä ja nuo kalliit lääkkeet joilla kasvatetaan munasoluja maksoi sille jotain parin euron luokkaa. Olisi ollut kiva nähdä se lääkkeiden oikea hinta.

[/quote]

Miten sä noin tarkkaan tiedät, mitä lääkkeitä lapsettomuushoidoissa olevat käyttää?

[/quote]

Työn puolesta satun tietämään, kun olen vastaaviin lääkkeisiin törmännyt. Niin ja lähipiiristä löytyy näitä marisijoita, jotka luettelee lääkkeetkin.

Vierailija
56/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

sun taulukot... en todellakaan tiedä huumeidenkäytöstä mitään, kukaan läheiseni ei ole käyttänyt. näköjään ihan yleistä omissa piireissäsi ja siksi "ymmärrän" hyväksyvän asenteesi. et paremmasta elämästä tiedä.

mielestäsi pätee sama huumeidenkäytössä kuin juoppoudessakin? että älykkäät käyttää? :D minä lasken teidät ääliöiksi.

ja pidän todellakin kasvatuksella ja kasvuympäristöllä huolen, ettei lapsistani kasva moisia ääliöitä.

Vierailija
57/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

KIITOS! Tämän halusin edes jonkun muun kirjoittavan. Täällä on lähes pelkästään narkomaanien hoitoja puolustavia ihmisiä, jotka ovat hädin tuskin edes eläessään narkomaania nähneet. Narkomaani tuhoaa kaiken ympärillään, hän saa läheisensä tuntemaan vihaa, surua, tuskaa, riittämättömyyttä, syyllisyyttä, hätää... Eikä lopulta edes itse välttämättä ymmärrä tätä. Hienoa, jos narkomaanin voi pelastaa mutta narkomaani joka on pelastettu kerta toisensa jälkeen... Ihanko totta rahat uuteen pelastukseen ja sen jälkeen uuteen kärsimykseen?

Vierailija
58/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ajattelen, että miksi edes verrata näitä asioita? On varmasti turhempiakin rahojen haaskauksia, kuin lapsettomien ja narkomaanien auttaminen. Jokaisella on joku näkemys asiasta, mutta kuka on muka oikeassa? Suomi katsotaan hyvinvointivaltioksi, joten apua tarvitsevia autetaan. Sinä joka kirjoitit tästä 12-vuotta huumehelvetissä eläneestä ja kerroit, ettei yhteiskunta auttanut, luuletko että läheisesi oli silloin tämän maan ainoa narkomaani? Kyllä läheiset pystyvät vauhdittamaan hoidon alkua halutessaan, mutta halun tulee myös lähteä narkomaanista itsestään. Älä paapo häntä ja syyttele yhteiskuntaa, älä syyttele ketään vaan ole onnellinen että hän voi nyt hyvin. Minun tuttuni joka oli narkomaani, kuoli ja olen helpottunut sillä nyt hän on turvassa.

Vierailija
59/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 11:20"]Näin taas tänään kun nuori nainen osti apteekista Suprecuria ja Puregonia. Hyi helvetti.

[/quote]

Nyt on 3.1. Ei todellakaan katto ollut mennyt täyteen tammikuussa.

Aika nopeasti googlettamisella selviää hinnat ja lisäksi kuinka moni katsoo mitä edellä oleva ostaa saati sitten että näkis. Tuskin se kassa huuteli ääneen lääkkeiden nimiä.

Vierailija
60/90 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iv-huumeita käyttävistä muistaakseni 1/1000 pääsee kuiville. Liian monilla huumeidenkäyttäjillä on myös jonkinlainen asennevamma elämän suhteen. Ehkä lapsettomuushoitoja tukisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi