Kannattaako kertoa suoraan avovaimolle etten halua koskaan naimisiin tai lapsia?
Oltu yhdessä 7v, asutaan yhdessä. Avovaimo haaveilee avioliitosta ja lapsista, mutta itse olen tyytyväinen nykyiseen tilaan, seksiä on paljon jne. Minulla ei ole oikeastaan minkäänlaista hinkua saada lapsia tai mennä naimisiin mutta pelkään että hyvä juttumme loppuu jos sanon suoraan. Kuitenkin alkanut kyllästyttää esittää kahden vaiheilla olevaa kumppanille näistä asioista. Onko neuvoja?
M33
Kommentit (29)
Avovaimo saattaa samalla miettiä kannattaako avomiehelle kertoa että pitää ehkäisyssä pientä taukoa.
Avoin keskustelu on yliarvostettua.
Minä en ainakaan loukkaantuisi siitä, ettei mies halua aiheuttaa minulle helvetillistä kipua ja tuskaa. Mutta kukin tyylillään.
Kokeile kepillä jäätä. Kun avioliittoasiat tulevat jossain yhteydessä puheeksi, esim. kun joku tuttunne menee naimisiin, voit sanoa esim.: "Eihän naimisiinmeno ole mikään välttämätön juttu, voihan sitä olla loppuelämän yhdessä ilman sitäkin." Jos nainen vastaa siihen, että hän ainakin haluaa ehdottomasti mennä naimisiin jossain vaiheessa, niin teillä on ongelma. Jos hän sanoo: "Ei se munkaan mielestä ole niin tärkeää", niin ongelmaa ei ole.
Sama juttu lasten suhteen, voit puhua asiasta varovasti ja välttäen ehdotonta kannanottoa. Sillä tavalla saat tietää, mitä mieltä avovaimosi on.
Luulisi, että jos olette olleet 7 vuotta yhdessä, niin asia olisi jo tullut esille.
Ap ilmeisesti luulee olevansa niin hyvä, että riittää puolisolle elämän sisällöksi.
Jos puoliso haaveilee perheestä, pitää kertoa totuus, mieluiten heti tänään.
- Millä helvetin tavalla ap:n vanhemmat ovatkin onnistuneet kasvattamaan tuollaisen umpikieron minäminä-k-pään?
Lapsiin en ota kantaa, mutta miksi olla yhdessä, jos ei oikeasti halua olla yhdessä?
M49
Voihan sulla käydä tuuri ja oletkin tuhkamuna?
On naisen asia lähteä, jos suhde ei miellytä. Sinähän olet suhteeseen hyvin tyytyväinen.
Tietenkin kerrot. Miksi ihmeessä olet edes avoliitossa?