Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri kauppakeskusesta, arvatkaapa moniko käytti maskia

Vierailija
10.10.2020 |

Aivan, ehkä yksi tai kaksi sadoista.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsovan Primark. Täällä maski kasvoilla on ihmisillä 99% kaikista asiakkaista. Ylipäätään sisätiloissa kaikki käyttää maskia. Ratikkaan tai metroon ei ole asiaa ilman maskia.

Vierailija
42/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin eilen Ideaprkissa Lempäälässä ja hirveä ryysis ja todella vähän oli maskeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin eilen Ideaprkissa Lempäälässä ja hirveä ryysis ja todella vähän oli maskeja.

Olen tämän kirjoittaja ja joillekin meistä se Prisma on lähikauppa. Jos ajelette ohi ja ajattelette ettei maalla täydy käyttää maskia niin kyllä vaan tarvitsee.

Vierailija
44/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin Linnainmaan citymarketissa ja Prismassa Tampereella ja kyllä suurimmalla osalla oli maskit. Itselläkin oli.

Vierailija
45/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä turvavälit ja käsihygienia? Aika vaarallinen ajattelutapa tuo, että voidaan olla kuten ennenkin kunhan on paperinpala naamalla. Tosi monet vieläpä räpläävät sitä maskiaan ja laskevat sen kaulalle kun syödään tai puhutaan puhelimeen. Sitten se likainen maski laitetaan taskuun seuraavaa käyttökertaa varten tai heitetään kadulle. Ehkä tämän takia tauti leviääkin maskipakkomaissa niin hurjaa vauhtia.

Vierailija
46/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmaski riittää kaupassa käyntiin. Tukevampia maskeja voi käyttää bussissa ja pitemmissä tilaisuuksissa. Ei ole ongelma. Miksi suurin osa on niin tolloja, että ei käytä? No hoitopaikat saattaa loppua, joten siinäpä sitten itkevät maskittomuuttaan, kun tauti iskee. 

Vierailija
47/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni turvaväli ei välttämättä auta, jos henkilö pärskii virusta. Maski pitää olla kaikilla ja käsihygienia kunnossa, jotta ei käsistään saa virusta. Tosin asiantuntijat sanovat, että käsidesi ei nimenomaan koronaa tapa, mutta käsihygienia muuten on hyväksi.

Vierailija
48/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se kyttääminen ja keskity vain omiin asioihisi. Maskipakkoa ei ole, se on vain suositus, joten turhaan siinä nitiset.

Vierailija
49/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplassa max joka viidennellä maski, eli 20%

Vierailija
50/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri Lidlistä ( Vantaa) ja suurimmalla osalla oli maski. Kyllä maskinkäyttö on lisääntynyt ja hyvä niin.

Vierailija
51/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin Istanbulissa kauppakeskuksessa. Kaikilla maskit. Mutta täällä tulee sakot, jos ei ole. Ovilla mitattiin lämmöt ja oli käsidesit tarjolla.

Vierailija
52/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korson K- marketissa vain muutamalla maski, itseni lisäksi. Nekin nuorempia naisia. Yhdelläkään vanhemmalla asiakkaalla ei ollut.

Vierailija
53/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri eräässä pienessä apteekissa (Helsingissä), kumpikaan työntekijöistä ei käyttänyt maskia eikä muutakaan suojaa. Mulla oli maski. Pari vanhaa naista katsoi pahasti minua. Oli pakko käydä asioimassa ja mulla on pientä nuhaa jäljellä tavallisen syysflunssan jäljiltä.

Mutta siis vihaisia katseita sain. Olisiko mummot tykänneet, jos olisin avoimesti siellä tuhissut??

Sama juttu lähiruokakaupassa. Olimme tyttären kanssa ainoa, joilla maskit, ja saimme vihaisia katseita. En minä sitä maskia ilkeyttäni pidä, itselleni astaatikkona se on hyvinkin epämukava. Jätän sitten käyttämättä, kun maskit eivät kerran nyt sitten olekaan suositeltuja.

Voisi vähän selkeämpi ja johdonmukaisempi linja olla niiden suhteen, niin ihmiset ymmärtäisivät paremmin.. mahdollisesti.

Jos sinulla on lieviäkin oireita syysflunssan jäljiltä, sinä et saa mennä apteekkiin etkä kauppaan. Kuormitat testausjärjestelmää, kun tartutat syysflunssaa eteenpäin. Apteekit toimittavat kyllä lääkket kotiin.

Vierailija
54/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Länsi-H:gissä olevasta ässämarketista eikä juuri kellään ollut maskia naamallaan, no ei ollut mullakaan.

Vierailija
55/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se paljon auta, vaikka kaupoissa olisi maskit niin kauan kun esim. kylpylät ja uimahallit saa olla auki. Puhumattakaan urheilusta!

Vierailija
56/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletteko nähneet yhdelläkään Ro.manilla maskia? Niinpä.

Vierailija
57/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmin kauppakeskuksessa tänään ehkä max. 40 prosentilla oli maski... Myyjillä oli mielestäni kaikilla, paitsi yksi roikotti leuan alla. Turvavälejä noudatettiin kassoilla, mutta ei hyllyväleissä. Eli ihmiset kyllä tunkivat aika iholle ottamaan tavaroita, vaikka väljää olisi ollut.

Vierailija
58/60 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Kampin K-superissa ja varmaan selkeällä enemmistöllä ihmisistä oli maskit, kassatyypillä oli visiiri.

Vierailija
59/60 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Citymarket, suurimmalla osalla maskit sekä asiakkaista että henkilökunnasta. Porukkaa vähän, ja suuressa kaupassa pystyy pitämään turvälejä ihan eri lailla kuin tuossa vähän lähempänä olevassa pikkukaupassa. Ollaan siirrytty asioimaan pelkästään tässä, vaikka on kalliimpi - kerran viikossa noutona iso satsi, ja perjantai-iltana täydennystä jos tarvitsee. Parkkihallissa oli viimeksi alle kymmenen autoa, pihalla vielä vähemmän. Lähikaupan parkkipaikka täynnä. Cittarissa vielä sopivasti posti ja apteekki saman katon alla.

Vierailija
60/60 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletteko nähneet yhdelläkään Ro.manilla maskia? Niinpä.

Näin tk:ssa työksentelevänä: heillähän maskit oli ensimmäisenä, paljon ennen muita -  ja kertakäyttöhanskat kädessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme