Tulin juuri kauppakeskusesta, arvatkaapa moniko käytti maskia
Kommentit (60)
Tulin just Tammiston Cittarista, maski voin 80% sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella näyttää siltä, että 70% käyttää kuapiossa maskia.
Jalasjärvellä taas maski oli vain vanhoilla naisilla. Mutta viisaus asuukin vanhoos naisis.
kuapiossa=Kuopiossa. Etelä-Pohjanmaan murre sulta ei oikein taivu. Kaupoossa=kaupoissa.
Mutta sama havainto tänään Seinäjoelta, n. 70 %:lla maski. Kurikassa ehkä 20-30 prosentilla.
Pyh, selvä muutos on tapahtunut tällä viikolla, enemmistöllä on maski ihan tavallisessa ruokakaupassakin Espoossa. Itsekään en enää ole kehdannut olla maskitta.
Mikä oli niin pakottava tarve, että piti oikein kauppakeskukseen mennä? Piti päästä vaahtopallot pöksyissä paheksumaan muita?
Vierailija kirjoitti:
Jumbossa tänään ehkä 60-70% ihmisistä käytti maskia.
Kaikkein vähiten käyttää ei ihan suomalaisen näköiset ihmiset (korrekti nimitys).
Juu, "ihmiset" - on korrekti nimitys. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoella näyttää siltä, että 70% käyttää kuapiossa maskia.
Jalasjärvellä taas maski oli vain vanhoilla naisilla. Mutta viisaus asuukin vanhoos naisis.kuapiossa=Kuopiossa. Etelä-Pohjanmaan murre sulta ei oikein taivu. Kaupoossa=kaupoissa.
Mutta sama havainto tänään Seinäjoelta, n. 70 %:lla maski. Kurikassa ehkä 20-30 prosentilla.
Se nyt oli ihan kirjoitusvirhe, kaupoissa. Mulla on vähän lukiongelmaa. Ei tule aina kaikkea niin tarkkaan oikoluettua.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tällä hetkellä Tampereen Lielahden Prismassa ja arvioisin, että noin kahdella kymmenestä on maski naamalla.
Käyn myös tuossa Prismassa. Tuntui eilen, että olin selvästi vähemmistössä ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko ylipäätään mennä ostoskeskukseen?
Kaiken tarvittavan saa netistä tai lähikaupasta. Itse asiassa yllättävän vähän sitä ihminen tarvitsee.
Lisäksi kannattaa suunnitella se kaupassa käynti semmoiseen aikaan päivästä että siellä ei ole odotettavissa mitään isoja ruuhkia. Samalla ostaa sitä tavaraa sen verran paljon että ei ole pakko käydä heti seuraavana päivänä ostamassa jotain maitolitraa.
Kemissä kukaan ei käytä, hyvä jos ovat kuulleet tästä "Koronasta".
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko ylipäätään mennä ostoskeskukseen?
Kaiken tarvittavan saa netistä tai lähikaupasta. Itse asiassa yllättävän vähän sitä ihminen tarvitsee.
Meidän lähikauppa on Lidl, siitä sata metriä on Prisma ja CM.
Ja en käy tällaiseen ruuhka-aikaan vaan aamu kasilta. Ja maskin kanssa.
Kuinka monta kertaa olivat käyttäneet samaa maskia pesemättä? Likainen maski lisää vastustuskykyä?
Tänne Keski-Suomeen on tää joukkopsykoosi näköjään yltänyt. Koppapäitä näky paljon 🙄🙁
Espoo Niittykumpu Lidl 40 % maskeja.
Kävin juuri eräässä pienessä apteekissa (Helsingissä), kumpikaan työntekijöistä ei käyttänyt maskia eikä muutakaan suojaa. Mulla oli maski. Pari vanhaa naista katsoi pahasti minua. Oli pakko käydä asioimassa ja mulla on pientä nuhaa jäljellä tavallisen syysflunssan jäljiltä.
Mutta siis vihaisia katseita sain. Olisiko mummot tykänneet, jos olisin avoimesti siellä tuhissut??
Sama juttu lähiruokakaupassa. Olimme tyttären kanssa ainoa, joilla maskit, ja saimme vihaisia katseita. En minä sitä maskia ilkeyttäni pidä, itselleni astaatikkona se on hyvinkin epämukava. Jätän sitten käyttämättä, kun maskit eivät kerran nyt sitten olekaan suositeltuja.
Voisi vähän selkeämpi ja johdonmukaisempi linja olla niiden suhteen, niin ihmiset ymmärtäisivät paremmin.. mahdollisesti.
Uudellamaalla on vielä fiksua porukkaa jäljellä kun suurin osa ei käytä.
Kävin juuri Raumalla, en nähnyt yhtään maskia
Lappeemranta Prisma .Maskeja tosi harvalla.
Eilen ilta-alen aikaan paikallisessa kaupassa oli kaikilla maskit, väkeä tosin ei ollut kuin alle 30. Päiväsaikaan täällä näkee maskittomia, kun koululaiset tulee välituntiostoksille.
Kanta.Häme, joka leviämisvaiheessa.
Kävin ideaparkissa Lempäälässä ja ehkä 20% oli maski..
Entä turvaväli?