Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi inhoatte lapsettomuushoidoissa käyviä (erityisesti nuoria)?

Vierailija
02.01.2014 |

Olen 27v ja lapsettomuushoidoissa miehen kanssa. Kyllä vaan, olemme julkisella. Julkisella sektorilla on järkeä olla tällä hetkellä siksikin, koska isossa sairaalassa lääkärit on päteviä, on nähneet paljon ja satun käymään tuossa samassa sairaalassa endokrinologilla ja muissa kontrolleissa.

Eli endot ja gynet pystyy molemmat seuraamaan sairauteni tilaa, kun kaikki paperit ja tiedot on siellä. Tietojahan voi toki lähettää sähköisesti esim. Väestöliittoon, mutta kyllä minun kohdalla on omasta mielestäni paras näin, että kaikki on keskitetty yhteen paikkaan. Minun oireyhtymäni sattuu olemaan sellainen, että tarvitaan melko paljon erityisosaamista, yksityisillä klinikoilla ei tiedetä juurikaan näistä minun asioistani ja Väestöliitossa lääkäri joutui koko ajan soittelemaan tietoa.

Julkisella ei tehdä meille kuin tasan tämä yksi ivf-hoito, joka on tulossa. Sen enempään emme saa lupaa julkisella sektorilla ja klinikoilla emme aio jatkaa jos ei tärppää.

Miksi inhoatte minua niin kovasti siksi, että sallin itselleni tämän yhden mahdollisuuden?

Entä jos tulenkin luomusti raskaaksi, onko sekin lapsi teistä "vääränlainen" ja pitäisi jättää synnyttämättä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielelläni rahoitan verorahoistani sellaisten tulevien vanhempien hoitoja, jotka ovat täysipäisiä ihmistä, ahkeria työntekijöitä, tulevia hyviä kasvattajia. En halua rahoittaa sossunluukulla käyvää peruskoulun keskenjättänyttä, surkeat elämäntavat omaavaa, työtöntä kessua polttavaa av-mammaa, vaikka hänen jälkeläisensä onkin jonkun pakko elättää. Lastensuojelukin kuormittuu, kamalat menot vaikkei kyseinen av-mamma tuotakaan yhteiskunnalle mitään, kuluttaa ja on vailla vaan ja siirtää vielä huonot tapansa kersoilleen.

Eli ole hyvä ap verorahoistani, toivottavasti sulla tärppää! Muista sitten meitä muita rakastamalla lastasi ja kasvattamalla hänestä mukava aikuinen!

Vierailija
42/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:58"]

Ihan mielelläni rahoitan verorahoistani sellaisten tulevien vanhempien hoitoja, jotka ovat täysipäisiä ihmistä, ahkeria työntekijöitä, tulevia hyviä kasvattajia. En halua rahoittaa sossunluukulla käyvää peruskoulun keskenjättänyttä, surkeat elämäntavat omaavaa, työtöntä kessua polttavaa av-mammaa, vaikka hänen jälkeläisensä onkin jonkun pakko elättää. Lastensuojelukin kuormittuu, kamalat menot vaikkei kyseinen av-mamma tuotakaan yhteiskunnalle mitään, kuluttaa ja on vailla vaan ja siirtää vielä huonot tapansa kersoilleen.

Eli ole hyvä ap verorahoistani, toivottavasti sulla tärppää! Muista sitten meitä muita rakastamalla lastasi ja kasvattamalla hänestä mukava aikuinen!

[/quote]

Vaan kun nämä ivf:ällä lapsensa saaneet ei kasvata!! Kaikki voimavarat meni niihin hoitoihin, synnytyksiin ja raskauksiin ja äiti on synnytysten jälkeisissä masennuksissa hyppäämässä psykiatrien luona, kun hänestä on imetty kaikki!! Voit vaan itse kuvitella tuollaisen rumban jälkeen joka nuorena aloitetaan, paljonko jää voimavaroja sille kasvatustyölle???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 22:36"]

Onko tuo joka teki vastaavanlaisen aloituksen vieraissa käyvistä miehistä kenties miehesi?

[/quote]

Juu on se! Hei kulta! Saanko lähettää sulle terkkuja? Joko teillä on tärppinyt kakkosen kanssa? <3

t. ap

Vierailija
44/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:51"]

Hah, kukaan ei ole tahattomasti lapseton sen takia että on asunut kaupungissa vilkkaan liikenteen ympäröimänä :D Ei se ympäristön saaste nyt NIIN paljon lapsettomuutta aiheuta.

[/quote]

Sanopas sitten, mistä kaikesta lapsettomuus voi johtua, kun ei asiantuntijatkaan osaa sanoa kaikkia syitä tai sitä, että kuinka paljon eri asiat vaikuttavat. En ole asiantuntija, mutta olen varma, ettei lapsettomuus johdu mystisestä Luonto Äidistä, joka arpoo nopalla, kuka saa lisääntymisoikeuden.

Tuli mieleen, että ollaan myös epäilty, että E-pillerit aiheuttavat lapsettomuutta miehillä, koska niiden jäämiä ei saada puhdistettua juomavedestä. Ei kuulosta "luonnonvalinnalta", jos mies jää lapsettomaksi, koska joukko naisia syö pillereitä.

Vierailija
45/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, inhoan,inhoan, vielä kerran inhoan!!!

Vierailija
46/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:20"]Palauta verorahani huomiseen aamuun mennessä tililleni, niin lakkaan vihaamasta.

Tosin en voi luvata että tykkään sinusta senkään jälkeen, saatikka että lapsistamme tulisi ikinä ystäviä.

Kiitos!

[/quote]

Sitten kun sinä sairastut niin käytätkö julkista terveydenhuoltoa? Miksi sinulla on siihen oikeus mutta muilla ei?

Vierailija
47/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en inhoa, ihan naurettava ajatus. Jokainen voi omalla kohdallaan miettiä miltä tuntuisi, kun ei voisi saada lasta.

Ei se ole luonnonvalintaa, ei luonto toimi järkevästi lisääntymisasioissa.

Vierailija
48/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:58"]

Olen itse 29v. kärsin endometrioosista ja haluaisimme mieheni kanssa edes sen yhden lapsen. Pelkään että katkeroidun. Kun mietin ystäviäni joilla on jo useita lapsia alkaa tuntua siltä että oma suku alkaa kuihtua pois, vanhana kukaan ei pidä meistä huolta, ei kysele kuulumisia. On muutenkin hyvin pieni ystäväpiiri ja pieni suku.

[/quote]

Ja voisitko tähdentää että MIKSI haluat?

Vierailija
49/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin huomiota väkisijät tuntuvat saavan av:lla. Nyyhkyti, kun ei lasta kuulu. :(

Vierailija
50/51 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo joka teki vastaavanlaisen aloituksen vieraissa käyvistä miehistä kenties miehesi?

Vierailija
51/51 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 10 vuoden jälkeen olisi kiva kuulla miten kävi?