Olen mies ja kavahdan naista, jolla ulkomaalainen exä. Kysyttävää?
Pohjoismaalainen tai läntisestä Euroopasta oleva ex vielä menee, mutta afrikkalaista tai Lähi-Idästä tullutta/ Balkanin poikaa en oikein sulata. Kysy mitä haluat. Myös kohtalotoverit voivat ilmoittautua. Mielestäni suomalaisen naisen tulisi tajuta, että hänelle paras kumppani on suomalainen mies, jolla sama kulttuuripohja.
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:56"]
Minä puolestani kavahdan ennakkoluuloisia ja stereotypisoivia ihmisiä. Ovat aina myös sivistymättömiä, huonosti koulutettuja, huonolla itsetunnolla varustettuja ja/tai katkeria. En ole tavannut ainoatakaan poikkeusta sääntöön.
Mutta kyllähän vakka löytää kantensa, että älä huoli ap. Kyllä sinäkin varmasti löydät sivistymättömän ja ennakkoluuloisen naisen itsellesi, vaikka heitä kieltämättä onkin huomattavasti enemmän suomalaisissa miehissä.
[/quote]
Hoi typsy. Juuri tuossahan sinä itse syyllistyt ennakkoluuloihin ja stereotypistämään tiettyä ihmisryhmää omaan laatikkoonsa...!!!
Jos miehen on oltava naista älykkäämpi / sivistyneempi, niin tässä tapauksessa se lienee kohtuullisen helppoa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 17:27"]
Ap, hyväksytkö afroamerikkalaisen exän, joka on PhD? Haen tässä vastausta siihen, kumpuaako halveksuntasi
-ihonväristä?
-koulutustasosta, älykkyydestä?
-kulttuuritaustasta?
[/quote]
Näihin minäkin haluaisin vastauksen. Toisiin kulttuureihin ap ei ainakaan ole tutustunut ja kovinpa rasistiselta avaus vaikuttaa.
En myöskään usko, että aloittaja on mies. Rakastunut mies ei välitä tällaisista asioista. Minä itsen ajattelen ulkomaalaisen kanssa seurustelevasta/naimisissa olevasta, että mies/nainen on avoin, utelias, vahva ja ehkä suvaitsevasta ja kannustavasta taustasta tuleva. Se valitseeko sitten huonon naisen/miehen, johtuu jostain ihan muusta, koska näitähän riittää joka maassa. Minun tuttavapiirissäni on monta naista, jotka ovat olleet pitkään onnellisesti naimisissa Afrikkalaisen, Intialaisen tai Lähi-idästä kotoisin olevan miehen kanssa, ja kumma kyllä kaikki miehet ovat koulutettuja ja avioliitot vahvoja:0
En nyt ihan näe suoraa yhteyttä maailmaa syleilevän asenteen ja
puolisovalinnan välillä, saati että ulkomaalainen puoliso ja lapset romahduttaisivat hyvinvointiyhteiskunnan. Älyllisesti laiskaa argumentointia mielestäni.
Edelleenkin jokaisella on oikeus tehdä päätöksiä elämänsä suhteen omista lähtökohdistaan. Jos lähtökohta on pelko, niin säälittäähän se.
Kysyin mieheltäni, missä yhteydessä hän käyttäisi sanaa "kavahdan". Ei missään. Ap ei siis ole mies.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 23:15"]
Taannoin olin miesporukassa ja sanoivat kaikki sitä, etteivät voisi harkita naista, jolla on tummia mukuloita valmiiksi. Siis sanoivat, että se on niin out, ettei tulisi edes mieleen. Kysymys kaupunkilaisista, koulutetuista kolmekymppisistä, joista kaikki parisuhteessa. Lapset ei tuntuisi olevan ongelma, jos olisivat taas vapaita, mutta ns. mamu-patjaa eivät halua. Ihmettelin tätä omalle miehelle, joka sanoi, ettei hänkään haluaisi naista, jolla on ollut joku "neekeri" aikaisemmin ja lapsia sen kanssa.
[/quote]
Onpas sulla sitten varsinainen aarre miehenä. Huhhuh... Mä en taas katsoisi päivääkään tuollaisia rasistijuntteja.
T. "mamupatja" jota se ainoa afrikkalainen mies ei ole koskaan alistanut, pettänyt, tai vahingoittanut, päinvastoin on fiksu, älykkäämpi kuin nämä kapeakatseiset juntit ja avarakatseinen ihmisoikeusten ja tasa-arvon puolustaja.
Joo afrikkalaisilla on vahva tasa-arvokäsitys, ovat uskollisia, eivät tartuta hiviä eivätkä tuberkuloosia. Avioliitot afrikkalaisten kanssa kestävät kunnes kuolema erottaa tai miten se koraanissa sanotaankaan.
Joka muuta väittää on rasisti juntti
Et ole mies. Olet nainen ja teit tämän aloituksen ihan vain provotaksesi.
Itse en ole koskaan seurustellut ulkomaalaisen kanssa. Ei vain ole osunut kohdalle. Kaikki olleet suomalaisia. Tuttavanaisilla näitä mamulapsia enemmänkin; kaikki eronneet ja nyt yksinhuoltajia. Kunnioitan heidän sinnikkyyttään. Mutta ei ne varmaan kaikki "neekerimiehet" petä ja jätä, mutta kaikkien tuttujeni kylläkin (7 naista).
Voisiko ap tai joku samoin ajatteleva vääntää tälläiselle "Balkanin pojan" vaimolle miten käytännössä meidän liittomme ja perheemme eroaa täysin suomalaisesta? (Valitettavasti se saunan lauteilla istuminen bissen ja makkaran kanssa sopii myös suomen balkanilaisiin, tosin oluita menee vain 1-2 kpl.)
Molemmat käyvät töissä, molemmat tekevät saman määrän kotitöitä, tosin lumityöt ja ruohonleikkuut jäävät miehen kontolle. Lapsia kannustetaan opiskelemaan ja harrastamaan ihan sukupuolesta riippumatta eli miehelle on täysin ok että poika tykkää tanssitunneista ja tyttö jalkapallosta.
Eli jos vaikka muutaman eroavaisuuden kertoisitte kun ei ole kokemusta suomalaisen kanssa parisuhteesta, mutta kavereiden kokemuksista ei tunnu elämän eroavan.
Olen nainen ja kavahdan miestä, joka ei osaa kirjoittaa Lähi-itä, vaikka kyse on omasta äidinkielestä.
Miehillä on voimakkaita asenteita. Juuri mieheni päivitteli veljensä kanssa erästä sukulaistyttöä, joka meni yhteen afrikkalaisen miehen kanssa ja saivat parikin lasta. Totesivat vaan, että toivottavasti kestää, kun tätä tyttöä ei moni muu mies huoli sittemmin tummien lasten kanssa, jos ero tulee ja yrittää rakentaa uutta suhdetta. Ja mieheni ei ole mielestäni edes rasisti. Tavallinen, akteemisesti koulutettu kaupunkilaismies kuten veljensäkin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 09:05"]Miehillä on voimakkaita asenteita. Juuri mieheni päivitteli veljensä kanssa erästä sukulaistyttöä, joka meni yhteen afrikkalaisen miehen kanssa ja saivat parikin lasta. Totesivat vaan, että toivottavasti kestää, kun tätä tyttöä ei moni muu mies huoli sittemmin tummien lasten kanssa, jos ero tulee ja yrittää rakentaa uutta suhdetta. Ja mieheni ei ole mielestäni edes rasisti. Tavallinen, akteemisesti koulutettu kaupunkilaismies kuten veljensäkin.
[/quote]
Miehesi on siis ihan tavallinen juntti. Yäk.
Tapasin mukavan suomalaisen miehen. Kun selvisi, että hän eronnut venäläisestä naisesta oltuaan 16 vuotta naimisissa, en vain pystynyt tapaamaan häntä enään. En edes tiedä, mistä tuo vastenmielisyys kumpuaa venäläisiä kohtaan. Jotenkin mies on luuseri tai kyvytön tms. jos joutuu ottamaan venäläisen vaimon. Miehestä tuli jotenkin "saastunut" onnettomassa mielessäni. Myönnän, että nämä omat ajatukseni ovat ihan perusteettomia tai pimeitä...
Onneksi olen pysytellyt Varsinais-Suomalaisissa, en huoli myöskään mitään kehäkolmosen sisäpuolelta.
Help liittykää meihi tääällä ettikää love me ja tulkaa mukkaa killpailuuu voittaja saaa yli200€tulkaa nopeesti parass voittakoon
Muuten siin kirjotetaa paras tarina siin love me. Kilpailussa
Mä olen kyllä samaa mieltä kuin ap. Kyllä varmasti muutkin ovat samaa mieltä. Täällä vaan ollaan välistä niin suvaitsevaista, että se menee yli. Ihan sama mikä ilmiö. Haluan saman kielisen ja tai samaa kulttuuritaustaa olevan kumppanin. En halua olla eksottinen ja haluta jotain ihan täysin vierasta. Varmaan siinäkin on se sama jännitys, kun ekoja kertoja, kun näki palmun: jotkut innostuu ja haluaa unohtaa kylmän Suomen. Miksi tahallaan haluta haasteita lisää, en minä ainakaan. Tosin en kyllä seurustelisi yhdenkään juntit suomalaisen kanssa, että turha verrata.
Miksi mua pitäisi kiinnostaa sun kavahtamisesi? En huolisia sua kuitenkaan.
Mamupatjojen suomalaisia "mies"ystavia kutsutaan roskiskeppiklubilaisiksi.
Naiset jotka kyseisia rikkauksia harrastavat ovat poikkeuksetta vihervasemmistolaisia jonka myos ulkonako ja kysynta kertovat. Ei vieda kasista.
Olen mies, jolle ei koskaan tapahdu mitään...