Ärsyttävän ahne mihen ex-vaimo
En ole koskaan tavannut ahneempaa ihmistä kuin miehen ex-vaimo on,
mies maksaa kunnon elarit ja ostaa aina tarvittaessa urheiluväneitä, vaatteita tms.
Nyt nainen oli käskenyt poikaa pyytämään isältään I padin vaikka sai juuri lahjaksi puhelimen isältään. Nainen ei siis itse voi ostaa mitään "kallista" lapselleen vaan kaikki pitää pyytää isältä ja sitten kun mieheni ei suostu niin alkaa lapsen kuullen hirveä voivottelu että varmaan menee kaikki raha siihen uuteen lapseen (meidän yhteiseen)
Kaiken huippu oli tänään kun mies oli ollut minun vanhemman pojan kanssa urheilukaupassa ostamassa pojalleni luistimia niin nyt tuli viesti miehelle että kun kerran on varaa ostella X:lle jääkiekko tarvikkeita ja luistimia niin saat kyllä omallesikin ostaa. (Poika sai juuri pojaltani vähän käytetyt jäkisvarusteet ja hyvät luistimet) vaikka ei edes harrasta jääkiekkoa.
No onneksi ei tarvii kauaa sietää..
Kommentit (268)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 19:58"]Vauva? Miksi mies hankkii vielä lisää lapsia, vaikka ei ole varaa huolehtia entisistäkään, oli rahat yhteiset tai ei.
"Mies oli lapsen kanssa kaupoilla siksi että meillä vauva kipeä joten en viitsinyt sitä raahata mukaan ja meillä on yhteiset rahat joten en maksattanut miehellä yhtään mitään"
[/quote]
"Ei ole varaa huolehtia entisestäkään"?? Siis jos ei ostele lapselleen tyhjänpäiväisiä (siis anteeks ihan jokaisen perusperheen ostos, mitä nyt muutama satanen kenenkään taloudessa tuntuis..) iPadeja niin sekö tarkottaa sitä että ei ole varaa huolehtia lapsistaan? Ei meillä ainakaan ihan tuosta vaan ostella minkään valtakunnan padeja kun ei vaan ole tarvetta. Harratusvälineet kyllä ostetaan lapsille mutta niistäkään ei pidetä mitään kirjaa että kenen välineet on maksaneet minkäkin verran (vaikka onhan se varmaan kamalaa jos jonkun lapsen varusteet sattuu maksamaan enemmän kuin toisen!!)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 20:47"]
Hyvä AP,
Nyt oikeasti, yritä rauhoittua! Sinun tekstisi alkavat vaikuttaa semmoisessa vihan vimmassa ja raivossa kirjoitetuilta... että et taida olla ihan kunnossa? Tai sitten oikeasti olet niin sivistymätön, että sanavarastoosi kuuluu sanoja pentu, ahne ämmä, i dad, i pad, apina yms.
Yritä nyt hei ihan oikeasti rauhoittua ja katsoa tätä asiaa ulkopuolisin silmin. Uusperhekuviot on ihan varmasti vaikeita, mutta uskon, että olet itse syyllistynyt ahneuteen vaatiessasi omalle pojallesi uusia lätkävarusteita, eikä miehesi poika ole saanut haluamaansa. Joku tuolla aiemmin kirjoittikin kauniisti ja asiaa siitä, että kuinka miehesi poika ihan varmasti on kateellinen omille pojillesi miehestäsi. Ja se miehesi pojan harmistus yms. heijastuu varmasti hänen rakastavan äitinsä käytökseen. Kuka ei haluaisi omalle lapselleen kaikkea hyvää?
Ap, tule huomenna rauhoituttuasi lukemaan nuo viestisi. Mutta unohda ne sitten, ota opiksesi ja yritä katsoa asioita monelta kantilta.
Kaikkea hyvää Sinulle ja perheellesi. Kyllä se siitä.
[/quote]
Lue nyt ihan huolella kuka nuo mainitsemasi sanat on kirjoittanut. Ahne ämmä ja apina sanaa olen kirjoittanut vain sille joka kirjoittelun aloitti noilla sanoilla. Pentu sanaa en myöskään ole käyttänyt.
I dad nyt oli silkka vahinko kun yrität tätä pimeää kännyn ruutua katsella samalla kun nukutan vauvaa:)
En minä ole vaatinut pojalleni lätkävarusteita. Olemme jo alussa sopineet että kaikille lapsille maksetaan haluamansa harrastus ja välineet siihen. Ja kaikki ovat ne saaneet! Mikä tässä on ahnetta? Se että minun poika sai luistimet?
I pad, ei ole kenenkään harrastus ja sille ei ole tässä perheessä/talossa tarvetta kun on ihan kunnollinen tietokone ja oma rauha kun koneella on!
Miehen poika on meillä joka toinen viikko tai itse asiassa aina kun haluaa, hänellä on oma huone ja avaimet. Saa tulla koska haluaa.
Jos malttaisitte lukea tekstini ja kommentoida niiden perusteella ettekä vain huutele syytöksiä tyhjästä kuten
" ap huoraa ja hänellä ei ole tuloja kun hoitaa vauvaa"
"Miehen poika ei saanut mitään, ap maksatti jäkisvarusteet isäpuolella"
" miehen poika sai kuppaset jäkistavarat ja ei tee niillä mitään" (Mistä te sen tiedätte?)
ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:55"]
Ipad ei todellakaan ole mihinkään harrastusvälineeseen verrattavissa silloin kun kyse on lapsista. Lasten käytössä se on 99% nettailussa, nettipeleissä yms.
[/quote]
Vaikka sinun lapsesi eivät koskaan lukisikaan kirjoja, se ei tarkoita, etteivätkö muut lapset tee niin. E-kirjat ovat nykypäivää, varsinkin nuorille. (Valitettavasti, jos minulta kysytään, sillä rakastan painettuja kirjoja - mutta minun mielipidettäni ei tässä kysytä.)
Lasketaanko muuten pelkästään urheilulajit varsinaisiksi harrastuksiksi? Nettailukaan ei ole aina pelkkää Facebookia ja aivottomia nettipelejä. Teini voisi vaikka teoriassa harrastaa lukemista ja pitää kirjallisuusblogia, jolloin e-kirjat ja netti ovat aika oleellinen osa harrastusta...
[/quote]
Eiköhän se iPad olisi silloin hankittu, jos se olisi TÄRKEÄ harrastusväline. Mekään emme hanki iPadia, koska meillä on kotona kaksi läppäriä ja molemmilla kännykät joissa netti.
Sitä paitsi AP:n kotona on rajoitus, että koneella saa olla vain tunnin päivässä, joten aika pitää tehdä muuta kuin tuijottaa ruutua esim. mennä pelailemaan jääkiekkoa kavereiden kanssa isovelipuolelta saaduilta hyväkuntoisilla kamoilla. Ja koska pojalla on upouusi älypuhelin, jolla pääsee nettiin tai voi käyttää perheen kotikonetta, mikä tarve tuolle iPadille olisi kun se ei ole harrastusväline?
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 17:48"]
Jos ex olisi pyytänyt lapselleen vaikkapa uudet (vaikka kallimmatkin) kengät tai muuta vastaavaa niin raha tähän _hyödylliseen_ olisi varmastikin löytynyt. Ipad ei ole kenellekään niin tarpeellinen asia, eikä mitenkään verrattavissa vaikka juuri harrastusvälineisiin. Meidän perheessä on 1 pöytätietokone, 1 läppäri ja murrosikäisillä lapsilla älypuhelimet. Eikä mitään iPadeja osteta muuta kuin omista viikko/kuukausirahoista säästäen, jos sellaisen välttämättä haluaa.
[/quote]
iPad ei ole mikään välttämättömyys elämässä (kuten ei muuten ole esim. jääkiekkoharrastuskaan). Mutta se on kyllä täysin verrattavissa harrastusvälineeseen, koska se monitoimilaitteena toimii myös esim. e-kirjojen lukulaitteena. Muun muassa.
[/quote]
Niin? Ja kun kerran ap ja miehensä maksaa KAIKKIEN lasten harrastuskulut ja -välineet, niin miksi heidän pitäisi ostaa vain yhdelle lapsista vielä iPadkin? Jos lapsen äiti kokee lapsen sellaista tarvitsevan, miksi hän ei voi sitä ostaa? Tai miksei hän voi perustella sen tarvetta siten, että sitä tarvitaan juuri e-kirjojen lukemiseen eikä sellaiseen, minkä jo joko puhelimen tai kotikoneen kautta voi aivan yhtä kätevästi tehdä?
194
[/quote]
Miten sinä voit noin tarkkaan tietää ap:n perheen asiat, ellet ole itse ap?
[/quote]
???? Mitä tarkoitat? Minä olen ketjua lukenut ja osaan jopa lukea. Aloittaja selvästi on kertonut, että heidän perheensä yhteisistä rahoista maksetaan niin miehen kuin hänenkin lapsensa harrastuskulut ja niihin tarvittavat välineet.
194
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:23"]
Jos isä itse ei halua iPadia ostaa eikä poika sitä edes oikeasti tarvitse vaan koko juttu on pelkkää ahneen ex-vaimon omaa hapatusta, niin mihin ihmeessä ap:n sähläystä tässä välissä edes tarvitaan? Rakastava etäisä osaa varmasti selittää pojalle yhtä hyvin kuin lähi-isäkin, että sori poika, iPadia ei juuri nyt tipu.
Siinä tapauksessa ei "ahneen katkeran exän" jäkätyksellä ole mitään väliä - kuten ei nyxän tuohtumisellakaan. Asia on isän ja pojan välinen, ei kenenkään muun.
[/quote]
Juu en minä live elämässä siinä välissä sählääkkään. Tulin vain tänne palstalle kirjoittamaan kun mies sai viestin exältä että omapas ahne nainen ja kirjoitin tapahtuneen sekä vastailen aina silloin tällöin kun kipeän vauvan hoidolta ehdin
ap
[/quote]
Mies haukkuu exäänsä siksi, kun tietää, että ap tykkää siitä ja toivoo siten saavansa pillua, kun seksi on lopahtanut uuden vaimon kanssa vauvan tulon jälkeen.
Nyxät aina tykkää ja on suosiollisia, kun niille haukkuu exää
Mä ulvon naurusta:)
Käsi ylös kuinka monessa ydinperheessä ostetaan lapselle
- uusi Ipad kun hän sitä pyytää?
- 500 euron laite ei heilauta taloutta mihinkään suuntaan ja itseasiassa isä käy niitä ostelemassa matkalla töistä kotiin:)
- Isoveljen vanhat jääkiekkovarusteet poltetaan pihassa kun ovat niin romut!
- pikkuveli ei tee luistimilla mitään jos ei harrasta jääkiekkoa
- kutsutaan huoraamiseksi sitä kun äiti hoitaa vauvaa kotona
Semmosta, sympatiat ap:n puolella ja olen sitä miestä että tässä ketjussa pyörii muutama avohoitopotilas joka nytkin tulee ja alapeukuttaa tätä:)
Hei ap,tiedät kai ettei täällä saa arvostella exien ahneutta? Koeta kestää.
Hyvä ap. Rauhoituit jo selvästi viimeiseen viestiisi! :) Elämä voittaa kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:15"]
- 500 euron laite ei heilauta taloutta mihinkään suuntaan ja itseasiassa isä käy niitä ostelemassa matkalla töistä kotiin:)
Semmosta, sympatiat ap:n puolella ja olen sitä miestä että tässä ketjussa pyörii muutama avohoitopotilas joka nytkin tulee ja alapeukuttaa tätä:)
[/quote]
Tää niin kiteytti tän ketjun sanoman.On se mukavaa,kun paljastuu tällaisia ajatuksia mammapalstalta.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:22"]
Ipad ei todellakaan ole mihinkään harrastusvälineeseen verrattavissa silloin kun kyse on lapsista. Lasten käytössä se on 99% nettailussa, nettipeleissä yms.
[/quote]
Vaikka sinun lapsesi eivät koskaan lukisikaan kirjoja, se ei tarkoita, etteivätkö muut lapset tee niin. E-kirjat ovat nykypäivää, varsinkin nuorille. (Valitettavasti, jos minulta kysytään, sillä rakastan painettuja kirjoja - mutta minun mielipidettäni ei tässä kysytä.)
Lasketaanko muuten pelkästään urheilulajit varsinaisiksi harrastuksiksi? Nettailukaan ei ole aina pelkkää Facebookia ja aivottomia nettipelejä. Teini voisi vaikka teoriassa harrastaa lukemista ja pitää kirjallisuusblogia, jolloin e-kirjat ja netti ovat aika oleellinen osa harrastusta...
[/quote]
Eiköhän se iPad olisi silloin hankittu, jos se olisi TÄRKEÄ harrastusväline. Mekään emme hanki iPadia, koska meillä on kotona kaksi läppäriä ja molemmilla kännykät joissa netti.
Sitä paitsi AP:n kotona on rajoitus, että koneella saa olla vain tunnin päivässä, joten aika pitää tehdä muuta kuin tuijottaa ruutua esim. mennä pelailemaan jääkiekkoa kavereiden kanssa isovelipuolelta saaduilta hyväkuntoisilla kamoilla. Ja koska pojalla on upouusi älypuhelin, jolla pääsee nettiin tai voi käyttää perheen kotikonetta, mikä tarve tuolle iPadille olisi kun se ei ole harrastusväline?
[/quote]
Edelleenkin, minulle on ihan sama tarvitseeko ap:n miehen poika iPadia vai ei. Keskustelen aiheen vierestä, kun ylempänä väitettiin, ettei iPad voi olla tärkeä eikä sitä voi verrata harrastusvälineeseen ollenkaan. Edellinenkin kirjoittaja väitti kovin hanakasti, ettei iPad voi lapsilla ja nuorilla olla mikään harrastusväline.
Toistan: kyllä se VOI olla, on se sitten ap:n miehen pojalle mitä tahansa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:16"]
Hyvä ap. Rauhoituit jo selvästi viimeiseen viestiisi! :) Elämä voittaa kuitenkin.
[/quote]
Ihan samat vastaukset olen kirjoittanut viimesiin viesteihini. Minä vastasin sinun kysymyksiin kokeile nyt mennä itseesi ja vastaa sinä minun:) Mikä sinun mielestäsi tekee minusta ahneen?
ap
Ps. en voi olla raivon vallassa kun nukutan vauvaa:)) joka ei muuten nuku millään:)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:27"]
Hän maksaa paitsi hyvät elarit, kustantaa myöskin tämän harrastukset, lisäksi lapsella on avain isänsä kotiin, oikeus tulla sinne milloin haluaa ja siellä oma huone. Kerro minulle, mitä miehen pitäisi tehdä enemmän, jotta voisi osoittaa isyytensä ja halukkuutensa siihen, jotta sinusta hänelle tuo lapsi ei olisi pelkkä taakka? Mitä vielä pitäisi tehdä, paitsi tietenkin sitten erota aloittajasta ja heidän yhteisestä vauvastaan ja palata takaisin exänsä luo?
[/quote]
Olla vähän vähemmän marttyyri? En edelleenkään tunne ap:n miestä, joten hänestä on aivan turha keskustella.
[/quote]
Minä kysyin, että mitä ap:n miehen pitäisi sinusta toisin tehdä, ja sinä vastasit, että "olla vähemmän marttyyri". Puhut siis miehestä, joka ei ole koko keskusteluun edes osaa ottanut.
Sitten kerrot, että juuri tästä miehestä et mitään tiedä ja hänestä ei mitään kannata puhuakaan. No miksi sitten olet häntä moittinut edes??? Vastasit viestiin, jossa puhuttiin nimenomaan ap:n tilanteesta kuitenkin, joten tällöin oletusarvoisesti myös sinä kai puhut ap:n tilanteesta ja ap:n miehestä? Vai etkö kuitenkaan?
Jatkossa, suosittelen, että kerrot erikseen puhuvasi jotenkin yleisellä tasolla silloin, kun itse lainaat viestiä, jossa aloittajan tilanteesta puhutaan, jollet aloittajan tilanteesta itse halua puhua. Vähemmän väärinkäsityksiä syntyy, jollet itse omilla lainauksillasi anna sellaista mielikuvaa, että keskustelet samasta asiasta, josta lainaamassasi viestissä myös keskustellaan.
194
Musta tämä on todella surullinen ketju. Käy sääliksi kaikkia erolapsia jotka joutuvat elämään tällaisen vihan, katkeruuden ja pahansuopuuden keskellä. Lapsilla on aivan valtava isäkaipuu ja aikuiset vaan tappelee materiasta mitä mun ja sun lapset saa ja ettei kukaan vaan saa enempää huomiota tai aikaa kuin toinen. Helpoin tapa tuhota lasten sisaruussuhteet on kohdella heitä eriarvoisesti.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:15"]
[/quote]
Itseäni myös on naurattanut, kun on tätä viestiketjua lukenut ja tässä on hyviä esimerkkejä laitettuna :)
Pisteenä iin päälle vielä se, että sisälukutaito katoaa mammoilta siinä vaiheessa, kun käytetään sanoja miehen ex.
Tunnen myös myötätuntoa ap:n miestä kohtaan. Tunnen juurikin muutaman tällaisen "isän" joita lypsetään ja kiristetään rahallisesti. Elatusmaksut ja muukin maksetaan (ja reilusti), silti mikään ei riitä :(
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 18:27"]
Hän maksaa paitsi hyvät elarit, kustantaa myöskin tämän harrastukset, lisäksi lapsella on avain isänsä kotiin, oikeus tulla sinne milloin haluaa ja siellä oma huone. Kerro minulle, mitä miehen pitäisi tehdä enemmän, jotta voisi osoittaa isyytensä ja halukkuutensa siihen, jotta sinusta hänelle tuo lapsi ei olisi pelkkä taakka? Mitä vielä pitäisi tehdä, paitsi tietenkin sitten erota aloittajasta ja heidän yhteisestä vauvastaan ja palata takaisin exänsä luo?
[/quote]
Olla vähän vähemmän marttyyri? En edelleenkään tunne ap:n miestä, joten hänestä on aivan turha keskustella.
[/quote]
Minä kysyin, että mitä ap:n miehen pitäisi sinusta toisin tehdä, ja sinä vastasit, että "olla vähemmän marttyyri". Puhut siis miehestä, joka ei ole koko keskusteluun edes osaa ottanut.
Sitten kerrot, että juuri tästä miehestä et mitään tiedä ja hänestä ei mitään kannata puhuakaan. No miksi sitten olet häntä moittinut edes??? Vastasit viestiin, jossa puhuttiin nimenomaan ap:n tilanteesta kuitenkin, joten tällöin oletusarvoisesti myös sinä kai puhut ap:n tilanteesta ja ap:n miehestä? Vai etkö kuitenkaan?
Jatkossa, suosittelen, että kerrot erikseen puhuvasi jotenkin yleisellä tasolla silloin, kun itse lainaat viestiä, jossa aloittajan tilanteesta puhutaan, jollet aloittajan tilanteesta itse halua puhua. Vähemmän väärinkäsityksiä syntyy, jollet itse omilla lainauksillasi anna sellaista mielikuvaa, että keskustelet samasta asiasta, josta lainaamassasi viestissä myös keskustellaan.
194
[/quote]
Vastaus ei ollut "Olla vähän vähemmän marttyyri." vaan "Olla vähän vähemmän marttyyri?" Kysymysmerkki kuului vastaukseen. Se on yksi mahdollisuus muiden joukossa. Sinä kuvailit tietynlaisen isän, ja minä kuvailin yhden epämiellyttävän piirteen, jota olen joissain kuvailemasi kaltaisissa isissä havainnut: uhrimentaliteetin.
Tunnetko sinä tämän miehen henkilökohtaisesti? Jos et, on käsittämätöntä, että noin intohimoisesti puolustat hänen kunniaansa. Sinä et tiedä sen enempää kuin minäkään, onko hän hyvä isä vai ei, vaikka ap kertookin että mies maksaa hyvät elarit, kustantaa harrastukset, on tehnyt pojalle kotiinsa oman huoneen, etc. etc.
Jos nyt totta puhutaan, nuo ovat hyvän etäisän perusedellytyksiä. Mies voi tehdä tuon kaiken tunnollisesti ja silti saada lapsen tuntemaan olonsa epätervetulleeksi. Ei välttämättä edes tahallaan.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 21:26"]
Musta tämä on todella surullinen ketju. Käy sääliksi kaikkia erolapsia jotka joutuvat elämään tällaisen vihan, katkeruuden ja pahansuopuuden keskellä. Lapsilla on aivan valtava isäkaipuu ja aikuiset vaan tappelee materiasta mitä mun ja sun lapset saa ja ettei kukaan vaan saa enempää huomiota tai aikaa kuin toinen. Helpoin tapa tuhota lasten sisaruussuhteet on kohdella heitä eriarvoisesti.
[/quote]
Tässä mainoi esimerkki siitä kun ei ymmärretä lukemaansa!
Se että ap kirjoittaa anonyymina aihevapaalle, ei tarkoita sitä että livenä tapeltais lasten kuullen!
Ap kirjoitti että lapsi saa tulla heille koska haluaa, löytyy oma huone ja avain kotiin.
Jokaisessa perheessä varmaan joku lapsista kinuaa silloin tällöin itselleen jotain ja aikuiset keskustelevat sitten onko sille tarvetta. = ei ole sama asia kuin aikuiset tappelevat materiasta!
Missään vaiheessa ap ei ole kirjoittanut että joku lapsista ei saisi huomiota!
Ja tässä perheessä lapsia kohdellaan samanarvoisesti = samat säännöt, kaikilla haluamansa harratus, kaikilla mahdollisuus nähdä isää/isäpuolta.
Joten älä tunge surua sinne mihin se ei kuulu vaan lue huolella viestit niin saatat ymmärtää että ihan tavallinen keskustelu tämä on:D
[/quote]
[/quote]
Meidän nuoret lukee ihan tavallisia kirjoja, nuorempi murkuista on oikea kirjaston suurkuluttaja. Ihanasti päättelit, että koska minun lapseni eivät käytä iPadia lukemiseen, niin eivät myöskään harrastaisi lukemista lainkaan :D tyypillistä av:ta, toki.
Eiköhän ap:n mies tietäisi jos iPad olisi hänen pojalleen tärkeä harrastusväline jota ilman ei suunnilleen tulisi harrastuksesta mitään. Joten turha täällä vängätä, että voiko se iPad olla harrastusväline. Kai se jossain ääritapauksessa voi olla, mutta normaali nuori tulee toimeen ilman sitäkin aivan loistavasti. Jos tämä poika vielä sai uuden älypuhelin (joka todennäköisesti tällainen moderni kosketusnäytöllinen) jossa netit ja mahdollisuudet ladata mitä ohjelmia tahansa, niin iPad olisi aikamoista liioittelua. Mun lapsilla on puhelimensa täynnä jos minkälaista Appsia sun muuta ja en kyllä keksi mihin ihmeeseen sitä iPadia vielä tarvittaisiin kun tietokoneitakin talosta löytyy.
Ja jos tuollainen tabletti pitäisi hankkia, niin varmaan kelpaisi joku halvempikin kuin 500e laite? 150-200 eurollakin saa jo aivan mainion pelin jolla voi niitä upeita e-kirjojakin lukea ;)
Senverran idioottimaisia vastauksia ap saanut, en yhtään ihmettele että miehet usein pettää ja löytää paremman, kun selvästikin nää akat on täällä idiootteja.
Hohhoijaa, olipas uuvuttava viestiketju. Sen enempää en voi sanoa, kuin että koita ap kestää. Sympatiat täältä.