Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies näyttää keskaria mulle kun ollaan perheen kanssa ravintolassa syömässä

Vierailija
10.10.2020 |

Hermostui siitä kun pyysin ettei hän syöttäisi omalla haarukallaan lasta mielestäni ihan nätisti.

En voinut jäädä pöytään istumaan. Ihmisiä oli ympärillä syömässä, jotka näkivät tilanteen ja mua nolotti tosi paljon. En ole yleensä ole sellainen että järjestäisin kohtauksia, mutta nyt poistuin paikalta ja jätin muun perheen jatkamaan ateriointia.

Nyt moitin itseäni siitä, että en vaan niellyt häpeääni, vaan pilasin nyt lastenkin ravintolahetken. Vanhin lapsi ehti hätääntyä ja tuli jonkin ajan päästä tuomaan takkini ja puhelimeni. Näin että hänellä oli tosi paha mieli... Itkettää kun tämä meni nyt näin.

Ajatuksia? Miten olisi pitänyt toimia? Mitä pitäisi ajatella miehestä, joka käyttäytyy noin? En voi itse ymmärtää mitenkään.

Kommentit (145)

Vierailija
121/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että isien ei tarvi ottaa mitään neuvolan neuvoja kuuleviin korviin ja se on täysin ok? Isien ei tarvi ottaa vastuuta lasten terveydestä, esim terveellisestä ruokavaliosta, liikuntasuosituksista, unen tarpeesta... Isät hoitaa asiat omalla tavalla tai sit ei ollenkaan. Sekin on tietynlaista kiristämistä. Miten kätevää kun voi sitten jättää kaiken äidille kun ei oma tyyli hoitaa asioita (tai jättää ne hoitamatta) kelpaa äidille!

Alistamista tuo on. Naisten alistaminen elää ja voi hyvin yhä vuonna 2020.

Vierailija
122/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että isien ei tarvi ottaa mitään neuvolan neuvoja kuuleviin korviin ja se on täysin ok? Isien ei tarvi ottaa vastuuta lasten terveydestä, esim terveellisestä ruokavaliosta, liikuntasuosituksista, unen tarpeesta... Isät hoitaa asiat omalla tavalla tai sit ei ollenkaan. Sekin on tietynlaista kiristämistä. Miten kätevää kun voi sitten jättää kaiken äidille kun ei oma tyyli hoitaa asioita (tai jättää ne hoitamatta) kelpaa äidille!

Katso niitä neuvolan tätejä, jokainen ylipainoinen ja taskussa astmapiippu.

Kuka heitä uskoisi.

Terveellinen ruokavalio on henkilökohtainen ei tilastoarvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen, että olitkohan tullut päivän ohjeistuskiintiö täyteen. Mua ex-mies sanoi aina ohjeistuspäälliköksi, ja ymmärrän, miten ärsyttävää se voi olla.

Voipi olla näinkin, vaikka en muista/myönnä erityisemmin ohjeistaneen häntä tänään. Mutta silti vaikka olisin, oikeuttaako se keskarin näyttöön? Mies on itse pahempi ohjeistaja kuin minä. Toki tämä on subjektiivinen näkemys asiaan. T. Ap

Onhan tuo keskarin näyttäminen ihan ala-arvoista, mutta kuulostaa jotenkin primitiivireaktiolta tuohon paikkaan, ja jotenkin itse ajattelen, että olisin vain purskahtanut nauramaan, vaikka tokihan se on helppo sivusta sanoa.

Niin se olisi ollut parempi reaktio kyllä. Olisi kyllä pitänyt vaan niellä häpeä ja tuollainen törkeä käytös lasten takia. T. Ap

Miksi ap sun mielestä sun kuuluu olla nimenomaan lasten takia alistuva? Haluatko siis että lapsesi oppii sinulta alistumaan tai alistumaan ja omassa elämässään myöhemmin jatkaa samaa perinnettä? Vai onko ne lapset vain syy vältellä väistämätöntä konfliktia.

No en tiedä alistuva, mutta aikuinen haluaisin osata olla riippumatta siitä miten mieheni käyttäytyy. En haluaisi että lapset joutuvat esim häpeämään vanhempiaan tai ylipäänsä kestämään riitelyä. Vaikeita asioita. Emme ole puhuneet miehen kanssa mitään tapahtuneen jälkeen. Yleensä itse otan puheeksi tällaiset konfliktitilanteet jälkikäteen, enkä ole yhtään mykkäkoulutyyppiä, mutta nyt en vaan jaksa puhua miehelleni mitään. Eikä hänkään ole kommentoinut mitenkään asiaa.

Lapsille toki olen vähän selittänyt tilannetta, että äitiä harmitti tosi paljon ja äidin mielestä isi käyttäytyi huonosti. Ja pyysin heiltä anteeksi molempien puolesta ja pahoittelin että ravintolapäivöllinen päättyi nyt niin tällä kertaa. T. Ap

Vierailija
124/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet säälittävä ap

Vierailija
125/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen, että olitkohan tullut päivän ohjeistuskiintiö täyteen. Mua ex-mies sanoi aina ohjeistuspäälliköksi, ja ymmärrän, miten ärsyttävää se voi olla.

Voipi olla näinkin, vaikka en muista/myönnä erityisemmin ohjeistaneen häntä tänään. Mutta silti vaikka olisin, oikeuttaako se keskarin näyttöön? Mies on itse pahempi ohjeistaja kuin minä. Toki tämä on subjektiivinen näkemys asiaan. T. Ap

Onhan tuo keskarin näyttäminen ihan ala-arvoista, mutta kuulostaa jotenkin primitiivireaktiolta tuohon paikkaan, ja jotenkin itse ajattelen, että olisin vain purskahtanut nauramaan, vaikka tokihan se on helppo sivusta sanoa.

Niin se olisi ollut parempi reaktio kyllä. Olisi kyllä pitänyt vaan niellä häpeä ja tuollainen törkeä käytös lasten takia. T. Ap

Miksi ap sun mielestä sun kuuluu olla nimenomaan lasten takia alistuva? Haluatko siis että lapsesi oppii sinulta alistumaan tai alistumaan ja omassa elämässään myöhemmin jatkaa samaa perinnettä? Vai onko ne lapset vain syy vältellä väistämätöntä konfliktia.

No en tiedä alistuva, mutta aikuinen haluaisin osata olla riippumatta siitä miten mieheni käyttäytyy. En haluaisi että lapset joutuvat esim häpeämään vanhempiaan tai ylipäänsä kestämään riitelyä. Vaikeita asioita. Emme ole puhuneet miehen kanssa mitään tapahtuneen jälkeen. Yleensä itse otan puheeksi tällaiset konfliktitilanteet jälkikäteen, enkä ole yhtään mykkäkoulutyyppiä, mutta nyt en vaan jaksa puhua miehelleni mitään. Eikä hänkään ole kommentoinut mitenkään asiaa.

Lapsille toki olen vähän selittänyt tilannetta, että äitiä harmitti tosi paljon ja äidin mielestä isi käyttäytyi huonosti. Ja pyysin heiltä anteeksi molempien puolesta ja pahoittelin että ravintolapäivöllinen päättyi nyt niin tällä kertaa. T. Ap

Minun mielestäni ei ole aikuisen käytöstä se, että antaa toisten käyttäytyä itseä kohtaan ihan miten vaan. Jos toiset haukkuvat, alistavat tai ovat henkisesti tai fyysisesti väkivaltaisia, niin vähintä  mitä voin tehdä  on lähteä pois. Mielestäni juuri se oli aikuisen käytöstä, ja opetti lapsille, että kaikkea ei (naisenkaan) kuulu sietää.

Hammaterveys on yksi suurimpia terveyden osa-alueita, mikä vaikuttaa kaikkeen. Jos hampaissa on hoitamattomia tulehduksia, niin se voi aiheutta sydänongelmia, keuhko-ongelmia yms. yms. Tutkimusten mukaan hoitamattomat hampaat lyhentävät reippaasti elinvuosia. Yksi tapa, jolla suun terveyttä voi tukea on juurikin se, että välttää kariesbakteeria kaikin voimin lapsen ollessa pieni. On todella kumma, että mies ei ole ylpeä, kun jaksat ja viitsit muistaa tuon asian.

Mutta niinhän se menee: miehet saavat viis veisata neuvolan ohjeista ja jo vanhoista tutkimustuloksista, ja naiset sitten kuskaavat lapsia hammaslääkäreihin, maksaa kalliita hammasremontteja pienemmästä eläkkeestään ( Eläke on pienempi, koska naisen on synnyttänyt lapsen, ollut vanhempainvapaalla, hoitovapaalla, osittaisella hoitovapaalla. Ollut ottamatta ylennystä vastaan, koska miehellä on reissutyö jne.) keski-ikäisille lapsilleen, ihan vian siksi, koska mies ei ole viitsinyt huolehti asiitä, että omalla haarukalla ei lasta syötetä.

Vierailija
126/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei ole aikuisen käytöstä se, että antaa toisten käyttäytyä itseä kohtaan ihan miten vaan. Jos toiset haukkuvat, alistavat tai ovat henkisesti tai fyysisesti väkivaltaisia, niin vähintä  mitä voin tehdä  on lähteä pois. Mielestäni juuri se oli aikuisen käytöstä, ja opetti lapsille, että kaikkea ei (naisenkaan) kuulu sietää.

Hammaterveys on yksi suurimpia terveyden osa-alueita, mikä vaikuttaa kaikkeen. Jos hampaissa on hoitamattomia tulehduksia, niin se voi aiheutta sydänongelmia, keuhko-ongelmia yms. yms. Tutkimusten mukaan hoitamattomat hampaat lyhentävät reippaasti elinvuosia. Yksi tapa, jolla suun terveyttä voi tukea on juurikin se, että välttää kariesbakteeria kaikin voimin lapsen ollessa pieni. On todella kumma, että mies ei ole ylpeä, kun jaksat ja viitsit muistaa tuon asian.

Mutta niinhän se menee: miehet saavat viis veisata neuvolan ohjeista ja jo vanhoista tutkimustuloksista, ja naiset sitten kuskaavat lapsia hammaslääkäreihin, maksaa kalliita hammasremontteja pienemmästä eläkkeestään ( Eläke on pienempi, koska naisen on synnyttänyt lapsen, ollut vanhempainvapaalla, hoitovapaalla, osittaisella hoitovapaalla. Ollut ottamatta ylennystä vastaan, koska miehellä on reissutyö jne.) keski-ikäisille lapsilleen, ihan vian siksi, koska mies ei ole viitsinyt huolehti asiitä, että omalla haarukalla ei lasta syötetä.

No nyt meni jo vähän överiksi :)

Vierailija
127/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi vaikeaa aina yrittää olla se aikuinen ja ajatella lapsia kaikissa tilanteissa etenkin kun toinen käyttäytyy todella lapsellisesti. Pitää ikäänkuin olla aikuinen sen toisenkin puolesta. Toivoisin kyllä pystyväni olla.

Harmittaa nyt tosi paljon se että lähdin vaikka en siis tehnyt mitään numeroa siinä, kunhan hiljaa lähdin pois. Lapset olivat odottaneet pitkään sitä että menemme perheenä ravintolaan syömään ja nyt pilasin sen. Toki mieheni pilasi sen myös, mutta olisin itse voinut vielä pelastaa tilanteen. T. Ap

No eiköhän tämä kertonut taas kaiken oleellisen. Sinä jäkätät ja ohjeistat ja nipotat jatkuvasti "ainoana aikuisena" ja mies käyttäytyy kuin lapsi.

Tiedoksesi, kyllä ihmiset näkee sen sunkin jatkuva päsmäröinnin ja paheksuu aivan varmasti sitä.

Heppoisasti sinä vedät johtopäätöksiä toisten elämästä. Meillä kukaan ei päsmäröi ketään, mutta aivan varmasti minä olisin huomauttanut miehelleni jos hän olisi omalla haarukalla syöttänyt lasta. Kuten myös todennäköisesti mies olisi huomauttanut, jos minä olisin tehnyt niin. Ja toisaalta aivan sama vaikka päsmäröisikin, mutta kukaan ei näytä toiselle keskisormea lasten nähden ravintolassa!

Totta, kukaan ei näytä toiselle keskisormea ravintolassa!

Ei ainakaan, jos on aikuinen, aviopuoliso, isä tai äiti.

Varsinainen miehenmalli ja kasvattaja! Hyi olkoon!

Vierailija
128/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tosi vaikeaa aina yrittää olla se aikuinen ja ajatella lapsia kaikissa tilanteissa etenkin kun toinen käyttäytyy todella lapsellisesti. Pitää ikäänkuin olla aikuinen sen toisenkin puolesta. Toivoisin kyllä pystyväni olla.

Harmittaa nyt tosi paljon se että lähdin vaikka en siis tehnyt mitään numeroa siinä, kunhan hiljaa lähdin pois. Lapset olivat odottaneet pitkään sitä että menemme perheenä ravintolaan syömään ja nyt pilasin sen. Toki mieheni pilasi sen myös, mutta olisin itse voinut vielä pelastaa tilanteen. T. Ap

No eiköhän tämä kertonut taas kaiken oleellisen. Sinä jäkätät ja ohjeistat ja nipotat jatkuvasti "ainoana aikuisena" ja mies käyttäytyy kuin lapsi.

Tiedoksesi, kyllä ihmiset näkee sen sunkin jatkuva päsmäröinnin ja paheksuu aivan varmasti sitä.

Heppoisasti sinä vedät johtopäätöksiä toisten elämästä. Meillä kukaan ei päsmäröi ketään, mutta aivan varmasti minä olisin huomauttanut miehelleni jos hän olisi omalla haarukalla syöttänyt lasta. Kuten myös todennäköisesti mies olisi huomauttanut, jos minä olisin tehnyt niin. Ja toisaalta aivan sama vaikka päsmäröisikin, mutta kukaan ei näytä toiselle keskisormea lasten nähden ravintolassa!

Totta, kukaan ei näytä toiselle keskisormea ravintolassa!

Ei ainakaan, jos on aikuinen, aviopuoliso, isä tai äiti.

Varsinainen miehenmalli ja kasvattaja! Hyi olkoon!

Samaa mieltä. Miten voin antaa tuota anteeksi miehelle? Eipä hän edes pyydä sitä, joten turha miettiä. T. Ap

Vierailija
129/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten toimit fiksusti, mutta mitä helvattua pyysit anteeksi molempien puolesta!

Mies selittää oman kantansa asioista, ja pyytää anteeksi sinulta ja lapsilta.

Siis siinä tapauksessa, että edes ymmärtää toimineensa moukkamaisesti. Jos ei ymmärrä, mieti vielä tarkkaan, haluatko lastesi kasvavan keskisormea heiluttavan idiootin kanssa.

Vierailija
130/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama mitä mies olisi tehnyt, hän oli jo tuomittu ihmisenä. Jos olisi istunut hieman kumarassa, tämä prinsessa olisi siitä huomauttanut.

Tai kyynerpäät  pöydällä.

Pieru?

Kaikki olisi kelvannut naiselle huomautukseen.

Nyt se vain oli omalla haarukalla syöttäminen.

Tälläiset naiset eivät elä todellisessa maailmassa, vaan jossain kiiltokuva fantasiamaailmassa.

Ja sitten joku neuvoo keskustelemaan asiasta tunti tolkulla; miksi teit niin.

=D

Mies parka, suhteella ei ole mitään tulevaisuutta. SInusta painetaan väkisin muiden naisten painostuksella Ken-nukke tai sekoat tai olet mies ja lähdet pois.

Jos nainen tajuaa virheensä, ja laskeutuu elämään pilveltään, on vielä ohut mahdollisuus.

Ja keskarin näyttö ok? Se ettei kuuntele toista? Kunnioita vaimoa tai lapsia? Hmm... Naisten pitäisi aina olla alistuvia kynnysmattoja. Kunhan vaan nainen osaisi olla hiljaa... Ja kärsiä...

Kuules nyt tyttönen, nainenhan se ei kunnioittanut miestä joka antoi lapselleen ruokaa. Piti ojentaa, olla pomo, alistaa miestä. Mie s vastasi keskarilla, parempi kuin olisi sanonut jotain.

Nyt prinsessa pöyristyi tätä miehen julkeutta olla tottelematta häntä. Miten kehtaa. Ja siitä KAUHEA draama.

Veikkaan että hän on reilusti alle 30v.

Minä olisin jättänyt muijan kadulle, tulkoon kotiin kävellen tai julkisilla.

Mitäpä veikkaatte tämän kirjoittajan henkiseksi iäksi? Jep, ei kovin paljoa.

12-13 vuotta.

Vierailija
131/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä pyöritti vielä kielaria suussa, aina oli kieli suussani. Sanoi että tämä on normaalia. Eipäilen että vähä-älyisyys oli syynä.

Vierailija
132/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki tiedetään ettei loppujen  lopuksi ole kysymys edes haarukasta, ei edes karriesta, ei mistään muusta kuin kyykyttämisestä. Tällä kertaa se epäonnistui. Varmaan sitä on tehty jo useamman kuukauden koska prinsessa  loukkaantui miehen julkeutta. Ei tottele.

Nainen tietysti yrittää kasvattaa lapsiaan parhaansa mukaan ja mies vain piereskelee sohvalla.

Tai ei edes sitä koska sekin on kielletty jo monta vuotta sitten, samoin loikoilu, istutaan selkä suorana.

Ja päivän sana on luonnollisuus. (joka on luettu Me naiset lehdistä, kuten kaikki muukin zaize)

Se vain ei toimi, että miestä ei hyväksytä miehenä ja osana perhettä.

Sen kertoo jo asia että täytyy tulla tänne hakemaan vertaistukea muista samalaisista prinsessoista.

Tämä.

Ota mies ero, mikään ei tule muuttumaan.  He haluavat että konttaat heidän edessään.

Vierailija
133/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies syötti lapselle? Paheksutaan sitäkin, jos se oli vaikka liian suolaista tai rasvaista lapselle.

No, jos jotain pastaa syötti tunkemalla koko haarukan suuhun, hyi hyi. Mutta jos jonkun ranun otti siitä päästä niin ei paha.

Ja oliko mies edes laittanut haarukkaa omaan suuhunsa kun oli alkanut syöttää lasta.

Vierailija
134/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista käytöstä molemmilta. Mieti miten ohjeistaisit lastasi? Jos ollaan eri mieltä näytetään keskaria ja toinen osapuoli häipyy raivon vallassa? Miten olisi sellainen keino kuin asiallinen keskustelu? Inhottaa, että kaltaisillasi lapsellisilla ihmisillä on lapsia. 

N32

Vierailija
135/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helwetti, mitä vastauksia täällä on. Usean mielestä on ihan ok, että mies näyttää vaimolle keskisormea ravintolassa omien lasten nähden. Hirveetä porukkaa olette.

Vierailija
136/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista käytöstä molemmilta. Mieti miten ohjeistaisit lastasi? Jos ollaan eri mieltä näytetään keskaria ja toinen osapuoli häipyy raivon vallassa? Miten olisi sellainen keino kuin asiallinen keskustelu? Inhottaa, että kaltaisillasi lapsellisilla ihmisillä on lapsia. 

N32

Vaikea yksin keskustella asiallisesti. Keskaria näyttävä idiootti vaikuttaa just sellaiselta asialliselta keskustelijalta. Tuskinpa siinä ravintolapöydässä aletaan muutenkaan mitään tuollaisia asioita keskustelemaan. Yksi tapa on lähteä pois tuollaisesta tilanteesta. Sanoiko ap olleensa raivon vallassa?

Vierailija
137/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti sitten ravintolassakin ohjata ja säädellä miten lasta ruokitaan? Lapsi sinulle joku oman egon jatke, jonka avulla päteä? Vain sinä ja vain sinä tiedät mikä on lapselle hyväksi?

Pesetkö myös omat ja lapsesi hampaat samalla hammasharjalla?

Ihan perusjuttuja on tuokin, ettei lasta todellakaan syötetä samalla haarukalla, millä aikuinen on syönyt! Esimerkiksi karies tarttuu tuolla tavalla!

Eikö kaikki ihan oikeasti ole perillä näistä hygienia-asioista? Ei, en ole itse mikään siisteysnillittäjä, en todellakaan :D mutta lapsen parasta ap on tuossa ajatellut.

Vierailija
138/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ap saa tästä kuraa niskaansa? Hänen pitäisi vaan hiljaa sietää kaikki? Nainen ole hiljaa ja alistu osaasi.

Vierailija
139/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä haarukka, voi jumala***!

Tykkään. Kerrankin mies, joka osaa pitää puolensa lapsiin liittyvissä asioissa. Miten nämä äiti-ihmiset osaavatkin alistaa isää niin hyvin lastenhoitoasioissa? Kaikki mitä isä tekee on väärin ja äiti tekee kaiken oikein. Suurin osa isistä luovuttaa jo kuukauden nalkuttamisen jälkeen ja antaa äidin huolehtia kaikesta. Lopulta äiti katkeroituu ja erotaan.

Vierailija
140/145 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä haarukka, voi jumala***!

Tykkään. Kerrankin mies, joka osaa pitää puolensa lapsiin liittyvissä asioissa. Miten nämä äiti-ihmiset osaavatkin alistaa isää niin hyvin lastenhoitoasioissa? Kaikki mitä isä tekee on väärin ja äiti tekee kaiken oikein. Suurin osa isistä luovuttaa jo kuukauden nalkuttamisen jälkeen ja antaa äidin huolehtia kaikesta. Lopulta äiti katkeroituu ja erotaan.

Niin että karies lapselle vaikka väkisin! Onneksi mies pitää lapsen puolia.. eiku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi