Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista on tulla loukatuksi?

Vierailija
24.11.2024 |

Kysyn ihan tosissani. Kuvailkaa minkälaista se on, miltä se tuntuu, missä se tuntuu, miten se tuntuu, jne. Kuvailkaa sitä ihan niin tarkasti ja pitkälti kuin vain suinkin voitte. Kiitos teille. Minua kiinnostaa kuulla pikkutarkkoja "loukatuksi tulemisen" kuvailuja.

Ja siis tuolla "loukatuksi tulemisella" tarkoitan sitä jos sinun "ylpeyttä loukataan" tai saat osaksesi "epäkunnioitusta" tai saat osaksesi "arvoasi alempaa kohtelua" tai englanniksi "you become insulted" tai... no joo, tossa se kai olikin. On useita asioita tai ihmisiä jotka tavalla tai toisella "loukkaavat" sinua. Joku tekee jotain loukkaavaa - se loukkaa sinua - sinä loukkaannut. Siinä se.

Englanniksi tuo "loukkaus" on "insult". En jaksa googlata mitä se muilla kielillä on. Minkälaista on joutua "loukkauksen uhriksi"?

Kysyn koska ihan oikeasti en tiedä. Minulla ei ole tuosta yhtikäs mitään omaa kokemusta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joku autisti, vai miten olet säästynyt tuolta? 

Vierailija
2/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Ap on pomon suosikkina työhön päässyt? Muu elämä on sitten vaan mitäänsanomatonta pumpulia.

Loukatuksi tulo voi olla mitä tahansa, jossa joutuu epäreilusti arvioiduksi tai kohdelluksi. Henkilönä saa asiatonta kohtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on, koska itsekin olen säästynyt koulukiusaamiselta tms, kun en reagoi mitenkään. Tulee vain olo, että ei pidä henkilöstä, joka yritti kiusata.

Sen sijaan tiedän kyllä, miltä tuntuu, kun loukkaantuu siinä mielessä,että jonkun loukkaava toiminta rikkoo luottamuksen mitä on tuntenut tätä henkilöä kohtaan.

Myöskään, jos ei ole omanarvontuntoa, ei voi tulla loukatuksi, koska ei ole sitä mikä loukkaantuisi. Tai jos on ihan irti tunteistaan trauman vuoksi.

Vierailija
4/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Ap on pomon suosikkina työhön päässyt? Muu elämä on sitten vaan mitäänsanomatonta pumpulia.

Loukatuksi tulo voi olla mitä tahansa, jossa joutuu epäreilusti arvioiduksi tai kohdelluksi. Henkilönä saa asiatonta kohtelua.

Hän kysyi, miltä se tuntuu.

Vierailija
5/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on ollut pahempiakin ongelmia kuin ylpeyden loukkaaminen. Ylpeyden loukkaaminen on maailman pienin ongelma. He jotka valittavat ylpeyden loukkaamisesta ovat piloille lellittyjä kakaroita, ikuisia lapsia, pelkkiä uhmaikäisiä kakaroita.

Vierailija
6/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri, eli ehkä joku palstalainen voisi elämänsä ensimmäisen kerran herran tähden sentään VASTATA KYSYMYKSEEN! Vai kuinka keha reita palstalaiset oikein ovat? Eivät osaa vastata! KEHA RIT!

Loukkasinko mä tällä viestillä jonkun tunteita? Miksi? Miten? Miltä se tuntui? Miten se tapahtui? Minkälaista se oli? MINKÄLAISTA?

ap

Vierailija
7/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa jotenkin vajakilta.

Vierailija
8/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkistä kipua. Kuulostaa siltä ettet ymmärrä tunteita?

Vierailija
9/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vaikuttaa jotenkin vajakilta.

PS. MINÄ olen kehitysvammainen enkä osaa vastata kysymykseen. En osaa. En vaan millään osaa. Minulta puuttuu tuo kyky ihan täysin. En tule ikinä oppimaan. Olen täysin oppimiskyvytön. Minä olen vammainen! Minä tarvitsen holhousta ja laitoshoitoa, koska muutoin minä en mitenkään pärjää, en selviydy hengissä.

Vierailija
10/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon ihmisiä, jotka ovat irti tunteistaan (osasta niitä). Ja on ihan hyvä yrittää tutustua niihin, sitä kai ap tässä yrittää tehdä. 

Henkistä kipua on monenlaista. Herättääkö se suuttumusta, kostonhalua, alemmuudentunnetta, halveksuntaa, noloutta tms?

Vierailija
12/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet keskustelun ensimmäinen joka vastasi kysymykseen. Sanoit "henkistä kipua". Voitko ystävällisesti asiallisesti kuvailla tuota "henkistä kipua" tarkemmin? Niin tehdessäsi tekisit minulle palveluksen, kiitos.

En ymmärrä tunteita? Tiedän mitä on fyysinen kipu. Sitä olen tuntenut ihan jumalattoman paljon. En tiedä mitä on henkinen kipu. Fyysinen kipu = joku lyö sinua vasaralla sormeen. Henkinen kipu = minulla ei ole siitä yhtikäs mitään aavistusta. Siksi tein tämän aloituksen. Juuri siksi.

ap

Vierailija
13/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko yhtään mitään? Surua, ahdistusta, iloa, onnea, tyytyväisyyttä tai jotain muuta?

Vierailija
14/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma on olemassa jotain ihmeen "loukatuksi tulemista". Minulla ei ole siitä mitään ihmeen kokemusta, minulla ei ole mitään aavistusta mitä ihmettä se on, tuo kuulostaa joltain ihmeen avaruusolioiden ulkoavaruuden hommilta, kuulostaa marsilaisten elämältä. Siksi tein tämän aloituksen. Jotta joku kertoisi minulle asiasta vähän enemmän. Niin että tajuaisin tuosta ihan täysin vieraasta asiasta edes vähän. Koska ilmeisesti tuota ei tapahdu vain mars-planeetalla, vaan tuota tapahtuu myös täällä maapallolla. Kuulemma! Asiasta olen kuullut - mutta asiasta en mitään tiedä. Siksi kysyin - jotta jatkossa tietäisin edes vähän.

ap

Vierailija
15/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miltä kantilta haluat asiaa tarkastella. 

Sinun kannattaa kuitenkin uskoa se, että siitä ei seuraa mitään sellaisia tunteita, jotka olisivat hyviä sitä loukkaajaa kohtaan. Ja jos haluat välttää aiheuttamasta kipua ja pitää ihmissuhteet hyvinä, jätät toisten loukkaamisen tekemättä. 

Vierailija
16/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juuri, eli ehkä joku palstalainen voisi elämänsä ensimmäisen kerran herran tähden sentään VASTATA KYSYMYKSEEN! Vai kuinka keha reita palstalaiset oikein ovat? Eivät osaa vastata! KEHA RIT!

Loukkasinko mä tällä viestillä jonkun tunteita? Miksi? Miten? Miltä se tuntui? Miten se tapahtui? Minkälaista se oli? MINKÄLAISTA?

ap

Tunteellisen viestisi perusteella vaikuttaa siltä että et ylipäätänsä ymmärrä mitä tunteet ovat. Olet varmaan (autisti)mies jolle tunteet = ilo ja suru naisten osoittamina ja tietysti molemmat kovin häpeällinen asia

Vierailija
17/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tuntenut oloni arvottomaksi, kun mua ollaan loukattu. Mä raivoon silloin sisäisesti. Tekisi mieli itkeä ja kuvittelen, että ansaitsen tulla tapetuksi mitä kiduttavimmalla tavalla.

Mutta onneksi se on ohi menevä fiilis.

Vierailija
18/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ammattiylpeys ja se on vielä enemmän kuin jos joku ilmaisisi tyytymättömyytensä ulkonäkööni. Koirani karkasi, pyysin apua ja sain apua. Eräs vaan sano:"onko koiranpito ihan." Se oli kova juttu ja varsinkin kun tiesin että he eivät ole sen kummempia, heilläkin karkaa koiria, ovat vaan olevinaan parempia. Se oli kova juttu koska olen pitkälle kouluttautunut eläinalan ammattilainen, kumppaninikin otti asian niin raskaasti ettei masennuksestaan kyennyt puoleen vuoteen käymään mieliharrastuksessaan, hän on reserviläinen. Mä katoin tätä touhua, ei taatana koko perhe tuhoutuu ja tein rikosilmoituksen asiasta. Vaikka asia ei menisi koskaan eteenpäin, ei haittaa mutta kun vein asian ylemmälle tietoon, tuntui kuin kivi olisi vierähtänyt sydämeltäni. Sain rauhan asiasta. Kumppanini on vakuutellut ettei minun ammattitaidossa ole mitään vikaa kun olin siinä syyllisyyden alhossa. Keltä vaan voi karata koira. Mä otin sen niin että kyseenalaistettiin koko koiranpitoani, kyseenalaistettiin ammattitaitoani.se ei ole läpihuutojuttu käydä niin paljon koulua kun olen tälle alalle lukenut, ei kaikki pysty.a bimp

Vierailija
19/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tunnepitoista suhdetta johonkin ihmiseen? On eri asia saada joltain sellaiselta huonoa kohtelua kuin joiltain random öykkäriltä

Vierailija
20/36 |
24.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Taisit tulla loukatuksi? Nyt tiedät miltä asia tuntuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän