Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaako sun puoliso kuunnella sua?

Vierailija
10.10.2020 |

Mä joskus vielä erehdyn kertomaan jotain juttua tai aloittamaan keskustelun mua kiinnostavasta asiasta.
Mies muuttuu heti, siitä näkee että ei voisi vähempää kiinnostaa, muuttuu välinpitämättömäksi, kuin ajattelisi että "lopeta jo, lopeta jo".
Se on vaan hiljaa, ja kun mä sitten lopetan puhumisen, niin alkaa pian puhua jostain ihan muusta.

Joka kerta tuo sattuu sydämeen. Usein en enää aloita mitään pidempää, koska en halua tuota tunnetta.

Tuntuu että mun puhe ja jutut on jotenkin ahdistavaa ja vastenmielistä, on aihe sitten mitä tahansa.

Jos kommentoin lyhyesti, se on ok ja juttu voi jatkua.
Näinä hetkinä aina päätän että kunhan lapset ovat omillaan, meidän tiet eroaa heti.

Oon myös ajatellut, ja sanonutkin, hankkivani jostain treffipalstalta keskustelukaverin, mutta se nyt on käytännössä aika hankalaa.

Mä en vaan tajua, sanoo rakastavansa, ei muuten oo paha, ei puhu tunteista ym.

Ja mä en todellakaan oo mikään pälättäjä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että antakaa toisillenne kahdenkeskeistä aikaa ilman kännyköitä vieressä ja nauttikaa hetkistä yhdessä. Pientä romantiikkaa peliin ja alatte vaikka sanomaan ääneen asioita mihin toisissanne rakastuitte. Vanhojen muisteleminen voi herättää sammuneen liekin ❤️

Vierailija
22/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että antakaa toisillenne kahdenkeskeistä aikaa ilman kännyköitä vieressä ja nauttikaa hetkistä yhdessä. Pientä romantiikkaa peliin ja alatte vaikka sanomaan ääneen asioita mihin toisissanne rakastuitte. Vanhojen muisteleminen voi herättää sammuneen liekin ❤️

Ei onnistu koska mies ei tykkää tommoisesta hempeilystä 😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on aina luurit päässä ja kuuntelee sieltä omia ohjelmia eikä siinä ole tilaa mulle.. 🤤 Hän ei myöskään tykkää romantiikasta eikä halailusta että oon aika masentunut.

Vierailija
24/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mun miehen kanssa yhdessä vajaat kymmenen vuotta, eikä hän ole vielä osoittanut merkkejä sen suhteen, miten jaksaa mua kuunnella. Puhumme hirveän paljon kaikista mahdollisista asioista, sillä sen lisäksi, että olemme rakastavaisia, olemme myös toistemme parhaita ystäviä:)

Vierailija
25/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin jaksaisi, mutta itse en jaksa jutella.

Vierailija
26/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala pystyy kyllä saamaan teidän suhteen toimivaksi.

Vierailija
27/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuuntelee yllättävän paljon. Hämmentää usein, kun se muistaa jonkun aikaisemmin sanomani asian, vaikka näytti siltä ettei kiinnosta kun olin sitä kertomassa. Mutta ihan suoraan voin sanoa, että minulla on paljon parempia keskusteluja ystäväni, siskoni tai äitini kanssa kuin mieheni. Ja mulle se on ok. Hän on ihana, luotettava ja rakas puoliso, vaikka hyvin harvoin häneltä saan syvällisiä keskusteluja. Minulle puolison ei tarvitse täyttää kaikkia tehtäviä, mitä ihmissuhteilta toivon. Onneksi sitä keskusteluseuraakin löytyy. Ap, miksi et etsi naispuolista ystävää?

Vierailija
28/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuuntelee yllättävän paljon. Hämmentää usein, kun se muistaa jonkun aikaisemmin sanomani asian, vaikka näytti siltä ettei kiinnosta kun olin sitä kertomassa. Mutta ihan suoraan voin sanoa, että minulla on paljon parempia keskusteluja ystäväni, siskoni tai äitini kanssa kuin mieheni. Ja mulle se on ok. Hän on ihana, luotettava ja rakas puoliso, vaikka hyvin harvoin häneltä saan syvällisiä keskusteluja. Minulle puolison ei tarvitse täyttää kaikkia tehtäviä, mitä ihmissuhteilta toivon. Onneksi sitä keskusteluseuraakin löytyy. Ap, miksi et etsi naispuolista ystävää?

Kerro mistä löytyisi hyvä ja luotettava ystävä?

Vierailija
29/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnekas oot kun sulla on ystävä, sisko ja äiti jonka kanssa voi käydä hyviä keskusteluja! ☺ Mulla ei ole ketään ja oon ihan yksinäinen.☹

Vierailija
30/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ruveta sun ystäväksi jos et oo kovin valikoiva. ☺

Vierailija
31/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ystäväpalsta pitäisi olla niin ei tarvisi etsiä treffipalstalta kun siellä tulee usein väärin ymmärretyksi.. 😐☹

Vierailija
32/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa se varmaan aika hyvin, kun puhun niin vähän, ettei siinä paljon kuuntelemista olekaan. Itse taidan olla se, joka ei jaksaisi kuunnella. Mies selittää aina hyvin seikkaperäisesti mitä on tehnyt työpäivän aikana ja kun hänen työnsä on hyvin rutiininomaista duunarityötä, ei siinä paljon vaihtelua ole, eikä siis erityisen kiinnostavaa. Ja kun miehen ulosantikaan ei ole erityisen sujuvaa vaan hän joutuu usein hakea sanoja ja korjata itseään, ei ole mitenkään helppoa kuunnella. Varmaan minun naamastani usein paistaa, että lopeta nyt jo.

Vierailija
33/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eroaisitte vasta sitten kun lapset ovat omillaan? Eikö se teidän suhde sitten kuitenkaan niin huono ole?

Itselleni eroperheen lapsena oli pahinta se aika, kun vanhemmilla ei mennyt enää hyvin, mutta eivät olleet vielä muuttaneet erilleen. Ja tilanne paheni vuosi vuodelta. Lopulta eivät olleet enää parisuhteessa, mutta asuivat edelleen yhdessä. Se oli painostavaa aikaa.

Vierailija
34/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan kuunnellut. Yhdessä kuusi vuotta

Sinua ei vissiin sitten haittaa se, ettei hän kuuntele, koska valitsit itsellesi kumppanin, joka ei kuuntele?

Vierailija
35/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kyllä kuuntelee, mutta se rupeaa vänkäämään vastaan kaikkea mitä sanon. Esim. Jos sanon, että illalla taitaa tulla sade, niin se keskeyttää, ja aloittaa vartin monologin, miksi ei voi tulla ja miten voin edes kuvitella, että tulisi.. ja sitten kun saa aiheen käytyä läpi, niin saattaa olla hetken vaiti, kunnes aloittaa saman perustelun alusta. Tää voi toistua vaikka kolme - neljä kertaa. Ja lyttää mut ihan maanrakoon idioottine ajatuksineni. Meidän keskustelut ei ole mitään keskusteluja, vaan miehen monologeja, itse en saa sanaa väliin, ja jos saan niin se väännetään niin mutkalle että en uskalla oikein puhua mitään. Jos hän joskus ei keksi mitään arvosteltavaa puheessani, niin saattaa sanoa että ei tarvii selittää, ja huomaa että ei häntä kiinnosta yhtään mun jutut. Olen todella hiljainen muutenkin, jopa ihmisarka. Töissä jotkut nauraa, kun hoidan asiani niin vähin sanoin ja nopeasti. Olen niin tottunut siihen, että paras puhua lyhyesti.

Vierailija
36/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies kyllä kuuntelee, mutta se rupeaa vänkäämään vastaan kaikkea mitä sanon. Esim. Jos sanon, että illalla taitaa tulla sade, niin se keskeyttää, ja aloittaa vartin monologin, miksi ei voi tulla ja miten voin edes kuvitella, että tulisi.. ja sitten kun saa aiheen käytyä läpi, niin saattaa olla hetken vaiti, kunnes aloittaa saman perustelun alusta. Tää voi toistua vaikka kolme - neljä kertaa. Ja lyttää mut ihan maanrakoon idioottine ajatuksineni. Meidän keskustelut ei ole mitään keskusteluja, vaan miehen monologeja, itse en saa sanaa väliin, ja jos saan niin se väännetään niin mutkalle että en uskalla oikein puhua mitään. Jos hän joskus ei keksi mitään arvosteltavaa puheessani, niin saattaa sanoa että ei tarvii selittää, ja huomaa että ei häntä kiinnosta yhtään mun jutut. Olen todella hiljainen muutenkin, jopa ihmisarka. Töissä jotkut nauraa, kun hoidan asiani niin vähin sanoin ja nopeasti. Olen niin tottunut siihen, että paras puhua lyhyesti.

Kamalaa käytöstä joka vahvistaa sun ihmisarkaa käyttäytymistä ettet vaan siitä eroon pääsisi.

Vierailija
37/38 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäisi oppia pitämään puolesi ja vetämään rajoja miehellesi.. sehän yrittää lytätä sut täysin ja kiusaa sua..

Vierailija
38/38 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei jaksa hirveästi kuunnella mutta itse aina kuuntelen hänen juttunsa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi