Mikä laittaa mahan turpoamaan?
Kokeilla todettu ettei ole laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa. Jonkun verran myös ilmavaivoja. Usein aamulla maha littana, mutta iltaa kohden selkesti turpoaa.
Kommentit (9)
Ei ne testit aina kaikkea kerro, kokeilemalla selviää. Itsellä tosi paljon ilmavaivoja, turvotusta, päänsärkyä, väsymystä. Sitten huomasin niiden tulevan aina suklaan, makaronin, perunoinen jne. syömisen jälkeen. Jos söin ruuaksi makaronilaatikkoa, olin aivan kanttuvei hetken päästä. Jos taas söin vihersalaattia paistetun broilerinkanssa, niin ei tullut mitään ongelmia.
Kannattaa tosissaan ottaa tiettyjä asioita pidemmäksi aikaa pois ruokavaliosta ja sitten kokeilla vähän kerralla tuleeko oireita takaisin, kun syöt taas niitä. Ja niin kauan kokeilet, kunnes löydät "syyllisen".
Mä olen vaan lihava ja siksi maha pöhöttää. Ja tietenkin vain kasvaa päivän edetessä. Tehnyt mieli sanoa asia suoraan, huomautteleville. Ihmisten tehtävä kun on huomautella ruokavaliosta vaikka syy on vain liiassa syömisessä. Tiedän kyllä et jos laihduttaisin edes 8 kiloa niin maha laskis kummasti.. 10 kiloa tekis jo ihmeitä.
Nelkku! Huomauttaako ihmiset oikeasti sun mahasta? Mä olen oikein kunnon jojolaihduttaja. Olen parin vuoden sisällä painanut 57-75 kiloa. Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään mun läskeistä. Paitsi tietysi mun isä, jonka mielestä mä söin liikaa. Ja lapsellisuuksissani otin vielä kolmannenkin kerran lisää, koska vitutti, kun joku kehtas puuttuu mun syömisiini.
Mun mielestä on erittäin vastenmielistä arvostella ihmisten lihomista tai laihtumista. Siis kaverille voi ja saakin sanoa, että näytät upealta, kun olet laihtunut, mutta en mä niin ala puoli tutuille sanomaan. Mä ärsyynnyn heti, kun täällä maalla on tapana juoruta ihmisistä ja arvostella heti, jos joku on kilonkin lihonut. En tosin ole kuullut, että kukaan arvostelisi päin naamaa. Silloin kyllä sanoisin arvostelijalle takaisin vaikka jostain luuviulusta ja siitä, että syökö sun miehes kaikki ruuat, kun sulle ei näköjään jää mitään.
Hyviä vinkkejä. Olen ajatellut poistaa ruokavaliosta valkoisen jauhon kokonaan. Suklaa ei myöskään sovi minulle. On vaan niin vaikea muuttaa noin radikaalisti ruokavaliotaan.
-ap
MÄ tiedän tunteen. Mä olen tietyille ruoka-aineille allerginen eikä suklaa ja mun lempiherkut tee ollenkaan mun vatsalle hyvää, mutta kun en pysty olemaan syömättä niitä. Vaikka saan tietyistä aineista melkein aina migreenin, niin aina välillä mun pitää ahtaa niitä napaani.
Todella lapsellista ja tyhmää touhua ja toivonkin, että aikuistun pian ja alan syömään kuten vanhemmat naiset yleensä syö enkä ajattele syömistä vain hyvänä ajan vietteenä.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:28"]Mä olen vaan lihava ja siksi maha pöhöttää. Ja tietenkin vain kasvaa päivän edetessä. Tehnyt mieli sanoa asia suoraan, huomautteleville. Ihmisten tehtävä kun on huomautella ruokavaliosta vaikka syy on vain liiassa syömisessä. Tiedän kyllä et jos laihduttaisin edes 8 kiloa niin maha laskis kummasti.. 10 kiloa tekis jo ihmeitä.
[/quote]
Oikeestiko lihot joka päivä niin paljon lisää, että mahasi kasvaa päivän aikana??? Vai oisko kuitenkin läskin lisäksi MYÖS turvotusta?
Mulla turvottaa hiilihydraatit. Ihan sama syönkö siis makaronilaatikkoa, suklaata, leipää tai pitsaa niin maha on sen jälkeen kuin pallo. Ja kipeä ja täynnä ilmaa. Pakko siis karpata, vaikkei haluttaisikaan, sitä turvotusta ja möyrintää ei vaan kovin usein kestä.
Mulla kanssa vilja ja sokeri turvottavat. Yritän välttää sokeria ja ainakin valkojauhotuotteita. Maha pysyy kunnossa.
Mulla viljatuotteet, vaikkei keliakiaa olekaan.