Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän alaa sitä lähtis opiskeleen :/

Vierailija
01.02.2024 |

Mulla on tieto- ja viestintätekniikan paperit, joista on muutama vuosi aikaa. Oon tehny valmistumisesta lähtien erilaisia hanttihomma (asiakaspalvelua, it-tukea ja pihatöitä).

Ongelmana on kuitenkin alan valinta. En oikein tiedä It-alasta kun ei tuo koodaaminen kiinnosta. Ongelmanratkaisukyky ja matematiikka ei on heikkouksiani. Taitaa olla ala sellainen, että vaatii muutenkin harrastuneisuutta ennestään. Olen sosiaalisesti melko kömpelö. Henkisesti ehkä itselle liian raskasta.

Kaikki kone-alat saa kättelyssä unohtaa. Minusta ei ole mihinkään alalle, jossa ollaan tekemissä koneiden kanssa. Kai sitten mulla on peukalo keskellä kämmentä.

Mitä olen katsonut opiskelupaikkoja niin tuntuu, että ei ole mitään itselle sopivaa siellä. Ne on joko a) kone/rakennusaloja b) sosiaali-aloja c) it-aloja.

Mitkä on ne alat, joissa ollaan me tyhmemmät/avuttomat/introvertit?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanratkaisukyky ja matematiikka ovat heikkouksiani.

Näin siis tarkoitin.

Ap

Vierailija
2/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku käsienheilutteluala. Ehkä sukupuolentutkimus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku käsienheilutteluala. Ehkä sukupuolentutkimus?

Onko ammattinyrkkeily käsienheilutteluala?

Vierailija
4/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistiksi kun alat niin varmaan toimii

Vierailija
5/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat ovat niitä harvoja joiden on oikeasti mahdollista työllistyä jopa vaikka cv:ssä olisi aukkoja. Mikään unelma-ala se ei tietysti useimmille ole, vaan ihmiset hakeutuvat lähihoitajaksi ensi sijassa työllistyäkseen.

Vierailija
6/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolle apuraha tutkiaksi kannattaa pyrkijä. Minäkin olen siellä!

Vierailija
7/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko hyvä siinä asiakaspalvelussa?

Vierailija
8/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaiset ongelmanratkaisut sulla ei toimi? Anna esimerkki. Jos lyijykynästä katkeaa terä, et tiedä mitä tehdä vai onko kyseessä jotkut isommat ongelmat? Vaikka avain katkeaa lukkoon, etkä osaa soittaa lukkosepälle? 

Vierailija
9/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko hyvä siinä asiakaspalvelussa?

Varmaan niin hyvä, mitä ujo/introvertti voi olla. En mä ollu hirveen puhelias niin asikaspalvelunäkökulmasta sitten varmaan huono.

Vierailija
10/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millaiset ongelmanratkaisut sulla ei toimi? Anna esimerkki. Jos lyijykynästä katkeaa terä, et tiedä mitä tehdä vai onko kyseessä jotkut isommat ongelmat? Vaikka avain katkeaa lukkoon, etkä osaa soittaa lukkosepälle? 

Vaikea selittää, mutta ehkä sellaista yleistä avuttomuutta/päättelykyvyn puuttumista. En suoranaista esimerkkiä osaa antaa, mutta todennäköisesti johtuu minun ujoudestakin.

Vierailija
11/11 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolle apuraha tutkiaksi kannattaa pyrkijä. Minäkin olen siellä!

J-kirjain lipsahti väärään sanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi