Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on se oikea kristinusko?

Vierailija
02.01.2014 |

Jos kerta jehovat, lestadiolaiset, helluntalaiset ovat "huonoja" lahkoja (lutherilaisten mielestä) ja ittessään luhterilainen kirkko on saksalainen lahko niin kysyisin että mikä on kristinuskossa se oikea mistä kaikki on lähtenyt liikkeelle? Onko se katolilainen vai ortodoksi? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko oli alun alkuaan juutalainen lahko joskus 2000 vuotta sitten. Sen vaikutteina oli mm. zarathrustralaisuus: http://fi.wikipedia.org/wiki/Zarathustralaisuus

Vierailija
2/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Onko Katolilaiset ja Ortodoksit  myös lahkoja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisille riittää oikeaksi kristinuskoksi se, että he kuuluvat lutterin lahkoon ja maksavat kiltisti kirkollisveronsa. Raamatusta ei löydy tällaista vaatimusta "pelastukseen".

Vierailija
4/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastuuko synneistä jos maksaa kirkollisveron? 

Vierailija
5/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon koulukiusausmeininkiä aikuisilta ihmisiltä. Mitäpä jos jättäisitte krostotyt rauhaan. Av-palsta ei ole oikea paikka selvittää tällaisia asioita, täällä ei ole asiantuntijoita vaan erilaisia mielipiteitä. Ainiin, mutta halusitkin vain haastaa riitaa ja haukkua muita.

Vierailija
6/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:38"]

Kunnon koulukiusausmeininkiä aikuisilta ihmisiltä. Mitäpä jos jättäisitte krostotyt rauhaan. Av-palsta ei ole oikea paikka selvittää tällaisia asioita, täällä ei ole asiantuntijoita vaan erilaisia mielipiteitä. Ainiin, mutta halusitkin vain haastaa riitaa ja haukkua muita.

[/quote]

Liian vaikeita kysymyksiä? Siksi kiehahtaa sahti? Oikeesti olisin tiedustellut että mistä kaikki on lähtöisin ja mikä on se alkuperäinen puhdasoppinen kristinusko? 

Vierailija
7/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta. Oletko oikeasti niin tietämätön, että et tiedä että alussa oli vain yksi kirkko eli ns. alkukirkko, josta katolilaisuus ja ortodoksisuus erkanivat. Tuo on ihan yleistietoa ja löytyy kun vain googletat sanan kirkko.

Vierailija
8/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinuskon_historia Siitä lukemaan, ei tarvitse prpvota täällä ajan kuluksi.

Vierailija
9/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provota*

Vierailija
10/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Eli katolilaisuus ja ortodoksi ovat lutherilaisuuden esi-isä tai esi-äiti 

Vierailija
11/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:57"]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinuskon_historia Siitä lukemaan, ei tarvitse prpvota täällä ajan kuluksi.

[/quote]

Onko hermot kireellä näin uudenvuoden jälkeen 

Vierailija
12/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon kysymyksestä tappeleminen on maksanut  satojen miljoonien ihmisten hengen. Sodissa, rovioilla ja muissa vainoissa on tapettu viattomia ja viallisia ihmisiä, joiden ainoa synti on ollut uskoa väärin samaan jumalaan kuin murhaajansa. Kyllä uskonto on hieno ja arvokas asia, eikö vain?

Vierailija
13/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 10:57"]

[/quote]

Aika moni on jo lukenut

http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Vierailija
14/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä? Miksi ihmeessä levittelet koko ajan jotain eroa kirkosta-tilastoa? Luuletko, että niitä jotka haluavat olla kirkossa, kiinnostaa kuinka moni eroaa kirkosta? Että minäkin eroan, kun jotkut muut? Ole hyvä ja jätä kristityt rauhaan. Olet todella törkeä näine juttunesi, rienaat palstalla viikkokausia joka päivä! Mikä sinua vaivaa? Kuinka säälittävän onneton ihmisen pitää olla, kun tekee tällaisia aloituksia päivä toisensa jälkeen? Sama kuin minä menisin kirjoittelemaan Islamin sisaret-sivustolle. 

Vierailija
15/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kunnon koulukiusaajia, haukutte täällä kilpaa ja aloitatte muka viattomasti keskustelun, jonka käännätte toisten haukkumiseksi. Tällaisen kuvanko haluatte antaa ateisteista? Minua ainakin kuvottaa. En ole himouskovainen, vaan tavallinen kirkkoon kuuluva. Aiemmin minulla ei ollut ateisteista mielipidettä, mutta tämän palstan jälkeen kuvotatte minua. Millainen ihminen jaksaa kirjoitella tällaisia? Viestinne ovat täynnä negatiivista paskaa, suoraan sanottuna. Täytyy olla oikeasti todella kieroutunut, ilkeä ihminen, että jaksaa haukkua muita ihmisiä näin.

Vierailija
16/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:10"]

Mitä siitä? Miksi ihmeessä levittelet koko ajan jotain eroa kirkosta-tilastoa? Luuletko, että niitä jotka haluavat olla kirkossa, kiinnostaa kuinka moni eroaa kirkosta? Että minäkin eroan, kun jotkut muut? Ole hyvä ja jätä kristityt rauhaan. Olet todella törkeä näine juttunesi, rienaat palstalla viikkokausia joka päivä! Mikä sinua vaivaa? Kuinka säälittävän onneton ihmisen pitää olla, kun tekee tällaisia aloituksia päivä toisensa jälkeen? Sama kuin minä menisin kirjoittelemaan Islamin sisaret-sivustolle. 

[/quote] 

Älä ihminen hauku! Minä halusin kysyä asiaa johon sinun ei tarvitse ottaa kantaa. Mene muualle haukkumaan jos kismittää. ps. eroamisasia ei ole mun asia 

Vierailija
17/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:13"]

Olette kunnon koulukiusaajia, haukutte täällä kilpaa ja aloitatte muka viattomasti keskustelun, jonka käännätte toisten haukkumiseksi. Tällaisen kuvanko haluatte antaa ateisteista? Minua ainakin kuvottaa. En ole himouskovainen, vaan tavallinen kirkkoon kuuluva. Aiemmin minulla ei ollut ateisteista mielipidettä, mutta tämän palstan jälkeen kuvotatte minua. Millainen ihminen jaksaa kirjoitella tällaisia? Viestinne ovat täynnä negatiivista paskaa, suoraan sanottuna. Täytyy olla oikeasti todella kieroutunut, ilkeä ihminen, että jaksaa haukkua muita ihmisiä näin.

[/quote] 

Onko pyhä ollut liian pitkä, viinaa tullut otettua liikaa ja hermot romahtaneet aivan totaalisesti? Oliko tämäkin kysymys liikaa? 

Vierailija
18/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt tuo hirveä provoaminen. Minä en juo alkoholia kuin muutaman kerran vuodessa ja hermoni kestävät vallan hyvin. Mikä sinua vaivaa, kun pitää aukoa päätä tuntemattomille nettipalstalla? Menisit itseesi.

Vierailija
19/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 11:05"]

Otsikon kysymyksestä tappeleminen on maksanut  satojen miljoonien ihmisten hengen. Sodissa, rovioilla ja muissa vainoissa on tapettu viattomia ja viallisia ihmisiä, joiden ainoa synti on ollut uskoa väärin samaan jumalaan kuin murhaajansa. Kyllä uskonto on hieno ja arvokas asia, eikö vain?

[/quote]

Politiikka mielletään usein ja varsin aiheellisestikin yhteisön yhteisten asioiden hoitamiseksi - tähän toimintaan voi osallistua poliittisten puolueiden ja/tai muiden järjestöjen kautta. Varsin kannatettavaa hommaa siis.

Politiikan nimissä on myös - samoin kuin uskontojenkin - tapettu miljoonia ihmisiä. Eikä loppua näy. Tästä huolimatta en lähtisi väittämään että politiikka olisi huonoa tai epäinhimillistä. Kaikkea inhimillistä toimintaa voi käyttää sekä hyviin että pahoihin tarkoitusperiin. 

Vierailija
20/28 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kysymykseen saa vastauksen 2 Tessalonikalainen 2 luku. Siinä Paavali kertoo mitä tulee tapahtumaan kun apostolien ja alkukristittyjen vaikutus lakkaa. Huomatkaa, että ´´se´´ oli jo ´´nurkan takana´´ vaikuttamassa Paavalin aikana.

Historia kertookin mikä uskontomaailmassa tapahtui!