Facebookin ärsyttävimmät postaukset
Facebookin ärsyttvimmät postaukset on nää "Se tunne kun..." niin kulunu juttu. Teinien kommentit ihqujen kamujensa uusiin profiilikuviin on kans niin ärsyttäviä, mielisteleviä ja teennäisiä. "Upein muruuhh, rajota kauneuttas malli :*:*:*:*:* <33333<3<3<3"
"enhä oohh, sä vaa rks :** ja ite oot malli :*<3<3<3"
"eiku sä oot, en mä oo mitää oon ruma ja läski:****"
Kommentit (50)
Ne saakelin kuvat lautasesta ja ruuasta.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:36"]
Ei mua niinkään ärsytä, mutta ihmetyttää ihmiset, jotka laitta ylipäätään mitään kuvia lapsistaan nettiin. Siis ne kuvat on siellä ihan ikuisesti, vaikka poistaisit profiilisi ja näkyvät muillekin, vaikka olisitkin rajannut yleisöä. Eli ymmärrään, että kyllähän lapsista kivoja kuvia saa, mutta ei ole oikein laittaa niitä ilman lapsen lupaa nettiin.
Kun ja jos saan oman lapsen, en laita hänestä yhtään kuvaa esim. facebookiin. En laittaisi edes raskausmahasta kuvaa. Tulisipahan yllärinä koko lapsi niille, joita en yleensäkään livenä tapaa. Voisin jopa ilmoittaa vaan, että syntyi lapsi, terve. En edes laittaisi sukupuolta. :D
[/quote]
Minä olen kysynyt luvat lapsilta aina jokaisen kuvan kohdalla. Kun kieltävät, silloin en laita.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:36"]
Ei mua niinkään ärsytä, mutta ihmetyttää ihmiset, jotka laitta ylipäätään mitään kuvia lapsistaan nettiin. Siis ne kuvat on siellä ihan ikuisesti, vaikka poistaisit profiilisi ja näkyvät muillekin, vaikka olisitkin rajannut yleisöä. Eli ymmärrään, että kyllähän lapsista kivoja kuvia saa, mutta ei ole oikein laittaa niitä ilman lapsen lupaa nettiin.
Kun ja jos saan oman lapsen, en laita hänestä yhtään kuvaa esim. facebookiin. En laittaisi edes raskausmahasta kuvaa. Tulisipahan yllärinä koko lapsi niille, joita en yleensäkään livenä tapaa. Voisin jopa ilmoittaa vaan, että syntyi lapsi, terve. En edes laittaisi sukupuolta. :D
[/quote]
Minä olen kysynyt luvat lapsilta aina jokaisen kuvan kohdalla. Kun kieltävät, silloin en laita.
[/quote]
Valitettavasti yksikään 3-vuotias ei voi antaa tietoista suostumusta yksityisyytensä loukkaamiseen.
Suosittelen some taukoa vähintään kuukaudeksi!
Tämä profiilikuvakeskustelun pätkä on suoraan kopioitu erään 11-vuotiaan tytön (sukulaiseni) profiilista, ja tätä ennen oli 46 samanlaista kommenttia tullut.
Tykkää · 1 · 23. joulukuuta 2013
Aww:*!:*! Söpöin muwu♥♥
Tykkää · 23. joulukuuta 2013
Tiia, kato peiliin!!!:***<33
Eveliina kiitti!:)
ihana PS. rajota sun kauneutta PPS. entinen oli parempi
Tykkää · 24. joulukuuta 2013
Kiitti, säki:**<33 ok
Sofia sä oot!!<33:**
Tykkää · 1 · 24. joulukuuta 2013
äää.....ihana hani ja ihanat hiukset
Ihana ♥♥♥
Tykkää · 1 · 24. joulukuuta 203
Upee rakas<333333333:********* loveu puspus<33:****
ootpas upee muru!!
Emppu, kiitti!!(::)
Jenna kiitti, säki!♥:*
Elli rakas kato peiliin!!!!<33♥♥:***
Paula kiitti, sä oot♥♥:*
Kiitti, sä!:)(:
Kunnontäykkärimuru!
Niin ootki!!
Nätti♡♡♡
Tykkää · 25. joulukuuta 2013
Äääh......liian ihana rakas
Ihana söpöinrakas :*:*:** :33 ♡♥♡♥ kaauuheee ikävä! :((
Niin ootki!<333:**
Nii..:(:(
nääättiiiii:)))
Tykkää · 26. joulukuuta kello 20:17
Kiiittiiii:))
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 14:58"]
Tämä profiilikuvakeskustelun pätkä on suoraan kopioitu erään 11-vuotiaan tytön (sukulaiseni) profiilista, ja tätä ennen oli 46 samanlaista kommenttia tullut.
Tykkää · 1 · 23. joulukuuta 2013
Aww:*!:*! Söpöin muwu♥♥
Tiia, kato peiliin!!!:***<33
Eveliina kiitti!:)
ihana PS. rajota sun kauneutta PPS. entinen oli parempi
Kiitti, säki:**<33 ok
Sofia sä oot!!<33:**
äää.....ihana hani ja ihanat hiukset
Ihana ♥♥♥
Tykkää · 1 · 24. joulukuuta 203
Upee rakas<333333333:********* loveu puspus<33:****
ootpas upee muru!!
Emppu, kiitti!!(::)
Jenna kiitti, säki!♥:*
Elli rakas kato peiliin!!!!<33♥♥:***
Paula kiitti, sä oot♥♥:*
Kiitti, sä!:)(:
Kunnontäykkärimuru!
Niin ootki!!
Nätti♡♡♡
Äääh......liian ihana rakas
Ihana söpöinrakas :*:*:** :33 ♡♥♡♥ kaauuheee ikävä! :((
Niin ootki!<333:**
Nii..:(:(
nääättiiiii:)))
Tykkää · 26. joulukuuta kello 20:17
Kiiittiiii:))
[/quote] Just tota mä tarkotan. Tulee kyllä kauhee myötähäpeä kun noita kommentteja lukee, tajuukohan ne edes kuinka teennäiseltä toi kuullostaa? Sit vielä loppuun toi
"ikäwä :'( :c"
"nii onn :cc millo nähää murbe? :*:*:* <3<3<33"
No nuo edelliset on LASTEN kommentteja, ne ovat asia erikseen.
Mutta jos puhutaan aikuisten ärsyttävimmistä postauksista, niin voisin listata muutaman:
- kuvat ruoka-annoksista (ihan ylivoimainen voittaja)
- kiertoviestit
- pariskuntien lepertelyt toisilleen
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 13:27"]
Miten joku jaksaa vetää herneet nenään jostain fb jutuista? Ei kai kukaan pakota ketään siellä mitään lukemaan. Jos toi on ihmisen isoin ongelma niin silloin on kyllä asiat aika upeassa kuosissa.
[/quote]
Mua ei ärsytä juuri mitkään päivitykset, mutta musta on kiinnostavaa mitä ihmiset julkaisee FB:ssa ja miten muut reagoivat niihin. Siksi tällaisia keskusteluja on hauska lukea.
Kaikista ärsyttävin on sun postaukset.
Miten ne lasten kuvat muille näkyy, jos on rajannut niin, että vain omat kaverit näkevät??
Kaikki jossa on "kera ihan minkä h*elvetin tahansa"
kera muffinsin
kera ihanien sukulaisten
kera ystävän
Eniten ihmettelen sitä että joku viestittää ensin viettävänsä romanttista iltaa ja sen jälkeen tulee viiden minuutin välein päivitystä ja kuvaa siitä romanttisesta illasta, lautasesta, lasista, ravintola-arvostelu, vähän sitä kulta pusi pusia jne. Varmaan tosi romanttista, kun vähintään toinen näpertää puhelinta koko illan.
Sama pätee myös ihanaan perheiltaan, ihaniin sukujuhliin, kamalan surullisiin hautajaisiin ja aika moneen muuhunki juttuun. Uskottavuus kärsii kun eniten kiinnostaa aina facebook.
Minua ei oikeastaan ärsytä mikään muu kuin ne saarnaavat copypastet tai mitkälie Elämään eksyneet -kuvat, joissa kerrotaan, että ennen kuin olet ollut minun saappaissani ja kokenut saman kuin minä, pälä pälä... tiedätte kyllä, jos olette näihin törmänneet. Yleensä niitä postaavat ihmiset, joilla ei ole elämässä ollut sen suurempia vastoinkäymisiä kuin muutama pieleenmennyt parisuhde ja opintojen tai työuran kariutuminen aina muutaman kuukauden sisällä, kun ei vaan jaksa. Traumaannuttavaa tietysti sekin.
Niistä tulee aina jotenkin mieleen sellainen "oh no you di'int" -tyyppinen sormenheilutus:
http://s558.photobucket.com/user/tanukichu/media/GIF/2ajdle1au6.gif.html
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 02:03"]Ok? :D Siirry twitteriin!
[/quote] En edes halua tietää millaisia kommentteja siellä satelee.
Voi että taas koetellaan! Ja muut saa kaivaa viesteillään sen itse asian.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 02:52"]Voi että taas koetellaan! Ja muut saa kaivaa viesteillään sen itse asian.
[/quote] Muut saa kaivaa munaa
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 03:11"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 02:52"]Voi että taas koetellaan! Ja muut saa kaivaa viesteillään sen itse asian.
[/quote] Muut saa kaivaa munaa
[/quote]
Pillua kaivetaan