Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolomas vauva? Vai ei..

Vierailija
01.01.2014 |

Minkälaisilla ikäeroilla kolmelapsisia perheitä? Meillä haaveillaan kolmannesta mutta ikäerot isompiin mietityttää. Jääkö kolmonen "yksin" Esikoinen 6v ja kakkonen 3v. Tietty aikaa menee sitte. Myös yrittämiseen ja raskauteen, joten olisivat vauvan tultua vieläkin vanhempia..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tällainen "iltatähti"-tyyppinen ratkaisu tuntuu olevan useissa perheissä toimiva. Jos tuntuu, että iltatähti jää liian yksin, niin sitten vielä neljäs kaveriksi.

Ei tietenkään voi yleistää, mutta usein tosiaan se keskimmäinen lapsi jää pienen ikäeron perheissä yksin kasvamaan. Häneltä vaaditaan usein lähes samaa kuin esikoiselta, "kun olet jo iso". Itse olen ainakin nähnyt hyvin onnistuneita ratkaisuja, joissa kolmas on syntynyt esim kun isommat ovat aloittaneet koulutaipaleensa. Toki jos on hyvät tukiverkot ja jaksamista, niin mikä ettei. Usein kolmea lasta on hankala saada esimerkiksi tarvittaessa hoitoon, mutta kaksi isoa omatoimista + pieni onnistuu paremmin. 

Meillä itsellä siis vain 7 v ja 5 v, joten tuosta on myöhästytty, mutta ehkä vielä nuoremman ekaluokkaan ehtisi...

Vierailija
22/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan nroa 15. Minustakin pitäisi miettiä sitä, haluaako (aina vaan uuden) vauvan vai uuden perheenjäsenen koko loppuelämäksi.

Samoin kun söpöstä koiranpennusta haaveilijalle sanon, että älä hanki niin kauan kun et osaa sanoa "haluan koiran" sen sijaan, että sanot "haluan koiranpennun". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikäs siinä ja pannaan vielä nelejäs ja viieskin

Vierailija
24/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ikäeroa isompien kaksostyttöjen ja iltatähden välillä 5 vuotta. Se tekee nuorimman elämän todella rankaksi. Isosiskot ovat niin paljon isompia, etteivät he voi leikkiä mitään tasavertaisina, mutta toisaalta kuitenkin niin pieniä, että eivät ymmärrä sitä ei se ole vanhempien lellimistä ja epäreiluutta, että pieni pelaa eri säännöillä ja saa enemmän huomiota. Omat vapaudet eivät tietysti ole mitään, kun sisaruskateus puraisee.

Vierailija
25/25 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen täyttää ensi kesänä 6v ja nuorin nyt juuri 1v. Itse olen 23-vuotias.