Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsesi/teinisi syödä aspartaamilla maustettuja jogurtteja tai juomia?

Vierailija
01.01.2014 |

perustele vastauksesi

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, pellet! Ette varmasti erottaisi sokerilla maustettua jugua aspartaamilla maustetusta sokkotestissä, mutta joo, pellet.

Vierailija
22/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspartaami on maailman tutkituin lisäaine. Sillä ei ole vuosia kestäneen tutkimustyön aikana havaittu olevan mitään haittavaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa antaa aspartamia lapseille. Jos ei uskoo niin siitä vaa Tutkimukset on ollu tehty jenkiss ja muualla..aiheutta aivokasvaimet ja diadettista ja keränny kudokseissa..Lue lisää aihesta ja mieti itse aspartami on halvempi kun sokeri,tuotetaa labrassa..jollekiinn se on eräs keino rikastua hurjasti ,sen takia se onkiin "turvallinen"Mieti ihminen!

Vierailija
24/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Luonnollinen on parempaa ja ihmiselle sopivampaa.

 

 

 

 

Vierailija
25/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

 

Yritän antaa lapselleni niin luonnonmukaista ruokaa kuin vain mahdollista ilman liikaa säätämistä. Eipä meillä kyllä sokerijugurttejakaan yleensä syödä, vaan maustamatonta luomujugurttia + marjoja tai hedelmiä.

 

Mutta jos pitää valita sokeri- ja aspartaamituotteen välillä, niin ehdottomasti se sokerinen versio.

 

Ja joo samaa mieltä, aspartaamilla makeutetut jutut maistuu aivan kamalalle.

Vierailija
26/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä EN ANNA SOKERILLA MAUSTETTUJA -mitään omille lapsilleni. Ja olen lääkäri jos se nyt tässä uskomusasiassa mitään merkitsee. Ne kaikki vähät limut ja mehut mitä meillä juodaan ovat aivan varmasti muuta kuin sokerijuomia. Tuntuu niin kovin ihmeelliseltä kaikki tämä ei-sokeri -vastustus....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mutu-en ymmärrärrä oikeasti tästä mitään... fiilis jyllää kyllä tässä asiassa. Miksi meidän Linda painaa 48 kg kun luokkakaverit painavat suunnilleen 10 kg vähemmän...? No jos se Linda jättäisi ne limut juomatta TAI JOISI NE LIGHTINA niin ei tarvitsisi tuollaisia ihmetellä.

Vierailija
28/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi lääkäri?! Ei oo kehumista! Jenkissa ja muualla tehdyt tutkimukset ovat fakta.Aspartami on yhtä turvallinen kun e pillerit joku on keksinut hieno tapa tehdä raha. Olette vain aivopesty. Kannatta nähdä asia eri kantilta!Surullista että suomalaiset lääkärit evät ainostan tyhmiä niin myös julmia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhöti hörhöti hörhörhöö ASPARTAAMI PAHA hörhörhöö YÖK, ASPARTAAMI ON PAHANMAKUINEN hörhöti hörhöti höö LUONNONMUKAINEN höörhöörhörhöööö

 

Ja kaikki tämä vuonna 2014. Jepjep!

Vierailija
30/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lightlimsoja (lähinnä colaa) juonut varmaan jo kohta 20 vuotta. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Sokerilla makeutettu cola maistuu niiiiin törkeen pahalta nykysin, että ei pystyis vaihtamaan. Aspartaamilla on hyvä makeuttaa omat jugurtit, leivonnaiset yms. Paljon vähemmän tulee kaloreita. Jokaisen oma valinta kaiketi. Jos pystyy elämään ilman makeaa, niin hyvä, mutta mä en pysty, joten olen valinnut vähempikalorisen makeutuksen ruokavaliooni. Tarpeeksi on jo painoa, ja jos olisin sokerillisia juonut kaikki nää vuodet, niin painaisin varmaan 200 kiloo. Ihmiset ei tajuukaan kuinka paljon energiaa sokerillisista juomista ja jugurteista ne saa. 

Ei sitä liian terve kannata olla, että edes 80 veenä kuolee pois kuormittamasta maapallon resursseja. Ei ihmistä oo edes tarkoitettu elämään tyyliin 100 vuotiaaksi. Vaikka kuinka terveellisesti eläis, niin silti sydämet pysähtyy, saa syöpää jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, oletko koskaan ajatellut, että sitä painoa voi olla tarpeeksi juuri makeutusaineista johtuen? Ei ne kalorit aina ole ratkaisevia, jos makeutusaine nostaa insuliinia, joka käynnistää elimistössä energian varastoinnin rasvaksi. Tämä siis, jos syöt samalla jotain muuta, jossa on kaloreita. Lisäksi makeutusaineet vaikuttavat muutenkin sokerin haitallisin tavoin kylläisyyteen ja muuhun hormonitoimintaan ja vielä sekavammin, koska keho jäi ilman sitä sokeria, josta sai lupauksen makeutusaineen muodossa -> tarve ahmia lisää.

Vierailija
32/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta itse keinomakeutettuja tuotteita, koska minulle tulee niistä huono olo. Myös tai varsinkin stevia-makeutetuista. Mutta jos jossain vaikka kylässä on tarjolla jotain keinomakeutettuja juomia/ruokia, niin voi niitä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen veteli vähintään 1,5 litraa light limua päivässä usean vuoden ajan. Lisäksi käytti paljon natriumglutamaalilla kyllästettyjä tuotteita. Sairastui alle 50 vuotiaana dementiaan. Mut tuo pysäytti. Vaikka geenitaipumus tautiin olisikin, ei siihen yleensä alle viiskybäset vielä sairastu. Uskon että jompi kumpi tai molemmat yhdessä nopeuttivat taudin syntymistä.

 

Luin sitten myöhemmin ihan aspartaamiin ja Alzheimeriin liittyneistä tutkimuksistakin.

 

Minä en itse osta mitään missä on makeutusaineita. Enkä ehdoin tahdoin natriumglutamaattiruokia. Jos joskus kaverilla juovat light limua tai mehua, en saa sätkyä, mutta kotona niitä ei käytetä.

Vierailija
34/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 02:34"]

Kaikki mutu-en ymmärrärrä oikeasti tästä mitään... fiilis jyllää kyllä tässä asiassa. Miksi meidän Linda painaa 48 kg kun luokkakaverit painavat suunnilleen 10 kg vähemmän...? No jos se Linda jättäisi ne limut juomatta TAI JOISI NE LIGHTINA niin ei tarvitsisi tuollaisia ihmetellä.

[/quote]

 

Mitäs, jos se Linda JOISI VETTÄ. Ja jättäisi limut kertaan/viikko tai kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limussa on luutakin haitallista, kuin sokeri tai makeutus. Hiilihappo ja hapot ei tee hyvää hampaille eikä luustolle. Myös vatsahapot kärsivät limun kittaamisesta.

Vierailija
36/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 05:53"]

Oon lightlimsoja (lähinnä colaa) juonut varmaan jo kohta 20 vuotta. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Sokerilla makeutettu cola maistuu niiiiin törkeen pahalta nykysin, että ei pystyis vaihtamaan. Aspartaamilla on hyvä makeuttaa omat jugurtit, leivonnaiset yms. Paljon vähemmän tulee kaloreita. Jokaisen oma valinta kaiketi. Jos pystyy elämään ilman makeaa, niin hyvä, mutta mä en pysty, joten olen valinnut vähempikalorisen makeutuksen ruokavaliooni. Tarpeeksi on jo painoa, ja jos olisin sokerillisia juonut kaikki nää vuodet, niin painaisin varmaan 200 kiloo. Ihmiset ei tajuukaan kuinka paljon energiaa sokerillisista juomista ja jugurteista ne saa. 

Ei sitä liian terve kannata olla, että edes 80 veenä kuolee pois kuormittamasta maapallon resursseja. Ei ihmistä oo edes tarkoitettu elämään tyyliin 100 vuotiaaksi. Vaikka kuinka terveellisesti eläis, niin silti sydämet pysähtyy, saa syöpää jne.

[/quote]

 

SIitä makeanhimosta voi päästä eroon. Voin kertoa omasta kokemuksesta. Nykyisin en pysty edes juomaan limpparia kuin ihan lasin silloin tai tällöin. Jogurttina syön kotona luonnonjogurttia, johon joukkoon marjoja tai hedelmiä. Ei vaadi makeutusta. Sokeri- tai makeutusainejogurtit maistuu ihan järkyn imeliltä.

 

Vaikka aspartaami ei olisi mikään supermyrkky, niin ei se silti ole mikään luonnontuote. Ja vaikka sokeri on, ei silti ole hyväksi vetää sokeria määrättömiä määriä. Kokemusta on: ylipaino, hiiva, jne.

 

Ei sokeri- tai aspartaamituotteita ole tarkoitus käyttää päivittäin. Ihmiskehoa ei vaan ole suunniteltu niin.

 

Ennemmin elän 80 vuotta ilman hiivaa kuin jatkuvan hiivatulehduksen kanssa.

Vierailija
37/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 02:27"]

Minä EN ANNA SOKERILLA MAUSTETTUJA -mitään omille lapsilleni. Ja olen lääkäri jos se nyt tässä uskomusasiassa mitään merkitsee. Ne kaikki vähät limut ja mehut mitä meillä juodaan ovat aivan varmasti muuta kuin sokerijuomia. Tuntuu niin kovin ihmeelliseltä kaikki tämä ei-sokeri -vastustus....

[/quote]

 

Voi kuule, kun sepä ei ole mikään autuaaksi tekevä asia, että olet lääkäri. Historia on täynnä surullisia kertomuksia, joissa lääkärit ovat suosituksiin uskoen määränneet potilaille ties mitä myrkkyjä. Kuten vaikka talidomidi...

Vierailija
38/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:19"]

Haha, pellet! Ette varmasti erottaisi sokerilla maustettua jugua aspartaamilla maustetusta sokkotestissä, mutta joo, pellet.

[/quote]

 

Itse asiassa me tehtiin kesällä tällainen testi kaveriporukalla. Ostettiin kaikki eri cola-juomat, mitä parista kaupasta löydettiin ja tehtiin sokkotesti. Siskoni, joka on light-colan suurkäyttäjä ( n. 2 l/päivä vähintään, aamunkin aloittaa lightcolalla siinä missä muut kahvilla), erotti kyllä light-Cokiksen kaikista muista.

 

Ja minä, jota aspartaami ja asesulfaami-K ja stevia etovat, erotin kaikista juomista kyllä ne keinomakeutetut siinä sokkotestissä. Meillä oli 8 eri limsaa, joista 4 keinomakeutettuja.

 

Ihmettelen muuten, miten tässä keskustelussa on unohdettu HUNAJA makeuttajana. Terveellisempää kuin valkoinen sokeri.

Vierailija
39/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, miettikääpä vanhoja ihmisiä. Eivät ole lapsena ja nuorena tottuneet syömään makeita joka päivä, ei edes joka viikko. Tyyliin 80-90-vuotiaat ihmiset. Suurin osa heistä ei edes välitä niin makeasta, koska eivät ole sille lapsena niin altistuneet.

Vierailija
40/42 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista ja helppoa on luopua makeutuista juomista, jugurteista ja  muista turhista herkuista, tai ainakin käyttää niitä mahdollisimman vähän.

 

Meillä syödään ja juodaan päivittäin itse poimituista marjoista tehtyjä ruokia ja juomia, sokerilla makeutettuja. Meille ostetaan vuosittain sokeria ehkä noin 20 kg, josta suurin osa menee säilöntään, osa leipomiseen ja loput muihin ruokiin ja kahvin kanssa. Siitä sopii sitten lasketa vuotuinen sokerinkulutus, kun muuten ostetaan vähemmän sokerilimsoja, -jugurtteja, vanukkaita ja muita sellaisia.

 

Hunajaa menee kyllä enemmän kuin valkoista sokeria.