Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa asuntoja Helsingistä järkyttävillä hinnoilla, kun Hekalta saa vuokrattua hyviä asuntoja keskimäärin 11-12€ neliö?

Vierailija
09.10.2020 |

Suurin osa asunnoista on hyvillä paikoilla ja rauhallisia sekä hyvässä kunnossa. Toisin kuin yksityisellä markkinoilla joissa asuntosijoittajat kyttäävät vuokratuottoja, kaikki viat korjataan heti kun ne ilmenee.

https://www.hekaoy.fi/fi/uutiset/hekan-keskivuokra-nousee-reilun-prosen…

Tuolta sivulta löytyy keskivuokrat alueittain.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös hekan asuntoihin ole tulorajat jos on varaa ostaa oma asunto tuskin saa hekan vuokra-asuntoa?

"Hekan asuntoihin ei ole 1. maaliskuuta 2018 alkaen tulorajoja"

https://www.hekaoy.fi/fi/asunnon-hakeminen/hae-asunnonvaihtoa

lainauksesi jäi vajaaksi, jatkuu:", mutta hakijoiden tulot vaikuttavat edelleen asukaspäätöksiä ohjaavaan tarveharkintaan."

Vierailija
22/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma on oma. Kun jäät eläkkeelle, asut halvalla jo maksetussa asunnossa. Kun kuolet, lapset perivät arvokkaan asuntosi. Vuokralla eläjälle usein kerry juurikaan säästöjä.

Luuletko oikeasti että hekan asunnoissa asuminen on vain sellainen valintakysymys? Eiköhän niissä asu ne joilla ei ole varaa ostaa edes Posiolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zinc kirjoitti:

Valkoihoinen mies ei saa Hekalta vuokra-asuntoa.

Olen ollut jo kolme vuotta jonossa erittäin kiireellisenä.

Minäkin olin erittäin kiireellisenä vuosia jonossa. Sain sitten myöhemmin heti asunnon kun sain korkeakoulututkinnon suoritettua. En edes asunut helsingissä. Ilmoitin vain hakemuksessa, että mulla olis nyt tämmöinen tutkinto, haluan Helsinkiin töihin. Heti tuli kämpppä ja hyvä alue. Ei yhtään häiriöitä ja rauhallista. Kaikki toimii täydellisesti.

Kannttaa muistaa ettei Helsinki halua juoppoja ja narkkareita asunoihinsa. Koittavat häätää ne Vantaalle tai muihin kehyskuntiin. Jos olet koulutettu, niin mainitse se. Se auttaa asunnon saannissa.

Maalaiset ne hekan asunnot saavatkin ja tämä on väärin! Miksei hakija joka on maksanut Helsinkiin veroja saa asuntoaensisijaisesti? Nykyään helan taloissa asuu siis ihan hyvin toimeentulevia mutta jos tosiaan oot joku juntti juupajoelta niin menet helsinkiläisen hakijan edelle. Miksei junttia käsketä vuokraamaan markkinahinnalla kämpää stadista jos haluaa muuttaa Hkiin? Ohan älytön systeemi ja itse en veronmaksajana haluaisi kustantaa junttien asumista Helsingissä.

Vierailija
24/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto kannattaa ostaa jo senkin takia että niiden arvo nousee koko ajan. Jos esimerkiksi tiedät että vietät Helsingissä vain muutaman vuoden kannattaa hankkia asunto sieltä hyväkuntoisesta uudehkosta taloyhtiöstä. Lainakorot ovat matalia ja asuntojen hinnat nousevat koko ajan. Ja kun asuu asunnossa sen kaksi vuotta niin myyntivoitto on verovapaa. Lopputulos on että kun myy asunnon eteenpäin isommalla summalla kuin siitä itse on maksanut jää ihan mukava summa käteen sen jälkeen kun on maksanut loppulainan pois.

Vierailija
25/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntoihin on vuosien jonot. Eivätkä ne etene mihinkään, vaikka olisi asunnoton. Lisäksi vuokrat ovat kovia hyvätuloisille ja niitä voidaan nostaa reippaasti muutaman vuoden asumisen jälkeen. Näin ainakin aikaisemmin.

Vierailija
26/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralla asuminen edistää ylisukupolvista vähävaraisuutta. Kun sukupolvi toisensa jälkeen omistaa asuntonsa, varallisuus kumuloituun.

Asun Hekalla ja sijoitan osakkeisiin. Pienempi riski hajautettuna ja parempi tuotto.

Vierailija
27/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)  Oltiin vuoden jonossa erittäin kiireellisten joukossa, en sen jälkeen jaksanut enää uusia. Toki olin toiveiksi laittanut aika suosittuja alueita, kun työt ja elämä oli keskustassa niin ei ihan Helsingin rajoilla olevat lokaatiot napannut.

2) Helsinki on muutakin kuin vain kantakaupunki, sen ulkopuolelta löytyy ihan kivoja järkihintaisia kämppiä. Helsingissä on myös Hitas-kämppiä, toki niissäkin on tuurista kiinni saako. Itse pääsin myynnissä olleeseen vanhaan Hitakseen, jolloin maksan huomattavasti alle alueen hintatason ja sääntelykin purkautuu joidenkin vuosien kuluttua.

3) Vuokralla kerrytät jonkun toisen omaisuutta, omistusasunnossa omaasi. Helsingin asuntojen arvonnousu ei näytä loppumisen merkkejä, joten omistuskämpästä luopuessa voi päästä myöhemmin voitolle. Hyvin hoidetut lainanmaksuvuodet on pankille myös merkki siitä, että voivat myöntää sulle enemmän ja halvempaa lainaa jos joskus ostat kalliimman kämpän.

4) Omistusasunnosta voi tehdä ihan oman näköisen.

Vierailija
28/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zinc kirjoitti:

Sen takia joudut asumaan palstalla ;(

Real Zinc

Vierailija
29/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös hekan asuntoihin ole tulorajat jos on varaa ostaa oma asunto tuskin saa hekan vuokra-asuntoa?

"Hekan asuntoihin ei ole 1. maaliskuuta 2018 alkaen tulorajoja"

https://www.hekaoy.fi/fi/asunnon-hakeminen/hae-asunnonvaihtoa

lainauksesi jäi vajaaksi, jatkuu:", mutta hakijoiden tulot vaikuttavat edelleen asukaspäätöksiä ohjaavaan tarveharkintaan."

Tuo tarkoittaa sitä, että me parempi tuloiset laitetaan paremmille alueille. Heikompi aines menee Kontulaan, Jakomäkeen ja vastaaviin paikkoihin.

Vierailija
30/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma on oma. Kun jäät eläkkeelle, asut halvalla jo maksetussa asunnossa. Kun kuolet, lapset perivät arvokkaan asuntosi. Vuokralla eläjälle usein kerry juurikaan säästöjä.

No ei se ihan noinkaan mene. Aina on jotain remppaa jonka vuoksi pitää ottaa lainoja. Ikkunaremppaa, julkisivuremppaa, kattoremppaa, putkiremppaa, hometta yms.

Varmasti jää voitolle omistusasuja, kun asiaa tarkastelee 30-40 vuoden näkökulmasta. Vuokralla asujan rahat menevät taivaan tuuliin.

Ei tarwi tarkastella silläkään välillä. Yhden asunnon myin kun olin asunut siinä 8 vuotta. Kivasti jäi itselle täpäkkää ..

Zinc

Jos olisin asunut vuokralla, ei olisi jäänyt mitään ..

Vierailija
31/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se ihan noinkaan mene. Aina on jotain remppaa jonka vuoksi pitää ottaa lainoja. Ikkunaremppaa, julkisivuremppaa, kattoremppaa, putkiremppaa, hometta yms.

Varmasti jää voitolle omistusasuja, kun asiaa tarkastelee 30-40 vuoden näkökulmasta. Vuokralla asujan rahat menevät taivaan tuuliin.

No jos vaikka Katajanokan asuntoja tarkastellaan niin n 100m2 maksaa ostettuna sen 850 000. Vuokralla hekalla sen 1000e/kk. Sanotaan että siinä asutaan 50 vuotta, jona aikana vuokralainen maksaa 600 000. Ostaja maksaa vastikkeita samalla ajalla 300 000. Tällä ajalla ostaja maksaa lainastaan korkoja, jotka eivät välttämättä pysy tällä tasolla ikuisesti, lisäksi kaikki remppakustannukset mitä 50v ajalta tulee.

Vierailija
32/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zinc kirjoitti:

Minäkin olin erittäin kiireellisenä vuosia jonossa. Sain sitten myöhemmin heti asunnon kun sain korkeakoulututkinnon suoritettua. En edes asunut helsingissä. Ilmoitin vain hakemuksessa, että mulla olis nyt tämmöinen tutkinto, haluan Helsinkiin töihin. Heti tuli kämpppä ja hyvä alue. Ei yhtään häiriöitä ja rauhallista. Kaikki toimii täydellisesti.

Kannttaa muistaa ettei Helsinki halua juoppoja ja narkkareita asunoihinsa. Koittavat häätää ne Vantaalle tai muihin kehyskuntiin. Jos olet koulutettu, niin mainitse se. Se auttaa asunnon saannissa.

Maalaiset ne hekan asunnot saavatkin ja tämä on väärin! Miksei hakija joka on maksanut Helsinkiin veroja saa asuntoaensisijaisesti? Nykyään helan taloissa asuu siis ihan hyvin toimeentulevia mutta jos tosiaan oot joku juntti juupajoelta niin menet helsinkiläisen hakijan edelle. Miksei junttia käsketä vuokraamaan markkinahinnalla kämpää stadista jos haluaa muuttaa Hkiin? Ohan älytön systeemi ja itse en veronmaksajana haluaisi kustantaa junttien asumista Helsingissä.

Millä lailla sinä sitä kustannat? Hekan asukkaat maksavat vuokrissa kaikki kulunsa ihan itse. Sen sijaan asumistuki maksetaan ihan samalla lailla markkinahintaiseen kuin Hekankin.

Vierailija
33/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1)  Oltiin vuoden jonossa erittäin kiireellisten joukossa, en sen jälkeen jaksanut enää uusia. Toki olin toiveiksi laittanut aika suosittuja alueita, kun työt ja elämä oli keskustassa niin ei ihan Helsingin rajoilla olevat lokaatiot napannut.

2) Helsinki on muutakin kuin vain kantakaupunki, sen ulkopuolelta löytyy ihan kivoja järkihintaisia kämppiä. Helsingissä on myös Hitas-kämppiä, toki niissäkin on tuurista kiinni saako. Itse pääsin myynnissä olleeseen vanhaan Hitakseen, jolloin maksan huomattavasti alle alueen hintatason ja sääntelykin purkautuu joidenkin vuosien kuluttua.

3) Vuokralla kerrytät jonkun toisen omaisuutta, omistusasunnossa omaasi. Helsingin asuntojen arvonnousu ei näytä loppumisen merkkejä, joten omistuskämpästä luopuessa voi päästä myöhemmin voitolle. Hyvin hoidetut lainanmaksuvuodet on pankille myös merkki siitä, että voivat myöntää sulle enemmän ja halvempaa lainaa jos joskus ostat kalliimman kämpän.

4) Omistusasunnosta voi tehdä ihan oman näköisen.

Hekalla et kerrytä kenenkään lompakkoa. Lisäksi asunnosta voit tehdä lähes sellaisen kuin haluat, voit laittaa uudet lattiat ja maalata seinät. Keittiöremppaa ja kylppäriremppaa varten pitää nykyään omistusasuntoonkin saada luvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi