Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko muuttaa Suomesta pois jos siihen olisi mahdollisuus? Miksi haluaisit lähteä?

Vierailija
09.10.2020 |

Itse lähtisin jos voisin, niin synkkä ja surullinen ilmasto että tuntuu ottavan mielenterveyden päälle joka vuosi pahemmin.

Kommentit (233)

Vierailija
141/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat sukulaiset ja vanheneva äiti joka ei ollut hyvä äiti. En halua hoitovastuuseen näistä zombeista enkä varsinkaan kuulla typeriä juttujaan. Valitettavasti olen myös sukuuni tullut, tyhmä, sosiaalisesti lahjaton, iloton ja varaton. Ei kiinnostasta duunarihomnat ulkomailla kun on korkeakoulutus, eikä varaa muuten muuttaa oleilemaan.

Vierailija
142/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen hallitus vie viimeisetkin halut elää Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa pitkän ja pimeän syksyn/talven vuoksi. Helteitä en kaipaa, joten mihinkään ns. kuumaan maahan en haluaisi, vaan jonnekin lempeään ja lauhaan ilmastoon, meren äärelle. Lämpötila 10-25 ympäri vuoden, ei lunta. Ehkä muutan Alankomaihin.

Vierailija
144/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

145 jatkaa: lapseni on asunut kaksi vuotta Kroatiassa opiskelemassa, kuumaan siellä on mutta edullista. Tuntuu viihtyvän. Miksei siis sinnekin kun en ole koskaan käynyt.

Vierailija
145/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oikeastaan. Nuorena kuvittelin että haluaisin mutta ulkomailla elämistä kokeiltuani tullut toisiin ajatuksiin. Luonnon läheisyys on mulle tärkeää ja haluan olla rauhassa introvertti. Oma kieli on mulle myös tärkeä. Lisäksi täällä on toistaiseksi vielä turvallisempaa kuin monissa muissa maissa.

Vierailija
146/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon puolivakavissani pohtinut Islantia. Suomi on viimeisen 10 vuoden aikana mennyt niin huonoon suuntaan.

Vierailija
147/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä uskomattoman naiiveja. Lähdetäänpä purkamaan parit faktat:

"MINNE TAHANSA MISSÄ ON PALMUJA!1!!"

Siis sanot ihan vakavissasi, että olet tyytyväinen asuinpaikkaasi, kunhan siellä on palmuja? 😂 Viis lainsäädännöstä, viis siitä miten m.a.m.uihin suhtaudutaan, viis asuntojen kunnosta jne. Viis siitä, onko kyseinen maa moderni vai laahaako jossain kivikaudella (Espanja). Tsiisus. XD

Australia on myös jostain ihmeen syystä varmaan 80% unelmamaanosa. En kylläkään tiedä miksi. Minä olen tapaillut australiamiekkosta, tosin hänessä on muutakin geeniä, mutta silti. Aksentti on australialainen. Jostain syystä hän jäi tänne eikä lähtenyt takaisin Australiaan, vaikka se onkin jokin ihmeen paratiisi.

Minua Suomessa v...ttaa se, että töitä ei ikinä saa. En jaksa uskoa, että "työelämä" (joka on jo sanana täysin ìdìoottimainen XD) olisi jotenkin maagisesti erilaista ulkomailla. Olen jutellut vuodesta 2017 ulk. tyyppien kanssa lähes päivittäin, ja ihan samanlaista se on kuin kenen tahansa kanssa, kieli vain on englanti eikä suomi XD

Että eivätpä ne ihmiset ole ulkomaillakaan muuta kuin ihmisiä XD

Vierailija
148/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

145 jatkaa: lapseni on asunut kaksi vuotta Kroatiassa opiskelemassa, kuumaan siellä on mutta edullista. Tuntuu viihtyvän. Miksei siis sinnekin kun en ole koskaan käynyt.

Mielenkiintoista! Mitä opiskelee? Kroatia on kyllä kaunis maa.

Vierailija
149/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi varma ja vakituinen työpaikka eikä erityislasta, suuntaisin ehkä Japaniin. On sielläkin ongelmansa, mutta myös paljon hyvää. Lapselle kuitenkin liian vaikea paikka muuttaa, rasismi muunmaalaisia kohtaan kukoistaa ja erityislasten tarpeisiin ei aina pystytä vastaamaan sillä tasolla mihin olen länsimaissa tottunut. 

Vierailija
150/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Jenkeissä, Ranskassa ja Etelä-Amerikassa. Vaikka Marini hallitusta parjataan niin pandemia aikana Suomessa olo tosi lintukotoilua. Monihan sieltä piilaaksosta ja palmujen katveesta Fugeta palasi Suomeen kun sairaalat kaukomailla täyttyivät. Vaativat osa oikein hallitusta järjestämään Finskin hakemaan.

Olin keväällä 3 kuukautta todellisessä lock-downissa maailmalla. Ei tulis mieleenkään valittaa että baarit menee parin viikon ajan kiiinni klo 23. Ja hallitus on jakanut riihikuivaa verorahaa yli miljardin yrittäjille... Sielä missä minä olin keväällä moni kuoli kotiinsa ja osa nälkään.

Vierailija
151/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan kiva maa. Mutta monet kroatialaiset haaveilevat muutosta Saksaan.

Vierailija
152/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Torreviejan seutu kiva talvisin? Kuulemma edullista ja hyvä ilmasto.

Vierailija
153/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Perussuomalaiset saa äänissä yli 1 prosentin niin lähden ruotsiin.

ei tule ikävä sua

Vierailija
154/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Jenkeissä, Ranskassa ja Etelä-Amerikassa. Vaikka Marini hallitusta parjataan niin pandemia aikana Suomessa olo tosi lintukotoilua. Monihan sieltä piilaaksosta ja palmujen katveesta Fugeta palasi Suomeen kun sairaalat kaukomailla täyttyivät. Vaativat osa oikein hallitusta järjestämään Finskin hakemaan.

Olin keväällä 3 kuukautta todellisessä lock-downissa maailmalla. Ei tulis mieleenkään valittaa että baarit menee parin viikon ajan kiiinni klo 23. Ja hallitus on jakanut riihikuivaa verorahaa yli miljardin yrittäjille... Sielä missä minä olin keväällä moni kuoli kotiinsa ja osa nälkään.

Niin olet lukenut iltapäivälehden sensaation hakuisen kirjoituksen muutamasta avuttomasta juntista ja ajattelet, että suurin osa ulkomailla asuvista suomalaisista on samanlaisia avuttomia valtion halaajia.

Vierailija
155/233 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin oli viimeinen niitti.

156/233 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kortta, joka ei muuttuisi vihreämmäksi aidan taakse vietynä!!

ok

Vierailija
157/233 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karibialle voisin lähteä. Siellä on maailman onnekkaimmat ihmiset

Vierailija
158/233 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin. Muutama vuosi vielä kestettävä, sitten espanjaan.

Vierailija
159/233 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää muuttamasta? Eun sisällä saa maata vaihtaa ihan vapaasti.

En halua mihinkän EU-maahan vaan USA:aan, ja sinne ei niin vaan mennäkään.

Pieni varoituksen sana, Biden julkaisi jo, että nostavat vuosittaisen pä kö läismäärän 18.000 -> 125.000, ja maassa oleville 640.000 paperittomalle annetaan pysyvä oleskelulupa. Samoin perheen yhdistämi rajoitukset puretaan. Ja nämä halutaan myslimimaista. Tästä löytyy ihan uutisia mm. Fox new:sta, breitbart.com:sta tai newsmax.com:sta.

Tätä ei toivo moni aiemmin maahan muuttanutkaan, mm. latinot, koska tajuaahan sen tyhmempikin, että tällä ajetaan iz la mi zaatiota.

Väestön räjähdys mm. Somalien keskuudessa tiedetään, ja lisäksi nuo kaksi ryhmää taistelee aina myös vallasta, mm rikollisuudessa.

Kiina aikoo perustaa hjuume kartellin Meksikoon ja Biden aikoo poistaa rajat maiden väliltä.

Hjuumeet, levottomuudet ja rikollisuus tulevat valitettavasti lisääntymään räjähdysmäisesti, enkä usko, että siihen menee edes kauaa.

Suomalaiset ovat kyllä investoineet Usahan paljon biime vuosina, ja tuskin sieltä helposti lähtevät. Ja työttömyys alhaalla verrattuna Suomeen, vaikka pandemia päällä.

Vierailija
160/233 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on useimmiten vain henkiset, itse rakennetut esteet. Miksette lähde? Ei se tänäpäivänä vaikeaa ole etenkin jos pidät niitä muita maita sinulle parempina!

Itse olen matkustanut tosi paljon maailmalla ja asunut kaksi kertaa ulkomailla, mutta Suomi on parasta minulle.

Eniten se, millaista oma elämä on ja miten asioihin asennoituu, on omien korvien välissä. Ei ole välttämättä siitä kiinni, missä maassa asuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi