Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tuttaviesi tai ystäviesi ylipainolla merkitystä sinulle?

Vierailija
31.12.2013 |

Onko tuttaviesi ylipainolla sinulle merkitystä? Häiritseekö sinua esimerkiksi työkaverin ylipaino tai pidätkö hoikkaa ystävää mukavana? Onko miellyttävämpää käydä kahvilla sellaisella sukulaisella, joka ei ole ylipainoinen?

Kerro mielipiteesi. 

T. Nainen 167/55

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää muuten että kaikki uutiset, mitkä liittyvät jotenkin painoon, julkaistaan ilman minkäänlaista kriittisyyttä. Mulla on harrastuksena googlettaa pikkuilmoituksia ja etsiä niistä lähteitä, ja näiden julkaistujen uutisten lähteet on usein joko tosi vaikeita löytää, tai sitten suuresti otsikoitu "tutkimus" on jokun pikkuyliopiston kymmenen ihmisen otantaan perustuva harjoitustyö.

Ja jos joku ei ymmärtänyt, niin mun pointti ei ole se, että ylipainon vaaroista ei saa valistaa, vaan se, että painosta uutisointi näyttää olevan jo jonkinlaisen propagandan asteella, jossa ei ole niin väliä, onko uutinen uutisoitu oikein tai oliko se nyt ihan sinne päinkään. Se ärsyttää.

Vierailija
42/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, en edes ajattele koko asiaa. Vaateostoksilla toki huomaan, että vaatteita ei ole helppo löytää, jos on esim lyhyt ja lihava. 

nainen 171/60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa vähän kyllä myös nää "jos on ylipainosta aiheutuvia terveydellisiä ongelmia" -tyypit täällä... Koska hitostako te tiedätte, mistä ne kyseisen henkilön terveysongelmat aiheutuu? Oletteko kaikki kenties lääkäreitä tai muita terveydenhuollon ammattilaisia?

terveisin yks pullero, jolla on parikin kroonista sairautta, joilla taas ei ole tekemistä läskieni kanssa...

Vierailija
44/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:27"]

Laihoilla on myös äkkikuoleman riski sama kuin lihavilla. Myös normaalipainoinen voi kuolla koska vain

[/quote]

Ylipaino on kuitenkin merkittävä riskitekijä. Ystäväni on sairaaloisen ylipainoinen, polttaa tupakkaa, juopottelee eikä liiku koskaan. Olen huolissani, enkä oikein ymmärrä edes mitä alapeukuttamista siinä on. En minä tästä hänelle puhu, koska tiedän että on yrittänyt laihtua tuloksetta. Tosin epäilen että nuo laihdutusyritysten syyt ovat enemmänkin ulkonäöllisiä kuin terveydellisiä. Omassa suvussani on aikuisiän diabetesta. Olen nähnyt miten hirveä sairaus se on, enkä pysty käsittämään ihmisiä jotka eivät ole kiinnostuneita terveydestään. Miten voi suhtautua hällä väliä asenteella siihen pysyykö liikuntakykyisenä tai edes hengissä? En vaan tajua.

Vierailija
45/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:27"]

Laihoilla on myös äkkikuoleman riski sama kuin lihavilla. Myös normaalipainoinen voi kuolla koska vain

[/quote]

Ylipaino on kuitenkin merkittävä riskitekijä. Ystäväni on sairaaloisen ylipainoinen, polttaa tupakkaa, juopottelee eikä liiku koskaan. Olen huolissani, enkä oikein ymmärrä edes mitä alapeukuttamista siinä on. En minä tästä hänelle puhu, koska tiedän että on yrittänyt laihtua tuloksetta. Tosin epäilen että nuo laihdutusyritysten syyt ovat enemmänkin ulkonäöllisiä kuin terveydellisiä. Omassa suvussani on aikuisiän diabetesta. Olen nähnyt miten hirveä sairaus se on, enkä pysty käsittämään ihmisiä jotka eivät ole kiinnostuneita terveydestään. Miten voi suhtautua hällä väliä asenteella siihen pysyykö liikuntakykyisenä tai edes hengissä? En vaan tajua.

[/quote]

Myös alipainoisuus on riskitekijä. Itsellä hyvät veriarvot, en juo, en polta, ei lääkityksiä, ei sairauksia. Ystäväni laiha, käyttää lääkkeitä, juo, polttaa, 4 eri sairautta, alati infektioita. Ystäväni mielestä minä olen sairaampi :D

Vierailija
46/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Minä kärsin enemmän todella typerien ihmisten seurasta. Rumatkaan eivät erityisemmin ilahduta. Suurin osa miehistä on hyvin rumia.

Vierailija
47/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
48/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 16:42"]

[/quote]

[/quote]

Sun ystävällä on siis alkoholiongelma, hän polttaa tupakkaa, ei huolehdi itsestään jne. ja sua huolettaa eniten tuo ylipaino? Oletko ajatellut, että mitä kaikkea tuolla ihmisen taustalla on, joka saa hänet laiminlyömään itsensä ja oman terveytensä? Minun mielestäni ylipaino voi olla vähäisin hänen ongelmistaan. Jos olette kerran ystäviä, ja tunnet hänet, voit varmasti kysyä mikä hänen mieltään painaa.

Vierailija
49/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhempien sairaalloinen ylipaino ärsyttää, koska he nukkuvat puolet päivästä (esim. silloin kun olemme heillä käymässä, niin heräilevät vasta yhden kahden aikoihin, siis viisikymppiset ihmiset) eivätkä jaksa katsoa lapsenlapsiaan juuri koskaan, koska eivät lihavuudestaan johtuen jaksa tehdä yhtään mitään. Eivät myöskään koskaan poistu kotoaan juuri minnekään, esim. kun kutsutaan kylään tai muuta. En ymmärrä mikseivät laihduta, mitä elämää tuollainen on?

Vierailija
50/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 16:42"]

[/quote]

[/quote]

Sun ystävällä on siis alkoholiongelma, hän polttaa tupakkaa, ei huolehdi itsestään jne. ja sua huolettaa eniten tuo ylipaino? Oletko ajatellut, että mitä kaikkea tuolla ihmisen taustalla on, joka saa hänet laiminlyömään itsensä ja oman terveytensä? Minun mielestäni ylipaino voi olla vähäisin hänen ongelmistaan. Jos olette kerran ystäviä, ja tunnet hänet, voit varmasti kysyä mikä hänen mieltään painaa.

[/quote]

Nuo huonot elintavat kokonaisuudessaan huolettaa ja tässä kysyttiin nyt painoasiaa. Olen huolissani myös eräästä alipainoisesta ystävästäni, mutta sitä tässä ei kysytty. 

Minusta on aika höpsöä hokea tuota miten ylipainolla ei olisi mitään merkitystä terveyden kannalta. Kaikki tietää että asia ei ole noin.

Vierailija
51/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen on kyllä aina sairaampi kuin laiha, ihan vain sen ylipainonsa vuoksi. Nivelet voi mennä hajalle milloin vaan ja sydän pysähtyä. Tuolla aiemmin mainittiinkiin jo hygieniaongelmat ja kodin epäsiisteys. Kaikki tämä on suureksi haitaksi ihmiselle.

Vierailija
52/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:52"]Ylipainoinen on kyllä aina sairaampi kuin laiha, ihan vain sen ylipainonsa vuoksi. Nivelet voi mennä hajalle milloin vaan ja sydän pysähtyä. Tuolla aiemmin mainittiinkiin jo hygieniaongelmat ja kodin epäsiisteys. Kaikki tämä on suureksi haitaksi ihmiselle.

[/quote]

Alipainoisella sydänpysähdysriski sama kuin ylipainoisella. Lisäksi hygieniakysymys ei liity painoon. Yksi laiha työkaverini haisee kuselta ja paskalta. Koska ei käy suihkussa. As simple as thatm

Vierailija
53/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:52"]Ylipainoinen on kyllä aina sairaampi kuin laiha, ihan vain sen ylipainonsa vuoksi. Nivelet voi mennä hajalle milloin vaan ja sydän pysähtyä. Tuolla aiemmin mainittiinkiin jo hygieniaongelmat ja kodin epäsiisteys. Kaikki tämä on suureksi haitaksi ihmiselle.

[/quote]

Mitä vittua sekoilet? Meillä aina siistiä ja olen lihava. Suihkussa käyn 2 krt päivässä. Kuinka TYHMÄ voi ihminen olla????

Vierailija
54/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole merkitystä, mutta aina laitan ylipainon merkille. hävettää huomata, mutta vaikka joka päivä näkisin, noteeraan sen.

Vierailija
55/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä huomaan, että en hakeudu kovin ylipainoisten ihmisten seuraan yleensä. Töissä mua ei haittaa jonkun ylipaino, mutta omia ystäviä valitessani huomaan karsastavani ylipainoisia. Mikä on sinänsä ihan tyhmää. 

Nuoruuden ystävissäni ei ole yhtään ylipainoisia, mutta yliopistoajoilta heitä on ystävissäni kaksi. Toinen tuli niin, että hoikka ystäväni tutustui häneen ensin ja toinen tuli siitä, että tämä hoikka ystävä on nykyään ylipainoinen. Ei haittaa yhtään. Mutta silti huomaan, että minussa on tämä uusissa ystäväkseni ajattelemissani ihmisissä ylipainoisia karsastava piirre. Itse olen BMI 20 (enimmillään se on ollut 23)

Vierailija
56/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:41"]Lihavat kipusivat (hankalasti) taas barrikadeille hassuine argumentteineen kolmoisleuat väpättäen. 

[/quote]

Olen itse hoikka, mutta tunnen myötähäpeää laihojen ja tyhmien puolesta, kun luen tätä ketjua.

Vanha sanonta kuuluu: Miksi monet huolehtivat ulkonäöstään, kun heidän pitäisi murehtia aivoistaan?

[/quote]

Olen kyllä normaalipainoinen, vaikken ole asiasta mitenkään huolehtinut. 

Vierailija
57/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:05"]

Älytöntä! Onko teille väliä myös ystävän pituudella, hiustenvärillä tai ihonvärillä?

[/quote]

Kartan kyllä epäsiistejä ihmisiä, (jos hiuksissa esim. vanhat värjäykset riikinkukon väreissä) samoin en ehkä heti hakeutuisi naisen, joka on 2 metrinen seuraan. Näin se vaan on :/  En silti sano, että hänessä olisi mitään vikaa. Mutta kun kysyttiin. 

Ihon väri ei haittaa, enemmän jos kulttuurieroavaisuuksien takia en ymmärrä ihmistä. Mutta muuten ihonvärillä ei ole väliä.

Vierailija
58/58 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 15:21"]

Millainen sairas yksilö rinnastaa huumeidenkäytön, alkoholismin ja pahoinpitelyn??

[/quote]

Unohdit tästä yhden sanan: ylipainoon.

Muutenhan nuo voi ihan hyvin yhdistää toisiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä