Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkku jakaa lapsilleen omaisuuttani

Vierailija
09.10.2020 |

Serkku kuvittelee, että testamenttaan omaisuuteni hänelle, olen siis lapseton ja meillä on pieni suku, joten serkku on läheisin hengissä oleva sukulaiseni. On usein mökilläni sanonut, kuinka sitten "Matti" voi tehdä sitä ja tätä ja tuota remonttia rahoilla, jotka minulta jää ja "Maija" muuttaa kaupunkiasuntooni. En ole hennonut kertoa, että he eivät tule saamaan yhtään mitään, jos se minusta on kiinni juurikin serkun hävyttömän käytöksen vuoksi. Tässä on nyt pähkinä purtavana, että kerronko jo hyvissä ajoin vai jätänkö järkytyksen jälkeeni?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis "jakaa", ei jaa. 

Vierailija
2/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt, kuitenkin haluat nähdä hänen ilmeensä.

Vierailija
4/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo aattelin, että nyt on heppalehdet jaossa, mutta ei vissiin.

Vierailija
5/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku ei saata mökillä enää viihtyä uutisen jälkeen.

Vierailija
6/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, haluatko nähdä heitä loppuelämäsi aikana. Ehkä kannattaa kertoa nyt, niin pääset niistä iilimadoista.

Vierailija
7/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa hyvissä ajoin asiasta.

Vierailija
8/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap ajattelit perinnölläsi tehdä? Onko sinulla siis vanhempia tai sisaruksia tai isovanhempia (elossa)?

Vierailija
9/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap ajattelit perinnölläsi tehdä? Onko sinulla siis vanhempia tai sisaruksia tai isovanhempia (elossa)?

Perintöä ei ole pakko jättää sukulaiselle. Paitsi omille lapsille menee pakosti jotain.

Vierailija
10/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa jaetaan serkkujen omaisuuttakin jo etukäteen, on se kerrassaan metka paikka.

Vierailija
11/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ainakin testamentti etukäteen, muuten se ei ole varmaa.

Vierailija
12/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin vasta siinä vaiheessa, kun olen kuolinvuoteella.

Serkkusi saa sitten miettiä, mitä tekee, kun on rakentanut elämänsä sen varaan, että saa perinnöt

Vierailija
13/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta vtussa sanoisin ens ker ku haaveilee mite joku muu käyttää mun rahoja johokii et "tein muute just testamentin kodittomille kissoille, saavat kaiken" ilmeen tallentaisin takaraivoon iäksi. Kyllä naureskelisin sille ilmeelle. Ja hei kiusa se on pienikin 😉 ihan kiusalla alkaisin heittämään noin kun toinen on todella röyhkeä. Tai miksen vaikka ihan oikeastikin testamenttaisi kissoille, ihmiset ovat kohdelleet niitä todella huonosti!

Vierailija
14/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myisin mökin ja humppaisin rahat.

Vierailija
15/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä se testamentti heti tänään, elämästä kun ei ole takuita. Siinä itse määräät omaisuudestasi, vaikka muistaisit näitä serkun lapsiakin. Serkun voisit mielestäni unohtaa, hänen käytöksensä on törkeää.

Vierailija
16/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jo aattelin, että nyt on heppalehdet jaossa, mutta ei vissiin.

Onko käynyt ilmi, olivatko ne Villivarsoja vai Hevoshulluja? Vai onko KKÄ sen verran nuori, että hänen lapsuudessaan on ollut jotain muitakin lehtiä?

Vierailija
17/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ainakin testamentti etukäteen, muuten se ei ole varmaa.

Serkut eivät enää perintökaaren mukaan peri joten ei tässä testamenttia tarvita serkun jättämiseen perinnöttömäksi. Tosin silloin perintö menee valtiolle jos serkku tosiaan on lähin sukulainen. eikä testamenttia ole.

Vierailija
18/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöä ei ole pakko jättää sukulaiselle. Paitsi omille lapsille menee pakosti jotain.

Ei tietenkään ole. Lähinnä vain mietin, että jos on e.m. sukulaisia elossa eikä tee testamenttia, menee perintö näille eikä serkulla ole siihen mitään asiaa. Itse asiassa ei muutenkaan ole ilman testamenttia.

Ja ap on lapseton, joten ei ole lakiosan vaatijoita.

Vierailija
19/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei serkku välttämättä ole lainkaan varma asiasta, vaan nimenomaan puhuu tällaisia vihjaillakseen, että testamenttaathan sitten varmasti heille. Tosin huono tapahan tuo on siihenkin, eipä taida lisätä testamenttaushaluja...

Vierailija
20/49 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkku ei saata mökillä enää viihtyä uutisen jälkeen.

Eli kertomisesta voisi olla hyötyäkin. Teet mitä teet ap mutta huolehdi että sulla on testamentti jo tehty. Onhan tuollaiset perinnön kärkkyjät aika huvittavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän