Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

häät, joihin ei saa viedä vauvaa

Vierailija
31.12.2013 |

Tuli kutsu häihin, joihin ei saa viedä vauvaa. Meillä silloin kk vanha vauva. Onko juhlaparilla oikeus loukkaantua, jos jätetään väliin? Jos ei mennä, niin pitääkö kuitenkin toimittaa lahja?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:21"]

Tuli kutsu häihin, joihin ei saa viedä vauvaa. Meillä silloin kk vanha vauva. Onko juhlaparilla oikeus loukkaantua, jos jätetään väliin? Jos ei mennä, niin pitääkö kuitenkin toimittaa lahja?

[/quote]

Ei ole oikeus loukkaantua

En menisi

En lähettäisi lahjaa, koska en osallistuisi juhlaan. Lahja on nykymeiningin mukaan maksu tarjoilusta ja koska en olisi paikalla, en maksaisi tilille rahaa.

Vierailija
2/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin AP, niin ilmoittaisin, ettemme saavu paikalle ja sitten lähettäisin vain onnittelukortin. Eli lahjaa ei tarvita mutta onnittelut toki laittaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enintään menisin vihkimistilaisuuteen. Joskin kyllähän sinnekin täytyy mennsä hyvissä ajoin, matkaan menee aikaa riippuen siitä missä tilaisuus on, täytyy pukeutua, vihkiminen kestää 30-60 minuuttia ja ajomatka takaisin, ehkä juuri ja juuri on sellainen aika, jonka voisi tissitakiaisen luota olla pois, olettaen, että tuo vauva hyväksyisi myös pullon.

Eli, voitte hyäksyä kutsun vihkimistilaisuuteen, mutta sinne vastaanotolle ette mene. Mitä ylipäätänstä siellä tekee imettävä vanhempi, jos tilaisuuden päätarkoitus on vain ryypätä?

Vierailija
4/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki tarvi mennä. Ei minusta tarvi myöskään antaa lahjaa, mutta olisihan se mukavaa lähettää vaikka onnittelukortti tai kukkia. Jos häät ovat ns. "lapsettomat", se tarkoittaa yleensä sitä ettei juhlissa ole tilaa häävieraiden lisäksi heidän viidellekymmenelle lapselleen. Noin pienen vauvan kanssa varmaan saisi mennä käymään, vaikka vihkimistilaisuuteen ja juhlien alkuun. Jos siis kysytte ensin mitä mieltä kutsujat tästä ovat.

Vierailija
5/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 14:19"]

Ei toki tarvi mennä. Ei minusta tarvi myöskään antaa lahjaa, mutta olisihan se mukavaa lähettää vaikka onnittelukortti tai kukkia. Jos häät ovat ns. "lapsettomat", se tarkoittaa yleensä sitä ettei juhlissa ole tilaa häävieraiden lisäksi heidän viidellekymmenelle lapselleen. Noin pienen vauvan kanssa varmaan saisi mennä käymään, vaikka vihkimistilaisuuteen ja juhlien alkuun. Jos siis kysytte ensin mitä mieltä kutsujat tästä ovat.

[/quote]

No kun sitä on kysytty... eikä käy... niin vielä joku viitsii urputtaa vastaan, että kyllä nyt yhden vauvan voi viedä. Vihkipari ei halua vauvoja juhliinsa enkä äitinä haluaisi pientä vauvaa viedä tuollaiseen porukkaan kerämään pöpöjä....Jatkakaa.

Vierailija
6/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joittenkin äiti-ihmisten on niin uskomattoman hankalaa ymmärtää mitä tarkoittaa lapsettomat juhlat? Aina alkaa selittely "kun tää on niin sitä ja tätä ettei voi jättää sekunniksikaan toiselle"... Miksi teidän lapsenne on mukamas niin erityinen että se täytyy saada ottaa lapsettomaan tilaisuuteen mukaan?

Nauttisitte hyvät ihmiset kun saatte lapsetonta laatuaikaa puolison kanssa edes yhtenä päivänä vuodessa! Nauttikaa lapsista sitten ne loput 364 päivää. :)

Vierailija
7/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 10:00"]

Ilmoitat, että kiitos kutsusta, onnea, valitettavasti emme pääse. Kun kysytään syytä, niin vaihda puheenaihetta.

[/quote]

No miksei voi sanoa suoraan, ettei ole vauvalle hoitajaa?  Ei meillä ollut mahdollista, kun oma äitini oli grilliyrittäjä, jolla lauantait juuri vilkkaimpia päiviä. Anopille ei voinut viedä, koska siellä alkoholisti-appi ryyppäsi joka viikonloppu vähintään, eli ojasta allikkoon. Ei käyty missään kun lapset olivat pieniä ja vain yksi pariskunta loukkaantui. Halusin vain kertoa, että kaikilla ei ole mummoja. Sukuhäät on vielä vaikeampi, kun sukulaiset on samoissa häissä ja hoitajan tarve muillakin. 

Vierailija
8/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte suoraan, ettette voi tulla koska vauva on vielä liian pieni jätettäväksi hoitoon. Hääpari on päättänyt ettei vauvoja saa heidän juhliinsa tuoda ja näin ollen ovat päättäneet myös sen, että osa joutuu jäämään pois. Todennäköisesti heitä ei haittaa yhtään, että jäätte pois. Ja oikea syynne poisjääntiin on se kaikkein paras.

Vierailija
9/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsettomat häät. En tietenkään loukkaantunut siitä, että jotkut lapsia hankkineet ystäväni eivät päässeet. Saimme siitä sitten tekosyyn järjestää kyläilyn. Juhlat onnistuivat hyvin, ja ne olivat juuri sellaiset kuin halusimmekin.

Vierailija
10/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 11:12"]

Ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun saavat oman vauvan.

[/quote]

Viidennes ihmisistä ei saa koskaan omaa lasta. Kaikki eivät edes halua.

Vierailija
11/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas äsyttää, jos morsian tosiaan sanonut, että pari tuntia voi ola ilman vauvaa. Hällä ei ilmiesesti ole omaa lasta. Toisekseen kaikki ei syötä vauvaa pullosta vaan osa jopa ihan imettää ;)

Mun mielestä sun turha stressata menemättä jättämisestä. Jos kehtaa suuttua, niin voit itse sitten sanoa paria valittua sanaa. En itsekään olisi voinut noin pientä jättää hoitoon. Mun lapsi pian 8kk ja en kyllä jättäisi vieläkään hoitoon. :) <3

Vierailija
12/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en olis mennyt. Morsiammet on jotkut niin herkillä, et menee ihan raiteiltaa, jos ei häät mene just suunnitelmien mukaan. En haluais riskiä, että just mun vauva on se, joka morsiammen romauttaa, vaikka se aika epätodennäköistä noin pienellä on. Ei ois myöskään mahtuneet mitkään vanhat vaatteet, en olis jaksanut uutta mekkoa metsästää ja maitoa tursui jatkuvasti suojista läpi, ettei oikein ois ollu bilefiilis.

Vierailija
13/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään luomuekomaailmanparantajäiti, mutta en olisi todellakaan lähnyt häihin kuukauden ikäisen vauvan kanssa. Jäätte pois. Häitä tulee ja menee

Vierailija
14/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1kk ikäinen vauva ei ole tervetullut häihin, voit nakata koko kutsulla vesilintua. Ilmoitat, ettette mene ja sillä selvä, ei tarvitse perustella, ei tarvitse ostaa lahjoja.

Vierailija
15/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ohhoh, minäkin jättäisin menemättä

Vierailija
16/57 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittaisi edes hoitoon koska en vaan haluaisi. Itse en menisi juhliin ollenkaan. Tee niin kuin sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta. Lahja ostetaan vain jos häihin mennään. Heidän loukkaantumisilla ei ole väliä. He itse ovat ehtonsa määritelleet ja ne on aika kovat.

Vierailija
17/57 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni kohdalla ko. häihin meno olisi ollut mahdotonta... lapsi ei osannut juoda pullosta ja lypsäminen oli hidasta ja hankalaa itselleni. Täysimetin lastani puolivuotiaaksi... kuukauden ikäinen on niin pieni, että joko häihin lapsen kanssa tai sitten ei ollenkaan.

Minä ainakin ymmärtäisin, jos lapsen mukaan tulon mahdottomuuden vuoksi perhe jäisi tulematta.

Vierailija
18/57 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, on ihan normaalia, ettei halua jättää 1kk ikäistä hoitoon, ihan käytännön järjestelyistä riippumatta. Lapsettomat häät on ok ja parin oma valinta, ja on ymmärrettävää, että lapsikiellon täytyy joskus olla ehdoton, että säästyttäisiin hankalilta tilanteilta. Mutta jokaiselle normaalille ihmiselle on selvää, että vauvan vanhemmat eivät välttämättä niihin häihin pääse, ja kaikkinainen painostus morsiamen taholta on kyllä todella törkeää.

Vierailija
19/57 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakiellon syy alkoholi? Ja imettävä äiti juo kuinka paljon? Jos ei vauvaa saa tuoda, turha olisi minulle kutsuakaan lähettää.

Vierailija
20/57 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakulla on verinen ihottuma, toisella pieni lapsi. Kumpikin päteviä syitä olla menemättä juhliin. Kummankaan takia ei kannata heittäytyä marttyyriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme