Millaista on elää alkoholistin kanssa? Pettävätkö lupauksiaan?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma alkoholistipuoliso jaksaa vielä käydä töissä mutta parhaimmillaan tai pahimmillaan avaa lonkeron jo kotimatkalla koska ärsyttää/vituttaa/haluaa palkita itsensä. Tyypillistä on myös aloittaa riita tyhjästä ja syyttää minua jostain mitä en ole välttämättä edes tehnyt jotta syy huomiselle löytyisi. Katteettomia lupauksia tulee pienistä suuriin, eikä mihinkään mitä suusta tulee pysty luottamaan. Jos alkoholisti lupaa hakea heti huomisaamuna särkylääkettä flunssaisälle puolisolleen, saa heti varautua siihen että se pitää hakea itse. Kaikki muutkin asiat pitää hoitaa itse jos haluaa niiden tapahtuvan edes joskus. Kovin paljon löytyy autettavia kavereita ja harrastusmenoja, joissa ei ole tarkoitus juoda tippaakaan. Jotenkin kummassa ne kuitenkin aina venyvät monen päivän putkiksi, mutta syyhän tähän on aina se että kaverit aloitti ensin ja tyrkytti viinaa tai että alkoholisti on saanut provosoinnilla tai mielikuvituksellaan aikaan niin pahan riidan että sen vuoksi on pakko juoda.
Tämä on juuri hieno esimerkki jossa juoppo on aina syyllinen kaikkeen. Voi myös olla, että sitä vituttaisi sinun touhut selvinpäinkin? Mutta kun se on se juoppo, niin 100% teidän riidoista on sen syytä, vaikka tosiasiassa SINÄ olet vähintään yli 50% riidoista syyllinen.
Näkeehän sen täälläkin Ad-Horonemia horonemin perään..
Tuurijuoppo
No, jos riidan aihe on se että alkoholisti väittää minun tehneen tai sanoneen asioita joita ei ole missään nimessä edes tapahtunut ja alkaa syyttelemään niin kauan että itken ja itse voi lähteä ovet paukkuen juomaan, niin en usko että näitä riitoja tapahtuisi jos juoppo olisi selvä. Niinkuin ei tapahdukaan niiden satunnaisten raittiiden jaksojen aikana.
Et siis ymmärrä ihmisen psykologiasta mitään? Jos olet esim. satuttanut toista ihmistä jotenkin, niin toinen saattaa kostaa sen eri tavalla. Juopolta odotat 100% täydellisyyttä, jota kuitenkin löytyy ehkä n. 1% ihmisistä. Jos joku on loukannut naista, niin usein kieroillaan ja puukotetaan selkään, tehdään muita ilkeyksiä. Olet siis vain tyhmä?
Tuurijuoppo
Ja tässä näkee miten addikti ja/tai persoonallisuushäiriöinen olet. Normaalissa parisuhteessa ei kosteta, kieroilla, ilkeillä tai puukoteta selkään. Jos riitaa jostain tulee, niin silloin riidellään, keskustellaan asia läpi ja sovitaan. Alkoholistille taas jokainen riita on tekosyy lähteä juomaan ja sen vuoksi riitoja kehitellään tyhjästä.
Sinä olet arjesta niin pihalla kuin olla ja voi. Hyvä olisi aina puhdistaa pöytä ja jatkaa rehelliseltä pohjalta. Useinkaan ihmissuhteissa näin ei ole tai toiselle jää jotain hampaankoloon. Yleensä naisille.
Oletko koskaan kuullut tällä palstalla, että tekipä mieli silloinkin sanoa sille vittumaiselle tyypille, mutta ei tullut mitään mieleen?
Olen tavannut naisia, jotka kantavat kaunaa jopa viikkokausia.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Tuurijuoppo on antanut realistisen kuvauksen millaista on elää alkoholistin kanssa, lukee vain hänen vastauksensa. Alkoholisti on itsekäs, aina oikeassa eikä tilivelvollinen kenellekään. Vain alkoholistin tarpeet tulee tyydyttää. Jokainen voi miettiä haluaisiko elää tuurijuopon kanssa?
Tottakai mä olen mun elämässä oikeassa, eikä joku nettikirjoittelija joka ei tiedä minusta yhtään mitään.
Lisäksi katso omia kirjoituksiasi.. haukkuja haukkujen perään vailla totuuspohjaa.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma alkoholistipuoliso jaksaa vielä käydä töissä mutta parhaimmillaan tai pahimmillaan avaa lonkeron jo kotimatkalla koska ärsyttää/vituttaa/haluaa palkita itsensä. Tyypillistä on myös aloittaa riita tyhjästä ja syyttää minua jostain mitä en ole välttämättä edes tehnyt jotta syy huomiselle löytyisi. Katteettomia lupauksia tulee pienistä suuriin, eikä mihinkään mitä suusta tulee pysty luottamaan. Jos alkoholisti lupaa hakea heti huomisaamuna särkylääkettä flunssaisälle puolisolleen, saa heti varautua siihen että se pitää hakea itse. Kaikki muutkin asiat pitää hoitaa itse jos haluaa niiden tapahtuvan edes joskus. Kovin paljon löytyy autettavia kavereita ja harrastusmenoja, joissa ei ole tarkoitus juoda tippaakaan. Jotenkin kummassa ne kuitenkin aina venyvät monen päivän putkiksi, mutta syyhän tähän on aina se että kaverit aloitti ensin ja tyrkytti viinaa tai että alkoholisti on saanut provosoinnilla tai mielikuvituksellaan aikaan niin pahan riidan että sen vuoksi on pakko juoda.
Tämä on juuri hieno esimerkki jossa juoppo on aina syyllinen kaikkeen. Voi myös olla, että sitä vituttaisi sinun touhut selvinpäinkin? Mutta kun se on se juoppo, niin 100% teidän riidoista on sen syytä, vaikka tosiasiassa SINÄ olet vähintään yli 50% riidoista syyllinen.
Näkeehän sen täälläkin Ad-Horonemia horonemin perään..
Tuurijuoppo
No, jos riidan aihe on se että alkoholisti väittää minun tehneen tai sanoneen asioita joita ei ole missään nimessä edes tapahtunut ja alkaa syyttelemään niin kauan että itken ja itse voi lähteä ovet paukkuen juomaan, niin en usko että näitä riitoja tapahtuisi jos juoppo olisi selvä. Niinkuin ei tapahdukaan niiden satunnaisten raittiiden jaksojen aikana.
Et siis ymmärrä ihmisen psykologiasta mitään? Jos olet esim. satuttanut toista ihmistä jotenkin, niin toinen saattaa kostaa sen eri tavalla. Juopolta odotat 100% täydellisyyttä, jota kuitenkin löytyy ehkä n. 1% ihmisistä. Jos joku on loukannut naista, niin usein kieroillaan ja puukotetaan selkään, tehdään muita ilkeyksiä. Olet siis vain tyhmä?
Tuurijuoppo
Ja tässä näkee miten addikti ja/tai persoonallisuushäiriöinen olet.
Tästä tunnistaa luuserin ja horonemin. Pelkkä nimimerkkini riittää siihen, että teet keittiöperäreijästäsi arvioita _oikeista_ ihmisistä. Sinulla ei ole mitään häpyä ja olet revitty persereijästä. Tiedätkö sen? Jos minä kirjoittelisin jonkun nimimerkin perusteella tuollaisia arvioita palstalle, niin tulisi varmaan tuhat miinusta.
Tuurijuoppo
Mielestäsi on ilmeisesti hienompaa olla Tuurijuoppo ? Ihan sama. Alkoholisti on alkoholisti vaikka vetäisi vain viikon kännit joka kuukausi. Ihan samalla lailla juot aivosi pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi on ilmeisesti hienompaa olla Tuurijuoppo ? Ihan sama. Alkoholisti on alkoholisti vaikka vetäisi vain viikon kännit joka kuukausi. Ihan samalla lailla juot aivosi pihalle.
Arvio on sinun. Mutta kyllä olen mielummin tuurijuoppo, kuin että addiktio olisi pakollinen. Se, että lopputulos on sama, niin siinä olet aivan oikeassa. Alkoholistiksi lasken sellaiset jotka eivät pysty kontrolloimaan juomistaan.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi miettiä haluaisiko elää tuurijuopon kanssa?
Tää on taas tällanen vyön alle lause, millä yritetään dominoida ja saada oma teksti näyttämään jotenkin paremmalta, vaikka kaikki faktat puuttuvat.
Minäkään en haluaisi elää tuollaisen valehtelevan luuserin kanssa, joka laittaa sanoja toisten suuhun, en sekuntiakaan!
Tuurijuoppo
Ylimielisyys. Luulee tietävänsä toisten elämästä enemmän, kuin he itse. Onneksi juoppous ei lukeutunut 7 kuoleman syntiin.
Mikä ihmeen kysymys tämä on? Alkoholistille alkoholi on kaikkein tärkein asia elämässä. Eikä sekään oikeastaan vielä riitä vaan se on alkoholistille ainoa aidosti tärkeä elämässä. Voivat lupailla asioita saadakseen itselleen paremman omantunnon, mutta mitään eivät pidä, jos on pienikin mahdollisuus juoda. Yhdenkään läheisen mielipiteellä, mielipahalla tai huolella ei ole mitään painoarvoa. Alkkiksen oman elämän luisuminen alamäkeäkään ei haittaa. Tästä kaikesta seuraa tietenkin muitakin ongelmia, kuten psyykeen ongelmia ja elämänhallinnan ongelmia.
Olen äärimmäisen kiitollinen siitä, että sain apua ja raitistuin kolme vuotta sitten.
Juovan alkoholistin ja varsinkin hänen läheistensä elämä on kauheaa, surullista ja pimeää.
T. Alkoholistiäiti, puhdas ja tyyni jo kolme vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvio on sinun. Mutta kyllä olen mielummin tuurijuoppo, kuin että addiktio olisi pakollinen. Se, että lopputulos on sama, niin siinä olet aivan oikeassa. Alkoholistiksi lasken sellaiset jotka eivät pysty kontrolloimaan juomistaan.
Tuurijuoppo
Esimerkiksi sellaiset joiden oli tarkoitus tehdä hommia ja illalla juoda ja sensijaan aloittavat jo aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Harkinnassa on, että teen päivällä rästiin jääneitä töitä ja illalla otan. Se tuntuu juuri nyt parhaalta vaihtoehdolta. Näin voidaan yhdistää molemmat hyvät puolet.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä kaverini on monta kertaa kertonut tekevänsä erilaisia asioita ja lopulta kun häneltä on kysynyt, että etkö tehnytkään, niin ei ole enää tietävinäänkään asioista.
Selvät ihmiset myös "unohtavat" omia puheitaan, kun heiltä kysyy asiasta, niin ovat kuin asiasta ei olisi koskaan keskusteltukaan.
Selvät ihmiset ovat töissä tekemässä asioita ja parin päivän päästä hommat eivät sitten ole ollenkaan enää niin, kuin on aikaisemmin sovittu.
Sellaisia ovat selvät ihmiset. Jatkanko?
Tuurijuoppo
Onko sulla nyt putki päällä?
Ei. Olen juuri lähtemässä auton rattiin :)
Viinaa hakemaan?
Kuulostaa että perustelet itsellesi että on ihan ok alkaa juomaanLähinnä ruokaa. Koko eilisen pohdin mitä ostan tänään ja eihän sitä ollutkaan kaupassa ollenkaan. Oikeastaan tämä keskustelu vasta sai ajattelemaan alkoholia. Juopon kanssa siitä ei kannata keskustella tai tuoda asiaa esille, ellei halua että juoppis alkaa ryyppäämään.
Nyt avasin ensimmäisen kaljan. Toinen koneellinen pyykkejä koneessa ja koko ajan olen tehnyt töitä sen ajan. Lisäksi vielä 2 konetta jäljellä, tosin jos kuivaus tila loppuu, niin siirryn viihteelle :)
Tuurijuoppo
Ja kaupassa on käyty. Hommia ei tarvikaan tehdä. Paras korkata heti
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kysymys tämä on? Alkoholistille alkoholi on kaikkein tärkein asia elämässä. Eikä sekään oikeastaan vielä riitä vaan se on alkoholistille ainoa aidosti tärkeä elämässä. Voivat lupailla asioita saadakseen itselleen paremman omantunnon, mutta mitään eivät pidä, jos on pienikin mahdollisuus juoda. Yhdenkään läheisen mielipiteellä, mielipahalla tai huolella ei ole mitään painoarvoa. Alkkiksen oman elämän luisuminen alamäkeäkään ei haittaa. Tästä kaikesta seuraa tietenkin muitakin ongelmia, kuten psyykeen ongelmia ja elämänhallinnan ongelmia.
Kysymyksen esittäminen on ihan luonnollinen reaktio, kun ei ole vielä paljon kokemusta alkoholisteista. Aluksihan sitä yrittää toimia niin kuin kenen tahansa terveen ihmisen kanssa. Sitten ehkä siirtyy moralisointiin tai auttamiseen. Mutta kaikki jää yksipuoliseksi, koska alkoholisti elää omaa itsekästä elämäänsä, jossa valehteleminen ja pettäminen on sallittua. Jos siinä vaiheessa ei saa tukea edes siten, että lukee alkoholismista ja elämisestä alkoholistin kanssa, alkaa oireilla itsekin. Tai kai sitä kuka tahansa normaali ihminen jotenkin reagoi, jos tulee petetyksi ja loukatuksi kerta toisensa jälkeen.
Vaikka sitä ei voi hyväksyä, niin sekin auttaa, kun tajuaa, että valehtelu kuuluu alkoholismiin eikä johdu esimerkiksi siitä, että jossain on joku toinen ihminen, jota alkoholisti rakastaa enemmän kuin minua. Esimerkiksi ne ihan oikeat pettämiset, jotka tietysti satuttavat hirveästi, eivät ole merkki siitä, että alkoholisti olisi rakastunut toiseen, vaan siitä että hän ei enää pysty kontrolloimaan itseään ja että hänen itsekunnioituksensakin on mennyt. Aina löytyy joku ryyppykaveri tai hyysääjä, jonka kanssa voi pettää kumppania ja muka tällä tavalla vielä jopa kostaa kumppanin valitukset ja vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
up
Tuurijuoppo
Toivottavasti tulet parin vuoden kuluttua tähän ketjuun kertomaan, miten toipumisesi alkoholismista alkoi ja etenee!
Onko Tuurijuoppo Sinkkumies?
Kirjoitustapa on samanlainen ja ruuanlaitto on mielenkiinnonkohde
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustapa on samanlainen ja ruuanlaitto on mielenkiinnonkohde
Oletko kiinnostunut?
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitustapa on samanlainen ja ruuanlaitto on mielenkiinnonkohdeOletko kiinnostunut?
Tuurijuoppo
Kyllä kiinnostaa oletko sama hahmo
Juopot saa aina naisia, tässäkin kävi ilmi. Ei tarvi kuin vähän aikaa itsevarmasti änkyröidä ja johan kiinnostus naisilla heräsi.
Tuurijuoppo on antanut realistisen kuvauksen millaista on elää alkoholistin kanssa, lukee vain hänen vastauksensa. Alkoholisti on itsekäs, aina oikeassa eikä tilivelvollinen kenellekään. Vain alkoholistin tarpeet tulee tyydyttää. Jokainen voi miettiä haluaisiko elää tuurijuopon kanssa?