Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elää alkoholistin kanssa? Pettävätkö lupauksiaan?

Vierailija
30.12.2013 |

Minkälaisia lupauksia pettävät?

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa on, että teen päivällä rästiin jääneitä töitä ja illalla otan. Se tuntuu juuri nyt parhaalta vaihtoehdolta. Näin voidaan yhdistää molemmat hyvät puolet.

Tuurijuoppo

Mikäs se juopolla aina mielessä?

Tämä juuri kertoo miksei juoppoon voi luottaa. Hänen maailmaansa ei mahdu muuta kuin viina. Sen miettiminen, syiden keksiminen huomiselle, juominen ja siitä toipuminen.

Muuta ei ole

Tässä kohtaa menet juuri pieleen. Sinun aivoihisi ei mahdu kuin yksi näkemys ja se on omasi. 

Mullahan on tänään mielessä hoitaa kaikki rästiin jääneet hommat ja illalla rentoutua, mutta ethän sinä sitä tajua, kun aivoihisi ei muuta mahdu. Vaikka valehtelisit ja yleistäisit miten, olet silti edelleen väärässä. Etkä tunne minua ollenkaan. Jos jotain mielenkiintoisempaa on tilalla, niin tekeminen voi vaihtua siihen helpostikin.

Tuurijuoppo

Aamulla jo mietit illan juopottelua. Se muu tekeminen on vain välivaihe, tekosyy joka oikeuttaa juopottelun.

Juopon mieli toimii noin. Et ole ollenkaan poikkeava

Entäs sitten? Hommat tulevat kuitenkin hoidetuksi. Tähän eivät kaikki juopot pysty, vaan aloittavat kännäämisen heti aamulla.

Tuurijuoppo

Juopoille on tyypillistä, että hommat hoidetaan vielä silloinkin, kun kaikki muu on mennyt. Perhe on hajonnut, ystävät kaikonneet, harrastukset loppuneet, mutta työpaikalla vielä tsempataan. Valitettavasti töissä usein myös katsellaan krapulaista ihmistä ja suojellaan häntä.

Tuurijuopon kaikki kirjoitukset tässä ketjussa ovat myös juopoille tyypillistä legendan heittämistä. Alkoholismin loppuvaihe kuitenkin odottaa ja se on kauhea tie.

Vierailija
62/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä kaverini on monta kertaa kertonut tekevänsä erilaisia asioita ja lopulta kun häneltä on kysynyt, että etkö tehnytkään, niin ei ole enää tietävinäänkään asioista.

Selvät ihmiset myös "unohtavat" omia puheitaan, kun heiltä kysyy asiasta, niin ovat kuin asiasta ei olisi koskaan keskusteltukaan.

Selvät ihmiset ovat töissä tekemässä asioita ja parin päivän päästä hommat eivät sitten ole ollenkaan enää niin, kuin on aikaisemmin sovittu.

Sellaisia ovat selvät ihmiset. Jatkanko?

Tuurijuoppo

Onko sulla nyt putki päällä?

Ei. Olen juuri lähtemässä auton rattiin :)

Viinaa hakemaan?

Kuulostaa että perustelet itsellesi että on ihan ok alkaa juomaan

Lähinnä ruokaa. Koko eilisen pohdin mitä ostan tänään ja eihän sitä ollutkaan kaupassa ollenkaan. Oikeastaan tämä keskustelu vasta sai ajattelemaan alkoholia. Juopon kanssa siitä ei kannata keskustella tai tuoda asiaa esille, ellei halua että juoppis alkaa ryyppäämään.

Nyt avasin ensimmäisen kaljan. Toinen koneellinen pyykkejä koneessa ja koko ajan olen tehnyt töitä sen ajan. Lisäksi vielä 2 konetta jäljellä, tosin jos kuivaus tila loppuu, niin siirryn viihteelle :)

Tuurijuoppo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkoholisti valehtelee ja eniten se valehtelee itselleen. Sillä on aina selitys valmiina petetyille lupauksille ja tekemättä jättämisille ja koska se valehtelee itselleen niin sujuvasti, se saa ne päässään käännettyä niin, että jonkun muun vikahan se oli. Eikä se ainakaan juomisesta johtunut.

Ei juova alkoholisti pysty näkemään asioita läheisen näkökulmasta, ainoastaan omasta viinan värittämästä todellisuudestaan ja moni ihan tosissaan pitää itseään hyvänä tyyppinä, jonka juominen ei ketään haittaa. Jos ne silmät joskus aukeaa, itseinho voi olla aika paha, kun selvästi näkee, mitä on juomisellaan aiheuttanut, siksi on monesti helpompi jatkaa vaan.

Vasta raitistuttuani tajusin, mitä tarkoittaa sanonta, että juopolle velatkin on saatavia.

No kerroppa mitä olet aiheuttanut. Esim. edellisen listan kertojasta en löytänyt juurikaan mitään mikä osuisi. Paikalle olen tosiaankin jättänyt joskus menemättä, mutta niin olen tehnyt selvinpäinkin, jos koko tapahtuma ei ole kiinnostanut.

Tuurijuoppo

Vierailija
64/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkoholisti valehtelee ja eniten se valehtelee itselleen. Sillä on aina selitys valmiina petetyille lupauksille ja tekemättä jättämisille ja koska se valehtelee itselleen niin sujuvasti, se saa ne päässään käännettyä niin, että jonkun muun vikahan se oli. Eikä se ainakaan juomisesta johtunut.

Taas väärin. Tätä tekevät jotkut ihmiset, selvinpäinkin. Minun ei ole koskaan tarvinnut selitellä, vaan kahteen tapaamiseen en ole päässyt alkon takia.

On turha kertoa mitä juoppo ajattelee, koska kaikki IHMISET ovat erilaisia. 

Tuurijuoppo

On, ihmiset on erilaisia, mutta alkoholisteja yhdistää tuo sama piirre. En määkään mielestäni valehdellut silloin kun mää join, vaan kaikki hommani hoidin hyvin.. Ai niin, paitsi sen yhden ja sitäkään en halunnut tehdä..

Mää oon ollut niin monen alkoholistin kanssa tekemisissä töiden ja henkkoht elämäni puitteissa että en mää jaksa tästä sun kanssa nyt keskustella, sää oot niin selvästi vielä tuossa silmät kiinni -vaiheessa, että täysin hedelmätöntä tää vänkääminen. En mää sua tuomitse, olen ollut samassa tilanteessa itsekin, mutta löysin tieni vapauteen. Siihen vapauteen, missä mää en yhdeksältä aamulla älä miettiä illan juomisia. Tsemppiä, että sääkin pääset!

Sun ongelmas on siinä, että kun sä olet ollut niin sä luulet, että muutkin on. Projisoit omia tekemisiäsi minuun.

Voin kertoa esim. että olin juoppokaverini kanssa koko yön ryyppäämässä ja seuraavalle päivälle oli sovittu muutto. Me oltiin ainoat muuttomiehet ja ryypättiin koko yö. 

Ryyppykaveri alkoi aamulla laistamaan hommasta, mutta mä revin sen sinne väkisin paikalle. Myöhästyttiin aloituksesta pari tuntia, mutta tehtiin aamusta iltaan töitä ja hoidettiin homma kunnialla kotiin. Juotiin myös kaljaa koko päivä, mutta koko ajan tehtiin töitä. 

Että semmoinen hommista "laistaja". Toiset vaan on kovempia.

Tuurijuoppo

Vierailija
65/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä kaverini on monta kertaa kertonut tekevänsä erilaisia asioita ja lopulta kun häneltä on kysynyt, että etkö tehnytkään, niin ei ole enää tietävinäänkään asioista.

Selvät ihmiset myös "unohtavat" omia puheitaan, kun heiltä kysyy asiasta, niin ovat kuin asiasta ei olisi koskaan keskusteltukaan.

Selvät ihmiset ovat töissä tekemässä asioita ja parin päivän päästä hommat eivät sitten ole ollenkaan enää niin, kuin on aikaisemmin sovittu.

Tuurijuoppo

Viinaa hakemaan?

Lähinnä ruokaa. Koko eilisen pohdin mitä ostan tänään ja eihän sitä ollutkaan kaupassa ollenkaan. Oikeastaan tämä keskustelu vasta sai ajattelemaan alkoholia. Juopon kanssa siitä ei kannata keskustella tai tuoda asiaa esille, ellei halua että juoppis alkaa ryyppäämään.

Nyt avasin ensimmäisen kaljan. Toinen koneellinen pyykkejä koneessa ja koko ajan olen tehnyt töitä sen ajan. Lisäksi vielä 2 konetta jäljellä, tosin jos kuivaus tila loppuu, niin siirryn viihteelle :)

Tuurijuoppo

Hyi ketjun aloittaja! Sinun syy että juoppo alkoi juoda. Ei hänelle olisi muuten tullut mieleen

Nyt juoppo tekee rästihommia. Eli kone pesee pyykkiä ja juoppo juo. Ihan nätisti

Alkaa vasta myöhemmin kunnolla ryypätä. Miten se olikaan. Illalla saattaa juoda, ensin tekee hommia

Vierailija
66/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas väärin. Tätä tekevät jotkut ihmiset, selvinpäinkin. Minun ei ole koskaan tarvinnut selitellä, vaan kahteen tapaamiseen en ole päässyt alkon takia.

On turha kertoa mitä juoppo ajattelee, koska kaikki IHMISET ovat erilaisia. 

Tuurijuoppo

On, ihmiset on erilaisia, mutta alkoholisteja yhdistää tuo sama piirre. En määkään mielestäni valehdellut silloin kun mää join, vaan kaikki hommani hoidin hyvin.. Ai niin, paitsi sen yhden ja sitäkään en halunnut tehdä..

On paskahousuja jotka luulee ja sitten niitä jotka tietää. Mä pystyn rehellisesti sanoa, että pari tapaamista on jäänyt väliin alkon takia. Niitä sun täitä mokia on sattunut ihan samaan tahtiin, kuin selvinpäinkin.

Lisäksi esim. työelämässä näkee kaltaisianne selittäjiä, joilla on aina joku tekosyy. Mulla ei ole, mutta tunnen ihmistyypin ja alkoholi vain helpottaa sitä valehtelua sekä itselleen, että muille.

Esim. mulle yksi jätkä väitti kirkkain silmin ettei pääse ajoissa aamulla töihin. Hain aikataulukirjan ja näytin kaverille bussit joilla pääsee ajoissa töihin, vasta viimetipassa se alkoi perumaan sanojaan. Tämä on se sama ihmistyyppi jota sinä olet. Alkoholi on vain TEKOSYY!

Tuurijuoppo

Vierailija
67/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annetaan tuon Tuurijuopon pitää lumihiutaleharhansa. Se minullakin oli ennen kuin myönsin alkoholismini ja raitistuin 5,5 vuotta sitten.

Miten sinun ongelmasi minuun liittyvät? Jos sinä olet heikompaa ainesta niin minkä minä sille mahdan.. Ainakaan nimimerkkini ei viittaa minkään kieltämiseen.

Tuurijuoppo

Vierailija
68/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa on, että teen päivällä rästiin jääneitä töitä ja illalla otan. Se tuntuu juuri nyt parhaalta vaihtoehdolta. Näin voidaan yhdistää molemmat hyvät puolet.

Tuurijuoppo

Mikäs se juopolla aina mielessä?

Tämä juuri kertoo miksei juoppoon voi luottaa. Hänen maailmaansa ei mahdu muuta kuin viina. Sen miettiminen, syiden keksiminen huomiselle, juominen ja siitä toipuminen.

Muuta ei ole

Tässä kohtaa menet juuri pieleen. Sinun aivoihisi ei mahdu kuin yksi näkemys ja se on omasi. 

Mullahan on tänään mielessä hoitaa kaikki rästiin jääneet hommat ja illalla rentoutua, mutta ethän sinä sitä tajua, kun aivoihisi ei muuta mahdu. Vaikka valehtelisit ja yleistäisit miten, olet silti edelleen väärässä. Etkä tunne minua ollenkaan. Jos jotain mielenkiintoisempaa on tilalla, niin tekeminen voi vaihtua siihen helpostikin.

Tuurijuoppo

Aamulla jo mietit illan juopottelua. Se muu tekeminen on vain välivaihe, tekosyy joka oikeuttaa juopottelun.

Juopon mieli toimii noin. Et ole ollenkaan poikkeava

Entäs sitten? Hommat tulevat kuitenkin hoidetuksi. Tähän eivät kaikki juopot pysty, vaan aloittavat kännäämisen heti aamulla.

Tuurijuoppo

Juopoille on tyypillistä, että hommat hoidetaan vielä silloinkin, kun kaikki muu on mennyt. Perhe on hajonnut, ystävät kaikonneet, harrastukset loppuneet, mutta työpaikalla vielä tsempataan. Valitettavasti töissä usein myös katsellaan krapulaista ihmistä ja suojellaan häntä.

Tuurijuopon kaikki kirjoitukset tässä ketjussa ovat myös juopoille tyypillistä legendan heittämistä. Alkoholismin loppuvaihe kuitenkin odottaa ja se on kauhea tie.

Olet sitä samaa ihmistyyppiä joilla se pitää paikkansa. Sitä ei kannata tuputtaa muille. Jos mä olen hoitanut hommani kuten pitää, niin sun surkea luonteesi ei ole mun ongelma. 

On tyypillisten häviäjien puhetta kuvitella muutkin yhtä huonoiksi kuin itsensä. 

Tuurijuoppo

Vierailija
69/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään petä lupauksiaan. Alkoholistit ovat luotettavimpia ihmisiä, joita tiedän.

Vierailija
70/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurijuoppo

Viinaa hakemaan?

Tuurijuoppo

Hyi ketjun aloittaja! Sinun syy että juoppo alkoi juoda. Ei hänelle olisi muuten tullut mieleen

Nyt juoppo tekee rästihommia. Eli kone pesee pyykkiä ja juoppo juo. Ihan nätisti

Alkaa vasta myöhemmin kunnolla ryypätä. Miten se olikaan. Illalla saattaa juoda, ensin tekee hommia

Itse osallistuin keskusteluun, joten oma syy. Tarkoitin lähinnä yleensä, että päihteissä se muistuttelu on se, joka yleensä laukaisee reaktiot. Yleisellä palstalla jos asiasta alkaa itse keskustelemaan, niin se on oma syy. On katsos sellaisiakin juoppoja, jotka ovat rehellisiä ja myöntävät mitkä ovat omia virheitä.  Kuten tästä nyt huomaat. Sitten on se ihmistyyppi, joka kieltää tosiasiat, selvinkinpäin jos vain pystyvät.

Joo mä luistan joskus suunnitelmista selvinkinpäin. Pitäis imuroida kämppä, pestä tasot, ja vielä olisi sellaista pikku hommaa, joka vie vain aikaa, mutta ei ole mitään raskasta. 

Ongelma on vain siinä, että idiootti laittaa sen "juoppouden" syyksi, mutta joskus jätän jotain tekemättä myös selvinpäin .. eli ollakko vai eikö olla. Ei voida aina sanoa mistä joku asia johtuu. 

Esimerkiksi tieteellisissä julkaisuissa näkee monesti, että ollaan päädytty siihen tulokseen, että lopputulos johtui asiasta x, mutta itse saatan olla aivan päinvastaista mieltä, että ehkäpä se johtui asiasta y, että esimerkiksi väsyin, eikä kaljan juonnista. 

Mutta katsotaan Tasojen pesut, imurointi, pyykit, pikkuhommat ja ruuan marinointi unohtui mainita. Palaan kommentoimaan -Rehellisesti.

Rakkaudella Tuurijuoppo

Vierailija
71/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään petä lupauksiaan. Alkoholistit ovat luotettavimpia ihmisiä, joita tiedän.

Ja kaikki lihavat ovat laiskoja.

Tuurijuoppo

Vierailija
72/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja juopolle pari kaljaa päivällä työkaljoina ei ole sitten ryyppäämistä.

Tuurijuoppo

Vierailija
73/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin toisen kaljan. Pakko myöntää, että ensimmäinen kihahti vähän hattuun kun pari päivää ollut juomatta ja sain lempeät nousut ja hyvänolon tunteen korvien väliin. Välissä siivosin lattialta tavaroita pois, yleistä järjestelyä, että mahtuu sitten myöhemmin paremmin imuroimaan.

Tuurijuoppo

Vierailija
74/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas koneellinen pyykkejä laitettu pyörimään. Taidan juoda kolmannen kaljankin, jos tekisi jotain pientä välissä. Neljättä koneellista ei tänään mahdu kuivumaan. Selvinpäin pyykkimäärä pysyy yhdessä koneellisessa, nyt niitä olisi ollut neljä :)

Tuurijuoppo

Vierailija
75/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurijuoppo on tottunut ostamaan tekemisellä itselleen oikeuden juoda, palkintona. Se kannustaa tekemään ahkerasti. Osan hommista voi tehdä juomisen lomassa ja tuntuu kun ei työtä tekisikään.

Tälläinen ihminen saa kosketuksen toimintaansa vasta, kun tekee asioita ilman saman aikaista juomista tai ilman tekemisen loppuessa odottavaa palkintoa eli korkkausta. Tarpeeksi pitkän aikaa.

T: 1,5v juomatta

Ps. Mielestäni tuurijuoppous ei kuvaa sinua kertomasi perusteella.

Vierailija
76/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopon kanssa eläminen on sarja eritasoisia pettymyksiä. Ovat mestareita selittämään ja keksimään absurdeja ja lapsellisia tekosyitä.

Oma eksälläni tämä ilmeni lähes päivittäin esim. niin, että lupasi tehdä vaikkapa asunnon remonttia tai osallistua kodinhuoltoon - "ei ollut oikeanlaisia ruuveja", "en löytänyt sorkkarautaa", "olkapää on vähän kipeä".."Tulen kotiin kello 7" --> saapuessaan kaksi päivää myöhemmin "enhän mä sanonut, mikä päivä kello 7". "Otan tänään max. neljä" ---> "enhän mä sanonut, minkä kokoisia", ja sitten on nautittu esim. neljä pulloa viiniä. "Tänään en ota yhtäkään" --> provosoidaan puoliso riitaan, ja "ei sua pysty katteleen selvinpäin" ja taas mennään. Jos joskus olikin ottamatta viinan tippaa, pajautteli itseltään pilvellä tolkun pois - "mähän lupasin vaan etten oo kännissä".

Sovitut viikonloppumenot peruuntuivat, koska mies oli kännissä enkä kehdannut yhdessä lähteä, tai koska oli niin krapulassa, etten kehdannut yhdessä lähteä. Nukkui krapuloissaan pommiin, kun puoliso olisi pitänyt hakea jostakin, tai ei voinutkaan ajaa, koska oli ottanut liikaa. Ketään omia ystäviä en kehdannut kutsua kotiin, kun en koskaan tiennyt, mitä kotona odotti. Päissään eksä unohteli uunit ja hellanlevyt päälle, hanat auki, poltti isoja nuotioita, joita ei vahtinut, päästi vahingossa kotieläimiä vapaaksi pitkin kyliä, you name it. Rikkoi huolimattomuuttaan tavaroita, unohti tai "unohti" maksaa laskuja, jotka sittemmin tulivat oikeudenkäyntikuluineen haasteina käräjäoikeudelta, käytti yhteiset, viimeiset rahat kaljalavoihin ruoan tai polttoaineen sijasta, jne.

Sairauslomat olivat aina esim. alaselästä, joka esti esim. kodinhuoltoon osallistumisen, mutta joka käytettiin tervetulleena dokailulomana, jolloin voi "rentoutua". Koko työviikko oli sen odottamista, että perjantaina voi viimein estoitta ryypätä. Jos joskus lupasikin olla ottamatta mitään, löytyi piilopulloja, joista kävi salaa juomassa tai lähti yksin "ulkohommiin", joista joitakin tuntia myöhemmin löytyi ympäripäissään.

Kun eron otti puheeksi, saattoi skarpata hetken, mutta hyvät päätökset unohtuivat viikossa-parissa. Kuten sanoin, pelkkää pettymystä. Oma malja täyttyi kolmessa vuodessa, sitten otin hatkat.

Vierailija
77/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kalja avattu. En tehnyt yhtään mitään välissä, koska ainoa homma minkä olisi juuri nyt voinut tehdä on ruuan marinointi ja valkosipulien kuoriminen ei voisi juuri nyt vähempää kiinnostaa.

Tuurijuoppo

Vierailija
78/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurijuoppo on tottunut ostamaan tekemisellä itselleen oikeuden juoda, palkintona. Se kannustaa tekemään ahkerasti. Osan hommista voi tehdä juomisen lomassa ja tuntuu kun ei työtä tekisikään.

Tälläinen ihminen saa kosketuksen toimintaansa vasta, kun tekee asioita ilman saman aikaista juomista tai ilman tekemisen loppuessa odottavaa palkintoa eli korkkausta. Tarpeeksi pitkän aikaa.

T: 1,5v juomatta

Ps. Mielestäni tuurijuoppous ei kuvaa sinua kertomasi perusteella.

Kiitos kommentistasi, mutta jättäisitkö nuo kuvitelmasi vähemmälle ja pysyttäisiin faktoissa? Luin tuosta juuri Helstenin kirjasta aikoinaan, jossa asiaa kuvataan. Sen jälkeen en olekkaan oikeuttanut juomistani tekemisilläni, vaan olen eriyttänyt ne asiat toisistaan.

Tuurijuoppo

Vierailija
79/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös se että voin jättää asiat tekemättä kertoo tästä vahvuudesta, että ne on irroitettu toisistaan. Jos väsyttää, niin sitten ei tehdä. Sitten vain otetaan.

Tuurijuoppo

Vierailija
80/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Kuvaukseni perusteella et tiedä minusta _yhtään_ mitään.

Tuurijuoppo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän