Millaista on elää alkoholistin kanssa? Pettävätkö lupauksiaan?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ylläpitö vaihtaa ketjun otsikoksi "Tuurijuopon todistelu itselleen ettei ole alkoholisti".
Mielestäni parempi olisi k-pää ho*rojen valehteluketju.
"mies" tämä onkin. Ja palstan vakiojankkaaja. Alkaa tulla tutut maneerit läpi. Naisiin vihaa syytävä juoppo. Alkaa olla jo riittävästi kaljaa koneessa. Kohta avaa ketjun naisten xx
Nyt on kyseessä Ad-Horonem.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko ylläpitö vaihtaa ketjun otsikoksi "Tuurijuopon todistelu itselleen ettei ole alkoholisti".
Mielestäni parempi olisi k-pää ho*rojen valehteluketju.
" Kohta avaa ketjun naisten xx
En avaa yhtäkään ketjua moneen tuntiin, koska on töitä. Eikä oikeasti kiinnosta keskustella naisten. Jos avaan ketjun, niin avaan esim. ketjun että onkohan alkoholin käytöllä jotain syytä lihavuuteeni.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Oma alkoholistipuoliso jaksaa vielä käydä töissä mutta parhaimmillaan tai pahimmillaan avaa lonkeron jo kotimatkalla koska ärsyttää/vituttaa/haluaa palkita itsensä. Tyypillistä on myös aloittaa riita tyhjästä ja syyttää minua jostain mitä en ole välttämättä edes tehnyt jotta syy huomiselle löytyisi. Katteettomia lupauksia tulee pienistä suuriin, eikä mihinkään mitä suusta tulee pysty luottamaan. Jos alkoholisti lupaa hakea heti huomisaamuna särkylääkettä flunssaisälle puolisolleen, saa heti varautua siihen että se pitää hakea itse. Kaikki muutkin asiat pitää hoitaa itse jos haluaa niiden tapahtuvan edes joskus. Kovin paljon löytyy autettavia kavereita ja harrastusmenoja, joissa ei ole tarkoitus juoda tippaakaan. Jotenkin kummassa ne kuitenkin aina venyvät monen päivän putkiksi, mutta syyhän tähän on aina se että kaverit aloitti ensin ja tyrkytti viinaa tai että alkoholisti on saanut provosoinnilla tai mielikuvituksellaan aikaan niin pahan riidan että sen vuoksi on pakko juoda.
Tämä on juuri hieno esimerkki jossa juoppo on aina syyllinen kaikkeen. Voi myös olla, että sitä vituttaisi sinun touhut selvinpäinkin? Mutta kun se on se juoppo, niin 100% teidän riidoista on sen syytä, vaikka tosiasiassa SINÄ olet vähintään yli 50% riidoista syyllinen.
Näkeehän sen täälläkin Ad-Horonemia horonemin perään..
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun eron otti puheeksi, saattoi skarpata hetken, mutta hyvät päätökset unohtuivat viikossa-parissa. Kuten sanoin, pelkkää pettymystä. Oma malja täyttyi kolmessa vuodessa, sitten otin hatkat.
Tottakai. Tämä on aivan yhtä epärealistinen haave, kuin pyytää juoppoa kuskiksi. Se voi toteutua ja voi olla toteutumatta. Et sinä juoppoa voi mihinkään muuttaa, voi kyllä myös vähentää juomistaan yms. mutta omien toiveiden odottaminen on vähän sama, kuin minä odottaisin sinun luopuvan harrastuksistasi tai jostain mitä sinä tykkäät tehdä.
Rakkaudella Tuurijuoppo
Alkon käytön vertaaminen mihin tahansa muuhun harrasteeseen on relevantti ainoastaan, jos se muu harraste aiheuttaa vastaavanlaisia ongelmia. Ongelmahan ei ole itse juominen, vaan ne petetyt lupaukset, pettymykset, se, että toista joutuu vahtimaan kuin pikkulasta, ettei esim. yhteinen talo pala, kaikki se, mikä johtaa täydelliseen luottamuksen puutteeseen. Jos minun lenkkeilyni aiheuttaisi samanlaisia ongelmia, olisi todellakin syytä katsoa peiliin, mutta kun se ei aiheuta.
Muutoin olet oikeassa. En minä voinut puolisoani muuttaa. Hän itse halusi pitää minut elämässään, ja aina, kun sanoin ääneen, että jos ei meininki muutu, minä lähden, hän ihan itse alkoi itkeä, kuinka ei kestä menettää minua, ja sen turvin onnistuikin yleensä hetken skarppaamaan. Halu ottaa viinaa oli kuitenkin isompi. En voinut valita hänen puolestaan, joten valitsin itse ja lähdin.
Ja jos jotakin itselleni lupasin, niin sen, ettei koskaan enää samaa. En pysty kunnioittamaan tuollaisia henkisesti veteliä vauvoja. Jos ei ole kunnioitusta, ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt lasunkin tekoa vakavasti. Äiti on hyvin uupuneen oloinen. Käy töissä ja tekee omakotitalon hommat kaikki jos vain jaksaa. Usein ei jaksa. Keväällä paljastui se ruohonleikkuri surullisena lumen alta :(
Mies on aloittanut erilaisia remppaprojekteja jotka ovat jääneet tietenkin kesken. Yksi keskeneräinen projekti tulee varmasti kalliiksi. Yhden ikkunan karmien ulkolaudoitus jäänyt laittamatta. Joudutaan pakosti näkemään kun sateella vesi virtaa eristysvillaan.
Mies on välillä ollut töissä mutta on nyt taas pitkällä "sairaslomalla"
Jos tuota lasta ei olisi, emme olisi varmasti missään tekemisissä.
Ollaan mietitty voidaanko tehdä lasu. Äidille kun ei voi mennä juttelemaan ukon juomisesta, on hyvin etäinen ja asiallinen, toki jutellaan lasten asioista ja niitä näitä tyyliin säästä. Äiti on hyvin varautunut, kireän ja hermostuneen oloinen. Joutuu elämään koko ajan tuntosarvet pystyssä. Ja on sen oloinen, että yrittää pitää perheen kasassa, rakastaa miehen raittiiksi . Ovat olleet yhdesdä lukioajoista saakka ja nyt ovat kolmikymppisiä.
Olen ollut hoitovapaalla 2 v, siksi olen nähnyt tuon miehen "aikataulun" Tölkit kalahtelee repussa. Joskus kun sanan pari vaihtaa miehen kanssa nii on sönkötystä puhe, naama punainen, silmät kiiltää.
Hirveän surullista, juuri tuon lapsen vuoksi. Ja kauniin äidin, jonka voimat menee tuon miehen alkoholismin myötä.
Jos teen lasun, varmasti arvaa että me tehtiin? Entäs sitten jos he ei anna lapsensa olla enää meillä ja eivät voi enää leikkiä ollenkaan? Olen ajatellut että lapsi kuitenkin tykkää olla meillä kun on suht normaalia. Mun mies ei juo, mä myös hyvin harvoin. Ollaan vietetty mukavia yhteisiä perheiltoja naapurin lapsen kanssa. Omani kun viettää naapurissa aikaa niin kertoo että X :n isi makaa. Aina. Iltapäivällä kun tulevat koulusta. Illat. Viikonloput. Makaa makkarissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut naapurin isän juomista vuosikaudet. Hiljaista tissuttelua. Voisi tarkistaa kellonsa arkiaamuisin. Klo 9.15 polkee pois lähikaupasta kaljalastin kanssa tyhjään kotiin. Muu perhe töissä ja koulussa.
Muuten on kaikki retuperällä, ei saa mitään tehtyä. Rojua ja rompetta piha täynnä, ruohonleikkurikin makasi talven lumen alla.
Lapsemme leikkii heidän lapsensa kanssa. Puuttus ei oikein voida, äiti sinnittelee ja huolehtii kuitenkin.Lapsi kuitenkin oireilee ,jää esim tosi helposti koulusta pois. On kärttyinen ja hyvin omistushaluinen meidän lapsesta. Kauhean vakava, hyvin harvoin nauraa tai hymyilee.
Lasun paikka, oikeasti. Voit auttaa äitiä ja lasta, tiedän kokemuksesta.
Tee oikeasti se lasu. Nimettömänä tai nimellä. Se voi pelastaa koko perheen. Myös sen alkoholistin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luin kirjasta asiasta, niin ajattelin etten aio palkita itseäni asialla. Lisäksi (tietenkin sinun asiasta kysymättä ja ilman haluakaan ymmärtää ja älytä) toiminta oli hieman erilaista. Saatoin toimia mm. niin, että siivosin koko päivän ja kun joka paikka kiilsi, niin oikeutin illalla itselleni baariin lähdön tai alkoholin ostamisen kotiin.
Tänäänkään en toiminut niin, vaan ostin suoraan heti aamulla alkot kaupasta ja tissuttelen tässä samalla. Töitä teen sen verran mitä jaksan. Työ ei enää oikeuta millään lailla alkon käyttöön,
"kun kerran paikatkin kiiltävät".
Asiat on nykyään täysin eriytettynä siis. Alkoa nautin, koska pidän siitä.
Tuurijuoppo
Kätevää. Saa aloittaa jo aamulla juomaan. Toinen mielenkiintoinen ristiriita: Eihän Alkon ostamisen pitänyt olla aamun kauppareissun pääsyy...
Juopon jutut on juopon juttuja
Marinoin ruuat.
Tuurijuoppo
Liekö tarpeen kun niiden syöjä on jo marinoitu klo 12 alkaen.
On se. Ohjeessa lukee: marinoidaan vähintään 12 tuntia.
Tuurijuoppo
Elin alkoholistin kanssa, ja jos hän sanoi että ompas ulkonan kaunis sää, niin piti itse katsoa ikkunasta että mahtaako sataa vaikka rakeita. Kaikki asiat piti valehdella vaikka mitään syytä ei olisi ollutkaan, mutta kun alkoholisti tottuu siihen että valhedella pitää, niin sitten se valehtelee, suusta ei tule mitään totuutta koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Elin alkoholistin kanssa, ja jos hän sanoi että ompas ulkonan kaunis sää, niin piti itse katsoa ikkunasta että mahtaako sataa vaikka rakeita. Kaikki asiat piti valehdella vaikka mitään syytä ei olisi ollutkaan, mutta kun alkoholisti tottuu siihen että valhedella pitää, niin sitten se valehtelee, suusta ei tule mitään totuutta koskaan.
Meillä se on ollut aivan toisinpäin.
Tuurijuoppo
Kuten ihmiset, myös alkoholistit ovat hyvin erilaisia. Oma äitini alkoi juoda ollessani 13v., hänellä oli rankka ero isäni kanssa mikä oli varmasti omiaan vaikuttamaan asiaan. Hän on aina tasapainoitellut alkoholismin ja normaalin elämän kanssa, josta johtuen kukaan, joka ei näe normaalia arkea, ei uskoisi hänen juovan. Äitini kielsi vuosia, että hänellä olisi alkoholiongelmaa ja alkaessaan myöntää asiaa, syy oli aina muissa, yleensä "miehet olivat paskoja" tai mun isäni tai me lapset oltiin pilattu hänen elämänsä.
Pullon korkki aukesi aina töiden loputtua ja juominen jatkui siihen asti, kunnes alkoi nuokkumaan ilta kahdeksan aikaan ja otti vielä unilääkkeen päälle. Viikonloppuna oli enemmän aikaa juoda. Oli täysin itsestään selvää, että häntä ei voinut pyytää kuskiksi mihinkään ja aina mielessä oli pelko siitä, että jos jotain sattuu, pitäisi tulla hakemaan jostain tai pitäisi vielä lääkäriin niin äiti ei olisi ajokunnossa.
Juodessaan äiti ei ikinä ole ollut väkivaltainen, mutta haastaa välillä riitaa ja menee välillä sekavaan olotilaan, toisinaan saattaa kaatuilla. Unohtelee paljon asioita, jopa lupaamiaan, mutta eniten loukkaannuin siitä, kun hän kerran unohti, että olin kertonut ystäväni kuolleen ja kysyi seuraavana päivänä tämän vointia.
Äitini juomisen esiin tuomisesta ollaan saatu isot riidat aikaan niin minun kuin isoveljenikin toimesta. Molemmissa vastaus oli sama: ette ole tervetulleita tämän katon alle, jos ette hyväksy asiaa enkä ole halukas hakemaan ongelmaani apua. Niinpä ensin muutti pois isoveljeni katkaisten välit äitiini ja perästä lähdin minä. Minulla ei kuitenkaan ollut sydäntä katkaista välejä äitiini ja joka kerta hänen luonaan vieraillessani näen miten tärkeä asia se hänelle on, vaikka tilanne olikin aikoinaan mikä oli.
Meillä esim. selvänä pysyttelevän puolison jäljiltä löysin kauppaostoksien kuitin joka oli Turun CM, eikä ollut sanallakaan kertonut poistuneensa Helsingistä.
Valehtelijoita ja näitä likaisia ihmistyyppejä löytyy selvinpäin olijoista ja juopoista. Kyse on valehtelevista ihmisistä, eikä siitä, että juoko vai eikö juo. Voisin kertoa 100 esimerkkiä lisää.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Tämä on tuttua. Aluksi ihmettelin, mutta uskoin kuitenkin, että suurin osa kertomuksista olisi ollut totta. Tietämättäni kerroin valheita eteenpäin, kun olin ne itsekin uskonut. Mutta lopulta oltiin tilanteessa, että ihmettelin, jos hän jostain syystä lipsauttikin jonkin tosiasian. Nykyään annan hänen joskus kertoa tarinansa, mutta saatan lopuksi sanoa, että on vaikea kommentoida, koska kaikki saattoi olla valetta ja todennäköisesti olikin. Alkoholisti voi sitten suuttua silmittömästi tai on vain ihan kuin ei tajuaisi, että tiedän hänen valehtelevan. Onhan se vähän hassuakin.
Olen se ei-teatteriin-mennyt. Alkoholisti on edelleen "kateissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma alkoholistipuoliso jaksaa vielä käydä töissä mutta parhaimmillaan tai pahimmillaan avaa lonkeron jo kotimatkalla koska ärsyttää/vituttaa/haluaa palkita itsensä. Tyypillistä on myös aloittaa riita tyhjästä ja syyttää minua jostain mitä en ole välttämättä edes tehnyt jotta syy huomiselle löytyisi. Katteettomia lupauksia tulee pienistä suuriin, eikä mihinkään mitä suusta tulee pysty luottamaan. Jos alkoholisti lupaa hakea heti huomisaamuna särkylääkettä flunssaisälle puolisolleen, saa heti varautua siihen että se pitää hakea itse. Kaikki muutkin asiat pitää hoitaa itse jos haluaa niiden tapahtuvan edes joskus. Kovin paljon löytyy autettavia kavereita ja harrastusmenoja, joissa ei ole tarkoitus juoda tippaakaan. Jotenkin kummassa ne kuitenkin aina venyvät monen päivän putkiksi, mutta syyhän tähän on aina se että kaverit aloitti ensin ja tyrkytti viinaa tai että alkoholisti on saanut provosoinnilla tai mielikuvituksellaan aikaan niin pahan riidan että sen vuoksi on pakko juoda.
Tämä on juuri hieno esimerkki jossa juoppo on aina syyllinen kaikkeen. Voi myös olla, että sitä vituttaisi sinun touhut selvinpäinkin? Mutta kun se on se juoppo, niin 100% teidän riidoista on sen syytä, vaikka tosiasiassa SINÄ olet vähintään yli 50% riidoista syyllinen.
Tuurijuoppo
No, jos riidan aihe on se että alkoholisti väittää minun tehneen tai sanoneen asioita joita ei ole missään nimessä edes tapahtunut ja alkaa syyttelemään niin kauan että itken ja itse voi lähteä ovet paukkuen juomaan, niin en usko että näitä riitoja tapahtuisi jos juoppo olisi selvä. Niinkuin ei tapahdukaan niiden satunnaisten raittiiden jaksojen aikana.
Tuurijuoppo kokee olevansa aina ja kaikessa rehellinen juomisensa suhteen. Kertoo aina että juo koska haluaa, se ei ole palkinto, siihen ei tarvita tekosyitä. Hänen tapansa yrittää uskotella ettei ole alkoholisti.
Klassisesti juoppo tajuaa viimeisenä olevansa juoppo. Tässäkin ketjussa kaikki lukijat ovat jo nähneet riippuvuuden alkoholista vain tuurijuoppo itse vielä ei ole valmis näkemään totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä esim. selvänä pysyttelevän puolison jäljiltä löysin kauppaostoksien kuitin joka oli Turun CM, eikä ollut sanallakaan kertonut poistuneensa Helsingistä.
Valehtelijoita ja näitä likaisia ihmistyyppejä löytyy selvinpäin olijoista ja juopoista. Kyse on valehtelevista ihmisistä, eikä siitä, että juoko vai eikö juo. Voisin kertoa 100 esimerkkiä lisää.
Tuurijuoppo
Persoonallisuushäiriöiset vetävät toisiaan puoleensa. Ja alkoholistilla on aina lähellään joku, joka (muka) tekee kaikkea hirveää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuurijuoppo
No, jos riidan aihe on se että alkoholisti väittää minun tehneen tai sanoneen asioita joita ei ole missään nimessä edes tapahtunut ja alkaa syyttelemään niin kauan että itken ja itse voi lähteä ovet paukkuen juomaan, niin en usko että näitä riitoja tapahtuisi jos juoppo olisi selvä. Niinkuin ei tapahdukaan niiden satunnaisten raittiiden jaksojen aikana.
Et siis ymmärrä ihmisen psykologiasta mitään? Jos olet esim. satuttanut toista ihmistä jotenkin, niin toinen saattaa kostaa sen eri tavalla. Juopolta odotat 100% täydellisyyttä, jota kuitenkin löytyy ehkä n. 1% ihmisistä. Jos joku on loukannut naista, niin usein kieroillaan ja puukotetaan selkään, tehdään muita ilkeyksiä. Olet siis vain tyhmä?
Tuurijuoppo
Taidanpa ottaa yhden kaljan, koska olette niin rasittavia.
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Tuurijuoppo kokee olevansa aina ja kaikessa rehellinen juomisensa suhteen. Kertoo aina että juo koska haluaa, se ei ole palkinto, siihen ei tarvita tekosyitä. Hänen tapansa yrittää uskotella ettei ole alkoholisti.
Klassisesti juoppo tajuaa viimeisenä olevansa juoppo. Tässäkin ketjussa kaikki lukijat ovat jo nähneet riippuvuuden alkoholista vain tuurijuoppo itse vielä ei ole valmis näkemään totuutta.
1. Haluan
2. Se rentouttaa, jos haluat pitää sitä palkintona, niin minulle ihan ok, onhan se palkitsevaa, mutta en tee sitä sen takia, että se olisi "palkinto"
3. Tekosyitä ei tarvita. Ryypätä voi vaikka joka päivä, jos sattuu huvittamaan. Ilman syitä.
4. En ole uskotellut mitään. Kaikki uskottelut tapahtuvat pienen pääsi sisällä, minä en ole uskotellut kellekään mitään. Myös ad-horonemit, sanojen suuhun laittamiset, kuten tässäKIN tapauksessa ovat ainoastaan sinun tekemisiäsi.
5. Tuurijuoppo tajuaa olevansa tuurijuoppo, jos käyttää sellaista nimimerkkiä
6. Tässäkin ketjussa jatkat luulemistasi
Tuurijuoppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuurijuoppo
Et siis ymmärrä ihmisen psykologiasta mitään? Jos olet esim. satuttanut toista ihmistä jotenkin, niin toinen saattaa kostaa sen eri tavalla. Juopolta odotat 100% täydellisyyttä, jota kuitenkin löytyy ehkä n. 1% ihmisistä. Jos joku on loukannut naista, niin usein kieroillaan ja puukotetaan selkään, tehdään muita ilkeyksiä. Olet siis vain tyhmä?
Tuurijuoppo
Ja tässä näkee miten addikti ja/tai persoonallisuushäiriöinen olet. Normaalissa parisuhteessa ei kosteta, kieroilla, ilkeillä tai puukoteta selkään. Jos riitaa jostain tulee, niin silloin riidellään, keskustellaan asia läpi ja sovitaan. Alkoholistille taas jokainen riita on tekosyy lähteä juomaan ja sen vuoksi riitoja kehitellään tyhjästä.
Moni nainen kostaa juopolle asioita ja on nyt vain yksinkertaisesti vittumainen selvällä jaksolla. Juoppo sitten kostaa kokemiaan ilkeyksiään humalassa takaisin. 50 / 50 ?
Tuurijuoppo
Rakkaat ystävät. En marinoinut ruokia sen takia, että juon kaljaa. En pessyt pyykkejä sen takia, vaan siksi, että ne ovat likaisia ja 4 koneellista. En katso telkkaria sen takia, että juon kaljaa, vaan siksi että sieltä tulee katsottavaa. Enkä leikkaa ruohojakaan siksi, että juon kaljaa.
Koittakaa siis saada jotain muutakin mahdutettua aivoihinne. Voisin jatkaa listaa loputtomasti mikä ei liity mitenkään kaljan juontiin.
Peace & love Tuurijuoppo