Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on elää alkoholistin kanssa? Pettävätkö lupauksiaan?

Vierailija
30.12.2013 |

Minkälaisia lupauksia pettävät?

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eSi kirjoitti:

Alkoholistin elämän keskipiste ja tärkein asia on alkoholi, kaikki lupaukset petetään koska viina vetää pidemmän korren. Alkoholisti kylvää pahoinvointia, pettymystä, ahdistusta ja ongelmia ympärilleen aivan loputtomasti.

Juuri kun kuvittelit ettet enää voi enempää pettyä alkkiläheiseesi, se tekee jotain vielä paskamaisempaa, dokaa lasten joululahjarahat ja vetää sua turpiin niiden lasten edessä kun kehtaat asiasta sanoa, katoaa lomareissun ekana iltana ja seuraavan kerran näet sen krapulassa paluulennolla, eksyy kännissä vieraaseen sänkyyn, vie sun rakkaimmat perintökorut kaniin saadakseen viinarahat, makaa sammuneena omissa oksennuksissaan eteisen lattialla kun tulet kotiin, valehtelee, varastaa, lyö...

Älä ikinä mene suhteeseen alkoholistin kanssa, ei ne muutu eikä parane. Ja jos ei itsesuojeluvaisto pelaa kun se juoppo on niin ihana, niin älä ainakaan sen kanssa lapsia tee. Kukaan lapsi ei ansaitse olla vanhemmalleen ikuinen kakkonen Alkon jälkeen.

Tuttavani meni yhteen juovan alkoholistin kanssa. Nyt on mies ollut vuoden juomatta, eli kyllä se raitistuminenkin onnistuu.

Joo joksikin aikaa joskus, aniharvoin pysyvästi. Sorry etten suhtaudu positiivisemmin mutta olen nähnyt liikaa että jaksaisin uskoa pysyvään muutokseen.

Vierailija
42/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus pettänyt lupauksia selvinpäin, että kännissä tehtyjä lupauksia, jos on tullut joku este. Kovinkaan yleistä tämä ei kuitenkaan ole, enkä näe kauheasti eroa selvinpäin ja kännissä luvattuihin asioihin. Suurinosa on hoidettu kunnialla. Eli erilaisista syistä ohareita on tullut kummissakin. Joskus elämässä yksinkertaisesti tulee esteitä.

Tuurijuoppo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eSi kirjoitti:

Alkoholistin elämän keskipiste ja tärkein asia on alkoholi, kaikki lupaukset petetään koska viina vetää pidemmän korren. Alkoholisti kylvää pahoinvointia, pettymystä, ahdistusta ja ongelmia ympärilleen aivan loputtomasti.

Juuri kun kuvittelit ettet enää voi enempää pettyä alkkiläheiseesi, se tekee jotain vielä paskamaisempaa, dokaa lasten joululahjarahat ja vetää sua turpiin niiden lasten edessä kun kehtaat asiasta sanoa, katoaa lomareissun ekana iltana ja seuraavan kerran näet sen krapulassa paluulennolla, eksyy kännissä vieraaseen sänkyyn, vie sun rakkaimmat perintökorut kaniin saadakseen viinarahat, makaa sammuneena omissa oksennuksissaan eteisen lattialla kun tulet kotiin, valehtelee, varastaa, lyö...

Älä ikinä mene suhteeseen alkoholistin kanssa, ei ne muutu eikä parane. Ja jos ei itsesuojeluvaisto pelaa kun se juoppo on niin ihana, niin älä ainakaan sen kanssa lapsia tee. Kukaan lapsi ei ansaitse olla vanhemmalleen ikuinen kakkonen Alkon jälkeen.

Tuttavani meni yhteen juovan alkoholistin kanssa. Nyt on mies ollut vuoden juomatta, eli kyllä se raitistuminenkin onnistuu.

Joo joksikin aikaa joskus, aniharvoin pysyvästi. Sorry etten suhtaudu positiivisemmin mutta olen nähnyt liikaa että jaksaisin uskoa pysyvään muutokseen.

Älä nyt. Kyllähän Matti Nykänenkin on raitistunut. Naisen vuoksi. Jo monta kertaa!

Vierailija
44/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa on, että teen päivällä rästiin jääneitä töitä ja illalla otan. Se tuntuu juuri nyt parhaalta vaihtoehdolta. Näin voidaan yhdistää molemmat hyvät puolet.

Tuurijuoppo

Mikäs se juopolla aina mielessä?

Tämä juuri kertoo miksei juoppoon voi luottaa. Hänen maailmaansa ei mahdu muuta kuin viina. Sen miettiminen, syiden keksiminen huomiselle, juominen ja siitä toipuminen.

Muuta ei ole

Tässä kohtaa menet juuri pieleen. Sinun aivoihisi ei mahdu kuin yksi näkemys ja se on omasi. 

Mullahan on tänään mielessä hoitaa kaikki rästiin jääneet hommat ja illalla rentoutua, mutta ethän sinä sitä tajua, kun aivoihisi ei muuta mahdu. Vaikka valehtelisit ja yleistäisit miten, olet silti edelleen väärässä. Etkä tunne minua ollenkaan. Jos jotain mielenkiintoisempaa on tilalla, niin tekeminen voi vaihtua siihen helpostikin.

Tuurijuoppo

Vierailija
45/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus pettänyt lupauksia selvinpäin, että kännissä tehtyjä lupauksia, jos on tullut joku este. Kovinkaan yleistä tämä ei kuitenkaan ole, enkä näe kauheasti eroa selvinpäin ja kännissä luvattuihin asioihin. Suurinosa on hoidettu kunnialla. Eli erilaisista syistä ohareita on tullut kummissakin. Joskus elämässä yksinkertaisesti tulee esteitä.

Tuurijuoppo

Pääasiallinen ohari on se miten juoppo ajattelee. Hänelle ei ole mitään muuta tärkeää kuin juominen ja sen suunnittelu

Vierailija
46/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt lasunkin tekoa vakavasti. Äiti on hyvin uupuneen oloinen. Käy töissä ja tekee omakotitalon hommat kaikki jos vain jaksaa. Usein ei jaksa. Keväällä paljastui se ruohonleikkuri surullisena lumen alta :(

Mies on aloittanut erilaisia remppaprojekteja jotka ovat jääneet tietenkin kesken. Yksi keskeneräinen projekti tulee varmasti kalliiksi. Yhden ikkunan karmien ulkolaudoitus jäänyt laittamatta. Joudutaan pakosti näkemään kun sateella vesi virtaa eristysvillaan.

Mies on välillä ollut töissä mutta on nyt taas pitkällä "sairaslomalla"

Jos tuota lasta ei olisi, emme olisi varmasti missään tekemisissä.

Ollaan mietitty voidaanko tehdä lasu. Äidille kun ei voi mennä juttelemaan ukon juomisesta, on hyvin etäinen ja asiallinen, toki jutellaan lasten asioista ja niitä näitä tyyliin säästä. Äiti on hyvin varautunut, kireän ja hermostuneen oloinen. Joutuu elämään koko ajan tuntosarvet pystyssä. Ja on sen oloinen, että yrittää pitää perheen kasassa, rakastaa miehen raittiiksi . Ovat olleet yhdesdä lukioajoista saakka ja nyt ovat kolmikymppisiä.

Olen ollut hoitovapaalla 2 v, siksi olen nähnyt tuon miehen "aikataulun" Tölkit kalahtelee repussa. Joskus kun sanan pari vaihtaa miehen kanssa nii on sönkötystä puhe, naama punainen, silmät kiiltää.

Hirveän surullista, juuri tuon lapsen vuoksi. Ja kauniin äidin, jonka voimat menee tuon miehen alkoholismin myötä.

Jos teen lasun, varmasti arvaa että me tehtiin? Entäs sitten jos he ei anna lapsensa olla enää meillä ja eivät voi enää leikkiä ollenkaan? Olen ajatellut että lapsi kuitenkin tykkää olla meillä kun on suht normaalia. Mun mies ei juo, mä myös hyvin harvoin. Ollaan vietetty mukavia yhteisiä perheiltoja naapurin lapsen kanssa. Omani kun viettää naapurissa aikaa niin kertoo että X :n isi makaa. Aina. Iltapäivällä kun tulevat koulusta. Illat. Viikonloput. Makaa makkarissaan.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut naapurin isän juomista vuosikaudet. Hiljaista tissuttelua. Voisi tarkistaa kellonsa arkiaamuisin. Klo 9.15 polkee pois lähikaupasta kaljalastin kanssa tyhjään kotiin. Muu perhe töissä ja koulussa.

Muuten on kaikki retuperällä, ei saa mitään tehtyä. Rojua ja rompetta piha täynnä, ruohonleikkurikin makasi talven lumen alla.

Lapsemme leikkii heidän lapsensa kanssa. Puuttus ei oikein voida, äiti sinnittelee ja huolehtii kuitenkin.Lapsi kuitenkin oireilee ,jää esim tosi helposti koulusta pois. On kärttyinen ja hyvin omistushaluinen meidän lapsesta. Kauhean vakava, hyvin harvoin nauraa tai hymyilee.

Lasun paikka, oikeasti. Voit auttaa äitiä ja lasta, tiedän kokemuksesta.

Vierailija
47/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoholisti valehtelee ja eniten se valehtelee itselleen. Sillä on aina selitys valmiina petetyille lupauksille ja tekemättä jättämisille ja koska se valehtelee itselleen niin sujuvasti, se saa ne päässään käännettyä niin, että jonkun muun vikahan se oli. Eikä se ainakaan juomisesta johtunut.

Ei juova alkoholisti pysty näkemään asioita läheisen näkökulmasta, ainoastaan omasta viinan värittämästä todellisuudestaan ja moni ihan tosissaan pitää itseään hyvänä tyyppinä, jonka juominen ei ketään haittaa. Jos ne silmät joskus aukeaa, itseinho voi olla aika paha, kun selvästi näkee, mitä on juomisellaan aiheuttanut, siksi on monesti helpompi jatkaa vaan.

Vasta raitistuttuani tajusin, mitä tarkoittaa sanonta, että juopolle velatkin on saatavia.

Vierailija
48/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa on, että teen päivällä rästiin jääneitä töitä ja illalla otan. Se tuntuu juuri nyt parhaalta vaihtoehdolta. Näin voidaan yhdistää molemmat hyvät puolet.

Tuurijuoppo

Tämä juuri kertoo miksei juoppoon voi luottaa. Hänen maailmaansa ei mahdu muuta kuin viina. Sen miettiminen, syiden keksiminen huomiselle, juominen ja siitä toipuminen.

Muuta ei ole

Tässä kohtaa menet juuri pieleen. Sinun aivoihisi ei mahdu kuin yksi näkemys ja se on omasi. 

Mullahan on tänään mielessä hoitaa kaikki rästiin jääneet hommat ja illalla rentoutua, mutta ethän sinä sitä tajua, kun aivoihisi ei muuta mahdu. Vaikka valehtelisit ja yleistäisit miten, olet silti edelleen väärässä. Etkä tunne minua ollenkaan. Jos jotain mielenkiintoisempaa on tilalla, niin tekeminen voi vaihtua siihen helpostikin.

Tuurijuoppo

Aamulla jo mietit illan juopottelua. Se muu tekeminen on vain välivaihe, tekosyy joka oikeuttaa juopottelun.

Juopon mieli toimii noin. Et ole ollenkaan poikkeava

Vierailija
49/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurijuoppo

Pääasiallinen ohari on se miten juoppo ajattelee. Hänelle ei ole mitään muuta tärkeää kuin juominen ja sen suunnittelu

Mammojen harhaluuloja.

Tuurijuoppo

Vierailija
51/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alkoholisti valehtelee ja eniten se valehtelee itselleen. Sillä on aina selitys valmiina petetyille lupauksille ja tekemättä jättämisille ja koska se valehtelee itselleen niin sujuvasti, se saa ne päässään käännettyä niin, että jonkun muun vikahan se oli. Eikä se ainakaan juomisesta johtunut.

Taas väärin. Tätä tekevät jotkut ihmiset, selvinpäinkin. Minun ei ole koskaan tarvinnut selitellä, vaan kahteen tapaamiseen en ole päässyt alkon takia.

On turha kertoa mitä juoppo ajattelee, koska kaikki IHMISET ovat erilaisia. 

Tuurijuoppo

Vierailija
52/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurijuoppo

Muuta ei ole

Tuurijuoppo

Aamulla jo mietit illan juopottelua. Se muu tekeminen on vain välivaihe, tekosyy joka oikeuttaa juopottelun.

Juopon mieli toimii noin. Et ole ollenkaan poikkeava

Entäs sitten? Hommat tulevat kuitenkin hoidetuksi. Tähän eivät kaikki juopot pysty, vaan aloittavat kännäämisen heti aamulla.

Tuurijuoppo

Vierailija
53/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuurijuoppo

Tämä juuri kertoo miksei juoppoon voi luottaa.

Outoa logiikkaa. Aion tehdä mitä lupaan ja ryypätä vasta sitten, tai aikaisintaan hommien loppupäässä. 

Tällöinhän voi luottaa 100%.

Tuurijuoppo

Vierailija
54/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas väärin. Tätä tekevät jotkut ihmiset, selvinpäinkin. Minun ei ole koskaan tarvinnut selitellä, vaan kahteen tapaamiseen en ole päässyt alkon takia.

On turha kertoa mitä juoppo ajattelee, koska kaikki IHMISET ovat erilaisia. 

Tuurijuoppo

On, ihmiset on erilaisia, mutta alkoholisteja yhdistää tuo sama piirre. En määkään mielestäni valehdellut silloin kun mää join, vaan kaikki hommani hoidin hyvin.. Ai niin, paitsi sen yhden ja sitäkään en halunnut tehdä..

Mää oon ollut niin monen alkoholistin kanssa tekemisissä töiden ja henkkoht elämäni puitteissa että en mää jaksa tästä sun kanssa nyt keskustella, sää oot niin selvästi vielä tuossa silmät kiinni -vaiheessa, että täysin hedelmätöntä tää vänkääminen. En mää sua tuomitse, olen ollut samassa tilanteessa itsekin, mutta löysin tieni vapauteen. Siihen vapauteen, missä mää en yhdeksältä aamulla älä miettiä illan juomisia. Tsemppiä, että sääkin pääset!

Vierailija
55/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, joten joku on voinut jo linkata tämän. Mutta tässä on hyvä blogi alkohoistin lapsen näkökulmasta (tässähän puhuttiin yleisesti alkohoistin kanssa elämisestä, ei määritelty puolisoa tai muuta)

http://kuningataralkoholi.sarjakuvablogit.com

Vierailija
56/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan tuon Tuurijuopon pitää lumihiutaleharhansa. Se minullakin oli ennen kuin myönsin alkoholismini ja raitistuin 5,5 vuotta sitten.

Vierailija
57/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulke tästä linkistä! Todella hyvä !

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea kaikkia kommentteja, joten joku on voinut jo linkata tämän. Mutta tässä on hyvä blogi alkohoistin lapsen näkökulmasta (tässähän puhuttiin yleisesti alkohoistin kanssa elämisestä, ei määritelty puolisoa tai muuta)

http://kuningataralkoholi.sarjakuvablogit.com

Vierailija
58/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopot on usein tosi taitavia selittämään asiat parhain päin, niitä ei kannata ikinä uskoa niin ei tarvitse pettyä ja kerran vuosikymmenessä voi jopa ilahtua positiivisesti jos oikein hyvä mäihä käy.

Vierailija
59/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lupaukset voidaan pettää. Ihmettelen, että luotin taas hetkeäkään. Parissa tunnissa mies katosi jonnekin, vaikka oli luvannut viedä teatteriin ja syömään. Piti jutella ja olla selvin päin. Olinpa hyväuskoinen. Yritän päästä irti!

Teidän ongelma on väärissä toiveissa. Että alkoholistin pitäisi olla selvinpäin? Alkoholistia vaaditaan kuskiksi jne.. Hah.. 

Tuurijuoppo

Olen tuo, joka vastasi tuurijuopolle. En ollut ehdottanut mitään, vaan alkoholisti itse keksi teatterin ja syömisen jutteluineen. Suhtauduin hyvin varauksellisesti mielessäni ja ääneen sanoin, että lähden mielelläni, jos hän on selvin päin - muuten koko juttu peruuntuu. Tavallaan kyse oli toivomuksesta ja toiveesta, mutta käytännössä kyse oli rajojen asettamisesta. Päivällä hän olikin selvä. Myöhemmin hän soitti, että on tulossa parin tunnin kuluttua, ja sitten ei kuulunut enää mitään. Eikä ole kuulunut muuten vieläkään.

Ennen olin tässä vaiheessa huolesta sairas ja yritin soitella perään. Nyt annan olla. Jos hänellä on jotain hätänä, niin lähettyvillä on varmasti muitakin ihmisiä, jotka voivat auttaa, ja aikuinen ihminen voi itsekin hankkia apua. Minä en voi olla hänen äitinsä tai hoitajansa.

Vierailija
60/144 |
15.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lupaukset voidaan pettää. Ihmettelen, että luotin taas hetkeäkään. Parissa tunnissa mies katosi jonnekin, vaikka oli luvannut viedä teatteriin ja syömään. Piti jutella ja olla selvin päin. Olinpa hyväuskoinen. Yritän päästä irti!

Teidän ongelma on väärissä toiveissa. Että alkoholistin pitäisi olla selvinpäin? Alkoholistia vaaditaan kuskiksi jne.. Hah.. 

Tuurijuoppo

Olen tuo, *** jolle tuurijuoppo vastasi***. En ollut ehdottanut mitään, vaan alkoholisti itse keksi teatterin ja syömisen jutteluineen. Suhtauduin hyvin varauksellisesti mielessäni ja ääneen sanoin, että lähden mielelläni, jos hän on selvin päin - muuten koko juttu peruuntuu. Tavallaan kyse oli toivomuksesta ja toiveesta, mutta käytännössä kyse oli rajojen asettamisesta. Päivällä hän olikin selvä. Myöhemmin hän soitti, että on tulossa parin tunnin kuluttua, ja sitten ei kuulunut enää mitään. Eikä ole kuulunut muuten vieläkään.

Ennen olin tässä vaiheessa huolesta sairas ja yritin soitella perään. Nyt annan olla. Jos hänellä on jotain hätänä, niin lähettyvillä on varmasti muitakin ihmisiä, jotka voivat auttaa, ja aikuinen ihminen voi itsekin hankkia apua. Minä en voi olla hänen äitinsä tai hoitajansa.

Sorry virhe. Korjasin em. viestiäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi