Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ammattimiinustelijat on kyllä urpoja!

Vierailija
29.12.2013 |

Harvinaisen toivottomia tapauksia.

(Ja joo mä tiedän, että nyt joka toinen av-mamma on niin suuri humoristi että miinustaa tätä viestiä - "vähän" vanha juttu jo :))

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:31"]

Aloittajalla on vain väärät mielipiteet. Vaihtamalla mielipiteensä oikeiksi saakin sitten yläpeukkuja.

[/quote]

Voi että kun ei tässä nyt ole kyse siitä minkälaisia peukkuja juuri minä saan, vaan laajemmasta havainnosta on kyse. Siitä, kun miinustetaan vaikkapa sitä kun joku kirjoittaa viestin että hänen miehensä on sairaalassa tai että hän löysi uuden hyvän pastareseptin tai siitä, että ulkoilu lasten kanssa virkisti.

[/quote]No eikös sitä miehen sairaalaan joutumista kuulu myötätunnosta alapeukuttaa? Surullistahan se yleensä on...

[/quote]

Ei miinuspeukku tarkoita myötätuntoa, vaan se on tarkoitettu ns. negatiiviseksi palautteeksi kirjoittajalle. Miinuspeukku = Kirjoitit huonosti, kirjoitit asiattomuuksia, olen kanssasi eri mieltä.

[/quote]Jaa. No mä olen nyt sun kanssasi eri mieltä. Joskus on vaikea päättää kumpi peukku olisi oikea, mutta vaikea mun on kuvitella että joku kirjoittaa "mies koomassa" ja siihen satelisi yläpeukkua. Onko säännöissä jossain, että älä peukuta miinusta myötätunnosta?

[/quote]

No olisikohan silloin sellainen tilanne että jättää ne peukut huomioimatta ja kirjoittaa osaa-ottavan viestin? Johan se nimitys "miinuspeukku" kertoo että annetaan miinusta, eli negatiivistä palautetta. Olisi eri asia jos peukut olisivat "Tykkään" ja "En tykkää", viesti olisi selkeämpi ja silloin sitä alapeukkua voisi käyttää myötätunnonosoituksena.

Itse en kyllä tosiaan käyttäisi kumpaakaan peukkua "mies koomassa" viestiin ja jos itse sellaisen kirjoittaisin ottaisin ne miinuspeukut v-tuiluna.

Vierailija
22/25 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:06"]

No eikös sitä miehen sairaalaan joutumista kuulu myötätunnosta alapeukuttaa? Surullistahan se yleensä on...[/quote]

No ei! Jos halutaan olla mahdollisimman epäloogisia niin sitten joo. Kun miinustetaan niin silloin ollaan eri mieltä sen kirjoittajan kanssa. Jos haluaa kompata aloittajaa peukuttamalla, niin sitten peukku ylöspäin. Jos päinvastoin, niin miinusta. Muuten koko peukutuksesta katoaisi sekin logiikka mikä siinä nyt on.

Entäs jos se pastaresepti ei jonkun mielestä ole hyvä? Tosta ulkoilusta on paha keksiä, mutta voihan siihenkin liittyä jotain, esim. kirjoittaja on sitten ollut eka kertaa sitten vuoden 2000 ulkoilemassa lasten kanssa, kun oli ihan merkittävä havainto tämä virkistyminen.

[/quote]

Ja nuo taas ovat juuri hyviä esimerkkejä sellaisesta perusnegatiivisiuudesta ja kuvitelmasta, että kaikkea mikä jotenkin poikkeaa itsestä täytyy vastustaa. Typerää tuossa pelkässä miinustelussa on sekin, että se ei kerro yhtään mitään. Ei kukaan tiedä, mistä asiasta sitä nyt ollaan eri mieltä ja miksi.

[/quote]No onko sillä lopulta suurtakaan väliä onko joku random-mamma looginen vai ei? Kannattaisiko kuitenkin ottaa huomioon sekin, ennen kuin noita peukkuja niin vakavissaan laskee, että joku saattaa ihan eri perustein peukutella.

Mun mielestä noi peukut palvelee lähinnä silloin kun joku on kirjoittanut vaikkapa erityisen hauskan viestin, eipä tarvi suotta lainailla reps kops -lisäyksin, vaan saa kirjoittajalle viestittyä että tykkäsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:31"]

Aloittajalla on vain väärät mielipiteet. Vaihtamalla mielipiteensä oikeiksi saakin sitten yläpeukkuja.

[/quote]

Voi että kun ei tässä nyt ole kyse siitä minkälaisia peukkuja juuri minä saan, vaan laajemmasta havainnosta on kyse. Siitä, kun miinustetaan vaikkapa sitä kun joku kirjoittaa viestin että hänen miehensä on sairaalassa tai että hän löysi uuden hyvän pastareseptin tai siitä, että ulkoilu lasten kanssa virkisti.

[/quote]No eikös sitä miehen sairaalaan joutumista kuulu myötätunnosta alapeukuttaa? Surullistahan se yleensä on...

[/quote]

Ei miinuspeukku tarkoita myötätuntoa, vaan se on tarkoitettu ns. negatiiviseksi palautteeksi kirjoittajalle. Miinuspeukku = Kirjoitit huonosti, kirjoitit asiattomuuksia, olen kanssasi eri mieltä.

[/quote]Jaa. No mä olen nyt sun kanssasi eri mieltä. Joskus on vaikea päättää kumpi peukku olisi oikea, mutta vaikea mun on kuvitella että joku kirjoittaa "mies koomassa" ja siihen satelisi yläpeukkua. Onko säännöissä jossain, että älä peukuta miinusta myötätunnosta?

[/quote]

No olisikohan silloin sellainen tilanne että jättää ne peukut huomioimatta ja kirjoittaa osaa-ottavan viestin? Johan se nimitys "miinuspeukku" kertoo että annetaan miinusta, eli negatiivistä palautetta. Olisi eri asia jos peukut olisivat "Tykkään" ja "En tykkää", viesti olisi selkeämpi ja silloin sitä alapeukkua voisi käyttää myötätunnonosoituksena.

Itse en kyllä tosiaan käyttäisi kumpaakaan peukkua "mies koomassa" viestiin ja jos itse sellaisen kirjoittaisin ottaisin ne miinuspeukut v-tuiluna.

[/quote]Niin no, mä olen saattanut nyt jotain peukuttaa kun en ole voinut kirjoittaa tänne ollenkaan pitkään aikaan.

Vierailija
24/25 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:14"]

No onko sillä lopulta suurtakaan väliä onko joku random-mamma looginen vai ei? Kannattaisiko kuitenkin ottaa huomioon sekin, ennen kuin noita peukkuja niin vakavissaan laskee, että joku saattaa ihan eri perustein peukutella.

Mun mielestä noi peukut palvelee lähinnä silloin kun joku on kirjoittanut vaikkapa erityisen hauskan viestin, eipä tarvi suotta lainailla reps kops -lisäyksin, vaan saa kirjoittajalle viestittyä että tykkäsin.

[/quote]

No sepä juuri, nuo peukut voisi poistaa kokonaan kun ei niissä ole mitään järkeä. Tai pluspeukun voisi jättää juuri tuon kätevän "komppaus"ominaisuutensa vuoksi.

[/quote]

Samaa mieltä. Miinuspeukkujen käytössä on ensinnäkin sekaannuksia. Toiset käyttävät niitä myötätunnon osoituksena ja toiset laittavat silloin pluspeukkua. Jotkut voivat miinuspeukuttaa jonkun yksityiskohdan takia, piruiluna, tai jopa kostoksi omista miinuspeukuista. Yksityiskohtaa tai syytä muut eivät tiedä, voi olla mitä vaan. Pluspeukut ovat hyviä.

Vierailija
25/25 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 09:49"]

Ja nyt sitten ammattimiinustaa vielä itse. Olipas johdonmukaista tämä kiukuttelu. -6

[/quote]

Joo no, mä olin kyllä autuaasti nukkumassa kun tätä on käynyt joku ammattimiinustelemassa. Ei kannata liikaa viettää aikaa av:lla, tekee näköjään vähän paranoidiksi.

ap

[/quote]

Pata kattilaa soimaa.. Sinä sentään luulet että ihmiset toteuttavat täällä ammattiaan. =)