Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh. Miten edistää eroa kun kumpikin rakastaa toista, mutta MITÄÄN yhteistä ei enää osata suunnitella?

Vierailija
03.01.2026 |

Ei vihaa, ei pahaa, ei mitään ikävää. Yhdessä meidän elämä vaan valuu päivä päivältä hukkaan. Masennuin jo kerran näköalattomuudesta. Elämässä ei ole tulevaisuutta, kuin päiväni murmelina.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin itse ollut se halukkaampi kehittämään sitä yhteistä. Mies ei. Mutta se ei osaa erotakaan. Kunhan märehtii että oivoi kun on niin ikävää loukata rakasta ja tärkeää, ja että yhteiset muistot. Itkee vaan paljon, jos otan puheeksi. Sitten kun en ota niin ei ota hänkään.

Vierailija
2/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, olet keski-ikäinen jakkukalkkuna.

Nyt varaat matkan Gambiaan mustan makkaran lähteille ja miehelle lippu Pattayalle ja kotiin palattuanne lusikat jakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen rakentaa itse elämänsä sisällön. On täysin normaalia että pareilla on kummallakin omat harrastukset. Sinäkin voit aloittaa mieleisesi jumppa/taide/käsityö/mikäkiinnostaa harrastuksen, näin vuoden alussa on helppo aloittaa. Mies ei ole vastuussa sinun valinnoista, kai sinulla on oma tahto??

Vierailija
4/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaajan kirjassa on viisaus: Ei kolmisäikeinen lanka pian katkea.

Menkää seurakuntaan jossa julistetaan Jeesusta syntien sovittajana, alkakaa Jeesuksen seuraajiksi. Ensin korjautuu Jumalasuhde ja sen perään ihmissuhteet. Toki ihmissuhteitten takia tulee aina tehdä työtä, mutta ehjä ja oikea suhde Jumalaan auttaa siinä.

On sitten yksin elävä tai parisuhteessa elävä, kaikkia koskee sama kehotus etsiä Jumalaa ja jättää syntielämä taakse. Pieni uskovien joukko rukoilee jatkuvasti suomalaisten puolesta, joten sen rukouksen alla kuuluvat kaikki. Jumala kutsuu ihmistä usein kovien elämäntilanteitten kautta.

Vierailija
5/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetään nyt siitä, että mitä se rakastaminen on?

Vierailija
6/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen rakentaa itse elämänsä sisällön. On täysin normaalia että pareilla on kummallakin omat harrastukset. Sinäkin voit aloittaa mieleisesi jumppa/taide/käsityö/mikäkiinnostaa harrastuksen, näin vuoden alussa on helppo aloittaa. Mies ei ole vastuussa sinun valinnoista, kai sinulla on oma tahto??

Täh? On minulla harrastuksia ja niin on hänelläkin. Meillä nimenomaan on sellaista tekemistä, mutta ei mitään yhteistä elämänsuunnitelmaa eikä mies halua sellaista. Hän ei halua sitoutua mihinkään kanssani. Voisi esim haluta mökin, mutta ei minun kanssani. Voisi haluta muuttaa mutta ei minun kanssani. 

Olen tehnyt ulkomaanmatkoja ilman häntä, vuokrannut mökin jne. Huomaan että minulla on parempi ilman häntä kun en koko ajan odota että hän haluaisi kanssani jotain tai olisi onnellinen että voisi vaikka suunnitella kesää kanssani. Mielestäni hän on kanssani vähän masentunut ja ahdistunut kun ei omienkaan sanojensa mukaan osaa tehdä päätöksiä siitä mitä elämältään haluaa.

Uskon että ero on oikea ratkaisu molemmille. Kysymykseni on että miten se ero oikein tehdään kun ei ole mitään kaunaa tai vihaa, ja mies ei osaa asiaa edistää mitenkään itkee vaan jos se tulee puheeksi.

Vierailija
7/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mitään neuvoa itse aiheeseen vaan pelkkää pätemistä siitä kuinka oon kuitenkin väärässä?

ap

Vierailija
8/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, olet keski-ikäinen jakkukalkkuna.

Nyt varaat matkan Gambiaan mustan makkaran lähteille ja miehelle lippu Pattayalle ja kotiin palattuanne lusikat jakoon.

alapeukuista huolimatta olit ainoa joka edes yritti vastata itse kysymykseen. 

Vierailija
9/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up. eikö suomi ole täynnä ns kavereina ja edelleen toisaan rakastavina eronneita?? miten siihen pääsee? Väliaikainen erillään olo selkiyttää tilanteen? suhteen avaaminen? mitä?

Vierailija
10/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehelläsi olla jotain ikäkausikriisiä tai mieliala ongelmaa? Voisiko yhteinen tekeminen alkaa siitä, että järjestätte treffit toisillenne joka toinen viikko? Käytte vaikka syömässä, kävelyllä yms.helposti tehtävää. Ajan kanssa jatkatte siitä tekemistä ja kokeilette eri asioita. Yhteistä tekemistä kevyen painostaminen kautta?

Vierailija
11/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? On minulla harrastuksia ja niin on hänelläkin. Meillä nimenomaan on sellaista tekemistä, mutta ei mitään yhteistä elämänsuunnitelmaa eikä mies halua sellaista. Hän ei halua sitoutua mihinkään kanssani. Voisi esim haluta mökin, mutta ei minun kanssani. Voisi haluta muuttaa mutta ei minun kanssani. 

Olen tehnyt ulkomaanmatkoja ilman häntä, vuokrannut mökin jne. Huomaan että minulla on parempi ilman häntä kun en koko ajan odota että hän haluaisi kanssani jotain tai olisi onnellinen että voisi vaikka suunnitella kesää kanssani

Niin mikä olikaan ongelmasi? Onko ero joku yhteinen projekti, jota pitää suunnitella valmistella yhdessä? 

Vierailija
12/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarnaajan kirjassa on viisaus: Ei kolmisäikeinen lanka pian katkea.

Menkää seurakuntaan jossa julistetaan Jeesusta syntien sovittajana, alkakaa Jeesuksen seuraajiksi. Ensin korjautuu Jumalasuhde ja sen perään ihmissuhteet. Toki ihmissuhteitten takia tulee aina tehdä työtä, mutta ehjä ja oikea suhde Jumalaan auttaa siinä.

On sitten yksin elävä tai parisuhteessa elävä, kaikkia koskee sama kehotus etsiä Jumalaa ja jättää syntielämä taakse. Pieni uskovien joukko rukoilee jatkuvasti suomalaisten puolesta, joten sen rukouksen alla kuuluvat kaikki. Jumala kutsuu ihmistä usein kovien elämäntilanteitten kautta.

Vaikka kauan ootta rukoilleet, ei se ainakaan oo tavoittanut meitä.

Vierailija
13/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi jos tutustuttaisit miehesi johonkin sievään ja mukavaan naiseen? Ehkä se irtautuminen miehelläsikin  siitä lähtee.

Vierailija
14/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehelläsi olla jotain ikäkausikriisiä tai mieliala ongelmaa? Voisiko yhteinen tekeminen alkaa siitä, että järjestätte treffit toisillenne joka toinen viikko? Käytte vaikka syömässä, kävelyllä yms.helposti tehtävää. Ajan kanssa jatkatte siitä tekemistä ja kokeilette eri asioita. Yhteistä tekemistä kevyen painostaminen kautta?

Ymmärsin, että tämä olisi jo ap:n kohdalla myöhäistä.

Vierailija
15/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se halua mitään tällaista. Tätä samaa tilannetta on jatkunut jo kolmatta vuotta, ei se muutu mihinkään. Ero on oikea ratkaisu, koska mies on vitkuttelija ja tuhlaa meidän molempien elämää sillä että ei pysty siihen mutta ei halua mitään kunnon suhdettakaan.

Ja hei, miksi koko ajan kaikki vastaa asian vierestä?

Vierailija
16/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on kuitenkin aikuiselämäni merkittävin ja tärkein ihminen, niin olisi kiva vaikka sitten projektina yhdessä erota, jos sen niin haluaa sanoa. Ja oikeasti, olen itse myös aika väsynyt ja kiireinen, jos mies on perässä vedettävä itkumöykky niin esim asunnon myynti, uusien etsiminen jne tulee olemaan aika raskasta ja varsinkin kun en ole mitenkään immuuni sille että miehellä on paha olla

Vierailija
17/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette edes asu yhdessä, mikä on ongelma?? 

Vierailija
18/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette edes asu yhdessä, mikä on ongelma?? 

Miten niin emme asu?

Vierailija
19/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vitussa toi lainaus menee koko ajan päin helvettiä

Vierailija
20/56 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks sen miehen pitää erota? Eroa sinä. Sanot suoraan et ei tästä enää Tuu mitään et hommaat oman asunnon ja olette ensin Vaik vaan muuten erillään ilman eroa. Kun mies tottuu ajatukseen niin on varmasti helpompi hänenkin erota. Tai näin voisin ajatella! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi