Tämä maskijupakka on saanut minut ymmärtämään, miten käsittämättömän tyhmiä ja outoja suomalaiset ovat
Silloin keväällä kesäällä oli aivan hirveä 24/7 haloo siitä kun ei tullut maskisuositusta/-pakkoa. 99% kansalaisista vaati silmät kiiluen sitä - ennen sitä maskeja ei voida käyttää, ei vaikka sitä ei ole kukaan ikinä kieltänyt.
Nyt kun sitä suositellaan vahvasti niin kieltäydytään maskin käytöstä ihan vaan ollakseen kapinallinen. "Olen republikaani ja maskin käyttö on aivan järjetöntä. Ainakin jos sitä suositellaan."
Ja jos joku sanoo että ei käytä TODELLAKAAN maskia kun suositus tuli niin 99% yhtyy tähän täysin ja heitellään yläfemmoja.
Kommentit (101)
En ymmärrä yhtään miksi maskien käyttöä niin kovasti vastustetaan Suomessa, kun muualla maailmalla se on ollut arkipäivää jo vähintäänkin puoli vuotta? Sehän on ihan normaalia toimintaa tällaisena aikana, että yritetään kaikin keinoin suojella itseään ja muita tältä vaaralliselta viruksen tartunnalta ja sen leviämiseltä. Suomessa huudetaan pää punaisena, että ei maskipakkoa, en minä ainakaan jne., eikä yhtään ajatella kokonaisuutta miten voisi järkevästi toimia.
Voisko olla eri henkilöt kyseessä? Kun ei ollut maskisuositusta niin maskia haluavat olivat äänessä ja vaativat suosituksia, nyt kun ne suositukset on, niin älähtää sellaiset, jotka eivät halua maskia pitää, vaikka yhteisön paine siihen suuntaan koittaa "pakottaa"?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla kymmenettuhannet protestoivat maskeja ja rajoituksia vastaan, wonder why? Tietävätkö jotain enemmän kuin me?
Kerro lisää näistä ulkomaista. Meillä täällä "ulkomailla" on käytetty maskeja jo keväästä asti ja se että muutama tuhat toistaitoista haluaa väenvängällä kapinoida milloin mitäkin vastaan on ihan se ja sama miljoonakaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä yhtään miksi maskien käyttöä niin kovasti vastustetaan Suomessa, kun muualla maailmalla se on ollut arkipäivää jo vähintäänkin puoli vuotta? Sehän on ihan normaalia toimintaa tällaisena aikana, että yritetään kaikin keinoin suojella itseään ja muita tältä vaaralliselta viruksen tartunnalta ja sen leviämiseltä. Suomessa huudetaan pää punaisena, että ei maskipakkoa, en minä ainakaan jne., eikä yhtään ajatella kokonaisuutta miten voisi järkevästi toimia.
No kun on liian hankalaa. Toki jos hengittäminen ja käveleminen yhtäaikaa on jo kovinkin hankala kombo, niin tokihan maski ja se että ei kaiva minuutin nokkaa on liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kiukuttelua kun viruslingot suljetaan. Ettekö te tajua että rajoitukset ovat teitä varten. Keväällä jotkut vanhukset valittivat että heitä sorretaan kun kielletään vierailut.
Typerykset, teitä suojellaan että ette saa virusta ja joudu teholle tai jonoon teholle, odottamaan että edellinen kuolee ja pääsette sisään.
Teholla on rajalliset määrät paikkoja.
Ja nyt kiellot ovat sitä varten ettei virus löydä niitä ihmisiä jotka ovat riskiryhmässä ja joutuvat teholle jos ehtivät.
Huomatkaa että virus on myös tappanut perusterveitä. Joten mistä tiedät että oletko päiväsi kuluttanut loppuun. Valinta on tietty sinun mutta saastuttamalla ympristösi ilman maskia, on kuin ampuisit kovilla ja katsot kuinka moneen osuu kuollettavasti.
Mä olen ihan valmis ottamaan riskin, en kaipaa tätä "suojelua". Riemusta kiljuen hakisin koronan jos sen jostain saisi ja olisin 2vko eristyksissä jos tämän jälkeen saisin elää normaalisti. Jos en siis kuulu siihen johonkin 0,1 prosenttiin joka siihen kuolee.
Olet i d i ootti tai muuten vain et ymmärrä lukemaasi. Ei ole sinusta kyse vaan niistä johon pärskit viruksen tietämättäsi tai tahallasi.
Haluatko tappaa ne jotka kohtaat? Tai 0.1 % heistä?
2 vkon eristyksen jälkeen saatat olla edelleen virusta kantava. Kuka tietää ennen kuin tulee helpommat testit.
Luoja auttakoon meitä kaltaisltasi I di ooteilta.
En kulje pärskivänä missään. Ihan virallisten ohjeiden mukaan 2 viikon eristys koronapotilaalle on riittävä, sitten saa tallaill vapaasti menemään. Et kai kyseenalaista viraomaisohjeita? Ethän muuten itse ole flunssassa koskaan piipahtanut apteekussa tsi kioskilla? Jos olet, voit olla moninkertainen MURHAAJA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä näin tänään Ikkunasta monta kertaa eri henkilöitä tallustamaSsa maski naamassa tyhjällä syrjäisellä kadulla tärkeän näköisenä. Mietin siin vaan että miks jengi pitää maskia tilanteissa joissa olis turvallista olla ilmankin? Kannattaa satsata omaan hapensaantiin silloin kun mahdollista! Maski kuuluu tilanteisiin joissa on muita ihmisiä paljon samassa tilassa/lähekkäin.
Yksin raikkaassa syyssäässä maski naamalla tarpovat tyypit näyttivät niin hassuilta että nauroin ääneen yksinäni.
Mä näin myös jonkun polkevan fillarilla maski kasvoillaan. Jotain extremeurheiluako harrasti vai mikähän idea tässä oli taustalla?
Ja täällä landella yks kylähullu ajelee mopolla maski naamalla. Siis ihan tuommoinen kirurginmaski. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla kymmenettuhannet protestoivat maskeja ja rajoituksia vastaan, wonder why? Tietävätkö jotain enemmän kuin me?
Kerro lisää näistä ulkomaista. Meillä täällä "ulkomailla" on käytetty maskeja jo keväästä asti ja se että muutama tuhat toistaitoista haluaa väenvängällä kapinoida milloin mitäkin vastaan on ihan se ja sama miljoonakaupungissa.
Mikä maa?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on vielä kesällä ja alkusyksystä todennut korkeintaan, että saa niitä käyttää jos haluaa. Ei kukaan kiellä. Näin sanottiin täälläkin monet hallituksen kannattajat.
Tästä johtuen, ja tietenkin niin ihan terveellä järjellä ajateltuna, eiväthän nuoret varsinkaan laita, jos suositus on tätä tasoa. Nyt alkoivat puhua vahvasta suosituskesta, mutta juna meni jo hallitus. Mokasitte toisen kerran.
Nyt lisäksi Marin on työntämässä vastuun koronan hoidosta kunnille. Mistä sille maksetaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä näin tänään Ikkunasta monta kertaa eri henkilöitä tallustamaSsa maski naamassa tyhjällä syrjäisellä kadulla tärkeän näköisenä. Mietin siin vaan että miks jengi pitää maskia tilanteissa joissa olis turvallista olla ilmankin? Kannattaa satsata omaan hapensaantiin silloin kun mahdollista! Maski kuuluu tilanteisiin joissa on muita ihmisiä paljon samassa tilassa/lähekkäin.
Yksin raikkaassa syyssäässä maski naamalla tarpovat tyypit näyttivät niin hassuilta että nauroin ääneen yksinäni.
Halvat ovat huvisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa?
No se salaperäinen ulkomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa?
Saksassa ainakin järjestettiin mielenosoitus kesän lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa?
No se salaperäinen ulkomaa.
Saksa, ihan joka hetki ei kerkii täällä kirjoittelemaan ADHD-palstalaisille.
Minulle valitettavasti on ollut jo pitkään selvillä, että suurin osa maailman ihmisistä on tyhmiä tai muuten vaan ajattelemattomia omaan napaansa tuijottelijoita. Huomaa erityisesti, jos oma elämä ei mene sitä odotettua kaavaa, vaan olet aina vähän sivustaseuraaja. Koronan aiheuttamat lieveilmiöt eivät ole yllättäneet ollenkaan, mikä on ollut tosi surullista huomata. Olisin mieluummin halunnut, että näkemykseni ja kokemukseni ihmisten taliaivoisuudesta olisi osoitettu vääräksi.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Kiukuttelua kun viruslingot suljetaan. Ettekö te tajua että rajoitukset ovat teitä varten. Keväällä jotkut vanhukset valittivat että heitä sorretaan kun kielletään vierailut.
Typerykset, teitä suojellaan että ette saa virusta ja joudu teholle tai jonoon teholle, odottamaan että edellinen kuolee ja pääsette sisään.
Ja nyt kiellot ovat sitä varten ettei virus löydä niitä ihmisiä jotka ovat riskiryhmässä ja joutuvat teholle jos ehtivät.
Huomatkaa että virus on myös tappanut perusterveitä. Joten mistä tiedät että oletko päiväsi kuluttanut loppuun. Valinta on tietty sinun mutta saastuttamalla ympristösi ilman maskia, on kuin ampuisit kovilla ja katsot kuinka moneen osuu kuollettavasti.
Mä olen ihan valmis ottamaan riskin, en kaipaa tätä "suojelua". Riemusta kiljuen hakisin koronan jos sen jostain saisi ja olisin 2vko eristyksissä jos tämän jälkeen saisin elää normaalisti. Jos en siis kuulu siihen johonkin 0,1 prosenttiin joka siihen kuolee.
Olet i d i ootti tai muuten vain et ymmärrä lukemaasi. Ei ole sinusta kyse vaan niistä johon pärskit viruksen tietämättäsi tai tahallasi.
2 vkon eristyksen jälkeen saatat olla edelleen virusta kantava. Kuka tietää ennen kuin tulee helpommat testit.
En kulje pärskivänä missään. Ihan virallisten ohjeiden mukaan 2 viikon eristys koronapotilaalle on riittävä, sitten saa tallaill vapaasti menemään. Et kai kyseenalaista viraomaisohjeita? Ethän muuten itse ole flunssassa koskaan piipahtanut apteekussa tsi kioskilla? Jos olet, voit olla moninkertainen MURHAAJA!
Itseasiassa virallisten ohjeiden mukaan eristystä voidaan jatkaa vielä kahden viikon jälkeenkin, mikäli tilanne niin vaatii. Eli ei suinkaan lähdetä "tallailemaan vapaasti", vaan toimitaan tilannekohtaisesti. Käsittääkseni täyttä varmuutta ei myöskään ole siitä, kuinka kauan sairastunut voi tartuttaa virusta oireiden laantumisen jälkeen (tai voiko ollenkaan).
Varmasti jokainen meistä on joskus käynyt flunssaisena asioilla. Ymmärtänet kuitenkin tavan flunssan ja koronavirusinfektion eroavaisuudet tämänhetkisen maailmantilanteen huomioon ottaen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä maa?
Saksassa ainakin järjestettiin mielenosoitus kesän lopussa.
Niin. Ja mikä oli se salainen tieto, jonka vain 30 000 lähinnä alt-right tyyppiä ympäryskunnista tietää ja 3,7 miljoonaa berliiniläistä ei tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa virallisten ohjeiden mukaan eristystä voidaan jatkaa vielä kahden viikon jälkeenkin, mikäli tilanne niin vaatii. Eli ei suinkaan lähdetä "tallailemaan vapaasti", vaan toimitaan tilannekohtaisesti. Käsittääkseni täyttä varmuutta ei myöskään ole siitä, kuinka kauan sairastunut voi tartuttaa virusta oireiden laantumisen jälkeen (tai voiko ollenkaan).
Varmasti jokainen meistä on joskus käynyt flunssaisena asioilla. Ymmärtänet kuitenkin tavan flunssan ja koronavirusinfektion eroavaisuudet tämänhetkisen maailmantilanteen huomioon ottaen?
Ymmärrätkö sinä etgä 90-vuotiaalle dementialta petipotilaalle se ihan perusflunssa on hyvinkin ns viimeinen niitti.
Mulla on aivan helvetin ikävä Kekkosta. Kansa varmaan muistaa legendan "saatanan tunarit".
Ois mennyt arkadiakukkulan avomieli sairaalaan ja pieksänyt koko idiootti lauman henkilökohtaisesti.
Se on semmoinen pelle sakki, että tän maapallon sirkukset, jos ettivät uutta clown niin sinne vaan emeiliä, potentiaalisia hakijoita noin pari sataa.
Ei oo ollu mitään saumaa päästä omaan kerrostalo kotiin sitten maaliskuun jos en käytä maskia, siis oon kaukana Suomesta, huh-huh!
Ilettää niin perkeleesti nuo lässyttäjät!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siksi kun suomalaiset on pääosin maltillista järkikansaa ollut aina ja katsoo pitkän aikaa sivusta muiden törttöilyjä ennen kuin päättää osallistuuko vai ei. Maskeista ei ole missään ollut mitään hyötyä epidemian hillitsemisen eikä taudin leviämisen kanssa, joten hölynpölyyn retkahtaminen ei ole täällä niin suurta. Maskeihin menee vain psyykehäiriöiset ja ihmiset jotka huolestuu kaikenlaisesta muustakin typerästä ja ne jotka ei yhtään kyseenalaista vaan tekee sokeasti mitä käsketään ilman vähäistäkään järjen puuttumista peliin. Kuten vessapaperin hamstraus osoitti, näitä löytyy suomessakin. Eikä hamstraamista lopettanut sekään kun sanottiin, että meillä on oma vessapaperin tuotanto. Kun ei mene sitten enää järkipuhekaan perille näille. Sama nyt maskien kanssa. Ihan sama kuinka monta tutkimusta näyttää kun valo ei ole palanut enää pitkiin aikoihin aivoissa.
Olen nähnyt tästä aiheesta poistettavan jo tusinan verran ketjuja viimeisen tunnin aikana