Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä maskijupakka on saanut minut ymmärtämään, miten käsittämättömän tyhmiä ja outoja suomalaiset ovat

Vierailija
08.10.2020 |

Silloin keväällä kesäällä oli aivan hirveä 24/7 haloo siitä kun ei tullut maskisuositusta/-pakkoa. 99% kansalaisista vaati silmät kiiluen sitä - ennen sitä maskeja ei voida käyttää, ei vaikka sitä ei ole kukaan ikinä kieltänyt.

Nyt kun sitä suositellaan vahvasti niin kieltäydytään maskin käytöstä ihan vaan ollakseen kapinallinen. "Olen republikaani ja maskin käyttö on aivan järjetöntä. Ainakin jos sitä suositellaan."

Ja jos joku sanoo että ei käytä TODELLAKAAN maskia kun suositus tuli niin 99% yhtyy tähän täysin ja heitellään yläfemmoja.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin tänään Ikkunasta monta kertaa eri henkilöitä tallustamaSsa maski naamassa tyhjällä syrjäisellä kadulla tärkeän näköisenä. Mietin siin vaan että miks jengi pitää maskia tilanteissa joissa olis turvallista olla ilmankin? Kannattaa satsata omaan hapensaantiin silloin kun mahdollista! Maski kuuluu tilanteisiin joissa on muita ihmisiä paljon samassa tilassa/lähekkäin.

Yksin raikkaassa syyssäässä maski naamalla tarpovat tyypit näyttivät niin hassuilta että nauroin ääneen yksinäni.

Hullulla on halvat huvit.

En minäkään ulkona maski naamalla kulje, mutta ei tuo nyt noin hauskaa ole, jos jollain se maski onkin.

Vierailija
22/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hallitus valehteli niin en pidä nytkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keväällä emme tienneet viruksesta juurikaan. Ja sitäpaitsi muualla maailmassa ihmiset protestoivat oikeasti näitä rajoituksia vastaan. Me vain vauvalla. Etkö seuraa ollenkaan maailman uutisia?

Missä muualla maailmassa? Tiheästi asutuissa Itä-Aasian maissa maskia on käytetty paljon ennen koronaa ilmansaasteiden ja väentungoksen takia. Korona onkin saatu siellä suhteessa väestön määrään ja tiheyteen nopeasti kuriin luontevan maskien käytön takia.

Ei vaan sen takia että siellä ei tunneta yksilönsuojaa vaan koronakeissit on pistetty koppiin ja kaikille julkaistu tieto siitä missä ja milloin positiivinen on ollut liikkeellä.

Vierailija
24/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla oli bussissa miltei joukkotappelu, kun maskittomat olisi haluneet istua maskillisten viereen. Onneksi kuski oli maskillisten puolella ja heitti na maskittomat ulos, jotka ei mahtuneet takapenkille istumaan.

Hohhoijaa, ei ole tapahtunut.

Sä et ollut siinä bussissa.

Vierailija
25/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä näin tänään Ikkunasta monta kertaa eri henkilöitä tallustamaSsa maski naamassa tyhjällä syrjäisellä kadulla tärkeän näköisenä. Mietin siin vaan että miks jengi pitää maskia tilanteissa joissa olis turvallista olla ilmankin? Kannattaa satsata omaan hapensaantiin silloin kun mahdollista! Maski kuuluu tilanteisiin joissa on muita ihmisiä paljon samassa tilassa/lähekkäin.

Yksin raikkaassa syyssäässä maski naamalla tarpovat tyypit näyttivät niin hassuilta että nauroin ääneen yksinäni.

En minäkään ulkona maski naamalla kulje, mutta ei tuo nyt noin hauskaa ole, jos jollain se maski onkin.

Olin mun työpisteellä enkä voinut välttyä näkemästä. Musta se oli hupaisaa kun joku tohottaa tärkeänä tiellä Sääntöjen mukaisessa varustuksessa tajuamatta, ettö heikentää vaan omaa hengitysilmaansa tilanteessa jossa saisi haukattua HAPPEA.

Vierailija
26/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vaati maskeja, kun oli tiedossa ettei niitä ole?

Nyt on maskeja.  Saa jopa ilmaiseksi silloin tällöin.

Eivätkä ole kalliita, muutaman karkkipussin, tupakka-askin ja oluen ostamatta jättäminen tietää sitä, sillä rahalla voit hankkia maskit, joita käyttää tungospaikoissa.

Eihän niitä jatkuvasti tarvitse kasvoilla pitää.

Vierailija
27/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän julkisissa maskia, ja koska haluan näyttää "esimerkkiä" niille, ketkä ei kehtaa is en vuoksi maskia käytä, saatan sen jättää kulkiessa kadullakin naamalle.Ja toisaalta, kun en koe sitä epämukavaa, niin miksi poistaisin, jos hetken päästä joutuisin sen syystä tai toisesta taas pukemaan.

Jos lähden vaan lenkille, en tietenkään maskia laita.

Vierailija
28/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massapaine tekee paljon. Asun lukion vieressä ja kuljen julkisilla, ei todellakaan lukiolaiset "kehtaa" laittaa maskia bussilla kulkiessaan kun ei muutkaan oman ikäiset laita. Vanhuksia on ollut bussissa ja jotku ovat yskineetkin siihen malliin että voisivat laittaa maskin vaikka korona-aika ei olisikaan. Olen nähnyt muutamia ihmisiä itseni lisäksi aina välillä maski päällä, mutta harvakseltaan ovat. Tällä paikkakunnalla on ainakin toistaiseksi rauhallinen koronatilanne toisaalta. 

Vierailija
29/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin mun työpisteellä enkä voinut välttyä näkemästä. Musta se oli hupaisaa kun joku tohottaa tärkeänä tiellä Sääntöjen mukaisessa varustuksessa tajuamatta, ettö heikentää vaan omaa hengitysilmaansa tilanteessa jossa saisi haukattua HAPPEA.

No ehkä ne ihmiset olivat menossa kauppaan ja olivat laittaneet maskin päähän jo kotona valmiiksi, ettei tarvitse kaupan ovella alkaa sitä räpeltämään naamallensa.

Vierailija
30/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ne ihmiset olivat menossa kauppaan ja olivat laittaneet maskin päähän jo kotona valmiiksi, ettei tarvitse kaupan ovella alkaa sitä räpeltämään naamallensa.

Niin, voihan se niinkin olla. Mutta tietäen, että maski tulisi vaihtaa MAX.20-30min välein, en suotta laittaisi liian aikaisin naamalle sitä. Ja tänään viel satoi vettä, kastunut maski ei todellakaan anna suojaa, vaan on vain haitaksi.

Vierailija
31/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nyt siitä, että haluammeko elää kuonokoppa naamassa lopun ikäämme vai emme. Ihmiskunta ei ole lähtenyt tähän mustan surman eikä tuberkuloosin eikä ebolan eikä influenssan takia, haluammeko siihen nyt. Tähän asti säkitettyjä ovat olleet lähinnä musliminaiset ja siitä ei olla länsimaissa tykätty, mutta kummallista kyllä monet nyt kannattavat tätä. Ymmärtäisin , jos kyseessä olisi joku väestöstä 50% tappava zombirutto, pääosin lieväoireisen hengitystieinfektion vuoksi en.

Historiassa tapahtunutta ei voi verrata nykyaikaan. Ennen keuhkotautiset veti yskänlääkettä, jossa oli morfiinia ja moni tais kuolla ennen aikojaan siihen yskänlääkkeeseen eikä suinkaan keuhkotautiin.

Vierailija
32/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan se niinkin olla. Mutta tietäen, että maski tulisi vaihtaa MAX.20-30min välein, en suotta laittaisi liian aikaisin naamalle sitä. Ja tänään viel satoi vettä, kastunut maski ei todellakaan anna suojaa, vaan on vain haitaksi.

No ei tarvii vaihtaa puolen tunnin välein, ihan älytön ohje. Miksi pitäisi, jos et ole ollut kenenkään lähellä edes.

Vierailija
33/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on todella tuonut esiin sen että iso osa ihmisistä on aivan pihalla ja äärettömän omanapakeskeisiä typeryydessään ja dumpin ihailussa. Omituista "minähän en ja on mun oikeus repiä maapalloa ja on mun oikeus sitä ja tätä ja hyvä vaan jos johtaja on diktaattori ja muahan ei maskilla vaienneta"-huutoa. Aivan vauvaa sakkia.

Vierailija
34/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatui etenee täysin samalla tavalla, oli maskit käytössä tai ei. Tai no, kaikkien todisteiden ja kokemusten valossa maskia käyttäneet valtiot ovat järjestään joutuneet huonompaan jamaan kuin maskittomat. Mutta ei varmaan tällaisten faktojen kannata antaa häiritä uskovaisuutta. Maskihurmos kunniaan ja kuolema niille, ketkä eivät paperinpalaa suunsa edessä pidä!

Vierailija
35/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla oli bussissa miltei joukkotappelu, kun maskittomat olisi haluneet istua maskillisten viereen. Onneksi kuski oli maskillisten puolella ja heitti na maskittomat ulos, jotka ei mahtuneet takapenkille istumaan.

Hohhoijaa, ei ole tapahtunut.

Niin, ikävä kyllä. Kunpa olisikin.

Kesällä Kyproksella bussikuski ei suostunut ottamaan kyytiin, jos ei ollut maskia 👍

Vierailija
36/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin myös jonkun polkevan fillarilla maski kasvoillaan. Jotain extremeurheiluako harrasti vai mikähän idea tässä oli taustalla?

Vierailija
37/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on nyt siitä, että haluammeko elää kuonokoppa naamassa lopun ikäämme vai emme. Ihmiskunta ei ole lähtenyt tähän mustan surman eikä tuberkuloosin eikä ebolan eikä influenssan takia, haluammeko siihen nyt. Tähän asti säkitettyjä ovat olleet lähinnä musliminaiset ja siitä ei olla länsimaissa tykätty, mutta kummallista kyllä monet nyt kannattavat tätä. Ymmärtäisin , jos kyseessä olisi joku väestöstä 50% tappava zombirutto, pääosin lieväoireisen hengitystieinfektion vuoksi en.

Historiassa tapahtunutta ei voi verrata nykyaikaan. Ennen keuhkotautiset veti yskänlääkettä, jossa oli morfiinia ja moni tais kuolla ennen aikojaan siihen yskänlääkkeeseen eikä suinkaan keuhkotautiin.

Eli olet valmis aikamoiseen kulttuuriseen muutokseen. Itse en koe koronaa ollenkaan sen arvoisena. En edes oikein osaa perustella miksi, mutta minusta on vaan "kiva" nähdä ihmisten kasvot, eleet, tunnistaa työkaverini kasvoista jne. Korona ei ole sellainen juttu että haluaisin yhteiskuntaa jossa näemme vain silmät kaikista muista paitsi puolisostamme ja lapsistamme. Tai voihan jokainen toki yksin kotona ottaa vaikka selfien ja kiinnittää sen rintapieleensä, jotta vaikka treffeillä tiedämme kenen kanssa juttelemme. Isokokoisena kuvana tietty, jotta se näkyy turvavälin päähän. Tai kuvia voi toki vaihtaa puhelimitse. Huijaamisen mahdollisuus tässä on kyllä suuri.

Vierailija
38/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatui etenee täysin samalla tavalla, oli maskit käytössä tai ei. Tai no, kaikkien todisteiden ja kokemusten valossa maskia käyttäneet valtiot ovat järjestään joutuneet huonompaan jamaan kuin maskittomat. Mutta ei varmaan tällaisten faktojen kannata antaa häiritä uskovaisuutta. Maskihurmos kunniaan ja kuolema niille, ketkä eivät paperinpalaa suunsa edessä pidä!

Ja saiskos sit vielä jonkinlaisen lähteen / todisteen tuosta maskin käytön ja koronan yleisyyden kausaliteetista?

Vierailija
39/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Kiukuttelua kun viruslingot suljetaan. Ettekö te tajua että rajoitukset ovat teitä varten. Keväällä jotkut vanhukset valittivat että heitä sorretaan kun kielletään vierailut.

Typerykset, teitä suojellaan että ette saa virusta ja joudu teholle tai jonoon teholle, odottamaan että edellinen kuolee ja pääsette sisään.

Teholla on rajalliset määrät paikkoja.

Ja  nyt kiellot ovat sitä varten ettei virus löydä niitä ihmisiä jotka ovat riskiryhmässä ja joutuvat teholle jos ehtivät.

Huomatkaa että virus on myös tappanut perusterveitä. Joten mistä tiedät että oletko päiväsi kuluttanut loppuun. Valinta on tietty sinun mutta saastuttamalla ympristösi ilman maskia, on kuin ampuisit kovilla ja katsot kuinka moneen osuu kuollettavasti.

Vierailija
40/101 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset ovat lauma-ääliöitä. Hamstrataan jotkut v**un vessapaperit ja nyt pakko pitää rumaa maskia kun muutkin. Tehkää omia päätöksiänne, geneeripelle dronet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän