Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
Luulen, että se norppa on omiaan niihin kohteisiin joihin ei emättimellä kunnolla ylety. Itsellä tulee mieleen esim. verholaudat, joita en ole sinnikkäästä yrittämisestä huolimatta onnistunut pimpulilla pesemään. Norpalla pyyhkäisisi hetkessä!
Norppa näyttää varmaan vielä hämmentyneemmältä, kun sujahtaa verholaudan yli.
Meille ei kyllä tarvi tulla kuppaisine emättimineen vieraiden ihmisten pöytiä pyyhkimään :D
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:51"]Meille ei kyllä tarvi tulla kuppaisine emättimineen vieraiden ihmisten pöytiä pyyhkimään :D
[/quote]
Miksi teillä on vieraiden ihmisten pöytiä?
Voidaan ottaa mukaan kupattomuustodistus tai vaihtoehtoisesti suorittaa koko siivous norpalla, vaikka se ei olekaan paras väline joka paikkaan.
Ihan alkuperäiseen asiaan..Tuo yhdessä siivoaminen ei ole hassumpi ajatus, mutta pitää olla kyllä hyvä/hyvät kaverit sitä tekemässä.
Itse muistan ilolla vieläkin, kun hyvä kaveri samasta talosta tuli auttamaan muuttosiivouksessa. Meillä oli silloin pienet lapset eikä sukua lähellä auttamassa. Olimme ostaneet isomman asunnon samasta talosta ja halusin jättää myydyn asunnon puhtaana ostajalle.. Mies hoiti lapsia ja minä ja kaverini siivottiin perusteellisesti; yksin en olisi jaksanut.
Jos läheisimmät ystäväni asuisivat lähempana, tehtäisiin tuota nytkin.
Siis suosittelen, enkä pidä mitenkään kummallisena. Erikseen sitten kahvikutsut yms. pippalot.
Jokos on joulusiivoukset Porvoossa tehty talkoovoimin?
Tämäkin legendaarinen ketju juhlii kohta 1v. synttäreitään :)
Ps. Norpat ja emättimet!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 10:22"]
Jokos on joulusiivoukset Porvoossa tehty talkoovoimin?
[/quote]
Toki! Terveisiä Porvoosta.
Mies heräsi, kun nauroin hämmästyneille norpille.
Ja joku vielä ihmettelee, miksi pyöriä av:lla: tämän takia!!! :D :D :D
Tämän ketjunko jälkeen Porvoo on tullut niin suosituksi av:lla??
T:uus mamma
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
[/quote]
VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!
MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...
[/quote]
Viikon naurut :')
Meillä paremmissa piireissä kutsutaan vain siivottuihin koteihin kylään, eikä todellakaan aleta toisten sotkuja siivota.
Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Niin no, puuhasteluahan se tuokin on. Meillä työssäkäyvillä äideillä vain ei ole koko päivää aikaa puunailla kavereiden koteja vaan silloin kun ehditään ystävien kanssa nähdä, niin mielellään vaan keskitytään vaihtamaan kuulumisia ja hengahtämään kahvikupin ääreen.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
[/quote]
VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!
MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 04:03"]Älkää sanoko, että mä olen ainoa, jolla alkoi soimaan "Vanhoja poikia viiksekkäitä" päässä...
Ja pakkohan sanoja oli vähän muuttaa.
Porvoon kulmilla pikkuinen torppa
Istuu portailla av-äiti yksinäinen
tietokonettaan hakkaa, ja norppa
ilmestyy ruudulle pärskähtäen.
Bittivirtaa se suunnisti surffaajan luo,
sille tuttua tutumpi on kaiho tuo:
näin käy kun ei ole yhtään rl-ystävää,
kaikki likaiseksi jää.
Puhtaaksi saatu ei mökkiä pientä,
saapumatta jäi siivousporukka kaverin.
Ei ole tolua, ei pesusientä,
vain yksi suuri e-e-mätin!
...kiitos ja anteeks.
[/quote
Hieno sanoitus :D
Eipä vielä ollut alkanut soida, mutta nyt on varmaan korvamato koko päivän.