Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 06:25"]
Joltain av-mammalta kadonnut? =D
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288679157814.html?pos=ok-trm-uutk
[/quote]
EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ :) :) :)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:55"]
Norpat ja emättimet mukana! Ymmärrän että akkalaumalla on ne emättimet mukana, mutta norpat?
[/quote]
melkoista menoa Porvoossa. En ole ennen moisesta kuullutkaan...
Ketkä muka siivoo toisten koteja?
No, porvoolaiset tietenkin.
Voi hyvänen aika kun mies kattoo pitkään eikä ymmärtänyt mitä hauskaa on norpilla, mopeilla, ja whatnot. Mä nauran kuset housussa.
Tulis kyl siivoamiseen ihan uus motivaatio, kun saatais norpat ja ... mukaan touhuun. Tälleen perinteisesti se on ihan pirun tylsää.
Pelasti kyllä mun päivän tämä, kun fiilikset pitkälti "kuristan kakarat" (mopin ja rätin kanssa niitten perässä koko päivän kulkenut...)
Mun miehen piti hieroa mun selkää, mutta luin tämän, sain hirveän nauruhepulin ja itkin naurusta niin, ettei mies enää jaksanut hieroa. Meni nukkumaan. Rentoutti se nauraminenkin :)
Pitäisköhän feissarimokien rinnalle perustaa av-mokat? Nauran liikaa.. :D
Ei huono homma ollenkaan. Noin meillä tehdään puutarhatyöt.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 14:20"]
Pitäisköhän feissarimokien rinnalle perustaa av-mokat? Nauran liikaa.. :D
[/quote]
Loistava idea! Kuka perustaa? Tehkää julkinen, niin näkyy facebookittomillekin.
Ei se nyt vielä siivoton koti ole, jos pyykit on narulla ja tiskit laittamatta koneeseen. Pyykkeejä meillä ei vieraat edes näe ja isossa perheessä melkein aina pyykkiä kuivumassa . Tiskit voi emäntä laittaa parissa minuutissa juuri ennen vieraiden tuloa.
Käykö ihan perusnorppa vai pitääkö olla Saimaannorppa? Mistä niitä saa? Saa lainaksi jostain kun en tahtoisi uhanalaista eläintä omaksi?
Emätin on onneksi jo itsellä.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
[/quote]
No on siinä näky!
[/quote]
Voisitteko poiketa meilläkin täällä Jyväskylän seudulla? On ollut vähän tylsä päivä, joten norpat ja emättimet voisi auttaa.
up, yövuorolaisille hauskuutta mälsään valvomiseen :D
Mies melkein heräsi, naurakaa muutkin :)
Norppia on muitakin kuin saimaannorppia, joten ei huolta! Tämä viesti ei ollut automaattisen tekstinsyötön vika, vaan kirjoitin sen ihan itse ja vielä katsoin, mitä kirjoitin ennen kuin lähetin. T. Tosikko
:D kiitos tämän nostosta