Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläily ja siivoton koti...

Vierailija
29.12.2013 |

Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on  joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.

Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.

Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.

Kommentit (399)

Vierailija
41/399 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
42/399 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattinen tekstinsyöttö saa mut myös usein vaikuttamaan kirjoitustaidottomalta.
Parempi melkein jos menisi tälle norppatasolle. Hulluhan saa palstalla olla mutta ei kirjoitustaidoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/399 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pidetty mankelointi-, silitys- ja ikkunanpesutalkoita, mutta ei se nyt mikään tapa ole. Mukana sekä naisia että miehiä. Enemmän se on kädenojennus ystävälle, jolla jostain syystä elämäntilanne on sellainen, että ei itse ehdi tai jaksa. 

Ap:n kuvaus kuulostaa siltä, että naislauma kulkee tuon tuostakin toistensa kotien läpi kuin tornado! :D

Ja miksi siideriä, oletteko teinejä? Päivän siivouksen jälkeen jokainen ansaitsee herkullisen aterian ja hyvää viiniä. 

Vierailija
44/399 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
45/399 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

[/quote]

VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!

MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...

[/quote]

Hahhah! Tipuin :-D:-D:-D:-D:-D

Vierailija
46/399 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi äiti, en muista milloin olen viimeksi näin nauranut =)=)

Vierailija
47/399 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norpat ja emättimet, olkaa hyvä!

Vierailija
48/399 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 12:57"]

Norpat ja emättimet, olkaa hyvä!

[/quote]Ei kamala kun tuli naurettua, kiitos :D

Vierailija
49/399 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nostosta! SAin vauvan nukutettua ja nyt pelkään, että se herää, kun en saa naurua loppumaan.

Näen silmissäni sen tarmokkaan akkalauman hämmentyneiden norppien ja emättimen kanssa sekä yhden paheksuvan naisen tienpientareella, joka kiittää onneaan, ettei kuulu tähän porukkaan :D

Vierailija
50/399 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi norppa minkä teit. En millään voi lopettaa nauramista, ja muut kattoo vierestä, että mitä nauran. XD

Vierailija
51/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]

Niin no, puuhasteluahan se tuokin on. Meillä työssäkäyvillä äideillä vain ei ole koko päivää aikaa puunailla kavereiden koteja vaan silloin kun ehditään ystävien kanssa nähdä, niin mielellään vaan keskitytään vaihtamaan kuulumisia ja hengahtämään kahvikupin ääreen.

[/quote]

Ihan tehostettua ajankäyttöä tuo on, yhdessä siivoten tapaa ystävänsä ja tulee kunkin koti puhtaaksi ns. sivutuotteena. Meillä kaveripiirissä kaikki käyvät työssä, mutta äitejä eivät kaikki ole. Minä olen ja minusta on kiva toimia näinkin. Usein pelkkää kahvia juoden, mutta välillä myös rätti kädessä. -ap-

[/quote]

Emätin kädessä*

Vierailija
52/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks löytyi vielä tää ketju! Norpparinki Porvoossa, legendaarista!

Vierailija
53/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

[/quote]

En kestä, en voi enää käydä Porvoossa katsomatta onko naisilla norpat ja emättimet mukana. Hahahah...

Vierailija
54/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkooperinne kunniaan! Tosin ihan omassa elämässäni vapaa-aika on sen verran kortilla, että mieluiten vietän sen ystävien kanssa jollain hauskemmalla tavalla kuin luututen ja ikkunoita pesten. Mutta meillä on taas kaveriporukassa tapana laittaa yhdessä ruokaa. Siinä oppikin aina jotain, joku on keksinyt hyvän reseptin tai kikan.

Tuo on vähän sosiaalisempaa hommaa kuin siivous, jossa joutuu touhuilemaan vähän eri huoneissa.

Mutta ideana ihan kiva silti siivoustalkoilukin. Homma luistaa kaverien kanssa rattoisammin.

Vierailija
55/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Niin no, puuhasteluahan se tuokin on. Meillä työssäkäyvillä äideillä vain ei ole koko päivää aikaa puunailla kavereiden koteja vaan silloin kun ehditään ystävien kanssa nähdä, niin mielellään vaan keskitytään vaihtamaan kuulumisia ja hengahtämään kahvikupin ääreen.

[/quote]

Jaa kyllä mä töissä olen. On mulla silti aikaa omalle elämälle, ja juuri samaa mä yhden ystävän kanssa teen. Se siivouskin on mukavampaa kun on seuraa!

Vierailija
56/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolen nauruun norpat ja emättimet!

Vierailija
57/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hauskaa! En muista aikoihin nauraneeni millekään ketjulle näin kovaa. :D

Vierailija
58/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normisettiä että jos kaverin luona on vähän sotkuista, niin yhdessä siivotaan. Joskus on ollut todella likaista, kun on ollut esim. pitkään masennusta sairastanut kaveri, ja sit on saatu yhdessä viikkojen tai kuukausien sotkut pois. Mun ystäväpiiri on laaja, aito ja teeskentelemätön. Vuoroin vieraissa! :)

Kerran mentiin kylään yhteen perheeseen, jossa oli viikkosiivous vielä hiukan kesken. Rouva oli lähtenyt kauppaan, mä huomasin että imuri oli keittiön lattialla selvästi odottamassa että jatkaa kun tulee. Imuroin ensin ja pyysin sitten talon isännältä mopit sun muut. Emäntä sai tulla siivottuun keittiöön ja oli kyllä hyvällä mielellä. :) Ja selvennetään vielä, että 8504talon isäntä oli lämmityspuuhissa, eikä siis pelkästään istunu sohvan nurkassa.

Vierailija
59/399 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/399 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän