Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
Kylään kun kutsuu niin huolehtii että on suht siisti koti. Eriasia jos extempore menee tyyliin voinko tulla ja tunti aikaa. Tosin siinäkin ehtii katsoa että wc siisti ja keittiö. Ja muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos norppa onkin salanimi miessiivoojille ja no emätin on emätin 🤣👍
Tai itse asiassa salanimi transmiessiivoojalle.
Ei hemmetti tästä naurusta tuu loppua :D
Yh, tulee mielee yhden entisen kaverini siivottomuus: hyvin tunkkainen, käytettyjä siteitä (kyllä, käytettyjä) vessan lattia täynnä, aina joitain pikkuötököitä lentelemässä ja kauhea kaaos. Hänen mukaansa ei ole aikaa siivota, vaan pelata. Jos ei pian opintopisteitä tule, ei kyllä pian ole rahaa maksaa asuntoa, missä pelata. Ja minä luulin olevani epäsiisti (välillä tavaroita siellä täällä esim).
Vierailija kirjoitti:
Kylään kun kutsuu niin huolehtii että on suht siisti koti. Eriasia jos extempore menee tyyliin voinko tulla ja tunti aikaa. Tosin siinäkin ehtii katsoa että wc siisti ja keittiö. Ja muutenkin.
Tunnissa ehtii siivota jo koko kämpän tiptop ja näyttää imuriakin, ellei sitten päätä nipistää siivouksesta ja meikata ja laittaa hiukset, sitten ehtii siivota vaan wc:n ja keittiön.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ahdistaa tämä helvetinmoinen sotku täällä kotona, akka niin saatanan laiska ettei koskaan juuri siivoile, itse yritän parhaani mukaan siivota ja pestä pyykkiä. Vituttaa ja ahdistaa kun entinen muija ja tyttökaverikin molemmat piti kämpän tiptop kunnossa, ei tätä voi kauaa kestää pirukaan.
Sitä sanotaan karman laiksi.
Mitäs hölmöilit ne hyvät suhteet piloille. - Nyt niität sitä mitä kerran kylvit. - Siltä se tuntui meistäkin.
T. ex1 ja ex2
Vierailija kirjoitti:
Yh, tulee mielee yhden entisen kaverini siivottomuus: hyvin tunkkainen, käytettyjä siteitä (kyllä, käytettyjä) vessan lattia täynnä, aina joitain pikkuötököitä lentelemässä ja kauhea kaaos. Hänen mukaansa ei ole aikaa siivota, vaan pelata. Jos ei pian opintopisteitä tule, ei kyllä pian ole rahaa maksaa asuntoa, missä pelata. Ja minä luulin olevani epäsiisti (välillä tavaroita siellä täällä esim).
Jospa joku hyvä ihminen kyläilisi siellä n- ja e-vahvistuksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kyläillä nykyään kun on Skype.
Kyllä mä mieluummin näkisin nuo norpat livenä kuin Skypen kautta.
Sehän on sitten Norppalive
Vierailija kirjoitti:
Joo, påPorvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
Tänään näin tuon akkalauman.
Olenko ainoa, jonka mielestä tuntuisi nololta, jos ystävä alkaisi siivota meillä kylässä ollessaan? Hävettäisi, että vaikutammeko tosiaan niin avuttomilta, ettemme kykene siivoamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä tuntuisi nololta, jos ystävä alkaisi siivota meillä kylässä ollessaan? Hävettäisi, että vaikutammeko tosiaan niin avuttomilta, ettemme kykene siivoamaan itse.
Juu en ikimaailmassa antaisi kenenkään talouden ulkopuolisen siivota meillä.
Ensinnäkin on perussiistiä aika pitkälti jatkuvasti, joten suuriin operaatioihin ei tarvitse itsekään alkaa jollei halua.
Toisekseen siivoan työkseni ja jos ystävä alkaisi siivoamaan en vaan kestäisi katsoa sitä, omassa kodissani kelpuutan vain oman siivouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, påPorvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.Tänään näin tuon akkalauman.
Porvoossako vai olivatko jo siirtyneet toisella paikkakunnalle?
Meidän taloyhtiöön tuli ovikoodi ulko-oveen. Emme halua Jehovia tai tilaamattomia siivoajia norppien ja irtoemättimen kanssa kiertelemään ovillemme.
Ahdistaa ajatuskin että joku tulisi nyt oveni taakse ja yrittäisi sisälle.
Kyllä taas tuli parempi mieli, kun luki tämän ketjun.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, korona-aikaan ei saa kyläillä - siivoton koti ei häiritse ketään <3
Siivotaan sitten taas syksymmällä!
Eipä siivottu syksymmälläkään, eikä talvella, eikä keväällä. Saas nähdä tarvitaanko norppasiivousta edes ensi kesänäkään.
*ikävä vieraiden takia siivoamista*
Mutta jos norppa onkin salanimi miessiivoojille ja no emätin on emätin 🤣👍