Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyläily ja siivoton koti...

Vierailija
29.12.2013 |

Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on  joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.

Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.

Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.

Kommentit (399)

Vierailija
361/399 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeltä on iltapäivä, ei aamu.

Vierailija
362/399 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne kyläilijät kotiisi pamahtavia yllätyskyläilijöitä? Älä avaa ulko-ovea, niin eivät montaa kertaa tunge kylään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/399 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheen oli; Kyläily ja siivoton koti.

En avaa ovea jos olen epävarma kodin siisteydestä. Mulla on kova stressi,  jos joku on tulossa kylään. En kehtaa avata ovea edes sisarelleni, jos  esim wc-laguaari tai peili ei ole puhdas. Taikka keittiö siisti. Olisi kauhean noloa jos vieras/tulija olettaisi, että meillä on aina samanlaista.

Vaikka ei meillä sotkua ole koskaan, mutta epäjärjestystä,  välillä on tehtävä perussiivous. Mä en edes pidä vieraista, koska en ole varma onko meillä tarpeeksi siistiä ja paikat järjestyksessä.

Vierailija
364/399 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norppa ja emätin :D. Paras ikinä!

Mut sen kirjoittaja sanoi,että oli automaattinen tekstisyöttövirhe

Tämä virhe oli minun ja on muuten ollut aika hupaisaa seurata millaiseksi megalomaaniseksi ketjuksi tämä on venynyt virheeni takia.

Väsyneenä tulee joskus itsekin naurettua tälle uudestaan :D

P.s. Otin muuten tämän tapauksen johdosta sen automaattisen tekstinsyötön pois päältä!

Kiitos sinulle, luin tätä ketjua eilen ja nauroin pitkästä aikaa vedet silmissä norpille ja emättimelle. Tuli tarpeeseen.

Tämä vanha ketju on ihan paras päivän piristys!

Juuri tällaisena hauskana muistan tämän palstan vanhoilta ajoilta.

Vierailija
365/399 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuusajoiltani kuusikymmenluvulta muistan, kuinka ihmiset piipahtelivat tuosta vaan naapureissaan kahvilla ja tupakalla juttelivat, juoruilivat, paransivat maailmaa ja nauraa räkättivät.

Miehet sen sijaan muistan kesäisin praatailevan samoissa puuhissa n.k. slaavikyykyssä tupakki suussa pihamaalla, jotkut makoilivat.

Tapahtui isomman kaupungin esikaupunki alueella. Vuokrakasarmissa. Vanhemmat olivat silloin nuoria maaltamuuttaneita pariskuntia.

Sittemmin muutettiin kerrostaloon, eikä enää tarvinnut jutella kuin korkeintaan hiekkiksellä.

Nyt en valitettavasti enää muista mikä oli aihe, että antakaa mummolle anteeksi.

Vierailija
366/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
367/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli niin hauska! Kiitos sille, joka löysi taas norpat ja emättimet!

Vierailija
368/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että elääkökään nämä aloittajat kun on niin vanhoja asioita. 

Vierailija
369/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä muistojen ketjusta. Ehkä painatan t-paitaan Norpat ja emättimet. Eikö olisikin hauska joskus nähdä joku klassikko AV-ketju jossain yllättävässä paikassa, ja tajuta, että tuossa kulkee joku AV-mamma?

Vierailija
370/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä muistojen ketjusta. Ehkä painatan t-paitaan Norpat ja emättimet. Eikö olisikin hauska joskus nähdä joku klassikko AV-ketju jossain yllättävässä paikassa, ja tajuta, että tuossa kulkee joku AV-mamma?

No katsokaa peiliin niin näitten av-mamman joka päivä !!

Vierailija
371/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyläileekö jotkut vielä oikeasti toistensa asunnoissa?! Mukavampaa varata hyvästä hotellista kattohuoneisto päiväksi ja istua ystävien kesken kilistelemään. Soittamalla ravintolaruuat pöytään ja illalla viihteelle kuka mihinkin ja yöksi omaan ihanaan kotiin.

Vierailija
372/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja käy kahdesti päivässä omalla ovikoodilla, siivoaa jos on siivottavaa, ja tuulettaa jos on tunkkaista. Mukava tulla siistiin kotiin hiekkikselta kun lelut on sillä aikaa kerätty ja maljakkoon tuotu tuoreet kauniit kukat.

Vierailija
373/399 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin että elääkökään nämä aloittajat kun on niin vanhoja asioita. 

Kiitos kysymästä. Olen edelleen elossa, tosin jo 45-vuotias. Terveisin ap

Vierailija
374/399 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
375/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

No on siinä näky!

Vanhan kaupungin kujilla voi olla ruuhkasta.

Vierailija
376/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana muisto vuosien takaa. Ja taas nauroin vedet silmistä. Kiitos nostosta :D norppat ei onneksi ole vielä sukupuuttoon kuolleet. Porvoon mammojen siivousinto kai laantunut.

Vierailija
377/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🏕 💧🥄 🧙 Tssh thhs 🦭🦭 🏖🌊

en ole tiennytkään, että norpat yli päätänsä pääsee korkeille lauteille, saati sitten, pyörähtävät teltta saunaan, jossa on matalammat lauteet, tai on jotkut penkit,

Kuitenkin on kuuma, kun on tulipesä, ja kamina piippu, ja pieni

Muurikka , johon laitetaan vesi kuumenee.

Eli saunateltassakin on norpilla tukalan kuuma!

Eli tuskinpa vaan norpat viihtyy kuumassa!

Sehän on näille , pian kuolemaksi!

Viihtyvät ,parhaiten vesistössä !

Elävät vesistössä olo kuivalla maalla ei ole kovin hyväksi vain hetkellisesti!

Viihtyvät kyllä rannan tuntumassa,

Kivillä loikoillen.

Vierailija
378/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen sitä mieltä, että ne on tekosyitä jos ei jaksa kotiaan siistinä pitää.

Vierailija
379/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa jo päähän nämä kirjoitukset. Järjestämätön koti, mitä sitten semmoinen se koti on jokaisella. Ei minua pelota kyläillä. Kohta ei kukaan uskalla tulla, ilman kutsumatta kylään. 

Toinen kirjoittelu kutsumattomista mökkivieraista on myös ikävää. Nyt ei kukaan uskalla poiketa mökille. Minusta olisi kivaa, kun joku poikkeaisi. Eräs tuttavakin kertoi katselleensa kylän bussipysäkiltä mökillemme ja nähneensä meidät pihatöissä. Harmitti olisin mielelläni kahvit tarjonnut. 

Vierailija
380/399 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olis kamalaa. Tuo apn menetelmä.

Kun menen kylään, en halua työleirille. Väsyneen äidin voin päästää kyllä suihkuun ja katsoa sillä välin vauvan tai taaperon perään, mutta en kyllä menisi montaa kertaa paikkaan jossa joutuisin siivoamaan.

Enkä halua ketään meillekään siivoamaan. Teen itse hyvää jälkeä tehokkaasti enkä halua siivota toisten siivoamisia. Sitä paitsi meillä on muutenkin perussiistiä ja pysyy sellaisena normaalisti. Miksi haluaisin siis toisten lääviä siivoya?

Sotku ei haittaa kylässä, voin juoda kahvin likaisenkin pöydän ääressä jos muki on puhdas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän