Kyläily ja siivoton koti...
Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.
Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.
Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.
Kommentit (399)
Ja minä, kun ihan pelkäsin, että meillä on kaamea siivosotku, mutta ei näköjään sinne päinkään.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä ahdistaa tämä helvetinmoinen sotku täällä kotona, akka niin saatanan laiska ettei koskaan juuri siivoile, itse yritän parhaani mukaan siivota ja pestä pyykkiä. Vituttaa ja ahdistaa kun entinen muija ja tyttökaverikin molemmat piti kämpän tiptop kunnossa, ei tätä voi kauaa kestää pirukaan.
He pitivät kodin tiptop-kunnossa, mutta sinä et? Ehkä kyllästyivät yksin jynssäämiseen myös.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä tuntuisi nololta, jos ystävä alkaisi siivota meillä kylässä ollessaan? Hävettäisi, että vaikutammeko tosiaan niin avuttomilta, ettemme kykene siivoamaan itse.
Hävettäisi aivan uskomattoman paljon! En voi kuvitella, että kotiini tulisi joku vieraaksi silloin, kun meillä ei ole siivottu. Meillä on yleensä aina siivottu, mutta kyllä joku vessan lavuaari voi olla hammastahnassa ja muutama hius siellä täällä tai pariin päivään ei ole imuroitu. Kuvottaisi ajatella, että joku siivoaisi meillä siksi, että meillä on jotain siivottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyläilykulttuuri on kuollut ja hyvä niin. Ihan typerää ajanhukkaa.
Oli se ennen vanhaan ihan hyvää ajanvietettä kun ei ollut nettiä tai telkkaria ja kaikilla oli koko ajan tylsää.
Ei ennen vanhaan ollut tylsää! Nykyään tuntuu olevan. Kun nuoremmilta jää känny pois syystä tai toisesta, ei kukaan tiedä mitä tekisi. Ennen vanhaan tekemistä riitti niin lapsilla kuin aikuisillakin, enkä nyt tarkoita työtä, jota toki sitäkin oli paljon.
Höh. No, yleensä olettaisin, että sellaiset normikyläilijät ovat hyviä ystäviä, omia sisaruksia tai vanhemmat, eli mitä välii, jos kämppä ei ole tiptop järjestyksessä. Nehän on sun kavereita ja ne tuntee sut muutenkin.
Mutta sitten tietysti jos on joku oikea juhlapäivä, jotkut suuret synttärit, kastejuhla, rippijuhla tms. niin sitten pitää olla siistiä.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.
Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.
VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!
MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...
Ai kamala tätä mielikuvaa kun akkalauma kiiruhtaa torpasta toiseen ,muutamalla hämmentyneen näköinen norppa kainalossa ja joukon johtaja kantaa emätintä olkapäällä, lopuilla ne kahvit ja pullat.. Tien reunassa sinä seisot ystäviesi kanssa olemassa onnellisia siitä ettette kuulu tähän porukkaan :D:D:D
Tuli samansuuntainen mielikuva! Kaikki kävelevät eteenpäin tomerasti jotta siivoukset saadaan hoidettua ja päästään viimeiseen torppaan juomaan pulla kaffet. Ne norpat ovat koko ajan ihan hämillään että miksi niitä raahataan mukana! :D
Onko tätä katrasta norppineen vielä näkynyt??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norppa ja emätin :D. Paras ikinä!
Mut sen kirjoittaja sanoi,että oli automaattinen tekstisyöttövirheTämä virhe oli minun ja on muuten ollut aika hupaisaa seurata millaiseksi megalomaaniseksi ketjuksi tämä on venynyt virheeni takia.
Väsyneenä tulee joskus itsekin naurettua tälle uudestaan :D
P.s. Otin muuten tämän tapauksen johdosta sen automaattisen tekstinsyötön pois päältä!
Kiitos sinulle, luin tätä ketjua eilen ja nauroin pitkästä aikaa vedet silmissä norpille ja emättimelle. Tuli tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norppa ja emätin :D. Paras ikinä!
Mut sen kirjoittaja sanoi,että oli automaattinen tekstisyöttövirheTämä virhe oli minun ja on muuten ollut aika hupaisaa seurata millaiseksi megalomaaniseksi ketjuksi tämä on venynyt virheeni takia.
Väsyneenä tulee joskus itsekin naurettua tälle uudestaan :D
P.s. Otin muuten tämän tapauksen johdosta sen automaattisen tekstinsyötön pois päältä!
Kiitos sinulle, luin tätä ketjua eilen ja nauroin pitkästä aikaa vedet silmissä norpille ja emättimelle. Tuli tarpeeseen.
Tämä vanha ketju on ihan paras päivän piristys!
OCD yltiöpäinen siivous voi riistäytyä pakko-oireeksi ja joskus siihen voi tarvita lääkärin apua. Sairaalloinen oire on kyseessä silloin, jos se MERKITTÄVÄSTI haittaa jokapäiväistä omaa ja läheisten elämää. Lisäksi, jos vaivaan kuuluu pikkuseikkoihin takertuminen niin suuressa määrin, että aika kuluu ja valmista ei tule, tai jos siivous esim. rajoittaa sinun muuta elämää HUOMATTAVASTI kuten nukkumista, harrastuksia, työssäkäyntiä tai ihmissuhteiden hoitamista, niin siinä tapauksessa kävisin juttelemasta asiasta psykiatrian erikoislääkärin kanssa. Sanna Marin kertoi juuri omaavansa pakko oireen. Inhimillistä.
Itse pesen WC ja laitan puhtaan vieraspyyhkeen,jos vieras tulossa . Jos muuten en ole kerennyt tai jaksa siivota.
Ei minulla sotkuista ole, en omista turhaa roinaa.
Itseni inhottaa mennä kylään jos WC siivoton ja joutuu erikseen pyytää viesras pyyhettä.
Mulla kans. Porukalla vaihdetaan lakanat ja eikun naimaan.
En tiedä mikä se tilanne olisi että meidän koti olisi kaatopaikan näköinen. Meillä on aina perussiistiä. Siivoamistarpeesta kertoo kissankarvakeot nurkissa, ja pölyinen/roiskeinen lavuaari, ei tuholaiset ja ammoniakin haju.
Meille tulee useampikin ihminen vain yllättäen kylään, joten kämppä on siinä kunnossa kuin se sillä hetkellä on, ja sen on jokaiselle riitettävä. Muiden kotona sotku ei haittaa, ja rekisteröin sotkun vasta kun vessassa ei uskalla pöntölle istua, tai keittiössä ei ole pöydässä puhdasta kohtaa mihin laskea kahvikuppinsa.
Menin kylään naapuriin.Naapurin nainen sanoi että täällä meillä on nyt vähän sotkuista.
Sitten sanoi jos se sinua haittaa niin voit kyllä alkaa siivoamaan ihan vapaasti.
Nämäkin työttömät palsta-mammat voisivat siivota kotinsa nettikirjoittelujen sijaan. Kyllä on alas menty että vierailijoilla siivotetaan. Itselläni maanläheinen, paljon valkoista sisältävä koti värimaailmoineen. Paljon hyvinvoivia, suuria viherkasveja. Ei turhaa tavaraa tai vaatetta ja nekin laadukkaita. Järkytys olisi vetää juoksutrikoot ihmisten ilmoille, vaikka vartaloni sen kestäisikin. Vain köyhien, ylipainoisten juttu. Mutta minäpä käynkin töissä mieheni kanssa. Ei lapsia. Kuulumme myös keskivertoa ylempään luokkaan. Emmekä asu kerrostalossa.
Oon siivonnut joka kerta, kun menen appivanhemmille kylään. Mm vessa on niin täynnä pinttynyttä likaa.
Oikeastaan, kun mennään, mennään pesemään kädet ja samantien jään jynssäämään.
Kerran jätin roskapussin johonkin kulmaan. tulimme parin kk päästä uudestaan, sama roskapussi oli edelleen siellä.
Anoppi aina sanoo ei tarvitse siivota, kyllä hän siivoaa. Vastaan vaan kyllä mä nyt äkkiä siivoan, jotta lapset voivat käydä pissalla.
Joka kerta on tyhjiä shampoopulloja lattioilla, tyhjiä vessapaperirullia jne jne.
Kerään kaiken pois, jätesäkkiin mikä menee säilöön, roskat muovipussiin. Sitten kastelen kaikki, suihkutan pesuainetta, alan jynssäämään jostain kohtaa. Tunti menee, mutta ilman sitä en päästä lapsia vessaan.
Sama juttu keittiössä, mutta tietenkin pahempi.
Kaikki tasot ovat täynnä papereita, ruokia, astioita jne.
Paperit laitan yhteen pinoon, kaikki mainokset heitän roskiin, kaikki ruuan jämät, jauhot jne mitä on tasoilla, kaikki roskiin. Tiskikone kerkee pyörimään muutaman kerran, kunnes lähdemme pois. Joka kerta tulee pari jätesäkillistä roskaa. Ihan pelkkää jätettä. Anoppi aina kiittää, kun on niin hyvä tuoksu jne. Ja mä kotimatkalla sanon mies saa seuraavalla kerralla mennä ihan yksin vanhempiaan moikkaamaan.