Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyläily ja siivoton koti...

Vierailija
29.12.2013 |

Mä olen varmaan erityisasemassa, koska mulla on niin hyviä ystäviä, että kylään tullessaan voidaan alkaa yhdessä viikkaamaan pyykkiä tai laitetaan astiat koneeseen ja keitetään sit kahvit... Eräs sinkkuystävä on  joskus ihan ahdistunut jos olen tulossa, että hänellä on niin sekasta. No niinpä onkin, mutta siinä juoruilun ja kahvittelun lomassa siivoillaan yhdessä, ja hetken päästä onkin ihan siistiä. Samainen kaveri osallistuu mielellään mun kotona johonkin isompaan siivoustalkooseen, kuten esim. ikkunoiden pesu.

Joskus ollaan ihan sovitustu ystäväpiirissä pidetty siivouspäivä, aloitetaan aamulla yhdeltä, mennään toiselle ja jopa kolmannelle, viimeisellä vietetään sit loppuilta ensin siivoten, sitten saunoen ja itseämme siiderillä palkiten.

Ja ei aina ole pommikoteja, kukin ystävä saa vuorollaan myös kunnon kahvitarjoilut puhtaassa kodissa.

Kommentit (399)

Vierailija
181/399 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Olen eri kaveripiiriä, Luojan kiitos.

VOI LUOJA tätä automaattista tekstinsyöttöä!!!!

MOPPIEN ja RÄTTIEN, ei norppien ja ...

Ihmettelinkin että miksi niillä on vain yksi emätin, onko ne muut oikeasti miehiä.

Ja mitä ne sillä emättimellä tekee 😄

Norpat on kyllä ihan söpöjä

Vierailija
182/399 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kans, että miten akkalaumalla vain yksi emätin!? :D

Mielessäni näin mielikuvan, missä akkalaumalla on kädet ihan täynnä, norppia, kahvia ja pullaa. Mietin miten nuo pullat kestää murenematta ja kahvit läikkymättä, kun kainalossa sätkyttelee kuivalle maalle nostettuja norppia. :'D

Mutta en kyllä ihmettele, miksei tuo omin silmin tilanteen nähnyt haluaisi olla samassa kaveriporukassa!! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/399 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000744408.html

Ei hyvänen aika tuota uutistakin!! :DD

Norppa kuullut kavereiltaan, että Porvoossa pääsee siivouskekkereihin ja koittaa parhaansa mukaan löytää ne siivoavat akkelit! :D

Vierailija
184/399 |
13.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000744408.html

Ei hyvänen aika tuota uutistakin!! :DD

Norppa kuullut kavereiltaan, että Porvoossa pääsee siivouskekkereihin ja koittaa parhaansa mukaan löytää ne siivoavat akkelit! :D

Vihdoinkin iltapäivälehdessä!

Terv. ketjun aikoinaan aloittanut ap, ja samalla kiittäen norppaa ja emätintä tämän klassikoksi muuttamisesta

Vierailija
185/399 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia, onko kotona se4kaista, siis että tavarat eivät ole sievästi niille varatuilla paikoillaan, vai onko huusholli siivoton eli likainen, villakoiria nurkissa ja kuraa lattialla.

Vierailija
186/399 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo norpat ja emätin... Ei vaan pysty lopettaan tirskumista. Ensin ihan oikeasti kuvittelin että se on jotain halveeraavaa koodikieltä, seuraava mielikuva välähtikin sitten huivipäisistä, tomerista muoreista norpat kainalossa tarpomassa tienpientareella kohti siivotonta tölliä...

Juu. Tuo siivousjuttu... En vaan itse pysty siihen että joku vieras, olkoonkin kuinka hyvä kaveri, siivoais edes apuna. Kai se tulee jo kotoa opittuna, kun äidille oli aina niin tarkkaa että kaikki paikat oli koko ajan viimeisen päälle putsailtuna ja laitettuna kun "eihän sitä koskaan tiedä jos tulee vieraita". Tämä siis aikana ennen kännyköitä ja tarkoin sovittuja kahvitteluhetkiä. Mutta varmasti on mukavaa ja rentouttavaakin touhua jos ei oo niin estoinen asian suhteen kuin itse olen.

Vierailija
187/399 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sotkuja ja kotiani ei myöskään siivoa kukaan muu kuin minä itse. Enkä minäkään halua mennä kenenkään toisen sotkuja siivoilemaan.

Vierailija
188/399 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pistä vieraita siivoamaan mutta en myöskään stressaa pienestä sotkusta. Kyllä jokaisessa lapsiperheessä on tuttua samat sotkut kuin meilläkin vaikka muuta väittäisivätkin. Useimmat kyllä sanoo että ei haittaa, niin meilläkin. En tietenkään tarkoita mitään sikolättiä, vaan esim legot lattialla, lastensängyt petaamatta tms. Voihan siinä kahvttelun lomassa torkkupeittoja viikkailla mutta kohta ne on taas rutussa tai majamateriaalina.

Vierailija
189/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Ai kamala tätä mielikuvaa kun akkalauma kiiruhtaa torpasta toiseen ,muutamalla hämmentyneen näköinen norppa kainalossa ja joukon johtaja kantaa emätintä olkapäällä, lopuilla ne kahvit ja pullat.. Tien reunassa sinä seisot ystäviesi kanssa olemassa onnellisia siitä ettette kuulu tähän porukkaan :D:D:D

Mahtava viikonlopun aloitus nämä naurut, AV ei petä :D :D :D

Vierailija
190/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Mietinkin hetken tuota... O_O nauran ihan hemmetisti :D

Samoin-luen tätä ketjua 4,5vuotta myöhempään ja en tiiä, oonko ikinä nauranu näin paljon, kuin nyt 😂 !

Vierailija
191/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuolen nauruun!!!!!!!!

Vierailija
192/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sivulla se the juttu on?8

Vierailija
193/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai stana että repesin ihan täyteen huutonauruun kesken syönnin! Puoliksi pureskeltu riisikakku alkoi uhkaavasti valua kurkkua kohti, kun mä vaan räkätän antaumuksella äänenvoimakkuuden vaan yltyessä ja kyynelten tirskuessa silmäkulmista, kun mietin norppia ja emätintä ja sitä miten joku kommentoi ottavansa aina emättimen kyläreissulle mukaan :D :D :D

Tää oli parasta mitä oon tältä palstalta koskaan lukenut, kiitos! Teki hyvää nauraa ihan kunnolla pitkästä aikaa!

(ja selvisihän se norppaviittauskin, kun siihen aina välillä on täällä törmännyt, liekö Porvoo-kettuilukin tämän ketjun peruja)

Vierailija
194/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava lukea positiivinen, rakentava ja yksinkertaisesti hieno aloitus! Kiitos päivän piristyksestä!

Meidän suvussa homma on mennyt niin päin että ihmisiä ei kehdata kutsua kotiin kun meillä on kaikki niin huonosti, ja syy on vähän muuttunut sukupolvien saatossa. Tässä sitä yrittää oppia ulos vanhoista tavoistaan... Upeassa talossa upealla tontilla asunut sukulainen ei kehdannut kutsua sukulaisiakaan luokseen koska hänen mielestään juoksevaan veteen ja viemäröintiin tottuneet eivät voisi arvostaa millään tasolla hänen kaivovesi- ulkohuussiyhdistelmäänsä. Tästä kaksi sukupolvea nuorampana olen hävennyt poikamieskämppäni kuntoa (joka järjellä ajateltuna ei ole mitenkään paha) niin paljon että monet kahvittelut ja kyläilyt ovat jääneet järkkäämättä, ja ihan turhaan.

Ehkä tässä on tarjolla se opetus että ihmisiä tässä ollaan kaikki ja omaa kotia on turha hävetä. Jos kohdalle sattuu vielä niin upeita ihmisiä kuin ap ystävineen, se on jo todella mahtavaa!

Vierailija
195/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oli naurettava vahinko tuo norpat ja emättimet, mutta en oikeasti ymmärrä miten se nyt niin paljon voi naurattaa?

Vierailija
196/399 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norppalive saa uuden merkityksen :D

Vierailija
197/399 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norppalive saa uuden merkityksen :D

Porvoossa uudenlainen norppalive. Akkalauma kiertää talosta taloon norppaparat olalla :D

Vierailija
198/399 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 22:45"]Joo, Porvoossa tämä akkalauma kiertää norppien ja emättimen kanssa talosta toiseen kahvit ja pullat mukanaan. Omin silmin olen nähnyt.

Kiitän automaattista tekstinsyöttäsi... hekotan täällä vedet silmissä 😂

Vierailija
199/399 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita norppia saa, voiko vuokrata, jos siis ei ole omaa?

Vierailija
200/399 |
08.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Nyt voin sulkea netin tältä päivältä. Naurusta ei tule loppua 😂