Tuttavan kehitysvammainen lapsi
Puolitutullani on 4-vuotias kehitysvammainen lapsi. Koen vähän kiusalliseksi sen, kun tämä tuttavani tunkee lasta minulle syliin ja hokee "eikö olekin ihana, eikö sullakin tule vauvakuume". Miten voisin sanoa tälle tuttavalleni, että hänen lapsensa ei ole mielestäni ihana enkä halua lasta syliini, koska tunnen suurta vastenmielisyyttä?
Kommentit (46)
AP:lla tuntuu olevan ongelmia pikkulasten suhteen. Monessa viestissä ikäänkuin peräänkuuluttaa hyväksyntää lapsi-inholleen, suorastaan jankuttaa. Että ihan vieras ihminen JOKA KERTA tunkee vauvansa juuri hänen pideltäväkseen. Outoa. Minä aina salaa toivon, että joku antaisi vauvansa hetkeksi syliin, mutta ei ne äidit juurikaan niitä vauvojaan anna. Ei ainakaan vieraammille.
No en tiedä lapsen kehitysvamman tasoa mutta jos tunkisit syvästi kehitysvammaisen vauvan mun syliin niin mä heittäisin sen seinään.
Miksi tätä syliinottoa käsitellään vain yhdeltä puolelta. Ei ne lapsetkaan ihan kaikkien syliin halua ja ilmaisevat vastenmielisyytensä hyvinkin selkeästi.
Erikoista, että tällainen ketju saa olla palstalla. Eikös tällaiset yleensä poisteta?
Miksei voi sanoa "no eipä oikeastaan, en juuri pidä lapsista." Ei pidä valehdella, mutta ei tarvitse turhaan pahoittaa toisen mieltäkään.
Ei sun tarvii korostaa, että ko. lapsi on vastenmielinen. Voit sanoa, että et tykkää pitää LAPSIA sylissä, jolloin et loukkaa juuri hänen pilttiään. Mä en suostunut pitämään muiden lapsia sylissä ennen kuin sain omani. En vaan tykännyt ja koin epämiellyttävänä junttimaisuutena lapsen syliin tuputtamisen.