Miiksi kukaan enää jaksaa leipoa kun pakasteesta saa paljon parempaa pulllaa (lukuunottamatta jotain muffineja), eikä tarvitse itse vaivautua leipomaaan.
Kommentit (42)
Kotona kun leivott itse pullat ja laitat uuniiin niin kotiuunit onn tavallisesti niin surkeita etttä se vain polttaaa pullan ulkokuoren ja jätttää sisältä raa aksi.
AP oletko lukenut pakastepullien tuoteselostuksen? Itse en koskisi niihin tikullakaan.
Koska pakastepullat ja muut -leivokset eivät ole parempia kuin itsetehdyt ja ainekset ovat valmiissa huonompia. Esim. itse en halua syödä esansseja, kasvirasvoja (paitsi pähkinäöljyjä maun takia), glukoosifruktoosisiirappeja yms. jopa sokeria epäterveellisempiä makeuttajia, enkä kaiken maailman täyteaineita. Pullat ovat säälittävän höttöisiä, melkein kuin vehnähattaraa, katoaa suusta kun kerran puraisee.
Ainoastaan muutama pakasteleivonnainen on mielestäni edes syömisen arvoinen ja nekin olisivat kotitekoisina parempia (ja tietysti terveellisempiä ja enemmän variaatiota täytteissä) mutta yhtä näistä en vain jaksa tehdä (eclairet, vähän kokemusta eikä yhtäkään kunnollista onnistumista, tykkään s-kaupoista löytyvistä suklaakuorrutteisista) ja toinen mieleen tuleva (maraboun vegaaninen? mutakakku kaakaokreemikuorrutteella) on vain niin kätevä jos jotain tuollaista haluan syödä/tarjota kun itse tehtynä pitäisi olla teko olla aloitettu monta tuntia etukäteen ja yleensä ostan kun jälkkärin tarve on yllättänyt.
Kuten täällä jo todettiin, leipominen on kivaa. Lisäksi tietää tasan tarkkaan, mitä ne leipomukset sisältää.
Tänä vuonna tuli reilusti omenoita, omenapiirakoita leivoin harva se päivä.
Hyiiii, ei kyllä saa pakasteesta parempaa. Todennäköisesti olet trolli, mutta jos et ole, niin olet varmasti turruttanut makuaistisi, jos et maista eroa.
Ne on muuten suomessa muffinsseja.
En ole koskaan syönyt hyvää kaupan peruspullaa tai korvapuustia pakasteesta. Dallaspullat ovat olleet hyviä.
On edullisempaa (ja maukkaampaa),.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan syönyt hyvää kaupan peruspullaa tai korvapuustia pakasteesta. Dallaspullat ovat olleet hyviä.
Ei ole kukaan muukaan syönyt. Ne pitää vähintään sulattaa tai paistaa.
Vierailija kirjoitti:
On edullisempaa (ja maukkaampaa),.
Näköjään leipomisessa ja auton kuljettamisessa on samaa se, että kaikki olettavat olevansa keskimääräistä parempia siinä.
En ole nähnyt pannaria pakasteena
Vierailija kirjoitti:
AP oletko lukenut pakastepullien tuoteselostuksen? Itse en koskisi niihin tikullakaan.
Pirkka:
Ainesosat
VEHNÄjauho, vesi, sokeri, margariini, rypsiöljy, hiiva, jodioitu suola, kardemumma. Saattaa sisältää pieniä määriä muita gluteenia sisältäviä viljoja.
S-market:
Ainesosat
vehnäjauho, vesi, sokeri, rypsiöljy, kananmuna, hiiva, kardemumma ja jodioitu suola.
Leipominen on hyvää ajan kulua, jos tarvitsee jotain tekemistä.
Pullaan pitää laittaa voita eikä rypsiöljyä.
Kaikki leivonnaiset on parhaimpia tuoreena tai parina seuraavan päivänä. Pakastaminen muuttaa koostumusta.
Leipoessa on parasta, kun voi maistella taikinaa. Aika usein se taikina on kuitenkin parasta.
Koska leipominen on kivaa, aika kuluu ja itsetehty on aina parasta. Ja joillekin ei käy puolivalmiit tuotteet.
Jotkut osaavat leipoa. Itsekin tyydyn kaupan pulliin kuin aiheutan keittiöön tulipalovaaran.
Missäs ne on ?
Zinc