Miiksi kukaan enää jaksaa leipoa kun pakasteesta saa paljon parempaa pulllaa (lukuunottamatta jotain muffineja), eikä tarvitse itse vaivautua leipomaaan.
Kommentit (42)
Itse tehty pulla on parempaa jopa pakastettunakin kuin nämä kaupan pakastepullat.
Myydäänkö pakastettuna muitakin pullia kuin raakapakasteet? Ainoat hyvät raakapakasteet on pienet karjalanpiirakat tai coctailpiirakoina ne taitavat kulkea.
Täytyy kyllä sanoa että leivon itse niin paljon parempaa pullaa, ja ihan mitä vaan, ettei ole tarvetta ollut ostaa valmista. Ruuatkin valmistan alusta asti itse niin tiedän mitä syön, ja saan mitä haluan.
Miksi pitäisi ostaa pakastepullaa, kun kaupoissa myydään tuorettakin pullaa :D
Vierailija kirjoitti:
Kotona kun leivott itse pullat ja laitat uuniiin niin kotiuunit onn tavallisesti niin surkeita etttä se vain polttaaa pullan ulkokuoren ja jätttää sisältä raa aksi.
Vika ei ole uunissa vaan liian korkeassa paistolämpötilassa.
Pitää olla hieman surkea leipuri, jos kaupan suht mauttomat pullat ja leivonnaiset ovat parempia, mitä omatekoiset. Tai sit mulla on vaan erikoinen makuaisti.
Jos on erikoisruokavalio, niin kaupan pullavalikoima on tosi niukka. Itse kun leipoo, niin saa just sellaista kuin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Pullaan pitää laittaa voita eikä rypsiöljyä.
No joo mutta "en koskisi tikullakaan" kuulostaa vähän liiottelulta vain sen vuoksi. Moni kotileipurikin käyttää öljyä ja kasvimargariinia, vegaanit ainakin.
Samaa mietin. Jääkööt se hampaat irveessä taikinan vaivaaminen 80-luvulle, nykyään voi olla pullantuóksuinen äiti helpomminkin.
Hinta on suurin tekijä. Tulee aika tyyriiksi ostaa seitsemälle valmiit pullat.
En ole kyllä pakasteesta vielä saanut yhtä hyvää pullaa kuin kotona tehty mutta makuasioita varmasti nämäkin. Ja kuten moni on jo sanonut: leipominen ja kivaa ja mulle ainakin harrastus. Uusien reseptien kokeileminen on mukavaa.
Olen huono leipuri, joten nämä ovat pelastus.
Jopa 14 vuotias poikani leipoo parempaa pullaa kuin marketin pakasteet. Viimeksi kun maistoin ja katselin niin pärjäisi konditoriatuotteillekin ja sämpylöistä vasta tekeekin hiton hyviä. Osaan myös itse leipoa, eikä todellakaan mikään pakaste ole parempaa.
Eräs tuttu leipoo täysmaidolla ja voilla mutta ei saa hääppöisiä korvapuusteista. Taitaa puuttua suolaa niistä.
Aika moni kai luulee olevansa hirveän hyviäkin leipureita. Kyllä useammin kun joutuu toisten tekeleitä maistamaan, niin harvemmin ovat mitään makuelämyksiä. Mutta tietenkin tännehän on eksynyt nämä arjen supersankarit, jotka tuosta noin vain leipaisevat satumaisia pullia ja piirakoita. Ei ne kaupankaan valmisleivokset mitään suuremmoisia ole, mutta ei ne yleensä jää edes kakkoseksi, kun vertailee jonkun tavis kotileipurin tekeleisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mars mars leivontakurssille, jos et itse osaa.
Jos et halua leipoa itse, sitten joudut tyytymään keskinkertaiseen.
Tarkoittanet, että jos et itse osaa leipoa keskimääräistä paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty pulla on parempaa jopa pakastettunakin kuin nämä kaupan pakastepullat.
Myydäänkö pakastettuna muitakin pullia kuin raakapakasteet? Ainoat hyvät raakapakasteet on pienet karjalanpiirakat tai coctailpiirakoina ne taitavat kulkea.
Munkkeja myydään mutta muita ei tule mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullaan pitää laittaa voita eikä rypsiöljyä.
No joo mutta "en koskisi tikullakaan" kuulostaa vähän liiottelulta vain sen vuoksi. Moni kotileipurikin käyttää öljyä ja kasvimargariinia, vegaanit ainakin.
Kannattaa vilkaista muidenkin sisältöä kuin pelkän perus pullan. Itse tosin en margariiniin tai rypsiöljyynkään koskisi.
Kaupan pullat eivät ole sama asia kuin itse leivotut!
Vierailija kirjoitti:
Kaupan pullat eivät ole sama asia kuin itse leivotut!
Onneksi ei. Jos olisin omien leipomusteni varassa, en saisi ikinä (hyvää) pullaa!
Mars mars leivontakurssille, jos et itse osaa.
Jos et halua leipoa itse, sitten joudut tyytymään keskinkertaiseen.