Miksi ette tee itse perunasalaattia uudeksivuodeksi?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:36"]
vietän mieluummin aikaa perheen kanssa, kuin kuorin perunoita. Oma valinta. Miten jotain jaksaa vaivata tämmöinenkin asia.
[/quote]
Mä en kuori perunoita salaattiin enkä ymmärrä miksi pitäisi.
ap
No alla tulee mun resepti, onko se sit sun mielestä hyvää, on sun makuun liittyvä asia
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:52"]
Minä teen perunasalaattia itse. Siihen tulee sinappiöljykastike, ei majoneesia. Majoneesia en osaisikaan tai viitsidikään tehdä.
Mutta mies tykkää tietyn valmistajan kaupan perunasalaatista, joten sitä ostetaan vähän lisäksi. Eikä edes tuunata mitenkään.
[/quote]
eli kasa keitettyjä, kylmiä perunoita kuorittuna (tai uusia perunoita) ja paloiteltuna
1 salaatti-tai punasipuli pieneksi hakattuna
rasiallinen kirsikka- tai miniluumutomaatteja halkaistuina
(Tetrallinen kidneypapuja huuhhdottuna ja valutettuna, hyvä lisä jos tarjolla ei ole liharuokaa)
,
kastike: puolidesiä öljyä, loraus viinietikkaa ruokalusikallinen dijon sinappia, suolaa, pippuria ja vähän timjamia tai salviaa ravistellaan kastikkeeksi ja sekoitetaan muihin aineksiin.
Käydään perinteisesti ravintolassa syömässä, en viitsi tehdä perunasalaattia homehtumaan jääkaappiin.
Nautin siitä, että saan olla lasteni kanssa, enkä aina keittiössä. Just ollaan kovasti leivottu lasten kanssa joulun alla, niin nyt on mukavampi ostaa perunasalaatti valmiina ja pelata vaikka UNOa :D
Osaan kyllä tehdä perunasalaattia itse, just tein mm. jouluaaton uusien perunoiden jämistä viimeimmäksi joulupäivänä, sellaista, mihin laitoin suolakurkkua, kaprista ja sinappua.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:20"]
Helppoa ostaa kaupasta ja tuunata vähän.
Laitan siihen kaupan pottusalaattiin lisää suola- ja tuorekurkkua, mustapippuria ja yrttejä pinnalla ja itselleni laitan vielä jalapenoja...nam!
[/quote]
Nyt tuli sieltä hyvä vinkki. kokeilin tätä samantien ja hyvää on :) Jalopenot sopivat uskomattoman hyvin mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:24"]
Ei huvita niin pientä määrää tehdä. Siitä ostetustakin menee osa roskiin, mihin muuten on kaupoista hävinnyt ne pienemmät satsit?
[/quote]
Mä en ymmärrä, miksi pitää heittää roskiin. Perunasalaatti on hyvää vielä seuraavanakin päivänä, kun on vähän tekeytynyt.
[/quote]
Eiköhän tuossa ollut kyse siitä, että kaupan rasiat ovat niin isoja, että ruoka ehtii mennä pilalle ennen kuin loppuu. Minunkaan lähikaupasta ei enää löydy niitä pieniä rasioita.
Mä syön perunasalaattia vain kesäisin, kun voi tehdä uusista perunoista :)
Grilliruuan kaveriksi sopi hyvin tällainen:
Keitettyjä uusia perunoita (voivat olla vielä vähän lämpimiäkin)
Rucolaa, jääsalaattia
Kirsikkatomaatteja
Avokadoa
Tuorekurkkua
Maustekurkkua
Mozzarelllaa tai fetaa
Oliiviöljy-balsamico-lime-kastike
Koska en saa uutenavuotena tuoreita uusiaperunoita, en halua ollenkaan perunasalaattia =)
t. Nirso
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 14:27"]
Mä syön perunasalaattia vain kesäisin, kun voi tehdä uusista perunoista :)
Grilliruuan kaveriksi sopi hyvin tällainen:
Keitettyjä uusia perunoita (voivat olla vielä vähän lämpimiäkin)
Rucolaa, jääsalaattia
Kirsikkatomaatteja
Avokadoa
Tuorekurkkua
Maustekurkkua
Mozzarelllaa tai fetaa
Oliiviöljy-balsamico-lime-kastike
Koska en saa uutenavuotena tuoreita uusiaperunoita, en halua ollenkaan perunasalaattia =)
t. Nirso
[/quote] Paprika unohtui, yleensä sekä punaista että keltaista. Ja punasipulia.
Meillä ei syödä koskaan perunasalaattia. Miksi sitä pitäisi silloin tehdä?
Laittakaapa sellainen resepti jolla tulee justiinsa samanlaista kuin forssan/pirkka. Ostetaanko majoneesi valmiina vai pitääkö sekin tehdä itse? Mitä muuta siihen tulee? Kertokaa mitä ostan, ja yli ei saa tarpeita jäädä, ku vaikka tota majoa ei muuten käytetä. Tarvin ehkä just 800g salaattia.