Miksi alle 30-vuotiaiden pitäisi piitata koronasta kun eivät boomeritkaan välitä ilmastonmuutoksesta?
Korona ei kosketa nuorisoa, koska hyvin harva heistä sairastaa sen vakavasti. Useimmille korona on pikku flunssa tai jopa oireeton. Vaikeahan heitä on saada ymmärtämään, miten korona vaikuttaa vanhempiin ikäluokkiin ja koko meidän yhteiskuntaan, kun riskit eivät kosketa itseä. Itse asiassa parempi bailata nyt ennen kuin kaikki taas suljetaan.
Tilanne on sama kuin keski-ikäisten ja sitä vanhempien suhtautuminen ilmastonmuutokseen. Koska riskit eivät kosketa juuri minua, ei kiinnosta. Itse asiassa pitääkin syödä pihviä ja ajaa citymaasturilla vielä enemmän ennen kuin kaikki kiva kielletään.
Siksi onkin hassua, että sukupolvi, joka vähiten piittaa elinkelpoisen maapallon jättämisestä tuleville ikäluokille, parkuu niin kovaa nuorten vastuuttomuuden takia.
Ei boomereita oikeasti kiinnosta kuin oma napa.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret voi jättää ihan jokainen lisääntymättä, ja tehdä ekoteon näin. Tuon jälkeen ei tarvitse maapallolle tehdä enää mitään kikkaskonsteja, koska ihmiskunta ei ole sitä enää tuhoamassa kun nykynuoriso kuukahtaa vanhuuteensa. Ei maapallo ole tarkoitettu mitenkään ihmisille sen kummemin kuin muillekaan eliölajeille, ne vaan opportunisteina lisääntyvät kunnes jotain sukupuuttoon johtavaa tapahtuu. Luuleeko nykynuoriso siis että maapalloa ei ole enää olemassa heidän vanhuutensa aikana? Se on hölynpölyä se.
Maapallo toipuu kyllä, viimeistään sitten kun ihminen on poissa. Miksi nykynuorta niin itkettää ettei hänen lapsenlapsenlapsenlapsensa ole sitä näkemässä? Ymmärtääkö nykynuori ettei hän istu pilven reunalla taputtelemassa itseään olkapäähän hyvästä työstään, vaan hänkin lähtee kiertokulkuun takaisin kuoltuaan?
Siis haastehan on siinä, että tämä planeetta halutaan saada säästettyä myös meille ihmisille. Mitä järkeä on uhrata itsensä, jotta torakat saavat elää ja kukoistaa?
Niin, ketkä tätä haluaa, ja miksi heidän pillin mukaan pitää tanssia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret voi jättää ihan jokainen lisääntymättä, ja tehdä ekoteon näin. Tuon jälkeen ei tarvitse maapallolle tehdä enää mitään kikkaskonsteja, koska ihmiskunta ei ole sitä enää tuhoamassa kun nykynuoriso kuukahtaa vanhuuteensa. Ei maapallo ole tarkoitettu mitenkään ihmisille sen kummemin kuin muillekaan eliölajeille, ne vaan opportunisteina lisääntyvät kunnes jotain sukupuuttoon johtavaa tapahtuu. Luuleeko nykynuoriso siis että maapalloa ei ole enää olemassa heidän vanhuutensa aikana? Se on hölynpölyä se.
Maapallo toipuu kyllä, viimeistään sitten kun ihminen on poissa. Miksi nykynuorta niin itkettää ettei hänen lapsenlapsenlapsenlapsensa ole sitä näkemässä? Ymmärtääkö nykynuori ettei hän istu pilven reunalla taputtelemassa itseään olkapäähän hyvästä työstään, vaan hänkin lähtee kiertokulkuun takaisin kuoltuaan?
Siis haastehan on siinä, että tämä planeetta halutaan saada säästettyä myös meille ihmisille. Mitä järkeä on uhrata itsensä, jotta torakat saavat elää ja kukoistaa?
No kaikki järkevät ihmiset tietenkin ja siksi, että se on meidän kaikkien etu. Daa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kaikki järkevät ihmiset tietenkin ja siksi, että se on meidän kaikkien etu. Daa.
No eihän ole. Miten se on minun etuni? Haluan elää omaa vatimatonta elämääni, olla kiusaamatta ketään, ja haluan että pienillä varoillani pääsen mm- liikkumaan omalla autollani. Vouhottajien mielestä minun tulisi pysyä kotonani vain, koska minun autolla ajoni on niin vaarallista heille ja heidän lapsilleen ja tuleville sukupolvilleen. Olen tästä eri mieltä, teidän nyt väkisin vääntämät lapsoset eivät mene minun elämäni ylitse niin että minun pitäisi teidän takianne uhrata oma elämäni.
ow kirjoitti:
Korona on tauti, jonka leviämiseen voi vaikuttaa.
Mahdollinen ilmastonmuutos on asia, johon ei voi vaikuttaa suuntaan eikä toiseen. Ellei sitten kehitä ympäristöystävällisempää teknologiaa, afrikkalaisilla toimivaa ehkäisyä tai virusta, jolla saisi maapallon väestön rajattua alle viiteen miljardiin. Hankkikaa nuoret koulutus ja työ, jonka avulla voitte muuttaa maailmaa.
Niille, jotka luulevat esim vaikuttavansa kasvissyönnillä, suosittelen hyvän eläinproteiinin lisäämistä ruokavalioon, niin ahdistus helpottuu ja ymmärryskin voi lisääntyä.
Ensin sanot, ettei ilmastonmuutokseen voi vaikuttaa, mutta heti perään listaat keinoja joilla voi. Eli miten on?
Tosiasiassahan nuoret biletyksellään auttavat estämään myös ilmastonmuutosta, kun levittävät boomereihin tappavan viruksen.
Ja nytkö ne vanhukset manaa täällä että ehkä kuollaankin, MUTTA AINAKIN TEILLE JÄLKELÄISILLE JÄÄ MAHDOLLISIMMAN ISO LASKU :Dd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastonmuutos, salli mun nauraa. Penskathan siitä eniten vouhkaavat mutta mitään sen pysäyttämiseksi eivät ole valmiita tekemään.
Totuushan on se, että ilmaston lämpeneminen johtuu jääkauden sulamisesta.
No nyt on sellaista settiä että papalta on tainnut jäädä aamulääkkeet ottamatta.
Pappa? Olen kyllä 30-vuotias nainen. Mutta miten vaan. Tutkippas kakara vähän historiaa ja tule uudelleen heittelemään muka-nasevia kommentteja. Huomaa että sinutkin on aivopesty ilmastonmuutos-mussutuksella. Vıtuttais olla tuollainen tyhmä lammas.
Lampaitahan olette nimenomaan te tollot, jotka täysin kritiikittä ja vailla mitään ymmärrystä toistelette netistä lukemianne huru-ukkojen höpinöitä ja kuvittelette olevanne fiksumpia kuin muut. Bää vaan itsellesi, tyttökulta.
Korona on osaratkaisu ilmastokriisiin. Päästöt pienenee. Kaikenikäiset ilmastosta huolissaan olevat ihmiset toivovat koronatilanteen kestävän pitkään, jotta päästöt vähenee pysyvästi.