Hävettää mennä saunaan (rinnat)
Olen seurustellut miesystäväni kanssa 1,5kk ja meillä on ollut paljon hyvää seksiä, mutta seksin aikana olen ollut suurimmaksi osin rintsikat päällä ja seksikin on aika hämärässä aina hoidettu.
Nyt mies pyysi viikonlopuksi mökilleen saunomaan ja menin paniikkiin. Vaikka olen jo päälle 30, en vieläkään ole sinut rintojeni kanssa ja suorastaan vihaan ja häpeän niitä. Muu kroppa on kunnossa ja olen kasvoiltanikin ihan nätti. En halua antaa miehelle epävarmaa vaikutelmaa itsestäni, vaan kantaa kroppani ylpeydellä, mutta en vaan pysty siihen.
Rintani on tosi pienet, siis kokoa AA, eivätkä mitkään pystyt edes vaan aika roikkuvat. Ruman malliset puikelot mielestäni.
Antakaa mulle jotain rohkaisua, harmittaa tosi paljon kun haluaisin mennä mökille ja saunomaan, mutta pelkään että mies pettyy kun näkee rintani "ihan oikeasti". Ei hän isojen rintojen perään ole ja on monesti sanonut, että tykkää pienistä, mutta kun nämä mun on vaan niin kamalan rumat.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja joo, nämä voi olla tubulaariset, olen kyllä ongelmitta imettänyt ja nännit on "ihan normaalit". Mutta muoto on semmonen puikula kyllä, nännin alapuolella ei hirveästi ole tavaraa.
En mä mihinkään korjausleikkaukseen mene, korkeintaan haen keskusteluapua, koska onhan tämä nyt persiistä tällaista stressata. Sentään on tissit, niin kuin joku kirjoittikin.
ap
Kuulostaa mun orankitisseiltä. Puikulat, joiden päässä lähes alas osoittavat nännit. Sain traumoja kun katsoin teininä jotain leffaa, missä haukuttiin yhtä tyttöä orankitissiksi ja mullahan on juuri sellaiset.
:( Ärsyttää ihmiset, jotka haukkuu ja arvostelee toisten tissejä.
Ap, oletko ajatellut puhuvasi jollekin mielenterveysalan ammattilaiselle? Et ole hullu, mutta kuvailemasi tasoinen ahdistus ei ole enää normaalia ja itsekin toistat sitä että rintasi ovat ongelma vain sinulle. Ammattilainen voi antaa sinulle keinoja opetella käsittelemään ahdistusta niin ettei se rajoita enää elämääsi.
Siedätystekniikka voi toimia myös, eli esim. pyydä miestäsi/parasta ystävääsi ottamaan rinnoistasi kuvia (sinun kännykälläsi) eri suunnista ja asennoissa, niin näet ne "toisen silmin" ja voit ajatella miten lohduttaisit naista joka murehtisi tuollaisista rinnoista, jos se olisi joku muu.
Omat rinnat näyttävät aina rumemmilta kuin toisten. :)
Onko mahdollista puhua tälle miehelle asiasta? Sinun ei ole mikään pakko myöskään näyttää niitä rintojasi. Sinun rinnat, sinä päätät.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta seksiä rintaliivit päällä ja pimeässä, sairasta, uskomatonta!
Joidenkin miesten kanssa on vaikeaa, yhden kanssa en voinut olla ilman liivejä, kun rintani ovat niin isot (kuppikoko K). Ei pidä miesten ihmetellä, jos naiset alkaa häpeillä itseään: mulle tämä mies sanoi, että isot rinnat on tyhmät pallot ja kyse ei ole silikoneista. Toisia taas moititaan, kun on liian pienet rinnat. Varmaan olisi ollut parempi em. miehelle AA kuin K. Tämäkin mies on historiaa.
Eikä paljon lohduta, kun sanotaan, että pääasia, että pylly on pyöreä, kun mun kohdalla asia ei ole näin, mulla on pieni takapuoli. No kasvot on ihan kauniit meikattuna, jotain hyvää.
Kyllä se niin on, että jos siellä korvien välissä on järkeä, niin tissit on toissijaiset. Jos järkeä ei ole, niin sitten tissit voi kompensoida tätä muutamia minuutteja. M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten kanssa on vaikeaa, yhden kanssa en voinut olla ilman liivejä, kun rintani ovat niin isot (kuppikoko K). Ei pidä miesten ihmetellä, jos naiset alkaa häpeillä itseään: mulle tämä mies sanoi, että isot rinnat on tyhmät pallot ja kyse ei ole silikoneista. Toisia taas moititaan, kun on liian pienet rinnat. Varmaan olisi ollut parempi em. miehelle AA kuin K. Tämäkin mies on historiaa.
Eikä paljon lohduta, kun sanotaan, että pääasia, että pylly on pyöreä, kun mun kohdalla asia ei ole näin, mulla on pieni takapuoli. No kasvot on ihan kauniit meikattuna, jotain hyvää.
Kyllä minä ihmettelen tuota häpeilyä. Ihmettelen että eikö todellakaan ole selvää, että miesten mieltymykset ovat erilaisia, eikä kaikkia voi miellyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mun tissit eivät miehelle olekaan ongelma. Hän on ilmaissut pitävänsä niistä paljon. En pelkää, etten kelpaa, taikka että hän jättää, kun näkee mut saunassa alasti.
Ongelma on mun pään sisällä. Mä häpeän mun rintoja, olen hävennyt yläasteikäisestä saakka ja kaikki tilanteet jossa pitää olla rinnat paljaina, ovat mulle kamalia. Alkaen vaikka gynen tissien tarkastuksesta.
En tosiaan haluaisi olla näin epävarma koska tiedän, että epävarmuus on epäseksikkäintä ikinä.
ap
Eihän epävarmuus ole epäseksikästä. Jos muka on niin älä sano mitään rinnoistasi. Tuntiessasi olosi vaivautuneeksi miehen ei tarvitse tietää syytä. Sittenhän olet tavallaan pelastanut kasvosi. Sen paremmin et ehdi saada asiaa mielessäsi kuntoon koska kompleksit on todella hitaita paranemaan.
Minä ajattelin vuosia, että minulla on tosi ruma nenä. Kukaan ei koskaan ollut sitä haukkunut, mutta ajatus oli vahvasti päässäni. Sitten vain yhtenä päivänä itseni haukkumiseni jälkeen laitoin käden nenäni päälle ja alkoi jotenkin säälittämään, että miksi haukun nenä parkaani. Siis kuulostaa varmaan TODELLA typerältä, mutta tämän jälkeen ajatustapani pikkuhiljaa muuttui ja aloin hyväksymään ja rakastamaan sitä kehoni osaa, mitä ennen vihasin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ihmettelen tuota häpeilyä. Ihmettelen että eikö todellakaan ole selvää, että miesten mieltymykset ovat erilaisia, eikä kaikkia voi miellyttää.
Miksi miesten on sitten pakko lytätä naista, ei tapaile, jos ei miellytä.
Minulla on aina pyyhe päällä saunassa. Saunonpa miehen kanssa tai yksin. En välitä mitä toinen ajattelisi kropastani, en vaan siedä nähdä sitä itse. Raskauden jälkeiset rinnat ja vatsa. Näin menty kymmeniä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeät tubulaariset nämä mun eivät ole. Sinnepäin varmaan, mutta ei ihan. Imetyskin tosiaan onnistunut ongelmitta.
Ei pienet rinnat ole aina terhakat. Mun ei tosiaan ole.
ap
Hanki uudet tissit.
No enpä taida. Nämä on hoitaneet kuitenkin hommansa (lapsen ruokkiminen) ongelmitta ja ne on mun tissit, vaikka onkin rumat. Enemmän mä haluan kehittyä ja kasvaa ihmisenä siten, että voisin nämä ressukat kantaa ylpeydellä tai ainakin häpeämättä.
ap
Siihen tuskin löytyy apuja täältä. Aloita nyt sillä, että olet sen miehen edessä ihan oma itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa ongelma ratkaise itse itsensä. Jos miehen kanssa ei "voi" olla ilman liivejä, kun rinnat ovat "liian" isot, niin ei kai tuollaisen miehen kanssa kannata olla?
-m46
Sinä olet niin paljon muutakin kuin ne rinnat! Luettelit itsekin monia hyviä puolia ulkonäössäsi. Lisäksi mies on varmasti kanssasi myös siksi, että sinä olet sinä. Luonteesi, huumorintajusi, elämäntapasi...
Sitäpaitsi jos mies olisikin niin pinnallinen että takertuisi yhden ainoan ruumiinosan epätäydellisyyteen, niin kannattaa havaita se nyt jo alussa. Kukaan ei ole täydellinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, ei se koko vaan muoto.
En minäkään isompia haluaisi, mutta nämä on just ruman muotoiset. Pienet roikkuvat puikelot.
ap
No kuvauksesi perusteella sinulla on tubulaariset rinnat, eli rintojen kehityshäiriö. Jos tilanteesi katsotaan tarpeeksi "pahaksi", saa korjausleikkauksen julkisella. Kokoa ei kasvateta, mutta kehityshäiriön aiheuttamaa tötterömäistä muotoa yritetään korjata. Kokonaisvaltaisesti paras keino olisi sinun oppia hyväksymään itsesi tisseineen kaikkineen, lopeta Instagram ja muut turhat - elämänlaatu parantuu muutenkin.
Tämä "opettele hyväksymään itsesi"-on niin huono neuvo. Varsinkin kun ap ei kuulosta turhamaiselta vaan aivan normaalilta ihmiseltä jota nyt vaan sattuu vaivaamaan yksi vartalonosa.
Kyllä voi ihan hyvin "hyväksyä itsensä" ja sen ettei ole täydellinen ja ymmärtää että terveys menee kaiken edelle, mutta ei sille voi mitään jos ottaa päähän vaikka se että korvat on äärettömän höröllä tai että rasva kertyy ainoastaan käsivarsiin tai mitä nyt onkaan. Käy ap jossain konsultaatiossa kysymässä jos olisi joku helppo toimenpide jolla rintoja saisi muokattua. Nykyään on kaikenlaista konstia. En nyt puhu DD-kupin silareista.
laita sille miehelle side silmille ja sanot että haluat vähän leikitellä.