Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän painoni jumittaa 106 kilossa vaikka syön n 1000-1200 kaloria päivässä

Vierailija
08.10.2020 |

Ensin tippui hyvin, kilon viikkovauhtia pari kuukautta mutta nyt on jumittanut tässä jo kohta kuukauden.
Pitääköhän minun syödä vieläkin vähemmän? Olen laskenut kalorit tarkkaan, joten väärin laskemisesta tai itsepetoksesta ei nyt ole kyse. Voin toki vielä pienentää kalorimäärää, mutta siinä tapauksessa voin syödä todella vähän.
Esimerkiksi eilen söin;
Aamupala: 150g maustamatonta jugurttia, 1dl punaherukoita, 1rkl pellavansiemeniä

Lounas: salaattia jossa 30g emmental 17% juustoa, broilerin rintafile 90g, kurkkua, tomaattia, porkksnaa ja paprikaa, oliiviöljyä ja kurpitsan siemeniä 1rkl.

Välipala: maitokahvi

Mistähän mahtaa painon jumittaminen johtua, ja mistä voisin vielä ruokailussa nipistää?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä kommentointia!

Täältä ilmoittautuu myös yksi joka ei kerta kaikkiaan laihdu.

Painan 68kg ja olen 171cm pitkä.

Edesmenneiden selkävaivojen vuoksi haluaisin takaisin painoni 62-64kg välillä koska silloin ryhti on helpompaa säilyttää.

(Lihoin viime keväänä koronan siivittämänä)

Nostelen kahvakuulaa useita kertoja päivässä niiden maatessa koko ajan olohuoneeni lattialla. Käyn taas juoksulenkeillä, tosin vaan 20min kestävillä. (Olen vahva, puristusvoima 38-40kg per käsi)

Syön ainoastaan 16-21 välisenä aikana päivittäin, näin vältyn vatsakivuilta joita minulla ennen oli.

Karkkia en ole ostanut vuosiin, syön jos sitä on näkösällä. Painoa olen väen väkisin saanut 3kg pois. Painoin n. 72kg pahimmillani.

Vatsamakkara on ja pysyy, se höllyy mukana. 😂 Juu ja 1kk sitte otettiin esim kilpparikokeet, arvot hyvät.

Myös lapselleni vihjaillaan neuvolassa painon noususta vaikka karkkia meillä etc. Ei syödä.

Ei kermakastikkeita eikä mitään mistä vois saada tässä jutun aikaseks.

Olisin ollut ainut eloonjäävä keskitysleirillä koska elän pyhällä hengellä. Amen

Jatkan vielä ja lainaan itseni:

Ruokavalioni on gluteeniton, edes gluteenitonta leipää en pysty syömään oireitta joten sitä menee ehkä kerran 3kk.

Maitoituotteista käytän ainostaan rasvatonta maitoa kahviin. Joskus otan palan juustoa mutta jugurtteja tai rahkaa en syö. Tämä siis muista syistä kuin painonhallinnallisista.

Limsoja en juo, alkoholia en käytä kuin niin minimaalisesti ettei voi olla merkitystä.

Painasin varmaan 150kg jos vetäisin tähän roskaruuat, alkoholit ja karkit. 😁

Vierailija
102/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edesmenneiden selkävaivojen vuoksi haluaisin takaisin painoni 62-64kg välillä koska silloin ryhti on helpompaa säilyttää.

Nostelen kahvakuulaa useita kertoja päivässä niiden maatessa koko ajan olohuoneeni lattialla. Käyn taas juoksulenkeillä, tosin vaan 20min kestävillä. (Olen vahva, puristusvoima 38-40kg per käsi)

Syön ainoastaan 16-21 välisenä aikana päivittäin, näin vältyn vatsakivuilta joita minulla ennen oli.

Karkkia en ole ostanut vuosiin, syön jos sitä on näkösällä. Painoa olen väen väkisin saanut 3kg pois. Painoin n. 72kg pahimmillani.

Vatsamakkara on ja pysyy, se höllyy mukana. 😂 Juu ja 1kk sitte otettiin esim kilpparikokeet, arvot hyvät.

Myös lapselleni vihjaillaan neuvolassa painon noususta vaikka karkkia meillä etc. Ei syödä.

Olisin ollut ainut eloonjäävä keskitysleirillä koska elän pyhällä hengellä. Amen

Ruokavalioni on gluteeniton, edes gluteenitonta leipää en pysty syömään oireitta joten sitä menee ehkä kerran 3kk.

Maitoituotteista käytän ainostaan rasvatonta maitoa kahviin. Joskus otan palan juustoa mutta jugurtteja tai rahkaa en syö. Tämä siis muista syistä kuin painonhallinnallisista.

Limsoja en juo, alkoholia en käytä kuin niin minimaalisesti ettei voi olla merkitystä.

Olet lihaksikas hoikka, siksi paino on korkeampi, koska lihas painaa enemmän kuin läski.

Ylipainosi on omassa päässäsi.

Melko mautonta tulla jeesustelemaan noilla tiedoilla jonkun +40 kiloa ylipainoisen ketjuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet lihaksikas hoikka, siksi paino on korkeampi, koska lihas painaa enemmän kuin läski.

Ylipainosi on omassa päässäsi.

Melko mautonta tulla jeesustelemaan noilla tiedoilla jonkun +40 kiloa ylipainoisen ketjuun.

Mulla ei ole mitään tarvetta dissata täällä ketään. Olen ollut raskauksien jälkeen yli 90kg pari kertaa ja lapsena ollut ja haukuttu lihavaksi.

Kaikki tukeni siis Ap:lle. Tulin kertomaan että toisilla on vaan kertakaikkisen erilainen aineenvaihdunta kuin toisilla. Olen myös sairastellut ja tiedän tuskan kun ei pääse liikkumaan.

Täällä on moni haukkunut Ap:tä ettei kerro syömisiään totuuden mukaisesti, minä kyllä uskon, todellakin. Jos tietäisin kertoisin mikä tähän älyttömään aineenvaihduntaan auttaa mutta valitettavasti en sitä tiedä.

Muistakaa ihmiset että on rumaa syyttää toista valehtelijaksi kuten Apta on syytetty, ei se paino vaan välttämättä putoa.

Vierailija
104/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa, lisää ruokaa. Olet menettänyt alkuun paljon nestettä ja nyt aineenvaihdunta ei toimi enää kunnolla. Kalorien kyttäämisen sijaan kannattaa laskea vitamiinien yms. saantia ja rytmittää syömiset siten, että jaksaa liikkua ja unen laatu pysyy hyvänä. Olo paranee huomattavasti ja tulee pysyviä tuloksia hitaasti mutta varmasti.

Vierailija
105/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ap! Syön 1400 kaloria päivässä eikä paino tunnu liikkuvan minnekään! Liikuntaa en pysty enää lisäämään, käyn kerran viikossa uimassa 1-1,5h sekä 3-4 krt viikossa noin 5km kävelyllä. Nukun lähemmäs 9 h yössä. En huijaa kaloreissa enkä todellakaan syö salaa herkkuja. Painan 78kg aina vaan☹️

Liikut ainoastaan vajaa 40 minuuttia päivässä keskimäärin ja sanot, ettet voi enää lisätä liikuntaa???

Jos nuo mitättömän pienet kävelylenkit joka toinen päivä ja kerran viikossa uimassa käyminen on ainoat liikkumisesi, niin liikut aivan liian vähän laihtuaksesi. Liikuntaa pitäisi lisätä todella reilusti! Jokaisen ihmisen pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tuon mainitsemasi määrään, eli noin 4 tuntia viikossa. Jos oikeasti haluat laihtua, niin sinun pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tunnin päivässä keskimäärin, siis vähintään. 

Lisää hyötyliikuntaa, esim kulkemalla työ ja kauppareissusi joko kokonaan tai osittain pyörällä, tai kävellen. Kotona voit teeveetä katsoessa sohvalla löhöilyn sijasta harrastaa jumppaa ja lihaskunto harjoittelua, polkea kuntopyörää jne. Kyllä niitä keinoja lisätä liikuntaa on vaikka millä millä mitalla. Tekosyyt roskiseen, siitä se lähtee.

Yli 7h liikunnan harrastaminen viikossa on aivan liian vähän? Tv:tä katson ehkä tunnin päivässä, on sitä lapsiperheen äidillä muutakin tekemistä! Etätöitä kun tekee, niin työpäivän aikana liikkuminen on valitettavasti nollassa ja marketti 10 kilometrin päässä niin sinne ei voi kävellä. Nuo kävelylenkit onnistuu lasten harrastusten aikana. Hyvä jos muilla on äärettömästi ylimääräistä aikaa, mutta minulla ei ole.

Mistä ihmeestä sinä tuon 7 tuntia repäsit? Kulutatko sinä noihin viiden kilometrin kävelylenkkeihisi lähes pari tuntia per kerta??? Liikunnassa pitää tapahtua edes jonkunlaista fyysistä rasitusta, että siitä olisi sanottavammin hyötyä. Jos sinä laahustat viisi kilometriä lähes parissa tunnissa, niin et sinä silloin mitään liikuntaa kyllä harrasta vaan haahuilua laahustamalla. Itse kävelen yleensä noin 10 kilometrin lenkkejä ja aikaa kuluu vähän maastosta riippuen 80-90 minuuttia. Kyllä viisi kilometriä pitää taittua alle tunnissa lyhytjalkaisemmallakin, että kävelyä voi kutsua edes liikunnaksi.

Älä takerru noihin kilometreihin, oli vain arvio. Uinti 1,5h ja 2x reilu 1h kävely kun lapsi harrastuksessa ja lisäksi pari 1,5 h lenkkiä niin kyllä siitä alkaa 7h tulla. Olisiko parempi tuokin aika maata sohvalla vai kuin kävellä rauhallisesti?

Kummasti niihin lenkkeihin tuli lisää mittaa, kun tajusit itsekin, ettei noihin mainitsemiisi lenkkeihin saa millään suttaantumaan 7 tuntia ;) 1-1,5 tunnin uinnitkin muuttui samantien ainoastaan 1,5 tunnin uinneiksi. Lenkkejäkin ilmestyi yhtäkkiä se 4 kun aiemmassa viestissä niitä oli 3-4 :)

Sinulla ei todellakaan taida olla mitään käsitystä liikunnan rasituksen merkityksestä. Sillä on todellakin merkitystä, kuinka pitkän matkan sinä niillä reilun tunnin ja 1,5 tunnin lenkeilläsi kuljet. Jos on niin, että sinä todella löntystelet noilla lenkeilläsi vain sen viitisen kilsaa, kuten tuossa aiemassa totuudenmukaisemmassa viestissä tulit paljastaneeksi, niin se laahustaminen ei kyllä kummoisesti kaloreja polta.

Kaikki liikunta on tietenkin parempi kuin ei mitään. Sinä vain aiemassa viestissäsi valitit sitä, että vaikka liikut mielestäsi paljon, niin silti kilot eivät putoa. Minä vain kerroin karun faktan, että jos tavoitteenasi on painon pudotus liikunnan avulla, niin liikkumisesi ei alkuunkaan riitä tavoitteesi saavuttamiseen. Se on karu fakta.

Vihje: jos sinulla on viikossa 7 tuntia aikaa liikunnalle, niin tee se mahdollisimman tehokkaasti, eli lopeta löntystäminen ja tee lenkkisi reippaasti ja välillä jopa todella reippaasti.

Vierailija
106/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää lisätä rasvan määrää ruokavalioon. Rasva lähtee rasvalla.

Vierailija
107/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö on säästöliekillä. Sinun pitäisi herättää elimistö nyt lisäämällä kaloreita pikku hiljaa viikon. Sen jälkeen löytää tasapaino..keskimääräinen kulutus:ei liikaa eikä liian vähän kaloreita.

Vierailija
108/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa jatkaa noin jos vaan kestät nälkää, kyllä se siitä alkaa tippua. Muista juoda tarpeeksi ja proteiinit kunnossa. Yksi vaihtoehto on että syöt hetken normaalisti ja sitten tiputat itsesi ketoosiin esim. nutraamalla. 

Isot ylipainot vaativat isoja keinoja. Nopea painonpudotus alkuun motivoi, sitten vähitellen muutoksia elämään, liikuntaa ja ruoan taso kasvisvoittoiseksi niin saat kroppasi kuntoon. 

Stemppiä! Helppoa se ei ole ja suurin vaara on siinä että lihot takaisin pudotetut eli suurin stemppi siihen väliin missä olet jo tavoitteessa.

Se on tsemppiä, ei stemppiä

Vierailija
109/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä kummallista.

Minä olen ap:ta puolet pienempi, painan 53kg ja syön kaksinkertaisen määrän ap:n kaloreita, eli n. 2000-2200 ja pysyn tässä samassa painossa.

En koita tässä mitään kruunua päähäni sovitella mutta näiden numeroiden valossa tämä tuntuu kyllä erikoiselta.

On kyllä erikoista että noin pieni ihminen pystyy syömään noin paljon lihoamatta. Itsekin painan 53kg ja pituutta 158cm ja maksimi kalorit mulle on 1500kcal päivässä. Jos enemmän niin lähtee paino nousuun.

Vierailija
110/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ap:ta puolet pienempi, painan 53kg ja syön kaksinkertaisen määrän ap:n kaloreita, eli n. 2000-2200 ja pysyn tässä samassa painossa.

En koita tässä mitään kruunua päähäni sovitella mutta näiden numeroiden valossa tämä tuntuu kyllä erikoiselta.

On kyllä erikoista että noin pieni ihminen pystyy syömään noin paljon lihoamatta. Itsekin painan 53kg ja pituutta 158cm ja maksimi kalorit mulle on 1500kcal päivässä. Jos enemmän niin lähtee paino nousuun.

Minä painan 76 ja olen 163 cm pitkä. Jos syön yli 1400 kaloria, lihon.

Se 1400 kaloria on aika paljon määrällisesti kuitenkin, eli kyllä siihen määrään saa puputtaa.

Vierailija
111/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painan 76 ja olen 163 cm pitkä. Jos syön yli 1400 kaloria, lihon.

Se 1400 kaloria on aika paljon määrällisesti kuitenkin, eli kyllä siihen määrään saa puputtaa.

500 grammaa vehnäleipää ja litra vettä on yhtä kuin 1400 kilokaloria. Syöhän sitä 5 minuuttia.

Siis pelkkä leipää.

Vierailija
112/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis muutamassa kuukaudessa pudottanut kolme kiloa painoa normaalipainon sisällä. Miten niin et laihdu?

Et kerro mitään muusta arjestasi, mutta jos olet esim. kotona etätöissä, eikä arjessa ole merkittävästi aktiviteetteja, lyhyet juoksulenkit ja kahvakuulalla jumppailu vastaa luultavasti teholtaan keskiraskasta työtä. Normaalipainon sisälllä laihduttaakseen täytyy todella tehdä uhrauksia, pelkkä karkkien pois jättäminen ei todellakaan riitä. 

Ap taas laihduttaa merkittävää ylipainoa. Hänen kohdallaan jo kohtuullisten muutosten tekemisen pitäisi näkyä. 

Vierailija
113/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus noin vaan käy. Itselläni kombo pitkä jojoiluhistoria ja vaihdevuodet. Energiaa ei tahdo kulua enää oikein millään. Mutta lääkäri määräsi laihduttamaan, sairaalaan painonhallintaryhmään. Reilusti yli 100 kg oli alkupainoa. Siellä ryhmässä muut kokoiseni laihtuu yleensä 2 kg viikossa, kun syödään vain se 600 kcal per päivä pussilitkusta, mutta minä hikisesti just ja just 1 kg viikossa. Tarkoittaa että mun kalorinkulutus edes tässä koossa, ottaen huomioon 1,5 h koiranulkoilutusta päivässä, on vain  jotain 1600 kcal luokkaa.

Vierailija
114/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas addiktion vallassa katseltu lihavuusohjelmia. Kerrotko onko sinulla mitään normaalia toimintatapaa arjessa kolmen lapsen äitinä.

Vierailija
115/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ap! Syön 1400 kaloria päivässä eikä paino tunnu liikkuvan minnekään! Liikuntaa en pysty enää lisäämään, käyn kerran viikossa uimassa 1-1,5h sekä 3-4 krt viikossa noin 5km kävelyllä. Nukun lähemmäs 9 h yössä. En huijaa kaloreissa enkä todellakaan syö salaa herkkuja. Painan 78kg aina vaan☹️

Liikut ainoastaan vajaa 40 minuuttia päivässä keskimäärin ja sanot, ettet voi enää lisätä liikuntaa???

Jos nuo mitättömän pienet kävelylenkit joka toinen päivä ja kerran viikossa uimassa käyminen on ainoat liikkumisesi, niin liikut aivan liian vähän laihtuaksesi. Liikuntaa pitäisi lisätä todella reilusti! Jokaisen ihmisen pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tuon mainitsemasi määrään, eli noin 4 tuntia viikossa. Jos oikeasti haluat laihtua, niin sinun pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tunnin päivässä keskimäärin, siis vähintään. 

Lisää hyötyliikuntaa, esim kulkemalla työ ja kauppareissusi joko kokonaan tai osittain pyörällä, tai kävellen. Kotona voit teeveetä katsoessa sohvalla löhöilyn sijasta harrastaa jumppaa ja lihaskunto harjoittelua, polkea kuntopyörää jne. Kyllä niitä keinoja lisätä liikuntaa on vaikka millä millä mitalla. Tekosyyt roskiseen, siitä se lähtee.

Yli 7h liikunnan harrastaminen viikossa on aivan liian vähän? Tv:tä katson ehkä tunnin päivässä, on sitä lapsiperheen äidillä muutakin tekemistä! Etätöitä kun tekee, niin työpäivän aikana liikkuminen on valitettavasti nollassa ja marketti 10 kilometrin päässä niin sinne ei voi kävellä. Nuo kävelylenkit onnistuu lasten harrastusten aikana. Hyvä jos muilla on äärettömästi ylimääräistä aikaa, mutta minulla ei ole.

Mistä ihmeestä sinä tuon 7 tuntia repäsit? Kulutatko sinä noihin viiden kilometrin kävelylenkkeihisi lähes pari tuntia per kerta??? Liikunnassa pitää tapahtua edes jonkunlaista fyysistä rasitusta, että siitä olisi sanottavammin hyötyä. Jos sinä laahustat viisi kilometriä lähes parissa tunnissa, niin et sinä silloin mitään liikuntaa kyllä harrasta vaan haahuilua laahustamalla. Itse kävelen yleensä noin 10 kilometrin lenkkejä ja aikaa kuluu vähän maastosta riippuen 80-90 minuuttia. Kyllä viisi kilometriä pitää taittua alle tunnissa lyhytjalkaisemmallakin, että kävelyä voi kutsua edes liikunnaksi.

Älä takerru noihin kilometreihin, oli vain arvio. Uinti 1,5h ja 2x reilu 1h kävely kun lapsi harrastuksessa ja lisäksi pari 1,5 h lenkkiä niin kyllä siitä alkaa 7h tulla. Olisiko parempi tuokin aika maata sohvalla vai kuin kävellä rauhallisesti?

Kummasti niihin lenkkeihin tuli lisää mittaa, kun tajusit itsekin, ettei noihin mainitsemiisi lenkkeihin saa millään suttaantumaan 7 tuntia ;) 1-1,5 tunnin uinnitkin muuttui samantien ainoastaan 1,5 tunnin uinneiksi. Lenkkejäkin ilmestyi yhtäkkiä se 4 kun aiemmassa viestissä niitä oli 3-4 :)

Sinulla ei todellakaan taida olla mitään käsitystä liikunnan rasituksen merkityksestä. Sillä on todellakin merkitystä, kuinka pitkän matkan sinä niillä reilun tunnin ja 1,5 tunnin lenkeilläsi kuljet. Jos on niin, että sinä todella löntystelet noilla lenkeilläsi vain sen viitisen kilsaa, kuten tuossa aiemassa totuudenmukaisemmassa viestissä tulit paljastaneeksi, niin se laahustaminen ei kyllä kummoisesti kaloreja polta.

Kaikki liikunta on tietenkin parempi kuin ei mitään. Sinä vain aiemassa viestissäsi valitit sitä, että vaikka liikut mielestäsi paljon, niin silti kilot eivät putoa. Minä vain kerroin karun faktan, että jos tavoitteenasi on painon pudotus liikunnan avulla, niin liikkumisesi ei alkuunkaan riitä tavoitteesi saavuttamiseen. Se on karu fakta.

Vihje: jos sinulla on viikossa 7 tuntia aikaa liikunnalle, niin tee se mahdollisimman tehokkaasti, eli lopeta löntystäminen ja tee lenkkisi reippaasti ja välillä jopa todella reippaasti.

Minä vihaan liikuntaa. En saa siitä mitään mielihyvää, vaan usein saa liikkua hampaat irvessä, joskus jopa itku kurkussa. Mutta kun ihmisen on liikuttava, niin ei auta kuin jalsaa. Tosin se jaksaminen on niin hiuskarvan varassa, että olen todennut parhaaksi unohtaa kilometrit, sykkeet ja altaanmitat. Pääasia että liikun edes jotenkin. Tällä hetkellä melkein päivittäin ja vähintään tunnin, se on paras mihin tällä hetkellä pystyn. Juuri tulin kävelemästä, reilu 1,5h oli liikkeessä, noin 10 000 askeleen verran tuli siitä mittariin. Ja mitä tohon uintiin tulee, niin jos pääsen uimahalliin ihan rauhassa, uin tunnin ja vesijuoksen puoli tuntia. Eilen kehtasin mennä uimaan, vaikka tiesin, että ehdin olla altaassa vain 1h 10min. Jos taas lapset on mukana, tunti omaa uintia on jo hyvä saavutus. Laihtumisen kannalta liikunnalla on varsin pieni vaikutus, enkä kuvittele tämän tason siihen erikoisemmin vaikuttavan. Kunhan koitan olla jotenkin edes aktiivinen. Mutta kuten jo sanoin, enempää en pysty enää liikkumaan.

Vierailija
116/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 110 kiloinen 35 vuotias nainen ja jos söisin puolet edes tästä mitä pippa laukka näyttää syövän, lihoisin muodottomaksi.

Järkyttävä määrä ruokaa viikossa!

https://www.is.fi/viihde/art-2000005932712.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan