Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän painoni jumittaa 106 kilossa vaikka syön n 1000-1200 kaloria päivässä

Vierailija
08.10.2020 |

Ensin tippui hyvin, kilon viikkovauhtia pari kuukautta mutta nyt on jumittanut tässä jo kohta kuukauden.
Pitääköhän minun syödä vieläkin vähemmän? Olen laskenut kalorit tarkkaan, joten väärin laskemisesta tai itsepetoksesta ei nyt ole kyse. Voin toki vielä pienentää kalorimäärää, mutta siinä tapauksessa voin syödä todella vähän.
Esimerkiksi eilen söin;
Aamupala: 150g maustamatonta jugurttia, 1dl punaherukoita, 1rkl pellavansiemeniä

Lounas: salaattia jossa 30g emmental 17% juustoa, broilerin rintafile 90g, kurkkua, tomaattia, porkksnaa ja paprikaa, oliiviöljyä ja kurpitsan siemeniä 1rkl.

Välipala: maitokahvi

Mistähän mahtaa painon jumittaminen johtua, ja mistä voisin vielä ruokailussa nipistää?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön 1600kcal päivässä. En liho enkä laihdu. Painan sata kiloa, pituus 170 cm. Liikun kolme kertaa viikossa tunnin verran. Mitäköhän fysiikan lakeja minäkin rikon? Terkkari ei uskonut, sanoi, että pitäisi laihtua. Syön kyllä neuroleptejä, terkkarin mukaan ne ei vaikuta, itse epäilen niitä syyksi.

Mitä syöt? Mitä liikuntaa harrastat? Lääkkeet eivät itsessään lisää painoa, vaan nostavat ruokahalua. Tällöin närppii helposti vahingossa enemmän ruokaa huomaamattaan.

Vierailija
62/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että kroppa on sekaisin noin vähillä kaloreilla. Noista syömisistähän tulee reippaasti alle 1000 kcal. Menisin lääkäriin tsekkamaaan ainakin kilpirauhasarvot ja mieluiten myös hormoonitasot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ap! Syön 1400 kaloria päivässä eikä paino tunnu liikkuvan minnekään! Liikuntaa en pysty enää lisäämään, käyn kerran viikossa uimassa 1-1,5h sekä 3-4 krt viikossa noin 5km kävelyllä. Nukun lähemmäs 9 h yössä. En huijaa kaloreissa enkä todellakaan syö salaa herkkuja. Painan 78kg aina vaan☹️

Oletko 180 cm pitkä?

Olen 173cm eli painoindeksi 26,vyötärö 97cm.

Oletko raskaana? Jokin on pielessä ruokavaliossa tai terveydessä, jos noinkin lähellä normaalipainoa on vy metrin. Mittaathan sen oikein, kapeimmasta kohdasta? Vai juotko paljon olutta, siideriä, tai ruokana pelkkää valkeaa vehnää ja sokeria?

T. BMI 26, vy 76.

Vierailija
64/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragni Malmsten: Mä laihdutan

Vierailija
65/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön 1600kcal päivässä. En liho enkä laihdu. Painan sata kiloa, pituus 170 cm. Liikun kolme kertaa viikossa tunnin verran. Mitäköhän fysiikan lakeja minäkin rikon? Terkkari ei uskonut, sanoi, että pitäisi laihtua. Syön kyllä neuroleptejä, terkkarin mukaan ne ei vaikuta, itse epäilen niitä syyksi.

Mitä syöt? Mitä liikuntaa harrastat? Lääkkeet eivät itsessään lisää painoa, vaan nostavat ruokahalua. Tällöin närppii helposti vahingossa enemmän ruokaa huomaamattaan.

Kyllä osa nostaa, sekoittaa aineenvaihdunnan.

Vierailija
66/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki on pelkkä myytti, vai miksi keskitysleirillä kaikki eivät olleet lihavia?

Vierailija
67/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho "pelästyy" 2-3kk jälkeen, jolloin on hyvä syödä "täydet kalorit" eli lasket minkä verran ovat sun täydet kalorit kun painat sen verran kuin kuuluukin. Yleensä pienikokoisen naiset täydet kalorit on siinä 1500-1600 jos ei kauheasti liiku ja touhua päivän aikana. Opettele nyt pari kuukautta syömään tuon verran ja palaa sitten taas 1-2 kuukaudeksi takaisin tuohon 1000 kaloriin. Ja juo paljon.

Tämä siis yhtenä vinkkinä. Toimi minulla, mutta ei välttämättä kaikilla.

Vierailija
68/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne, ap! Syön 1400 kaloria päivässä eikä paino tunnu liikkuvan minnekään! Liikuntaa en pysty enää lisäämään, käyn kerran viikossa uimassa 1-1,5h sekä 3-4 krt viikossa noin 5km kävelyllä. Nukun lähemmäs 9 h yössä. En huijaa kaloreissa enkä todellakaan syö salaa herkkuja. Painan 78kg aina vaan☹️

Oletko 180 cm pitkä?

Oletko raskaana? Jokin on pielessä ruokavaliossa tai terveydessä, jos noinkin lähellä normaalipainoa on vy metrin. Mittaathan sen oikein, kapeimmasta kohdasta? Vai juotko paljon olutta, siideriä, tai ruokana pelkkää valkeaa vehnää ja sokeria?

T. BMI 26, vy 76.

Eri. Painoindeksi 26, vyötärönymp 100.

Harrastan uintia, joka ei vaikuta mahaan mitenkään. Verenpainelääkitys.

Vierailija
69/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikut ainoastaan vajaa 40 minuuttia päivässä keskimäärin ja sanot, ettet voi enää lisätä liikuntaa???

Jos nuo mitättömän pienet kävelylenkit joka toinen päivä ja kerran viikossa uimassa käyminen on ainoat liikkumisesi, niin liikut aivan liian vähän laihtuaksesi. Liikuntaa pitäisi lisätä todella reilusti! Jokaisen ihmisen pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tuon mainitsemasi määrään, eli noin 4 tuntia viikossa. Jos oikeasti haluat laihtua, niin sinun pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tunnin päivässä keskimäärin, siis vähintään. 

Lisää hyötyliikuntaa, esim kulkemalla työ ja kauppareissusi joko kokonaan tai osittain pyörällä, tai kävellen. Kotona voit teeveetä katsoessa sohvalla löhöilyn sijasta harrastaa jumppaa ja lihaskunto harjoittelua, polkea kuntopyörää jne. Kyllä niitä keinoja lisätä liikuntaa on vaikka millä millä mitalla. Tekosyyt roskiseen, siitä se lähtee.

Vierailija
70/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osa nostaa, sekoittaa aineenvaihdunnan.

Muutos on silti niin minimaalista, ettei sillä lihoa tuosta vaan. Keho ei luo energiaa tyhjästä.

Vierailija
71/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit unohtaa kertoa että joka toinen päivä syöt 1000 kcal ja joka toinen päivä 3000 kcal...

Vierailija
72/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 180 cm pitkä?

T. BMI 26, vy 76.

IhmiIllä on erilaisia vartalonmalleja.

t. BMI 23, vy 76 cm

Vierailija
73/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöliekki on pelkkä myytti, vai miksi keskitysleirillä kaikki eivät olleet lihavia?

Olen nähnyt monta pallomahaista ”ruipelolasta” kerjäämässä lisää ruokaa telkkarissa. Ilmiselvästi on ollut syötävää kotona.

Vierailija
74/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läskit kyllä tarkkaan kertoo aamupalansa lounaansa ja päivällisensä, mutta "unohtaa" aina kertoa ne sipsit, keksit ja karkit, joita mussuttelee vähän väliä pitkin päivää. 

Toivottavasti karma osuu kohdallesi mahdollisimman pian

Miksi sinä totuuden puhujan niskaan karmojasi heittelet?

Vierailija
75/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 180 cm pitkä?

T. BMI 26, vy 76.

En todellakaan ole raskaana (vaikka siltä voin näyttääkin). Mittaan noin 5cm navan yläpuolelta. En juo alkoholia kuin muutaman kerran vuodessa, syön vain ruisleipää ja sokeritkin aika vähissä ruokavaliossa.

Vierailija
76/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 180 cm pitkä?

T. BMI 26, vy 76.

Eri. Painoindeksi 26, vyötärönymp 100.

Harrastan uintia, joka ei vaikuta mahaan mitenkään. Verenpainelääkitys.

Ei mikään liikunta sen erityisemmin "vaikuta mahaan". Mutta iso vy tarkoittaa lähes aina rasvan kertymistä vatsaonteloon, joka taas kertoo pielessä olevasta ruokavaliosta (yleensä yhdistettynä vähäiseen liikuntaan). Esim. korkeahiilarinen einesruokavalio, transrasvat ja alkoholi aiheuttavat tuota vyotärolihavuutta. Myos tarve verenpainelääkitykseen kertoo siitä, ettei elimisto ole kunnossa (pl. harvinaiset geneettiset tapaukset).

Vierailija
77/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikut ainoastaan vajaa 40 minuuttia päivässä keskimäärin ja sanot, ettet voi enää lisätä liikuntaa???

Jos nuo mitättömän pienet kävelylenkit joka toinen päivä ja kerran viikossa uimassa käyminen on ainoat liikkumisesi, niin liikut aivan liian vähän laihtuaksesi. Liikuntaa pitäisi lisätä todella reilusti! Jokaisen ihmisen pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tuon mainitsemasi määrään, eli noin 4 tuntia viikossa. Jos oikeasti haluat laihtua, niin sinun pitäisi harrastaa reipasta liikuntaa vähintään tunnin päivässä keskimäärin, siis vähintään. 

Lisää hyötyliikuntaa, esim kulkemalla työ ja kauppareissusi joko kokonaan tai osittain pyörällä, tai kävellen. Kotona voit teeveetä katsoessa sohvalla löhöilyn sijasta harrastaa jumppaa ja lihaskunto harjoittelua, polkea kuntopyörää jne. Kyllä niitä keinoja lisätä liikuntaa on vaikka millä millä mitalla. Tekosyyt roskiseen, siitä se lähtee.

Paitsi että kaikki alan ammattilaisetkin sanovat, että sikspäkkiä ei tehdä lenkkipolulla tai kuntosalilla, vaan keittiössä.

Laihtuakseen ei tarvitse liikkua metriäkään. Tarvitsee vain syödä vähemmän kuin kuluttaa. Liikunta toki auttaa koska se nostaa kulutusta, mutta pakollista se ei ole.

Vierailija
78/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä kummallista.

Minä olen ap:ta puolet pienempi, painan 53kg ja syön kaksinkertaisen määrän ap:n kaloreita, eli n. 2000-2200 ja pysyn tässä samassa painossa.

En koita tässä mitään kruunua päähäni sovitella mutta näiden numeroiden valossa tämä tuntuu kyllä erikoiselta.

Vierailija
79/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita juominkeja kuin maitokahvi? Ihmiset jättävät juomat usein huomioimatta kaloreista, vaikka jossain puolen litran limsassakin on pari-kolmesataa kaloria ja ylikin. Tai sitten juodaan mehua, alkoholia, kahvia runsaalla kermalla ja sokerilla jne.

Vierailija
80/116 |
08.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko 180 cm pitkä?

T. BMI 26, vy 76.

IhmiIllä on erilaisia vartalonmalleja.

t. BMI 23, vy 76 cm

Vartalonmalleja on erilaisia, kyllä. Mutta itse sisäelimet vievät aika vakion tilan. Etenkin pidemmillä ihmisillä on alimpien kylkiluiden ja lantion luiden välissä reilusti "tilaa" vyotärolle. Eli etenkin pitkällä ihmisellä se iso vy ei hyvin hyvin todennäkoisesti johtu rakenteellisesta seikasta, vaan ihan vain rasvasta. Ja rasvan kertymiseen tiettyihin paikkoihin vaikuttavat hormonit, ruoka, tai ruoka+hormonit. Siksi sanoin "joku on pielessä ruokavaliossa tai terveydessä", koska noin iso VY pitkällä ja ei-kovin-lihavalla kertoo siitä että jokin vahvasti edesauttaa rasvan kertymistä juuri vatsaan. Kauttaaltaan lihava voi olla lihonut "terveellisellä" ruoalla syomällä sitä vain liikaa, mutta jos paino on lähes normaali ja silti on todella iso vatsa, on silloin todellakin joko ruoka ihan väärää, tai jokin heittää hormoneissa. Koska tällainen lihavuus on sitä haitallisinta tyyppiä, kannattaisi yrittää selvittää mikä se syy on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi