Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi taas olikaan perusteltua antaa lapsen syödä kaupassa?

Vierailija
28.12.2013 |

Muistaako kukaan? Diabetes ei ole hyvä syy, koska kukaan tuntemani diabeetikko ei elä niin "kuilun reunalla", että henki olisi tuosta jatkuvasti kiinni. Taas vain katselin, kun yli 3-vuotias tyllerö söi banaania kesken ostosten ja jatkoi sitten hypistelemään pehmoleluja likaisilla käsillään.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:04"]

Sehän ei teille kuulu tippaakaan antaako joku kaupassa lapselleen banaanin syötäväksi vai ei. Voitte pahoittaa mielenne ihan rauhassa, mutta mölyt kannattaa pitää mahassa, koska teette vain itsenne naurun alaisiksi.

[/quote]

Ei kun sinä teet. Kaikki mikä on myytävänä, on maksettava, ellei muuta ole mainittu. Huono vanhempi on joka ei ymmärrä opettaa lapsilleen heti pienestä oikean ja väärän eroa. Jos syöt banaanin tai syötät lapsellesi maksamatta, olet varas. Ei ole yhtään naurettavaa jos ei hyväksy varastelua, vaikka te varkaat sitä naurettavana pidättekin. 

Vierailija
22/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne banaanit on punnittu ensin ja sit otat nipusta yhen pois ja annat sen lapselle, maksat kassalla, ni mitä siinä varastat? Toisekseen, mulla on oikeastaan se periaate, ettei kaupassa syödä mitään ennen kuin se on maksettu, kassalla ensimmäisenä se lapsen kiljuva tuote läpi ja ipanalle kouraan, pitäis riittää, mut mitä vanhemmaks tulee, sitä enemmän alan nähdä asiat muidenkin sävyjen värittäminä kuin musta ja valkoinen. Säännön vahvistaa poikkeus, JOSKUS voi tehdä toisin, kuin oikeasti aina muulloin. Olen se raskaana oleva, jolla on ihana uhmisikänen valitettavan usein kaupassa mukana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se maksetaan kassalla. Ei tässä kukaan varastamisesta puhunut vaan syömisten antamisesta lapselle ennen maksua.

Vierailija
24/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:04"]

Sehän ei teille kuulu tippaakaan antaako joku kaupassa lapselleen banaanin syötäväksi vai ei. Voitte pahoittaa mielenne ihan rauhassa, mutta mölyt kannattaa pitää mahassa, koska teette vain itsenne naurun alaisiksi.

[/quote]

Ei kun sinä teet. Kaikki mikä on myytävänä, on maksettava, ellei muuta ole mainittu. Huono vanhempi on joka ei ymmärrä opettaa lapsilleen heti pienestä oikean ja väärän eroa. Jos syöt banaanin tai syötät lapsellesi maksamatta, olet varas. Ei ole yhtään naurettavaa jos ei hyväksy varastelua, vaikka te varkaat sitä naurettavana pidättekin. 

[/quote]

Just tän takia kouluissa pitäis opettaa ihan hirveästi enemmän filosofiaa, etiikkaa ja argumentointia. Ihmisten moraaliset asenteet on todella huolestuttavasti tällasia pikkusievistelyjä, joilla ei oo mitään tekemistä toiminnan eettisyyden kanssa.

Noudatatte lain kirjainta, ette sen henkeä ;). 

Vierailija
25/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen tässä ketjussa puhu siitä, että se tavara kuitenkin maksetaan kassalla. Mistään varastamisesta sillon ole kyse.

Vierailija
26/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en keksi kyllä kovin pätevää syytä. Joo, jos jostain syystä en muistaisi varata laukkuun syötävää diabetes-lapselleni, olisin huono äiti, koska voisin olla autossa tai metsäretkellä aivan yhtä hyvin kuin kaupassa. Mitä se raskaana oleva tekee, kun ne verensokerit romahtavat vaikkapa koulun joulujuhlassa tai bussissa? Miksi ihmeessä ne sokerit osaavat romahtaa aina siellä kaupassa?

Ei oikeasti ole mitään hyvää syytä varastaa kauppiaalta. On vain erinäisiä tekosyotä, joita laiskat vanhemmat keksivät voidakseen oikeuttaa käytöksensä.

Minulla on ihan aina käsilaukussani myslipatukoita ja pastilleja. Varaudun aina lyhyillekin matkoille melkoisen repertuaarin kanssa, kun meillä on myöskin vauva, joka tarvitsee vaippoja, tutteja, varavaatteita jne. Osaan ottaa huomioon perheeni tarpeet. Uhmikseni ei tarvitse hyvittelyä saadessaan kiukkukohtauksen, koska takuulla toistaa sen kiukkukohtauksen joka kauppareissu, jos tunkee sille pillimehua tai banaania estääkseen uhmakohtauksen.

Kyse on huonosta vanhemmuudesta, välinpitämättömyydestä lasten tarpeita kohtaan, luottamuksesta siihen, että muut hoitavat lapsemme tarpeet.

Vierailija
27/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te joilla on eväät aina mukana! Kai te ymmärrätte, että kaikki eivät näe otatteko ne omasta kassistanne vai hyllyistä ja luulevat joka tapauksessa, että ne on kaupasta otettu.

Ja mikä tämä varastamis läppä on? Kyllähän ne kassalla maksetaan.

Vierailija
28/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sitä banaania ei saisi syödä siellä kaupassa, kun se kuitenkin maksetaan? Kumminpäin vain. Joko syödään tai ei syödä, kumpikin sopii minulle.

Vierailija
29/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kauppias, joka laittaa usein banaanilaarin tarjolle. Sieltä voi ottaa evästä lapsille, jotka kulkevat vanhempiensa seurassa. Minusta se on huomaavaista ja ajattelevaista lapsia kohtaan.

Vaikka kuinka lapset syöttäisi ajallaan ja huomioisi, että he väsyvät ostosmatkoilla, joskus voi tulla hetkiä jolloin se yksi banaani piristää sen verran, että vielä jaksetaan seistä kassajonossa. Olemme antaneet omille pikkulapsille sen banskun ehkä kolme kertaa kuluneiden vuosien aikana, eikä siitä ole tullut mikään "juttu", joka on pakko saada joka kerta.

Tuo kauppa on Ruotsin puolella.

Vierailija
30/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:03"]

S-marketeissa ei ole kauppiaita. T. pilkunviilaaja. 

[/quote]

S-marketeissa on kauppavastaava, joka on vain uusi nimike keuppiaalle.

Jos olisin fiksu kauppavastaava, puhuisin kauppias-nimikkeellä yhä asiakkaille, koska, vaikka meitä ajoittain buyrokraattisesti pompotetaan, se pompotus ei ole asiakkkaan ongelma.

Sinä mieluiten siirtäisit ongelmat, huolet ja byrokratian asiakkaan huolehdittavaksi...?

Minä en.

Eli olen yhä "kauppias".

Vierailija
31/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan lapselleni sen banaanin jo ihan teidän kiusaksi. Se kyllä on aina punnittu muiden banaanien kanssa.

Vierailija
32/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:23"]

Minä en keksi kyllä kovin pätevää syytä. Joo, jos jostain syystä en muistaisi varata laukkuun syötävää diabetes-lapselleni, olisin huono äiti, koska voisin olla autossa tai metsäretkellä aivan yhtä hyvin kuin kaupassa. Mitä se raskaana oleva tekee, kun ne verensokerit romahtavat vaikkapa koulun joulujuhlassa tai bussissa? Miksi ihmeessä ne sokerit osaavat romahtaa aina siellä kaupassa?

Ei oikeasti ole mitään hyvää syytä varastaa kauppiaalta. On vain erinäisiä tekosyotä, joita laiskat vanhemmat keksivät voidakseen oikeuttaa käytöksensä.

Minulla on ihan aina käsilaukussani myslipatukoita ja pastilleja. Varaudun aina lyhyillekin matkoille melkoisen repertuaarin kanssa, kun meillä on myöskin vauva, joka tarvitsee vaippoja, tutteja, varavaatteita jne. Osaan ottaa huomioon perheeni tarpeet. Uhmikseni ei tarvitse hyvittelyä saadessaan kiukkukohtauksen, koska takuulla toistaa sen kiukkukohtauksen joka kauppareissu, jos tunkee sille pillimehua tai banaania estääkseen uhmakohtauksen.

Kyse on huonosta vanhemmuudesta, välinpitämättömyydestä lasten tarpeita kohtaan, luottamuksesta siihen, että muut hoitavat lapsemme tarpeet.

[/quote]

Onpa julkeaa tekstiä. Voi olla, että joudut joskus nielaisemaan sanasi, kun omalle kohdalle sattuu jotakin odottamatonta. Kukaan ei ole täydellinen vanhempi - ja nyt en tarkoita pelkkiä myslipatukoita ja lasten nälkää.

Vierailija
33/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:26"]En ymmärrä miksi sitä banaania ei saisi syödä siellä kaupassa, kun se kuitenkin maksetaan? Kumminpäin vain. Joko syödään tai ei syödä, kumpikin sopii minulle.

[/quote]

Entä jos sun kortti ei toimikaan ja käteistä ei ole mukana? Siinäpähän mussutat banskuja sitten.

Vierailija
34/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin huvittaa nää "mulla on myslipatukka aina mukana-äidit". Joku kuitenkin aina luulee, että se myslipatukka on otettu kaupan hyllyltä ettekä te pääse loistamaan älykkyydellänne vaan saatte ihan samanlaisia mulkaisuita kun muutkin. :D

Vierailija
35/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:26"]

Te joilla on eväät aina mukana! Kai te ymmärrätte, että kaikki eivät näe otatteko ne omasta kassistanne vai hyllyistä ja luulevat joka tapauksessa, että ne on kaupasta otettu.

[/quote]

Koska se kuuluu postimyyntiin, että maksetaan laskulla. Ruokakaupoissa on tarkoitus maksaa tuote ennen käyttöä.

Vierailija
36/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaupassa saa syödä omia eväitä. Millä todistatte, että juuri teidän pilttinne eväät on otettu kotoa mukaan?

Vierailija
37/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta kommenttia ap itse on kirjoittanut puolesta ja vastaan, kun tällainen provojen teko tuntuu olevan joillekin orgastinen nautinto? En voi muuten ymmärtää miten kiivaasti tällaiseenkin pitää suhtautua. Leikkiä nyt olevansa täydellinen äiti jossakin AV-palstalla ja mittarina on kaupassa syöty banaani :D

Vierailija
38/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. sotku mitä lapset tekevät ostoskärryihin noilla syömisillään ja myynnissä oleviin tuotteisiin.

2. Allergisille pahimmillaan hengenvaaraa.  Itse jouduin aina tarkistamaan kärryt ennen oman lapsen laittamista ostoskärryihin koska pisarastakin maitoa ( maitojätskiä) tuli lapselle paha ihottuma ja jos se joutui suuhun niin sitten pahimmillaan anafylaktinen shokki.

Vierailija
39/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:18"]

Just tän takia kouluissa pitäis opettaa ihan hirveästi enemmän filosofiaa, etiikkaa ja argumentointia. Ihmisten moraaliset asenteet on todella huolestuttavasti tällasia pikkusievistelyjä, joilla ei oo mitään tekemistä toiminnan eettisyyden kanssa.

Noudatatte lain kirjainta, ette sen henkeä ;). 

[/quote]

Mun piti yläpeukuttaa tätä, mutta tuli vahingossa alapeukku!

En voi käsittää miten se jonkun napaa kaivaa, jos joku jossain poikkeustapauksessa syö jotain ennen maksamista. Minun ei tarvitse tietää syytä tähän, vaan pystyn ymmärtämään että joskus voi tulla tilanne jossa tuo on tarpeen. Ja hyväksyn tarpeeksi muutkin kuin välittömän hengenvaaran, hyvänen aika sentään! Eikö teillä nillittäjillä ole minkäänlaista suhteellisuudentajua?

(Itse en ole koskaan syönyt kaupan tuotteita ennen maksamista.)

Vierailija
40/59 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:26"]

[/quote]

Kun ei aina makseta. Todella usein hyllyistä löytyy banaaninkuoret, tyhjä limsapullo, puoliksi syöty pulla tai jäätelöpaperit.. ei niitä ole kassalle saakka viety saati maksettu.