Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusten pesu joka päivä??????

Vierailija
28.12.2013 |

Olen taas tässä ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on pestä hiuksensa joka päivä? Ei ole kuntoiltu, ei ole oltu likaisissa olosuhteissa, mutta silti joka päivä on pestävä hiukset. Ja sitten ruikutetaan, kuinka ne on kuivat ja taas tarvii leikata latvasta eikä voi kasvattaa kun niin huonossa kunnossa ovat. No kai ne nyt on kun joka päivä pestään ja väännetään ties millä suoristimilla ja kihartimilla ja läntätään kaikenmaailman mönjiä pullokaupalla päähän. Joka päivä.

Te, jotka pesette hiuksenne joka päivä, kertokaa miksi? Onko teillä jokin hiuspohjan häiriö? Hilsettä? Pesupakkomielle muutenkin esim. käsien kanssa? Tosin se mikä jatkuvasti hiuksiaan peseviä yhdistää, on yleensä lyhyt hiusmalli, joten meneekö se "helppo" kananpee sitten päivässä lättänäksi? Vai mikä ihme on syynä älyttömään pesuvimmaan?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pessyt hiukseni joka päivä jo vuosia, ja ne ovat erinomaisessa kunnossa. Käytän muotoilutuotteita lyhyisiin hiuksiini, joten ne ovat aamulla ihan pystyssä.

En oo tiennyt, että tähänkin on joku av-sääntö.

Vierailija
62/73 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puoleen selkään ulottuvat helposti rasvoittuvat hiukset. Ainoastaan raskausaikoina pystyin pidentämään pesuvälejä, jopa viikkoon. Pesen hiukset vain kun ne on rasvaiset, mutta ikävä kyllä ne on sitä joka aamu. Kyllä minä tykkäisin, että tarvis pestä vain joka toinen päivä, sehän olisi ihanaa! En käytä muotoilutuotteitta muutoin kuin otsikseen. Niistä hiukset ei likaannu.

Ja kyllä olen minäkin yrittänyt venyttää niitä pesuvälejä! Todellakin! Lomilla, viikonloppuisin, sairaana. Kun on saanut olla vain kotona. Mutta kun se ei auta. Jos olen viikon pesemättä ja pesen maanantaiaamuna, niin ne on tiistaina taas likaiset! Aamulla. Yritän usein sinnitellä tukka kiinni toisen päivän, mutta ei se ole miellyttävää.

Hiukset ei kuitenkaan ole kuivat, ne on kiiltävät js terveen näköiset. Onneksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa pestä välillä syväpuhdistavalla shampoolla! Se vie kivasti ainakin minulla rasvaisuuden pois. Ja hoitoainetta vaan latvoihin ja pituuksiin, ei päänahkaan :) Ja pesun jälkeen hiusöljyä tai latvojen tehohoitoa pituuksiin, näin ainakin minun luonnonkihara ja kuiva tukka pysyy hyvänä. Eikä tarvi joka päivä pestä.

Vierailija
64/73 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:34"]

Olen taas tässä ihmetellyt, mikä pakkomielle joillakin on pestä hiuksensa joka päivä? Ei ole kuntoiltu, ei ole oltu likaisissa olosuhteissa, mutta silti joka päivä on pestävä hiukset. Ja sitten ruikutetaan, kuinka ne on kuivat ja taas tarvii leikata latvasta eikä voi kasvattaa kun niin huonossa kunnossa ovat. No kai ne nyt on kun joka päivä pestään ja väännetään ties millä suoristimilla ja kihartimilla ja läntätään kaikenmaailman mönjiä pullokaupalla päähän. Joka päivä.

Te, jotka pesette hiuksenne joka päivä, kertokaa miksi? Onko teillä jokin hiuspohjan häiriö? Hilsettä? Pesupakkomielle muutenkin esim. käsien kanssa? Tosin se mikä jatkuvasti hiuksiaan peseviä yhdistää, on yleensä lyhyt hiusmalli, joten meneekö se "helppo" kananpee sitten päivässä lättänäksi? Vai mikä ihme on syynä älyttömään pesuvimmaan?

[/quote]

Joillakin ihmisillä hiukset rasvoittuvat todella nopeasti. Itse pesen hiukset yleensä kahden päivän välein, sillä omat hiukseni ovat paksut ja hieman karheat, ja jos pesisin ne joka päivä ne kuivuisivat.

Vierailija
65/73 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt puolisen vuotta ajan puutteen takia pessyt hiukset vain joka toinen päivä. Ja sen kyllä huomaa hiuksista että ei ole aamulla pesty! Milloin se rasvoittuminen alkaa hidastumaan?

Vierailija
66/73 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 16:04"]

Olen nyt puolisen vuotta ajan puutteen takia pessyt hiukset vain joka toinen päivä. Ja sen kyllä huomaa hiuksista että ei ole aamulla pesty! Milloin se rasvoittuminen alkaa hidastumaan?

[/quote]

Ei se alakaan, vaikka miten harvoin pesisit. 

Vierailija
67/73 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hiuksis koulupäivän jälkeen kipsipölyä, jotain muuta likaa, liukua, eristeliimaa tai sit oon hionnu niin paljon et pakko päästä suihkuun. :D

Vierailija
68/73 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:44"]

Itsellä melkein vyötärölle ulottuvat, paksut ja luonnonkiharat hiukset. Jos pesisin näitä joka päivä, olisi päässä kohta kuiva takkuinen pehko. Itse en käytä markettuotteita hiuksiini, mökillä taannoin käytin kun en muistanut ottaa kampaamotuotteita mukaan ja ajattellin, että sama se nyt on. Ei ollut, sen kesäloman aikana kyllä hiuksista huomasi, että oli kaupan shampoolla pesty. Voi vain kuvitella millaiseen kuntoon menee hiukset, joita pestään joka päivä ja näillä useimpien käyttämillä markettuotteilla. "Kananpee" voi olla ainoa vaihtoehto kun huonokuntoisena hiukset eivät kasva sen pitemmiksi.

Mitä tuohon turhaan pesemiseen tulee, sehän on jo ihoasiantuntijoidenkin taholta todettu, että ihmiset pesee liikaa. Käydään suihkussa illalla ja taas aamulla, pestään hiukset joka päivä, jynssätään itsensä ja kämppänsä aivan liian voimakkailla pesuaineilla ja sitten saadaan ihottumaa, allergiaa ja vastustuskyvyn heikkenemistä. Hassua kyllä, perunoita kaupassa valitaan huolellisesti pussi kädessä, mutta moni käy yleisessä vessassa pesemättä käsiään, vaikka koskee kahvoihin, vetonuppeihin, vessankansiin jne. Että sikäli :D

[/quote]

Molemmissa, sekä marketti- että kampaamotuotteissa, on niin hyviä tuotteita kuin ihan kuraakin.

Vierailija
69/73 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset pestään joka päivä koska hiuspohja on IHOA joka hikoilee ja rasvoittuu samalla tavalla, ellei pahemminkin kuin muu iho. Käytkö aloittaja suihkussa muuten joka päivä? Haisetko? Ihoahan siellä päässäkin on, hitto vieköön. Oli siinä sitten karvaa tai ei. Mulla on tosi pitkät hiukset ja todellakin pesen joka päivä! Mikä ihmeen kysymys tämä on?

Vierailija
70/73 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta pisti niin vihaksi että on pakko vastata. Hienoa, sinulla on upea tukka joka pysyy pitkään puhtaana, mutta meillä kaikilla muilla ei ole. Oletan että olet huomannut että ihmisissä on aika paljon eroja, joten ei liene mahdotonta kuvitella, että se mikä toimii sinulla, ei välttämättä toimi maapallon jokaisella ihmisellä? On toki helppoa ja kivaa syyllistää ihmisiä omista vioistaan, mutta oma tukka tulee pitkälti valmiina luonnon omissa epäreiluissa arpajaisissa. Niistä samoista arpajaisista tulevat pitkälti myös huono näkö, iho-ongelmat ja muut kivat jutut. Niistäkin kai pitäisi olla riekkumassa täällä että miksi ihmiset käytätte rillejä, ne vaan rumentavat teitä ja tekevät näkönne huonommiksi! Katsokaa nyt, en minäkään tarvitse! Tai miksi tungette kaikenmaailman kalliita pesutöhniä naamaanne, nehän ne finnit aiheuttaa, katsokaa nyt, minulla ei ole finnin finniä ja pesen nassuni kerran viikossa vain hanavedellä!

Kyllä, pesen tukkani päivittäin. Minulla on ohut, sileä hiuslaatu joka laskeutuu pitkin päätä ja rasvoittuu hetkessä, onpa vielä vanhemmiten alkanut tästäkin ohenemaan. Ja kyllä, olen saanut hävetä sitä koko elämäni ajan. Tiedän, nainen jolla ei ole kunnon tukkaa on väistämättä jotenkin sairas tai viallinen. Ruma nyt joka tapauksessa. Ja se on minun syyni, pesen liian usein, hoidan väärin, syön väärin, harrastan liian vähän liikuntaa, teen jotain muuta väärin. Tai olen sairas, mutta en vain ole tietoinen siitä.

Tiedoksesi, että osalla meistä tukka rasvoittuu ihan oikeasti niin nopeasti että jos käy illalla pesulla, on se yön jälkeen jo likainen mikäli on käännellyt pari kertaa liikaa päätä tyynyllä yön aikana. Ja jos karvoja on vähän ja ne ovat ohuita, näyttää kuontalo aika hirveältä vähänkään likaisena. En ole sairas, kaikki mahdolliset testit käyty läpi. Minä nyt olen vaan sattunut tällaiset geenit saamaan. Yritän sen hyväksyä, joten yritä sinäkin.

Äitini syyllisti tukkani pesusta minua menestyksekkäästi jo nuoruudestani lähtien, oli kuulemma minun syyni että tukka rasvoittui niin nopeasti. Hampaat irvessä sitten vietin vuosikausia niin äidin tahdosta että pesin tukan vain joka toinen päivä. Toisena päivänä hiukset oli aina niin rasvaiset, etten kehdannut mennä mihinkään mikäli ei ihan pakko ollut (lintsasin koulusta tämänkin takia). Ei auttanut ei - rasvoittuminen ei vähentynyt tippaakaan.

Vasta vanhempana uskaltauduin lopulta ihotautilääkärille, joka tykkäsi vaan että tällainen tukka osalla on, ja parasta on vaan pestä niin usein kuin on tarve. Sain vihdoin synninpäästön tukastani: kaikki ei ollutkaan minun syytä toisin kuin naistenlehdet ja äiti olivat kiljuneet korvaani koko nuoruuteni. Olisinpa tehnyt mitä tahansa, tukkani olisi silti ollut sama. Enkä ollut mitenkään poikkeava tai sairas. En, vaikka tukkani oli vielä kaiken muun lisäksi alkanut harvenemaan selvästi ennen vaihdevuosia. Sitäkin kun tapahtuu, naisilla vaan pienemmässä mittakaavassa kuin miehillä jos huonot geenit sattuu saamaan. Ja se on ihan normaalia, olkoonkin että äärimmäisen ikävää.

Osalla pitkä pesuväli toimii, osalla ei. Minun hiuspohjalle parasta on tiheä pesuväli (eikä muuten todellakaan tee hiuksiani kuiviksi tai huonokuntoisiksi, se nyt tästä vielä puuttuisikin!), sinulle se on jotakin muuta. Meitä kaikkia ei saa vaan nuijittua samaan muottiin täällä, mutta se että minä en ole samanlainen kuin sinä ei tee minusta automaattisesti idioottia tai muuten huonompaa ihmistä.

Vierailija
71/73 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pitkät, luonnonkiharat ja paksut hiukset. Pesen joka päivä kun hiukset nykyään ei tunnu ollenkaan puhtailta puolen päivän jälkeen ja tupakoin, joten haluan hiukseni olevan puhtaat ja ihanan tuoksuiset

Vierailija
72/73 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että haluan pestä. Käyn sitäpaitsi lähes päivittäin saunassa, joten ihan kohtuullista pestä hiukset saunassa hikoilun jälkeen. Muutenkin haluan, että hiukset ovat raikkaat ja puhtaat ja tuoksuvat hyvälle (pitkiin hiuksiin tarttuu todella herkästi kaikki hajut) ja pestä päivän päätteeksi lakan yms. jämät pois.

Miksi asia sinua häiritsee?

Vierailija
73/73 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan koska on tylsää ja ei ole muutakaan elämää.

Nyt pesen joka päivä - joka kolmas päivä. Silloin kun mulla oli pixie, oli pakko pestä hyvinkin pitkälti päivittäin, sillä hiukset eivät asettuneet ilman muotoilutuotteita (varsinkaan hiuspuuteria) ja ne aineet sitten nyyherti päänahkaa. Pakkasilla olikin ongelma: Koska töissä piti näyttää ihmiseltä, muotoilutuotekierre jatkuvine pesuineen kuivatti ja hilseilytti ja aiheutti toimenpiteitä hilseshampoosta vartalovoiteeseen. Sitten hiukset vihdoin kasvoi ponnarimittaan, ja enää en tarvinnut niin paljon tököttejä. Sitten hoksasin kuivashampoon ja sain sillä pesuväliin päivän armonaikaa. Rasvoittuminen/lähmääntyminen ei siis ole ensimmäinen ongelma, vaan se todella inhottaa päänahan haju. Se tuntuu voimistuvan liian hoitavista hoitoaineista. Koitan välttää päänahkaa ja käyttää vain pituuksiin, mutta vielä ei pituuden vuoksi onnistu kunnolla.